Przetargi.pl
PCFE.272.96.2011 Opracowanie i wdrożenie Systemu Rozwoju Kompetencji Kadr w 14 jednostkach samorządu terytorialnego Powiatu Nowosądeckiego w ramach projektu pn. Nowosądecka Akademia Samorządowa

Powiatowe Centrum Funduszy Europejskich ogłasza przetarg

  • Adres: 33-300 Nowy Sącz, ul. Nawojowska 118
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 547 67 36 , fax. 18 547 67 36
  • Data zamieszczenia: 2011-07-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Funduszy Europejskich
    ul. Nawojowska 118 118
    33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie
    tel. 18 547 67 36, fax. 18 547 67 36
    REGON: 12109129100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcfe.powiat-ns.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PCFE.272.96.2011 Opracowanie i wdrożenie Systemu Rozwoju Kompetencji Kadr w 14 jednostkach samorządu terytorialnego Powiatu Nowosądeckiego w ramach projektu pn. Nowosądecka Akademia Samorządowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie i wdrożenie Systemu Rozwoju Kompetencji Kadr w 14 jednostkach samorządu terytorialnego Powiatu Nowosądeckiego dokonane w oparciu o wyniki badania luk kompetencyjnych i potrzeb rozwojowych (szkoleniowych) na podstawie aktualnych opisów 450 stanowisk pracy. Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pn. Nowosądecka Akademia Samorządowa współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet V. Dobre rządzenie Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej. Wykaz Urzędów Miast/Gmin, dla których należy opracować i wdrożyć System Rozwoju Kompetencji Kadr wraz ze wskazaniem ilości urzędniczych stanowisk pracy w każdym z nich został zawarty w Załączniku nr 6 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Przedmiot zamówienia obejmuje: A) ETAP I Analiza funkcjonowania 14 Urzędów Miast/Gmin, przeprowadzenie inwentaryzacji 450 urzędniczych stanowisk pracy wraz z ich ewentualną aktualizacją oraz opracowanie modelowych profili kompetencyjnych. W ramach Etapu I Wykonawca powinien wykonać: 1) Analizę dokumentacji i audyt istniejących opisów 450 urzędniczych stanowisk pracy w 14 Urzędach Miast/Gmin poprzez: a) zapoznanie się ze strukturą organizacyjną 14 Urzędów Miast/Gmin i profilami zadaniowymi poszczególnych komórek organizacyjnych oraz wszystkich urzędniczych stanowisk pracy (na podstawie dokumentacji z urzędów, tj. regulaminów organizacyjnych bądź statutów jednostek samorządowych, schematów organizacyjnych, zakresów działania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy, zakresów czynności poszczególnych pracowników, formularzy okresowych ocen pracowników, dokumentacji z przeprowadzonego naboru na wolne stanowiska oraz obowiązującej Ustawy o pracownikach samorządowych i aktów wykonawczych, przyjętych strategii, programów realizacyjnych, obowiązujących procedur i założeń) b) przygotowanie założeń do systemu oceny kompetencji pracowników (przygotowanie procedury i harmonogramu działań oraz wybór odpowiednich narzędzi i metod). 2) Identyfikację kluczowych kompetencji niezbędnych dla właściwej realizacji zadań na danym stanowisku urzędniczym poprzez: a) zapoznanie się ze specyfiką pracy na danym stanowisku na podstawie zakresów czynności pracowników; b)zapoznanie się z wymaganiami kwalifikacyjnymi dla poszczególnych stanowisk pracowniczych; c) konsultacje z osobami odpowiedzialnymi za sprawy kadrowe; d) określenie kluczowych kompetencji i ich poziomu wymaganego dla właściwej realizacji zadań na danym stanowisku. Opis kluczowych kompetencji wymaganych dla właściwej realizacji zadań na danym stanowisku winien zawierać: nazwę kompetencji, precyzyjne zdefiniowanie kompetencji, szczegółowe określenie tzw. poziomów spełnienia kompetencji (trzy lub pięć poziomów) wraz z podaniem zachowań (tzw. behawioralnych wyznaczników danej kompetencji) charakterystycznych dla kolejnych poziomów nasilenia kompetencji oraz przykłady zachowań, które świadczą o braku danej kompetencji. 3) Opracowanie modelowych profili kompetencyjnych (matrycy kompetencji) w oparciu o identyfikację kompetencji pracownika nieodzownych dla sprawnego funkcjonowania na danym stanowisku. Modelowy profil kompetencyjny powinien zawierać kartę kompetencyjną oraz wyskalowane opisy kompetencji i musi zostać przygotowany według wzoru przygotowanego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez Zamawiającego. Modelowy profil kompetencyjny powinien zawierać co najmniej: a) informacje ogólne dotyczące stanowiska (nazwa i symbol stanowiska pracy, nazwa i symbol komórki organizacyjnej, kategoria zaszeregowania, nazwa bezpośredniego przełożonego), b) zakres obowiązków - zadania i czynności wykonywane na danym stanowisku, c) poziom wymaganych kompetencji, d) zakres odpowiedzialności ze względu na umiejscowienie i funkcję stanowiska pracy w strukturze urzędu. Wykonawca zaproponuje kompetencje minimalne dla 450 stanowisk pracy, których posiadanie jest niezbędne do efektywnego realizowania obowiązków, zadań na danym stanowisku wraz ze wskazaniem wymaganego minimalnego ich poziomu. Podsumowaniem Etapu I winny być raporty pt. Przygotowanie modelowych profili kompetencyjnych dla urzędniczych stanowisk pracy w Urzędzie .......... w ........... sporządzone odrębnie dla każdego z 14 Urzędów Miast/Gmin. Przedmiotowe raporty powinny być dostarczone Zamawiającemu na płycie DVD w formie elektronicznej (format PDF oraz wersja edytowalna) oraz w formie drukowanej (po 2 oprawione egzemplarze każdego raportu). Podstawą odbioru raportów będzie protokół zdawczo - odbiorczy podpisany przez upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy i Zamawiającego. Wykonawca podpisze protokół zdawczo - odbiorczy po zapoznaniu się z raportem, nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia jego przekazania, pod warunkiem że nie będzie zgłaszał żadnych zastrzeżeń, co do należytego wykonania przedmiotu zamówienia. Wszelkie zastrzeżenia co do należytej realizacji przedmiotu zamówienia zostaną przekazane Wykonawcy nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia przekazania przez niego raportu. Termin realizacji Etapu I: od dnia podpisania umowy do 30.09.2011 r. B) ETAP II Opracowanie Systemu Rozwoju Kompetencji Kadr dla każdego z 14 Urzędów Miast/Gmin. W ramach Etapu II Wykonawca powinien: 1) Przeprowadzić analizę potrzeb szkoleniowych 450 pracowników. Za pomocą różnorodnych zaprojektowanych przez Wykonawcę metod i narzędzi (testy wiedzy, ankiety, wywiady), w tym między innymi w oparciu o przekazany przez Zamawiającego do informacji Wykonawcy Raport z badania luk kompetencyjnych, który zawiera wyniki badań przeprowadzonych wśród pracowników rekrutowanych do udziału w szkoleniach w ramach projektu w terminie maj/czerwiec 2011 r. Wykonawca dokona oceny wiedzy, umiejętności i postaw pracowników, tak aby zostały określone ich potrzeby szkoleniowe. W szczególności musi zostać uwzględniona specyfika problemów i potrzeb pracowników powyżej 45 roku życia. 2) Przygotować plan i harmonogram szkoleń wraz z ich podstawowym zakresem w ujęciu minimum dwuletnim z uwzględnieniem priorytetów, tematów i form szkoleń dla każdej z luk kompetencyjnych zdefiniowanych dla wszystkich pracowników z 14 Urzędów Miast/Gmin. Zestawienie powinno zawierać co najmniej: imię i nazwisko pracownika, nazwę komórki organizacyjnej, płeć i wiek pracownika, wskazanie szkoleń, którym winien zostać poddany pracownik. 3) Opracować System Rozwoju Kompetencji Kadr odrębnie dla każdego z 14 Urzędów Miast/Gmin oparty na aktualnych przepisach prawnych w aspekcie przeprowadzonych analiz oraz polityki równości płci, co usprawni nabór/dobór nowych pracowników oraz umożliwi prowadzenie okresowej oceny pracowników. W rezultacie urzędy będą dysponować skutecznym narzędziem rozwoju kompetencji zasobów ludzkich, które pozwoli na precyzyjne ustalanie potrzeb szkoleniowych, wybór metod podnoszenia kompetencji, co zostanie wykorzystane na potrzeby procesów kadrowych, m.in. przy naborze nowych pracowników, okresowych ocenach pracowników, planowaniu ścieżek karier, motywowaniu i samorozwoju. System Rozwoju Kompetencji Kadr powinien uwzględniać: a) metodologię budowy i sporządzania modelowych profili kompetencyjnych dopasowaną do specyfiki każdego z 14 urzędów z uwzględnieniem potrzeb szkoleniowych pracowników; b) metodologię weryfikacji kompetencji i luk kompetencyjnych pracowników oraz eliminacji zdiagnozowanych luk kompetencyjnych głównie w oparciu o odpowiednie szkolenia; c) metodologię systematycznej oceny oraz doboru ścieżki awansu i rozwoju dotychczasowych pracowników zgodnie z Zasadą Równości Szans Kobiet i Mężczyzn w aspekcie postępującej feminizacji urzędów i okresowej oceny pracowników; d) metodologię dokonywania naborów na wolne stanowiska. Wykonawca powinien przygotować wzorcowe dokumenty/formularze w przedmiotowych zakresach. Podsumowaniem Etapu II winno być 14 indywidualnych raportów (dla każdego z urzędów) pt. Metodyka Systemu Rozwoju Kompetencji Kadr opartego na badaniu luk kompetencyjnych i potrzeb szkoleniowych pracowników na podstawie aktualnych opisów stanowisk. Przedmiotowe raporty powinny być dostarczone Zamawiającemu na płycie DVD w formie elektronicznej (format PDF oraz wersja edytowalna) oraz w formie drukowanej (po 2 oprawione egzemplarze każdego raportu). Podstawą odbioru raportów będzie protokół zdawczo - odbiorczy podpisany przez upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy i Zamawiającego. Wykonawca podpisze protokół zdawczo - odbiorczy po zapoznaniu się z raportem, nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia jego przekazania, pod warunkiem że nie będzie zgłaszał żadnych zastrzeżeń, co do należytego wykonania przedmiotu zamówienia. Wszelkie zastrzeżenia co do należytej realizacji przedmiotu zamówienia zostaną przekazane Wykonawcy nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia przekazania przez niego raportu. Termin realizacji Etapu II: od dnia podpisania umowy do 30.11.2011 r. C) ETAP III Wdrożenie Systemu Rozwoju Kompetencji Kadr w 14 Urzędach Miast/Gmin. W ramach Etapu III Wykonawca powinien: 1) Przeprowadzić w każdym z 14 Urzędów Miast/Gmin po jednym 8-godzinnym szkoleniu skierowanym do kadry kierowniczej i pracowników danego urzędu. Szkolenia będą realizowane w grupach 5-osobowych. Miejscem realizacji szkoleń będą Urzędy Miast/Gmin. Szkolenia będą realizowane w godzinach pracy urzędów. Zakres przedmiotowych szkoleń obejmuje: sporządzanie modelowych profili kompetencyjnych, dokonywanie weryfikacji kompetencji i diagnozowania luk kompetencyjnych pracowników, przeprowadzanie okresowych ocen pracowników, przeprowadzanie naboru pracowników na wolne stanowiska pracy. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia osobom biorącym udział w szkoleniach materiałów szkoleniowych niezbędnych do efektywnego przeprowadzenia szkoleń. Podsumowaniem Etapu III winno być 14 indywidualnych raportów (dla każdego z urzędów) pt. Wdrożenie Systemu Rozwoju Kompetencji Kadr opartego na badaniu luk kompetencyjnych i potrzeb szkoleniowych pracowników na podstawie aktualnych opisów stanowisk. Przedmiotowe raporty powinny być dostarczone Zamawiającemu na płycie DVD w formie elektronicznej (format PDF oraz wersja edytowalna) oraz w formie drukowanej (po 2 oprawione egzemplarze każdego raportu). Podstawą odbioru raportów będzie protokół zdawczo - odbiorczy podpisany przez upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy i Zamawiającego. Wykonawca podpisze protokół zdawczo - odbiorczy po zapoznaniu się z raportem, nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia jego przekazania, pod warunkiem że nie będzie zgłaszał żadnych zastrzeżeń, co do należytego wykonania przedmiotu zamówienia. Wszelkie zastrzeżenia co do należytej realizacji przedmiotu zamówienia zostaną przekazane Wykonawcy nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia przekazania przez niego raportu. Termin realizacji Etapu III: od dnia podpisania umowy do 31.12.2011 r. 2. Realizacja przedmiotu zamówienia nastąpi zgodnie ze wzorem umowy, stanowiącym Załącznik nr 7 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający zaleca szczegółowe zapoznanie się z projektem umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 731000003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Z uwagi na wartość przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pcfe.powiat-ns.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach