Przetargi.pl
Oznakowanie poziome dróg w zarządzie Zarządu Dróg i Zieleni

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni ogłasza przetarg

  • Adres: 81-364 Gdynia, 10 Lutego 24
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. (58) 761 20 00, (58) 761 20 01
  • Data zamieszczenia: 2023-02-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni
    10 Lutego 24
    81-364 Gdynia, woj. pomorskie
    tel. (58) 761 20 00, (58) 761 20 01
    REGON: 191675557
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zdiz.gdynia.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Oznakowanie poziome dróg w zarządzie Zarządu Dróg i Zieleni
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia w zakresie części 1 obejmuje odnowienie/wymalowanie istniejącego oznakowania poziomego (cienkowarstwowego oraz grubowarstwowego) na drogach wojewódzkich będących w granicach administracyjnych Gminy Miasta Gdyni i zarządzanych przez Prezydenta Miasta Gdyni. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, warunki jego realizacji oraz obowiązki Wykonawcy zawierają następujące załączniki do SWZ:-Załącznik A1 – Opis przedmiotu zamówienia -Załącznik 1A – Wykaz ulic,-Załącznik 1B – Raport,-Załącznik 1C – Mapa,-Załącznik 2A – Specyfikacje techniczne – roboty drogowe,-Załącznik 2B – Oznakowanie poziome,-Załącznik 2C – Remont oznakowania poziomego,-Załącznik 3.1 - Przedmiar robót - Kosztorys ofertowy - oznakowania poziomego dróg - część 1-Załącznik nr 8a – Wzór umowy.Celem maksymalnego skrócenia czasu wykonania robót oraz zniwelowania utrudnień w ruchu drogowym, Wykonawca zobowiązany jest wykonywać roboty w godzinach wieczornych i nocnych od 20.00 do 6.00. Odstąpienie od powyższego warunku możliwe jest wyjątkowo jedynie za pisemną zgodą Zamawiającego. Z uwagi na pracę pojazdów służących do oczyszczania ulic (polewaczki oraz zamiatarki), należy dostosować swój plan robót do harmonogramów wynikających z umów na ww. czynności.Lista ulic, fragmentów ulic oraz elementów oznakowania podlegających wyłączeniu z odtwarzania oznakowania zostanie przekazana wykonawcy najpóźniej na dwa dni robocze przed rozpoczęciem prac. Zamawiający zastrzega, że w trakcie realizacji zamówienia lista ulic może być rozszerzana. Lista stanowisk zastrzeżonych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych zostanie przekazana Wykonawcy najpóźniej na dwa dni robocze przed rozpoczęciem prac. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzupełniania przedłożonej listy nie później niż na 14 dni przed planowanym zakończeniem robót. Powierzchnia tego uzupełnienia nie może być większa jak 33% pierwotnego zakresu robót. Po zakończeniu robót należy dostarczyć Zamawiającemu szablony znaków P-23, P-23mini i P-26 oraz P-27 (po 1 szt. wykonanej z trwałych materiałów) wykorzystane do realizacji zamówienia. Wzory szablonów powinny być zgodne z wzorami używanymi dla II części zamówienia.Przedmiot zamówienia w zakresie części nr 2 obejmuje odnowienie /wymalowanie istniejącego oznakowania poziomego (cienkowarstwowego oraz grubowarstwowego) na drogach powiatowych, gminnych oraz wewnętrznych będących w granicach administracyjnych Gminy Miasta Gdyni i zarządzanych przez Prezydenta Miasta Gdyni.Przedmiot zamówienia w tej części obejmuje wykonanie oznakowania znajdującego się na wlotach dróg powiatowych i gminnych w obrębach skrzyżowań z drogami wyższych kategorii. Przedmiotem tej części zamówienia nie jest natomiast oznakowanie znajdujące się na zjazdach i połączeniach dróg wewnętrznych z drogami krajowymi i wojewódzkimi. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, warunki jego realizacji oraz obowiązki Wykonawcy zawierają następujące załączniki do SWZ:-Załącznik A1 – Opis przedmiotu zamówienia -Załącznik 1A – Wykaz ulic,-Załącznik 1B – Raport,-Załącznik 1C – Mapa,-Załącznik 2A – Specyfikacje techniczne – roboty drogowe,-Załącznik 2B – Oznakowanie poziome,-Załącznik 2C – Remont oznakowania poziomego,-Załącznik 3.2 - Przedmiar robót - Kosztorys ofertowy - oznakowania poziomego dróg - część 2-Załącznik nr 8b – Wzór umowy.Celem maksymalnego skrócenia czasu wykonania robót oraz zniwelowania utrudnień w ruchu drogowym na drogach powiatowych oraz na wlotach dróg gminnych na skrzyżowaniach z drogami krajowymi i wojewódzkimi, Wykonawca zobowiązany jest wykonywać roboty w godzinach wieczornych i nocnych od 20.00 do 6.00. Odstąpienie od powyższego warunku możliwe jest wyjątkowo jedynie za pisemną zgodą Zamawiającego.Lista ulic, fragmentów ulic oraz elementów oznakowania podlegających wyłączeniu z odtwarzania oznakowania zostanie przekazana wykonawcy najpóźniej na dwa dni robocze przed rozpoczęciem prac. Zamawiający zastrzega, że w trakcie realizacji zamówienia lista ulic może być rozszerzana. Lista stanowisk zastrzeżonych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych zostanie przekazana Wykonawcy najpóźniej na dwa dni robocze przed rozpoczęciem prac. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzupełniania przedłożonej listy nie później niż na 14 dni przed planowanym zakończeniem robót. Powierzchnia tego uzupełnienia nie może być większa jak 5% pierwotnego zakresu robót. Po zakończeniu robót należy dostarczyć Zamawiającemu szablony znaków P-23, P-23mini i P-26 oraz P-27 (po 1 szt. wykonanej z trwałych materiałów) wykorzystane do realizacji zamówienia. Wzory szablonów powinny być zgodne z wzorami używanymi dla I części zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości:-CZĘŚĆ 1 – 2 700,00 zł,-CZĘŚĆ 2 – 11 800,00 zł.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofert, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust.1 pkt 2) i 3) oraz ust. 2 ustawy.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu; 2) gwarancjach bankowych; 3) gwarancjach ubezpieczeniowych; 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).4. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi wskazywać jako beneficjenta Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, ul. 10 Lutego 24 w Gdyni.5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, tj. Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni, ul. 10 Lutego 24 w Gdyni w PKO BP Oddział 14 w Gdyni, nr: PL 56 1440 1084 0000 0000 0619 0227, z oznaczeniem: Wadium do postępowania nr EZP. 271.5.20236. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji należy złożyć wraz z ofertą w oryginale w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym wystawcy dokumentu). 7. Gwarancje lub poręczenia o których mowa w ust. 3 muszą być złożone w postaci dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę upoważnioną do wystawienia przedmiotowych dokumentów (np. bank, ubezpieczyciel) i złożone wraz z ofertą za pośrednictwem Platformy. 8. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wniesiono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego 9. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi gwarantować Zamawiającemu bezwarunkową wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 pkt 1)-3) ustawy, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków. Poręczenia i gwarancje muszą być ważne co najmniej przez okres związania ofertą, a w przypadku przedłużenia terminu związania ofertą – także przez ten okres. 10. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium, z tym że Wykonawca zobowiązany jest podać Zamawiającemu w Formularzu OFERTA adres e-mail gwaranta do złożenia oświadczenia o zwolnieniu wadium. 12. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 98 ust.1pkt 1) - 3) ustawy. 13. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zwrot wadium, w przypadkach o których mowa w art. 98 ust. 2 pkt 1) – 4) ustawy. 14. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w ust. 13, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy.15. Kopię dowodu wniesienia wadium w formie pieniądza zaleca się dołączyć do oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2.W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda:2.1.1 dla Części 1: wykazania wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej:– jednej roboty budowlanej, która obejmowała swoim zakresem roboty budowlane polegające na wykonaniu w ilości nie mniejszej niż 5000 m2 oznakowania poziomego cienkowarstwowego– oraz– jednej roboty budowlanej, która obejmowała swoim zakresem roboty budowlane polegające na wykonaniu w ilości nie mniejszej niż 150 m2 oznakowania poziomego grubowarstwowego,W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany warunek może być spełniony łącznie przez Wykonawców. Zamawiający nie precyzuje szczególnego sposobu spełniania warunku przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Wykonawca może wykazać się wykonaniem jednej roboty budowlanej spełniającej łącznie powyższy warunek. Przez „jedną robotę budowlaną” należy rozumieć jedną umowę.2.1.2 dla Części 2: wykazania wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej:– trzech robót budowlanych, które obejmowały swoim zakresem roboty budowlane polegające na wykonaniu w ilości nie mniejszej niż 25.000 m2 oznakowania poziomego cienkowarstwowego,oraz– jednej roboty budowlanej, która obejmowała swoim zakresem roboty budowlane polegające na wykonaniu w ilości nie mniejszej niż 500 m2 oznakowania poziomego grubowarstwowego,W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany warunek może być spełniony łącznie przez Wykonawców. Zamawiający nie precyzuje szczególnego sposobu spełniania warunku przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Wykonawca może wykazać się wykonaniem jednej roboty budowlanej spełniającej łącznie powyższy warunek. Przez „jedną robotę budowlaną” należy rozumieć jedną umowę.W przypadku składania oferty na dwie części Zamawiający dopuszcza dla spełnienia warunków udziału w postępowaniu wykazanie robót budowlanych wykazanie robót budowlanych spełniających warunek dla części 2.2.2.1 dla Części 1: skierowania przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, co najmniej:– jednej osoby posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń, która będzie pełnić funkcję kierownika robót,– 2 brygady robocze, z których każda składa się z co najmniej z 3 osób, a w tym:a) co najmniej 1 osoby w każdej brygadzie, posiadającej uprawnienia do obsługi sprzętu specjalistycznego do wykonywania oznakowania poziomego oraz posiadającej minimum roczne doświadczenie zawodowe polegające na wykonywaniu oznakowania poziomego cienkowarstwowego oraz grubowarstwowego na drogach publicznych,b) co najmniej 1 osoby w każdej brygadzie, posiadającej zaświadczenie o ukończeniu szkolenia z zakresu kierowania ruchem oraz posiadającej roczne doświadczenie zawodowe polegające na wykonywaniu oznakowania poziomego cienkowarstwowego oraz grubowarstwowego na drogach publicznychZamawiający nie dopuszcza, aby osoby wskazane w lit. a), pełniły jednocześnie funkcję osób, o których mowa w lit b).Zamawiający nie dopuszcza, aby w obu brygadach występowały te same osoby. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany warunek może być spełniony łącznie przez Wykonawców.Kierownik budowy powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2021r., poz.1646 ze zm.).2.2.2 dla Części 2: skierowania przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, co najmniej:– jednej osoby posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń, która będzie pełnić funkcję kierownika robót,– 3 brygad roboczych, z których każda składa się z co najmniej 3 osób, a w tym:a) co najmniej 1 osoby w każdej brygadzie, posiadającej uprawnienia do obsługi sprzętu specjalistycznego do wykonywania oznakowania poziomego oraz posiadającej minimum roczne doświadczenie zawodowe polegające na wykonywaniu oznakowania poziomego cienkowarstwowego oraz grubowarstwowego na drogach publicznych,b) co najmniej 1 osoby w każdej brygadzie, posiadającej zaświadczenie o ukończeniu szkolenia z zakresu kierowania ruchem oraz posiadającej minimum roczne doświadczenie zawodowe polegające na wykonywaniu oznakowania poziomego cienkowarstwowego oraz grubowarstwowego na drogach publicznych.Zamawiający nie dopuszcza aby osoby wskazane w lit. a), pełniły jednocześnie funkcję osób, o których mowa w lit b).Zamawiający nie dopuszcza, aby w obu brygadach występowały te same osoby. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany warunek może być spełniony łącznie przez Wykonawców.Kierownik robót powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646 ze zm.).W przypadku składania oferty na dwie części, Zamawiający dopuszcza dla spełnienia warunków udziału w postępowaniu wykazania skierowania przez Wykonawcę do realizacji zamówienia osób wskazanych dla części 2.2.3.1 dla Części1: dysponowania następującymi narzędziami:– co najmniej 1 malowarką samojezdną (do malowania linii osiowych i krawędziowych),– co najmniej 1 malowarką ręczną,– co najmniej 1 układarką mas chemoutwardzalnych,– co najmniej 1 narzędziem umożliwiającym usunięcie oznakowania poziomego wodą pod wysokim ciśnieniem (np. metodą hydrodynamiczną, tzw. metodą Water Jet lub waterblasting lub inną bezinwazyjną metodą usuwania oznakowania wodą pod wysokim ciśnieniem)2.3.2 dla Części 2: dysponowania następującymi narzędziami:– co najmniej 1 malowarką samojezdną (do malowania linii osiowych i krawędziowych),– co najmniej 2 malowarkami ręcznymi,– co najmniej 1 układarką mas chemoutwardzalnych,– co najmniej 1 narzędziem umożliwiającym usunięcie oznakowania poziomego wodą pod wysokim ciśnieniem (np. metodą hydrodynamiczną, tzw. metodą Water Jet lub waterblasting lub inną bezinwazyjną metodą usuwania oznakowania wodą pod wysokim ciśnieniem)W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany warunek może być spełniony łącznie przez Wykonawców.W przypadku składania oferty na dwie części, Zamawiający dopuszcza dla spełnienia warunków udziału w postępowaniu wykazanie sprzętu spełniającego warunek dla części 2.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-16

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach