Przetargi.pl
Pełnienie dyżuru technicznego na wypadek powstania awarii lub braku działania instalacji wodno - kanalizacyjnej, nawadniającej, centralnego ogrzewania, gazowej, ciepła technologicznego, pomp oraz pieców (kotłów) grzewczych, które są zlokalizowane w obiektach Urzędu Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy przy al. Komisji Edukacji Narodowej 61 oraz w lokalu przy ul. Dereniowej 52/54 w Warszawie.

Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów ogłasza przetarg

  • Adres: 02-777 Warszawa, al. Komisji Edukacji Narodowej
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 443 71 01 , fax. 22 443 71 02
  • Data zamieszczenia: 2020-06-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów
    al. Komisji Edukacji Narodowej 61
    02-777 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 443 71 01, fax. 22 443 71 02
    REGON: 15259640000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ursynow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie dyżuru technicznego na wypadek powstania awarii lub braku działania instalacji wodno - kanalizacyjnej, nawadniającej, centralnego ogrzewania, gazowej, ciepła technologicznego, pomp oraz pieców (kotłów) grzewczych, które są zlokalizowane w obiektach Urzędu Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy przy al. Komisji Edukacji Narodowej 61 oraz w lokalu przy ul. Dereniowej 52/54 w Warszawie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pełnienie dyżuru technicznego na wypadek powstania awarii lub braku działania instalacji wodno-kanalizacyjnej, nawadniającej, centralnego ogrzewania, gazowej, ciepła technologicznego, pomp oraz pieców (kotłów) grzewczych, które są zlokalizowane w obiektach Urzędu Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy przy al. Komisji Edukacji Narodowej 61 oraz w lokalu przy ul. Dereniowej 52/54 w Warszawie. Dyżur techniczny na wypadek powstania awarii lub braku działania instalacji wodno - kanalizacyjnej, nawadniającej, centralnego ogrzewania, gazowej, ciepła technologicznego, pomp oraz pieców (kotłów) grzewczych. Prace objęte umową będą się odbywać w 2 obiektach Urzędu Dzielnicy Ursynów: przy al. Komisji Edukacji Narodowej 61 w Warszawie oraz w lokalu przy ul. Dereniowej 52/54 w Warszawie. I. Obiekt (budynek) Urzędu Dzielnicy Ursynów przy al. Komisji Edukacji Narodowej 61 w Warszawie (ratusz), który został oddany do użytkowania w październiku 2006 r. Orientacyjne godziny pracy w urzędzie: poniedziałki 8:00-18:00, pozostałe dni powszednie 8:00-16:00. Szacunkowo 1 raz w miesiącu, w godzinach popołudniowo - wieczornych, odbywa się sesja Rady Dzielnicy. Dodatkowo 4-6 razy w tygodniu odbywają się spotkania, prelekcje, występy w Sali Obrad Rady Dzielnicy, 3-4 razy w miesiącu odbywają się uroczystości ślubne w Urzędzie Stanu Cywilnego, który znajduje się na terenie ratusza. 1. Powierzchnia całkowita budynku ratusza wynosi 15 780, 00 m2, z czego: - powierzchnia naziemna wynosi 12 285, 00 m2 (m.in. pokoje biurowe, sale konferencyjne, łazienki, pomieszczenia socjalne, magazynowe, techniczne, archiwa, korytarze, klatki schodowe), - powierzchnia podziemna wynosi 3 495,00 m2 (pomieszczenia magazynowe, i techniczne, archiwa, korytarze, klatki schodowe, garaż) 2. Ilość pomieszczeń w ratuszu objętych umową - 350, z czego około 240 to pokoje biurowe, pozostała część to m. in. sale konferencyjne, łazienki, pomieszczenia socjalne, magazynowe, techniczne i archiwa. Pomieszczenia są wyposażone w grzejniki c.o. 3. Inne pomieszczenia sanitarne objęte umową: a) łazienki 33 (wraz z wyposażeniem: umywalki, baterie, krany, pisuary, muszle sedesowe, spłuczki, 2 brodziki), b) pomieszczenia socjalne 10 (wraz z wyposażeniem - umywalki, baterie). 4. Kotłownia wyposażona m.in. w: a) 3 piece firmy ACV zasilane paliwem gazowym, - typ CA 300 o mocy 349 kW - 2 szt. - podgrzewa wodę do instalacji c.o. i ciepła technologicznego w budynku, - typ Heat Master 30 G, moc 30 kW - 1 szt. - zapewnia ciepłą wodę w łazienkach i pomieszczeniach socjalnych w budynku, b) stację uzdatniania wody, c) pompy cyrkulacyjne Grundfos. UWAGA Wykonawca gwarantuje iż posiada wiedzę z zakresu budowy ww. pieców (kotłów) ACV jak również posiada umiejętność ich obsługi i serwisowania. 5. Hydrofornia - wyposażona m. in. w zestaw pomp Hydro Multi-E Grundfos (3 szt.) oraz 1 pompę pływakową Grundfos. 6. Inne pomieszczenia techniczne: a) 2 - pomieszczenia central wentylacyjnych wyposażone łącznie w 4 pompy cyrkulacyjne i 2 pompy pływakowe Grundfos, b) obsługa instalacji ciepła technologicznego potrzebnego do zasilenia nagrzewnic w centralach wentylacyjnych obejmuję odcinek od kotłów do nagrzewnic, z wyłączeniem samych nagrzewnic, c) pomieszczenie separatora oleju - wyposażone w 1 pompę pływakową Grundfos. 7. Łączna ilość pomp marki Grundfos objętych umową: Pompy pływakowe szt. 4, cyrkulacyjne 10 szt. (łącznie w całym budynku ratusza) oraz zestaw Hydro Multi-E. II. Lokal Urzędu Dzielnicy Ursynów przy ul. Dereniowej 52/54 w Warszawie. Powierzchnia całkowita lokalu wynosi 280,5 m2, znajdują się tam pokoje biurowe, pomieszczenie socjalne, łazienki, korytarze. Instalacja wod-kan i c.o. Lokal jest w budynku będącym w zasobach spółdzielni mieszkaniowej. 1. Zakres robót Prace w tym lokalu polegają wyłącznie na pełnieniu dyżuru na wypadek awarii, udrażnianiu odpływów, kanalizacji, ewentualnej wymianie baterii, pisuarów, spłuczek, kranów, umywalek w 3 łazienkach i pomieszczeniu socjalnym, wykonywaniu przeglądów pomieszczeń sanitarnych 1 raz w tygodniu, zabezpieczeniu instalacji, czy współpracy z przedstawicielami właściciela budynku (spółdzielni) w zakresie objętym umową. III. Przewidywany zakres pełnienia dyżuru technicznego na wypadek awarii lub braku działania instalacji i urządzeń wymienionych w § 1 umowy, wykonywania przeglądów i oględzin oraz przeprowadzania konserwacji, napraw i usuwania awarii w Ratuszu Dzielnicy Ursynów przy al. KEN 61 w Warszawie. 1. Prace wykonywane przez Wykonawcę na bieżąco na podstawie zgłoszeń: a) pełnienie ciągłego dyżuru na wypadek awarii (braku działania) instalacji i urządzeń wymienionych w § 1 umowy oraz w niniejszym opisie. b) niezwłoczna reakcja na wypadek awarii (braku działania) instalacji i urządzeń wymienionych w § 1 umowy w czasie określonym w umowie. Powyższe polega na przyjeździe w miejsce zdarzenia, w razie potrzeby zabezpieczeniu instalacji i urządzeń, a następnie usunięciu awarii. c) konserwacja i naprawy, które obejmują wszystkie instalacje i urządzenia wymienione w § 1 umowy w niniejszym opisie oraz dokumentacji technicznej, prace te wykonywane są w celu zapewnienia sprawności instalacji i urządzeń oraz ich bezpiecznego użytkowania. Wykonawca zapewnia w szczególności: - wymianę lub naprawę uszkodzonych zaworów, regulatorów, odpowietrzników, złączek, pomp, baterii, perlatorów, wężyków, kranów, pisuarów, umywalek, spłuczek, muszli, elementów odpływu, grzejniki, zawory termostatyczne oraz innej armatury zamontowanej na instalacjach grzewczych, centralnego ogrzewania, wod. - kan., gazowej w obiektach urzędu wymienionych w umowie, - sprawdzanie szczelności instalacji, złączek, zaworów itp. oraz usuwanie zauważonych nieszczelności, - dopełnianie w wodę instalacji centralnego ogrzewania, odpowietrzanie grzejników - obsługę i kontrolę stanu urządzeń w hydroforni oraz usuwanie zauważonych usterek, czyszczenie i ich regulację, - kontrolę stanu instalacji gazowych, w razie stwierdzenia nieprawidłowości (nieszczelności) w instalacji, odciąć dopływ gazu, oraz po konsultacji z przedstawicielem Zamawiającego przystąpić do usunięcia uszkodzenia, - współpracę z dostawcami wody i paliwa gazowego w zakresie niezbędnym do sprawnego i bezawaryjnego działania instalacji i urządzeń, - bieżące zgłaszanie awarii i/lub konieczności dokonania wymiany instalacji lub jej odcinków, osprzętu, urządzeń, itp. również w zakresie przekraczającym zakres napraw konserwacyjnych, - bieżącą obsługę (włączanie, wyłączanie, regulacje, ustawianie parametrów itp.) pieców i innych elementów urządzeń i instalacji - w celu zapewnienia poprawnej pracy, - regulacje, zmiany parametrów ustawień (w celu zapewnienia poprawnej pracy) oraz naprawy pieców (kotłów) ACV i instalacji (części do napraw zapewnia Zamawiający), - zapewnienie poprawnej pracy urządzeń i instalacji znajdujących się w kotłowni (m.in. kotłów, pomp, automatyki kotłowni, stacji uzdatniania wody, liczników, mierniki, inne elementy zgodnie z dokumentacją), - demontaż i ponowny montaż pomp w celu ewentualnej naprawy w specjalistycznym punkcie lub wymiany, - udrażnianie odpływu kanalizacji deszczowej na terenie zewnętrznym (wyłącznie odcinek około 5mb. pomiędzy chodnikiem i wieżą ratusza), udrażnianie odpływu z garażu do separatora oleju (około 5mb), udrażnianie odpływów deszczowych na dachu ratusza (7 odpływów), - udrażnianie kanalizacji budynkowej (wraz z syfonem) oraz budynkowej instalacji deszczowej, - wykonanie swoimi siłami i na swój koszt odkrywek w celu dotarcia do miejsca awarii instalacji w budynku (wyłącznie w zakresie niezbędnym do lokalizacji awarii oraz jej usunięcia, ustalenia te nie dotyczą konieczności dokonywania odkrywek zewnętrznej kanalizacji deszczowej). Naprawa odkrywek leży po stronie Zamawiającego, - badanie szczelności instalacji gazowej po odcięciach dopływu gazu. 2. Czynności okresowe Wykonawcy (w czasie uzgodnionym z Zamawiającym). a) Prace realizowane przez Wykonawcę 1 raz w tygodniu: -przeglądy kotłów (pieców) ACV w okresie grzewczym - sprawdzenie poprawności pracy urządzeń i instalacji, regulacje, inne drobne czynności, - oczyszczanie - udrażnianie odpływu z garażu do separatora oleju oraz odcinka kanalizacji deszczowej na zewnątrz ratusza (około 5mb), - przeglądy instalacji i pomp w hydroforni, - obchód wymienionych w części I punktach 3-6 opisu przedmiotu zamówienia, pomieszczeń: eliminowanie zauważonych usterek, awarii, ustawianie właściwych parametrów i regulacja urządzeń. b) Prace wykonywane raz w miesiącu: - przeglądy wizualne kotłów (pieców) ACV (poza okresem grzewczym), - przeglądy wszystkich pomp pod kątem poprawności działania. c) Prace wykonywane raz na 6 miesięcy: - Wykonawca zapewnia przeglądy okresowe kotłów (pieców) - w terminach do dnia 31 maja i 30 listopada w każdym roku trwania umowy, zgodnie z ustawą Prawo Budowlane oraz DTR. - przeglądy instalacji gazowej, w terminach do dnia 31 maja i 30 listopada przez cały okres trwania umowy, zgodnie z ustawą Prawo Budowlane. Na powyższe czynności zostanie sporządzony protokół, który zostanie przekazany Zamawiającemu w maksymalnych terminach wskazanych powyżej, - przeglądy stacji redukcyjnej gazu, przeglądy polegające m. in. na: sprawdzeniu stanu filtrów, sprawdzeniu pracy reduktora, sprawdzeniu szczelności, sprawdzeniu zaworów, sprawdzeniu oleju w gazomierzu, sprawdzeniu wskazań korektora i manometru, - udział w próbie badania sprawności działania przeciwpożarowego wyłącznika prądu (w zakresie badania sprawności zestawu pomp Hydro Multi-E oraz inst. gazowej). IV. Przegląd okresowy centralnego systemu nawadniania trawników ustala się raz na 6 miesięcy. Pierwszy przegląd powinien być powiązany z wiosennym nawodnieniem instalacji, natomiast drugi przegląd powinien być powiązany z wydmuchaniem wody z instalacji nawadniania trawników i przygotowania instalacji do sezonu zimowego. Dokładne terminy przeglądów do ustalenia z przedstawicielem Zamawiającego, (uzależnione są od temperatur o danej porze roku). W skład pierwszego przeglądu przed sezonem nawadniania wchodzi: 1. sprawdzenie szczelności instalacji po sezonie zimowym, 2. sprawdzenie dysz rozpylających, 3. naprawa ewentualnych uszkodzeń, 4. nawodnienie instalacji, 5. regulacja zasięgu rozpylaczy, 6. sprawdzenie elektroniki sterującej pracą centralnego systemu nawadniania trawników i ustawienie czasów załączania i wyłączania nawadniania. W skład drugiego przeglądu po sezonie nawadniania wchodzi: 1. opróżnienie z wody instalacji nawadniania trawników, 2. przygotowanie instalacji do sezonu zimowego. V. Inne czynności: 1. Wykonawca w razie potrzeb zapewnia przeszkolenia wskazanych przez przedstawiciela zamawiającego osób z podstawowej obsługi instalacji i urządzeń znajdujących się w obiektach Urzędu. 2. Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie przystąpić do usuwania dalszych skutków awarii (usterek) w przypadku odrębnego zlecenia przez Zamawiającego.  VI. Inne informacje i wymagania: 1. Po wszelkich pracach związanych z wykonaniem umowy, Wykonawca ma obowiązek dokonać odpowiednich wpisów w protokołach, protokoły i inne dokumenty związane z wykonaniem umowy należy na bieżąco przekazywać przedstawicielowi Zamawiającego. 2. Przybycie do obiektów Urzędu w celu wykonywania napraw, przeglądów, interwencji, i innych prac objętych niniejszą umową, należy każdorazowo informować przedstawiciela Zamawiającego. 3. Wykonawca ma obowiązek przekazywania na koniec miesiąca propozycji zakupu materiałów i części niezbędnych dla bieżącej konserwacji i napraw, tak by w razie awarii był dostęp do najważniejszych elementów instalacji. VII. Prace nie objęte umową - postępowanie zgodnie z § 1 ust. 7 umowy. 1. Wymiana uszkodzonych odcinków poziomych i odcinków pionów instalacji 2. Naprawy stacji redukcyjnej gazu i pomp. 3. Naprawa miejsc po wykonanych odkrywkach w celu dotarcia do miejsca awarii, 4. Udrażnianie i naprawy zewnętrznej kanalizacji deszczowej (z wyjątkiem odcinka o długości 5mb wymienionego w części III niniejszego opisu). VIII. Obowiązki wynikające z klauzul społecznych 1. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r., Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U.2019.1843). 2. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia, że czynności w zakresie realizacji pełnienia dyżuru technicznego na wypadek powstania awarii (braku działania) instalacji: wodno - kanalizacyjnej, nawadniającej, centralnego ogrzewania, gazowej, ciepła technologicznego, pomp oraz pieców (kotłów) grzewczych w budynkach, przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy, będą wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu Pracy. 3. Warunek, o którym mowa w ust. 2 zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już osób, wykonujących usługę związaną z konserwacją instalacji wodno - kanalizacyjnej, nawadniającej, centralnego ogrzewania, gazowej, ciepła technologicznego, pomp oraz pieców (kotłów) grzewczych. 4. W trakcie realizacji umowy Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 2 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 5. W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu na potwierdzenie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę osób, wykonujących wskazane w ust. 2 czynności w trakcie realizacji umowy: a) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać przekazana w formie zapewniającej ochronę danych osobowych pracowników zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., dalej: RODO) oraz wydanymi na jego podstawie krajowymi przepisami z zakresu ochrony danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków powinny być możliwe do zidentyfikowania; b) oświadczenie Wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy; 6. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 2 czynności Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości określonej w § 7 ust. 3 umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 2 czynności. 7. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa ww treść, która będzie stanowić załącznik nr 1 do umowy oraz wzór umowy stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50531100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 1 000,00 zł.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenia i dokumenty wymagane przez Zamawiającego do złożenia przez każdego Wykonawcę wraz z ofertą: 1) Dla wykonawców składających ofertę w formie elektronicznej, o której mowa w pkt. 3.3) lit. a) SIWZ. Uwaga! Forma w jakiej należy złożyć niżej wymienione dokumenty została określona w pkt. 14.1. SIWZ. a) Wypełnionego elektronicznego formularza ofertowego dostępnego i generowanego poprzez Platformę b) potwierdzenia wniesienia wadium jeśli wadium jest wnoszone w innej formie niż pieniądz - zgodnie z zapisami pkt 13 SIWZ; c) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ; d) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ; e) dokument zawierający dane aktualne na dzień składania ofert potwierdzający, że oferta została podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku, gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowana w dokumencie rejestrowym Wykonawcy (np. pełnomocnictwo, umowa spółki cywilnej); f) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: • zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; • sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą, - o ile powyższe informacje nie wynikają z dokumentu, o którym mowa w pkt 10.1.1) lit. f) SIWZ. Uwaga! Informację o podmiotach, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy należy zawrzeć w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 10.1.1) lit. c) i d) SIWZ. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 2) Dla wykonawców składających ofertę w formie pisemnej, o której mowa w pkt. 3.3) lit. b) SIWZ . Uwaga! Forma w jakiej należy złożyć niżej wymienione dokumenty została określona w pkt. 14.2. SIWZ. a) wypełnionego Formularza oferty - wg wzoru określonego w Załączniku nr 1 do SIWZ; b) potwierdzenia wniesienia wadium jeśli wadium jest wnoszone w innej formie niż pieniądz - zgodnie z zapisami pkt 13 SIWZ; c) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ; d) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ; e) dokument zawierający dane aktualne na dzień składania ofert potwierdzający, że oferta została podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku, gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowana w dokumencie rejestrowym Wykonawcy (np. pełnomocnictwo, umowa spółki cywilnej); f) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: • zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; • sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą, - o ile powyższe informacje nie wynikają z dokumentu, o którym mowa w pkt 10.1) lit. f) SIWZ. Uwaga! Informację o podmiotach, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy należy zawrzeć w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 10.1.2) lit. c) i d) SIWZ. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 2. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej W terminie 3 dni od dnia przekazania (zamieszczenia na Platformie) informacji z otwarcia ofert, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu (bez wezwania) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do SIWZ. Wraz z przedstawieniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 3. Dokumenty podmiotów zagranicznych Wykonawca zagraniczny składa dokumenty zgodnie z zapisami pkt. 9 i 10 SIWZ, ze szczególnym uwzględnieniem, aby dokumenty złożone wraz z ofertą potwierdzały, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. 4. Oferta wspólna: Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia tj. spółki cywilne lub konsorcja (tj. dwóch lub więcej Wykonawców) w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 ustawy pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania: 1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. 2) Oryginał pełnomocnictwa:  opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub kopia potwierdzona notarialnie opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez notariusza - w przypadku składania oferty w formie elektronicznej, o której mowa w pkt. 3.3) lit. a), lub  oryginał pełnomocnictwa lub kopii potwierdzonej notarialnie - w przypadku składania oferty w formie pisemnej, o której mowa w pkt. 3.3) lit. b), powinien był załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: • postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, • wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, • ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania. 3) Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, przy czym nie jest wymagany podpis pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 4) W odniesieniu do warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców (nie musi ich spełniać każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną osobno). 5) Oświadczenia, wykazy lub formularze sporządzone na załączonych do SIWZ wzorach, składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców Pełnomocnik lub wszyscy Wykonawcy wpisując w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną. 6) Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 10.1.1) lit. c), 10.1.2) lic. c) i 10.2) SIWZ każdy z uczestników oferty wspólnej składa indywidualnie. 7) Kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy (członka konsorcjum) muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez tego Wykonawcę, którego one dotyczą lub przez pełnomocnika. 8) Pozostałe kopie dokumentów, inne niż wymienione w pkt. 12.6) SIWZ, muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców. 9) Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach