Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla zadań budowlanych realizowanych w ramach dofinansowania projektu unijnego Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF w ramach zadania budżetowego „Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF”- Budowa ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą na terenie Miasta Otwocka (ul. Turystyczna) oraz „Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF” – Budowa ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą na terenie Miasta Otwocka (ul. Kraszewskiego, Majowa) dla zadań: 1) Projekt i budowa ul. Turystycznej na odcinku od ul. Portowej do rzeki Świder w ramach zadania budżetowego: „Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF” – budowa ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Miasta Otwocka (ul. Turystyczna), 2) Projekt i budowa ul. Kraszewskiego, ul. Majowej na odcinku od ronda Żołnierzy AK IV Rejonu Otwock Fromczyn do ul. Kołłątaja w ramach zadania budżetowego: „Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF” – budowa ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Miasta Otwocka (ul. Kraszewskiego, Majowa), 3) Budowa ul. Kraszewskiego na odcinku od ul. Batorego do granic Miasta Otwocka w ramach zadania budżetowego: „Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF” – budowa ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Miasta Otwocka (ul. Kraszewskiego, Majowa),

Gmina Otwock ogłasza przetarg

  • Adres: 05400 Otwock, ul. Armii Krajowej
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 792 001 , fax. 227 794 225
  • Data zamieszczenia: 2018-03-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Otwock
    ul. Armii Krajowej 5
    05400 Otwock, woj. mazowieckie
    tel. 227 792 001, fax. 227 794 225
    REGON: 1326877000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.otwock.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla zadań budowlanych realizowanych w ramach dofinansowania projektu unijnego Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF w ramach zadania budżetowego „Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF”- Budowa ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą na terenie Miasta Otwocka (ul. Turystyczna) oraz „Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF” – Budowa ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą na terenie Miasta Otwocka (ul. Kraszewskiego, Majowa) dla zadań: 1) Projekt i budowa ul. Turystycznej na odcinku od ul. Portowej do rzeki Świder w ramach zadania budżetowego: „Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF” – budowa ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Miasta Otwocka (ul. Turystyczna), 2) Projekt i budowa ul. Kraszewskiego, ul. Majowej na odcinku od ronda Żołnierzy AK IV Rejonu Otwock Fromczyn do ul. Kołłątaja w ramach zadania budżetowego: „Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF” – budowa ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Miasta Otwocka (ul. Kraszewskiego, Majowa), 3) Budowa ul. Kraszewskiego na odcinku od ul. Batorego do granic Miasta Otwocka w ramach zadania budżetowego: „Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF” – budowa ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Miasta Otwocka (ul. Kraszewskiego, Majowa),
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla zadań budowlanych realizowanych w ramach dofinansowania projektu unijnego Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF w ramach zadania budżetowego „Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF”- Budowa ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą na terenie Miasta Otwocka (ul. Turystyczna) oraz „Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF” – Budowa ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą na terenie Miasta Otwocka (ul. Kraszewskiego, Majowa) dla zadań: 1. Projekt i budowa ul. Turystycznej na odcinku od ul. Portowej do rzeki Świder w ramach zadania budżetowego: „Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF” – budowa ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Miasta Otwocka (ul. Turystyczna), 2. Projekt i budowa ul. Kraszewskiego, ul. Majowej na odcinku od ronda Żołnierzy AK IV Rejonu Otwock Fromczyn do ul. Kołłątaja w ramach zadania budżetowego: „Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF” – budowa ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Miasta Otwocka (ul. Kraszewskiego, Majowa), 3. Budowa ul. Kraszewskiego na odcinku od ul. Batorego do granic Miasta Otwocka w ramach zadania budżetowego: „Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF” – budowa ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Miasta Otwocka (ul. Kraszewskiego, Majowa) I a. Przedmiot i zakres rzeczowy zamówienia „Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla zadań budowlanych realizowanych w ramach dofinansowania projektu unijnego Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF” I b. Zadania Inspektora Nadzoru. 1. Kompleksowe zarządzanie: w zakresie całościowego i kompleksowego zarządzania realizacją Umów na roboty budowlane w ramach projektu pn. „Wybierzmy rower – Partnerstwo dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej WOF”- Budowa ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Miasta Otwocka”, w celu zapewnienia terminowej realizacji robót budowlanych przez Wykonawcę robót budowlanych zgodnie z postanowieniami zawartej z nim umowy i zrealizowania celu Umowy, do zadań Inspektora Nadzoru należy: 1) koordynowanie procesu realizacji Umowy na roboty budowlane pomiędzy wszystkimi jej Stronami; 2) wypełnianie uprawnień Zamawiającego przewidzianych dla Inspektora Nadzoru w umowach z Wykonawcami; 3) regularne, w zakresie określonym Umową, raportowanie i przekazywanie informacji do przedstawiciela Zamawiającego w sprawach związanych z Umowami na roboty budowlane, w tym kwestii dotrzymywania lub opóźnień w dotrzymywaniu harmonogramu realizacji, związanych z projektami postępowań administracyjnych i wszelkich innych procesów mających wpływ na kontrolę postępu realizacji Umów na roboty budowlane; 4) współpraca z Zamawiającym i przygotowywanie na każde żądnie Zamawiającego wyjaśnień na potrzeby kontroli prowadzonej przez Urząd Zamówień Publicznych oraz wszelkimi innymi podmiotami administracji publicznej przeprowadzającymi kontrole realizacji Umów na roboty budowlane, w tym w zakresie prawidłowej realizacji zamówień publicznych; 5) współpraca z Zamawiającym i Instytucją Wdrażającą lub Instytucją Pośredniczącej w zakresie kontroli Umów na roboty budowlane pod kątem prawidłowości rozliczeń środków pochodzących z EFRR; 6) egzekwowanie od Wykonawcy aktualizacji harmonogramów realizacji robót budowlanych i rzeczowo-finansowego oraz ocena ich pod kątem rzetelności i wiarygodności oraz koordynacja aktualizacji tych harmonogramów z aktualizacją harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji umowy na roboty budowlane; 7) współpraca z Zamawiającym w zakresie przygotowania raportów z realizacji Umów na roboty budowlane i innych wymaganych sprawozdań i planów, rozliczania zaliczek w szczególności do Instytucji Wdrażającej lub Instytucji Pośredniczącej; 8) proponowanie uzgodnień sposobu postępowania w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających; 9) opiniowanie podwykonawców zgłaszanych przez Wykonawcę i kontrolowanie sposobu wykonywania umowy przez Wykonawców pod kątem zabezpieczenia Zamawiającego przed ryzykiem solidarnej odpowiedzialności inwestora za roszczenia podwykonawców jak i dalszych podwykonawców; 10) egzekwowanie od Wykonawcy kompletnej dokumentacji dotyczącej podwykonawców, w tym oświadczeń o niezaleganiu z płatnościami oraz wszelkich innych dokumentów niezbędnych do prawidłowego zarządzania ryzykiem solidarnej odpowiedzialności inwestora za roszczenia podwykonawców jak i dalszych podwykonawców; 11) dokonywanie oceny zaawansowania robót budowlanych wykonanych przez Wykonawcę w tym weryfikacja dokumentów rozliczeniowych potwierdzających zakres wykonanych prac wraz z koniecznymi do rozliczenia załącznikami; 12) analiza i akceptacja faktur wystawianych przez Wykonawcę pod katem ich zgodności z dokumentami rozliczeniowymi oraz współpraca z Zamawiający, w sprawach związanych z dokonywaniem płatności na rzecz Wykonawcy; 13) przygotowanie dokumentacji Umów na roboty budowlane do obowiązkowych audytów wewnętrznych i zewnętrznych; 14) doradztwo Zamawiającemu w czasie realizacji Umów na roboty budowlane w zakresie związanych z całościowym zarządzaniem w kwestiach dotyczących prawa, finansów, sprawach projektowych i technicznych; 15) doradzanie Zamawiającemu w odniesieniu do identyfikacji obszarów problemowych i ryzykownych ujawnionych w czasie realizacji Umów na roboty budowlane oraz proponowanie środków zaradczych; 16) bieżący monitoring postępu w realizacji Umów na roboty budowlane zgodnie z dokumentacją projektową, oraz harmonogramem rzeczowo-finansowym ich realizacji; 17) sprawdzanie wszelkiej dokumentacji i korespondencji przekazywanej przez Wykonawcę pod kątem merytorycznym; 18) ocenianie wszelkich roszczeń i problemów narastających podczas prac projektowych i wykonywania robót budowlanych i zgłaszanych przez Wykonawcę oraz rekomendowanie rozwiązań zapobiegających sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne; 19) organizowanie i dokumentowanie narad problemowych w sprawach mających istotnych wpływ na realizację Umów na roboty budowlane; 20) udział w czynnościach odbiorowych i próbach odbiorowych robót budowlanych instalacji oraz urządzeń; 21) aktualizacja kosztorysów inwestorskich, ofertowych w przypadku takiej konieczności, 22) egzekwowanie opracowania przez Wykonawców instrukcji eksploatacji i konserwacji urządzeń i instalacji oraz dostarczenie tych dokumentów w uzgodnionej ilości egzemplarzy do Zamawiającego i przeprowadzenie szkoleń personelu Zamawiającego związanych z dalszą eksploatacją obiektu; 23) realizacja w okresie obowiązywania Umowy uprawnień Zamawiającego, w tym z tytułu gwarancji i rękojmi w zakresie ujawnionych wad obiektu oraz egzekwowanie roszczeń Zamawiającego wobec Wykonawców, w zakresie w/w wad; 2. Nadzór nad opracowywaniem i obiegiem dokumentów. W zakresie nadzoru nad opracowywaniem dokumentów warsztatowych, instrukcji itp. przez Wykonawców oraz zapewnienia sprawnego obiegu wszelkiej dokumentacji pomiędzy wszystkimi Uczestnikami Umów na projekty i roboty budowlane, w tym koordynacji obiegu dokumentów pomiędzy Stronami w terminach umożliwiających nieprzerwaną realizację projektów i robót budowlanych przez Wykonawców, do zadań Inspektora Nadzoru należy: 1) administrowanie realizacją Umów na projekty i roboty budowlane od strony organizacyjnej i administracyjnej; 2) koordynacja obiegu, procesu oceny i weryfikacji dokumentacji projektowej, 3) współpraca z Projektantem związana z pełnieniem przez Projektanta nadzoru autorskiego w toku realizacji Umów oraz nadzoru nad zgodnością dokumentów Wykonawców robot z dokumentacją projektową; 4) bieżąca koordynacja obiegu dokumentów pomiędzy Uczestnikami Umów na projekty i roboty budowlane; 5) informowanie Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach związanych z opracowywaniem dokumentów Wykonawców, projektów warsztatowych lub innej dokumentacji oraz łącznym obiegiem tej całej dokumentacji pomiędzy Stronami; 6) czynności administracyjne związane z realizacją Umów na projekty i roboty budowlane i wykonywaniem umowy przez Wykonawców w szczególności prowadzenie korespondencji, rejestrowanie przesyłanej dokumentacji, uzgadnianie terminów spotkań, rejestrowanie napływającej dokumentacji itp.; 7) podejmowanie wszelkich działań w ramach zadania głównego objętego niniejszym punktem niezbędnych do pełnego wykonania przedmiotu zamówienia, którego realizacja jest objęta Umową. 3. Kontrola kosztów i finansowej koordynacji rozliczeń. W zakresie kontroli kosztów i finansowej koordynacji rozliczeń Umów na projekty i roboty budowlane w zgodzie z warunkami umowy o dofinansowanie zawartej przez Zamawiającego z Instytucją współfinansującą kontrakt, a także efektywnego zarządzania rozliczeniami wynikającymi z umów zawieranych przez Zamawiającego z Wykonawcą i podwykonawcami w celu wyeliminowania możliwości nałożenia na Zamawiającego korekt finansowych, do zadań Inspektora należy: 1) współpraca z Zamawiającym w zakresie obowiązków sprawozdawczych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, w ramach której umowy są realizowane; 2) zapewnienie zgodności harmonogramu prac Wykonawcy z założeniami harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji Umów; 3) aktualizowanie harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji kontraktu okresowo i na żądanie Zamawiającego, w celu zachowania pełnej zgodności rzeczywistego postępu prac w ramach inwestycji z założeniami umowy o dofinansowanie zawartej przez Zamawiającego z Instytucją Wdrażającą; 4) nadzór nad zgodnością realizacji Umów z założeniami przedstawionymi we wniosku o dofinansowanie oraz w opisie kontraktu, zgodnie z umową o dofinansowanie; 5) sygnalizowanie potrzeby zmian w opisie Umów, zgodnie z umową o dofinansowanie oraz przygotowywanie propozycji stosownej aktualizacji, która zostanie przedstawiona do akceptacji do Instytucji Wdrażającej; 6) stosowanie we wszelkiej korespondencji z Zamawiającym, Wykonawcą oraz dostawcami aktualnych, obowiązujących oznaczeń - logotypów 7) przygotowywanie wniosków o płatność zgodnie z planem wystąpień o środki, zgodnie z umową o dofinansowanie, w uzgodnieniu z Zamawiającym; 8) monitorowanie poprawności dokumentów rozliczeniowych przedkładanych przez Wykonawcę oraz podwykonawców; 9) podsumowanie kosztów budowy i rozliczenie finalne budowy z Wykonawcą i podwykonawcami; 10) podejmowanie wszelkich działań w ramach zadania głównego objętego niniejszym punktem niezbędnych do pełnego wykonania przedmiotu zamówienia, którego realizacja jest objęta Umową, 4. Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego. W zakresie pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w rozumieniu przepisów ustawy PB, za pośrednictwem zespołu inspektorów nadzoru posiadających uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w odpowiednich specjalnościach, do zadań Inżyniera należy: 1) zapewnienie profesjonalnego i kompetentnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami budowlanymi zgodnie z prawem, w szczególności z ustawą PB oraz ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 r. Nr 92, poz. 881 z późn. zm.); 2) sprawdzenie i ocena dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót na etapie realizacji umowy o roboty budowlane; 3) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z Umowami i pozwoleniem na budowę/zgłoszeniami, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; 4) sprawdzanie, weryfikacja i akceptacja dokumentów przedkładanych przez Wykonawcę, egzekwowanie zgodności opracowania dokumentów Wykonawcy z wymogami Zamawiającego zawartymi w dokumentacji przetargowej na roboty budowlane oraz zasadami wiedzy technicznej; 5) sprawdzenie kwalifikacji osób zatrudnionych przez Wykonawcę robót; 6) sprawdzenie czy używane przez Wykonawców robót budowlanych urządzenia i materiały posiadają odpowiednie świadectwa i certyfikaty wymagane umową o roboty budowlane, sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; 7) sprawdzanie zgodności i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które Wykonawcy są odpowiedzialni zgodnie z warunkami podpisanej z nimi umowy; 8) w razie konieczności przeprowadzanie inspekcji oraz uczestniczenie podczas badań w miejscach wytwarzania elementów, komponentów oraz materiałów; 9) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad (protokolarnie), 10) żądanie od Wykonawców robót, kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia bądź spowodować znaczne straty materialne (w przypadkach istotnych za zgodą Zamawiającego); 11) przedkładanie Zamawiającemu niezwłocznie, nie później niż w ciągu 3 dni, wszystkich oświadczeń i zapytań (wraz z propozycją odpowiedzi) dostarczonych przez Wykonawcę; 12) weryfikowanie robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających w zakresie ich zasadności oraz w zakresie finansowym i rzeczowym, jeżeli wystąpi konieczność ich wykonania i zostaną one zgłoszone; 13) udzielanie bieżących konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu; 14) wydawanie Wykonawcom, a w przypadkach określonych w Umowie za zgodą Zamawiającego, poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzenia robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; 15) nadzór nad wszystkimi próbami - wystawianie lub potwierdzanie wystawionych przez Wykonawców świadectw prowadzonych prób; 16) akceptacja wymaganej dokumentacji powykonawczej robót; 17) udział w czynnościach odbiorowych robót budowlanych oraz kompletnych instalacji oraz uczestniczenie w przekazaniu ich do użytkowania poprzez skompletowanie dokumentów oraz współpracę z Zamawiającym w otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie; 18) kontrola, w tym usługi w zakresie kontroli Wykonawcy w zakresie terminów realizacji obowiązków wynikających z umowy na roboty budowlane, aspektów technicznych realizacji umowy na roboty budowlane, jakości robót i stosowanych urządzeń i ich prawidłowego funkcjonowania, zgodności z umową realizacji umowy na roboty budowlane; 19) odbiór od Wykonawcy robót budowlanych oraz dostaw, weryfikacja i przekazanie Zamawiającemu kompletu dokumentacji powykonawczej; 20) przeprowadzanie regularnych inspekcji terenu budowy zgodnie z częstotliwością nie mniejszą niż dwa razy w tygodniu; 21) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; 22) sprawdzanie i zapewnianie jakości wykonywanych robót budowlanych i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; 23) sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego gotowego obiektu budowlanego oraz udział w powołanych przez Zamawiającego komisjach odbiorowych; 24) przekazywanie gotowego obiektu do użytkowania Zamawiającemu; 25) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad; 26) współpraca i koordynacja prac na budowie począwszy od rozpoczęcia robót, poprzez wszystkie stadia Kontraktu, przez cały okres realizacji, aż do zakończenia budowy, przeprowadzenia prób końcowych i odbiorów i finalnego przekazania robót, zapewniając wykonanie Kontraktu w ramach ustalonego harmonogramu i według zakładanych parametrów jakościowych; 27) uczestniczenie, prowadzenie, lub w zależności od potrzeb organizowanie w odpowiednich, dodatkowych terminach regularnych spotkań koordynacyjnych z Wykonawcą, podwykonawcami, dalszymi podwykonawcami, dostawcami w celu nadzorowania i koordynowania przebiegu i jakości prac; 28) działanie zgodnie z dokumentacją projektową i nadzorowanie przestrzegania jej zapisów przez wszystkich Wykonawców; 29) zapewnienie w tajemnicy informacji dotyczących wykonywanego Kontraktu, 30) współpraca z Zamawiającym w zakresie zagadnień kosztowych dotyczących Kontraktu, 31) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach w postępie robót, sposobie ich wykonywania lub dostrzeżonych odstępstwach od zakładanej jakości robót. 32) opracowanie opinii dotyczącej ewentualnych wad uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz wnioskuje o obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy robót budowlanych z określeniem utraty wartości robót budowlanych i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty; 33) sprawdzanie ubezpieczenia, zabezpieczenia, gwarancji, praw własności itd., za które Wykonawca robót budowlanych jest odpowiedzialny zgodnie z zapisami umowy o roboty budowlane, polegające na opiniowaniu ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji i praw własności, o których mowa, w formie pisemnej; 34) opiniowanie i rekomendowanie każdej propozycji aneksu do umowy o roboty budowlane pod względem finansowym, formalnym i rzeczowym, z uwzględnieniem odpowiednich zapisów Ustawy Pzp i z podaniem ich skutków oraz przygotowywanie wszystkich odpowiednich dokumentów dotyczących zakresu takiego aneksu; 35) prowadzenie monitoringu, raportowanie, przygotowywanie danych i informacji dla ewentualnych kontroli w okresie trwania umowy - także na polecenie Zamawiającego w terminach uzgodnionych z Zamawiającym przygotowywanie, udostępnianie i kompletowanie wszelkie dokumentów niezbędnych dla wszelkich kontroli, jakim będzie podlegał Zamawiający i jeżeli będzie to konieczne udzielanie wszelkich niezbędnych wyjaśnień instytucjom kontrolującym; 36) informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach zaistniałych i mogących zaistnieć wraz z propozycją sposobów ich rozwiązywania lub działań korygujących mających na celu usuwanie takich problemów; 37) czynny udział w rozwiązywaniu sporów zgodnie z warunkami umowy o roboty budowlane; 38) w okresie zgłaszania wad/gwarancji jakości, lecz nie dłużej niż przewiduje to końcowa data Umowy, Inspektor uczestniczyć będzie w nadzorowaniu inspekcji gwarancyjnych i rozwiązywaniu sporów. W szczególności, egzekwuje usuwanie wad przez Wykonawcę robót budowlanych; 39) składanie raportów i sprawozdań; 5. Inspektor, w ramach umowy, nie będzie miał prawa: 1) zwolnić Wykonawcy robót budowlanych z jakichkolwiek zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy o roboty budowlane; 2) wyrażać zgody na ograniczenie zakresu robót budowlanych lub przekazania robót budowlanych innemu iż ten, który został wybrany w drodze zamówienia publicznego i z którym została podpisana umowa o roboty budowlane; 3) zawierać w imieniu Zamawiającego umów z wykonawcami robót i innymi osobami czy instytucjami. 6. Raportowanie, sprawozdawczość i rozliczenia finansowe Wszelkie Raporty i sprawozdania i ich nw. elementy muszą być wykonane przy użyciu narzędzi informatycznych, oprogramowania i zasad podanych w OPZ. Wszystkie n/w Raporty Inspektor będzie przekazywał Zamawiającemu w 2 egzemplarzach w formie pisemnej i w 1 egzemplarzu w wersji elektronicznej (płyta CD). Sprawozdania i Raporty będą przygotowane zgodnie z zaleceniami Zamawiającego z uwzględnieniem aktualnych, na dzień sporządzania raportów i sprawozdań, wskaźników monitoringu rzeczowego i finansowego na poziomie umowy o roboty budowlane, Inspektor będzie składał następujące Raporty: Raporty miesięczny, Raport Końcowy z wykonania umowy o roboty budowlane, Raport przy zawieszeniu, rozwiązaniu, wypowiedzeniu. 1) Raporty miesięczne Raporty miesięczne obejmujące każdy kolejny następujący po sobie miesiąc, będą składane w terminie do 15 dnia miesiąca kalendarzowego, którego dotyczy raport dla umów na roboty. Raporty miesięczne będą przedkładane od daty podpisania umowy na pełnienie funkcji Inspektora w terminach zgodnych z realizacją przedmiotu umowy. Raport miesięczny musi zawierać w szczególności: A) W odniesieniu do Umowy na usługę Inspektor: 1) Opis istotnych czynności i decyzji Wykonawcy robót budowlanych / Inspektora w raportowanym okresie. 2) Raport będzie posiadał dokładną informację na temat stanu realizacji usługi nadzoru nad umową o roboty budowlane: 3) Informacje o ewentualnych zmianach w organizacji pracy Wykonawcy robót budowlanych 4) Listę wykonanych Raportów. Raport będzie posiadał dokładną informację na temat stanu realizacji Umowy na usługę Inspektora dla umowy na roboty budowlane, stan finansowania Umowy na usługę Inspektora, listę wykonanych Raportów. B) W odniesieniu do umowy na roboty budowlane: 1) Informacje o postępie rzeczowym i finansowym robót (w okresie raportowanym i narastająco) jw. i – jeżeli jest sporządzany - o jego zgodności z pierwszym przyjętym Planem oraz z Harmonogramem Umowy na roboty budowlane i projektowe. 2) Opis robót zrealizowany przez Wykonawcę robót budowlanych w raportowanym okresie. 3) Analizę (w tym informację procentową) wykonania rzeczowego i poniesionych kosztów za okres raportowany a także za okresy skumulowane do bieżącej daty, w oparciu o kwartalne Raporty Wykonawcy robót budowlanych. 4) Prewencyjne i/lub korekcyjne działania, (jeżeli występują), informacje o technicznych problemach i działaniach podjętych w celu przeciwdziałania im, wczesne ostrzeganie o możliwych problemach, (bhp, zachowanie jakości, roszczenia Wykonawcy robót budowlanych, aneksy do Umów, nowe zamówienia) szczególnie, gdy mogą one wpłynąć na czasowe przesunięcie ukończenia robót. 5) Wszelkie niezbędne załączniki (np. notatki ze spotkań wraz z listami obecności, wykonane opinie). Raporty miesięczne będą przez Zamawiającego przyjęte za poświadczeniem odbioru na zasadach określonych w Umowie i będą przedkładane za okres od dnia podpisania Umowy do dnia wystawienia końcowego protokołu odbioru robót – dla ostatniego zadania na roboty budowlane. 2) Raport końcowy z wykonania Umowy Inspektora. Raport zostanie przedłożony Zamawiającemu do 15 dnia od dnia podpisania ostatecznego protokołu odbioru robót budowlanych z Wykonawcą i będzie zawierał w szczególności: 1) Pełne podsumowanie wszystkich działań podjętych podczas realizacji Umowy. 2) Pełny opis działań (zgodnie z umową na roboty) wykonanych do zakończenia umowy. Raport będzie przez Zamawiającego przyjęty protokółem odbioru na zasadach określonych w Umowie. 7. Czynności w ramach dodatkowych obowiązków Wykonawcy: 1) zapewnienie na czas wykonywania umowy Inspektora odpowiedniego wsparcia logistycznego, administracyjnego i informacyjnego Personelu, pozwalającego na osiągnięcie celów określonych w niniejszym OPZ; 2) zatrudnienie wystarczającej liczby tłumaczy w przypadku braku znajomości języka polskiego przez Kluczowych Specjalistów Inspektora w stopniu umożliwiającym komunikowanie się na Terenie Budowy z personelem Zamawiającego lub z personelem Wykonawcy robót budowlanych; 3) zapewnienie zakwaterowania, wynagrodzenia i pokrywanie wszelkich kosztów związanych z transportem Personelu; 4) zachowanie poufności informacji objętych tajemnicą handlową lub zawodową, według wytycznych Zamawiającego lub obowiązujących przepisów prawa w ty zakresie; 5) występowanie o pisemną zgodę Zamawiającego w każdym przypadku, kiedy: a) podejmowane przez Inspektora decyzje będą wymagały takiej aprobaty zgodnie z umową z Inspektorem lub zgodnie z umową o roboty budowlane lub b) podejmowane przez Inspektora decyzje nie będą wymagały takiej aprobaty zgodnie z umową z Inspektorem lub zgodnie z Umową na roboty budowlane, ale będą mogły spowodować zwiększenie wydatkowanych środków Zamawiającego, lub przedłużenie terminu wykonywania tych umów zasadnicze zmiany techniczne lub technologiczne, lub kiedy decyzje takie będą istotne. 6) monitorowanie i stosowanie się do wszelkich zmian dotyczących przepisów, zasad, wytycznych i dokumentów związanych z realizacją umowy o roboty budowlane i bezzwłocznie pisemnie przekazywanie Zamawiającemu niezbędnych informacji, opinii i dokumentów dotyczących tych zmian, a także wprowadzanie na bieżąco stosownych zmian do przygotowywanych raportów i innych dokumentów; 7) gromadził i prawidłowo przechowywał (znakował, grupował, segregował) wszelkie dane niezbędne do przygotowania przez Zamawiającego Raportu Końcowego z wykonania Umowy; 8) będzie miał upoważnienia do wydawania poleceń Zmian – w zgodzie z obowiązującymi przepisami - jeśli będzie to konieczne lub właściwe do wykonania i ukończenia robót, każdorazowo po uprzednim uzyskaniu zgody Zamawiającego; 9) może przenieść obowiązki na asystentów i delegować im uprawnienia, a także takie przeniesienie lub oddelegowanie odwołać; przeniesienie, delegacja lub ich odwołanie będzie dokonywane wyłącznie na piśmie i nie wejdzie w życie przed uzyskaniem zgody Zamawiającego; 10) na bieżąco informował Zamawiającego o problemach, jakie napotka w trakcie wykonywania niniejszej usługi; 11) korespondencja i dokumentacja będą sporządzane w języku polskim. 8. Sprzęt Inspektora Inspektor Nadzoru winien dysponować następującym sprzętem, niezbędnym do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. 1) Inspektor winien dysponować sprzętem komputerowym, który zagwarantuje sprawną obsługę przetwarzania wszystkich dokumentów papierowych na elektroniczne oraz zapewni bieżącą bezpieczną archiwizację dokumentów i wszelkich treści w postaci elektronicznej. 2) Inspektor musi dysponować licencjonowanym oprogramowaniem, które zapewni: wykonywanie czynności Wykonawcy, o których mowa w niniejszym OPZ oraz współpracę ze wszystkimi podmiotami biorącymi udział w Projekcie. 9. Środki łączności Inspektor Nadzoru winien dysponować następującym sprzętem zapewniającym łączność z uczestnikami przedsięwzięcia: - telefon komórkowy dla każdego z inspektorów stanowiących personel Wykonawcy, - fax, - internet. 10. Wynagrodzenie Inspektora Wynagrodzenie Inspektora, zaoferowane w Ofercie Wykonawcy, winno obejmować wszystkie czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia, zawierać wszelkie koszty związane m. in. z wynagrodzeniem Personelu Inspektora zorganizowaniem i utrzymaniem Biura Inspektora, sprzętem Inspektora i inne oraz opłaty wszystkich opłat administracyjnych niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, jak i uwzględniać zysk Inspektora. Wynagrodzenie Inspektora jest wynagrodzeniem ryczałtowym. Płatności należnego Inspektorowi wynagrodzenia zostały wskazane w umowie 11. Monitoring i Ocena W okresie wykonywania umowy należy ściśle współpracować z Zamawiającym i przedkładać wszelkie niezbędne raporty i dokumenty związane z monitorowaniem rzeczowego postępu robót, dostaw i usług przygotowane według wzorów, które ma opracować Inspektor po podpisaniu umowy. 12. Pozostałe Wymagania 1) Inspektor Nadzoru ma upoważnienie wydawania poleceń zmian – w zgodzie z obowiązującymi przepisami – w każdej części kontraktu na roboty budowlane, w której według jego opinii, jest to potrzebne lub właściwe. 2) Inspektor nie ma żadnego upoważnienia do zwolnienia Wykonawców robót budowlanych z jakichkolwiek jego obowiązków, zobowiązań, czy odpowiedzialności wynikającej z umowy o roboty budowlane, ani nie ma żadnego upoważnienia do skreślenia jakiejkolwiek części umowy o roboty budowlane i przyznania jej innemu Wykonawcy. 3) Niezależnie od zakresu obowiązków określonych powyżej, do zadań Inspektora należy wykonywanie wszystkich innych czynności Inspektora określonych w Umowie oraz wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności ustawy PB. 4) Inspektora w uzgodnieniu z Zamawiającym, podejmie wszelkie czynności, niewymienione w niniejszym OPZ / Umowie lub w umowie na roboty budowlane, jakie okażą się niezbędne dla prawidłowego przebiegu realizacji Robót i/lub realizacji Umów, a także dla zabezpieczenia interesów Zamawiającego; 5) Inspektor będzie niezwłoczne informował Zamawiającego o występujących lub przewidywanych problemach oraz natychmiast podejmował działania zapobiegawcze i naprawcze; 6) Inspektor będzie koordynował prace Wykonawcy robót budowlanych na terenie budowy i rozstrzygał ewentualne spory i rozbieżności; 7) Inspektor będzie świadczył konsultacje i doradztwo fachowe dla Zamawiającego przez cały okres wykonywania Umowy. 8) Inspektor zapozna się również z wszelką dokumentacją dotyczącą programów, przepisów, norm, zasad, wytycznych i ich aktualizacji dotyczących realizacji umowy o roboty budowlane i realizacji Umów; 9) Inspektor będzie monitorował i stosował się na bieżąco do wszelkich zmian dotyczących przepisów, zasad, wytycznych i dokumentów związanych z realizacją kontraktów na roboty budowlane i z realizacją Umów i bezzwłocznie pisemnie przekazywał Zamawiającemu niezbędne informacje, opinie i dokumenty dotyczące tych zmian, a także wprowadzał na bieżąco stosowne zmiany do przygotowywanych raportów i innych dokumentów; 10) Inspektor będzie gromadził i prawidłowo przechowywał (znakował, grupował, segregował) wszelkie dane niezbędne do przygotowania przez Zamawiającego Raportu Końcowego z wykonania Kontraktu. W przypadku okresu projektowania oraz uzgadaniania projektu budowlanego realizowanego w formule projektuj-buduj Wykonawca zobowiązany jest do uczestniczenia w procesie oceny i odbioru dokumentacji projektowej poprzez uczestnictwo w naradach koordynacyjnych w ilości nie większej niż 8 razy w miesiącu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71310000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości : 1 000 zł.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach