Przetargi.pl
Organizacja Zielonych szkół w ramach kampanii Świadomi zagrożenia - projekt LIFE+ - nr referencyjny: EZ - 2710 - 6 /12

Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych ogłasza przetarg

  • Adres: 02-362 Warszawa, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku 3
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 589 82 80 , fax. 0-22 589 82 81
  • Data zamieszczenia: 2012-04-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych
    ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku 3 3
    02-362 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 589 82 80, fax. 0-22 589 82 81
    REGON: 00011577200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizacja Zielonych szkół w ramach kampanii Świadomi zagrożenia - projekt LIFE+ - nr referencyjny: EZ - 2710 - 6 /12
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi turystycznej organizacja na terenie Polski czternastodniowych wakacyjnych Zielonych Szkół dla 240 uczniów gimnazjów z przeprowadzeniem atrakcyjnych zajęć z zakresu edukacji przyrodniczo leśnej. Termin realizacji zamówienia od dnia 1 lipca do 30 sierpnia 2012 r. z zastrzeżeniem możliwości podziału na nie więcej niż 4 turnusy. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Transport autokarami dowóz i przywóz uczestników z wyznaczonego miasta Warszawa, Białystok, Olsztyn, Toruń, Lublin, Kielce, Łódź, Katowice, Kraków, Rzeszów. do miejsca zakwaterowania uczestników. W każdym z regionów Zamawiający przewiduje grupę 30 uczestników z głównego miejsca zbiórki. Opieka nad uczestnikami jest sprawowana przez organizatora od wejścia do autokaru w dniu wyjazdu do wyjścia z autokaru w dniu powrotu z zorganizowanego wypoczynku. Podstawienie autokarów min. 45 minut przed wyjazdem w miejscu wskazanym pisemnie przez Zamawiającego. Przewóz uczestników autokarem dostosowanym do przewozu na dalekich trasach, spełniającym wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. W cenie oferty Wykonawcy opłaty drogowe, parkingowe, wynagrodzenie kierowcy. Uwaga: Zamawiający przewiduje możliwość innego wyznaczenia miejsc głównych zbiórek uczestników. Informacja zostanie przekazana pisemnie Wykonawcy w terminie nie później niż 30 dni przed planowanym dniem wyjazdu. 2. Organizacja wypoczynku, w tym zapewnienie stałej opieki nad uczestnikami przez 24 h poprzez wykwalifikowanych wychowawców. Liczba wychowawców odpowiednia do liczby uczestników przypadających na jednego wychowawcę określona w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 roku z późniejszymi zmianami. Dz.U.1997.18.102 z późniejszymi zmianami. Liczba wychowawców co najmniej 1 na 20 osób; 3 osoby na 60 osobowy turnus, 12 na 240 uczestników. 3. Wykonawca zapewnia w cenie zamówienia obsługę organizowanej usługi kierownika wypoczynku wraz z opiekunami; osoby te mają spełniać wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 roku z późniejszymi zmianami w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej. Dz.U.1997.18.102 z późniejszymi zmianami. 4. Wykonawca zapewni edukatorów do przeprowadzenia zajęć przyrodniczo leśnych w liczbie odpowiedniej do liczby uczestników turnusu. Jeden edukator na 60 osób, 4 na 240 osób. Zamawiający dopuszcza jednoczesne pełnienie funkcji edukatora przyrodniczo leśnego przez wychowawcę. 5. Czas pobytu 13 noclegów. Zagwarantowanie zakwaterowania łącznie 240 lub 60 uczestników turnusu w wieku 12-16 lat; w pokojach maksimum 4-osobowych - wyłącznie pojedyncze łóżka drewniane z materacem, pościel bawełniana. z pełnym węzłem sanitarnym natrysk, WC w każdym pokoju, z zimną i ciepłą wodą; w budynkach murowanych. Podział zakwaterowanych według płci. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany liczby uczestników danego turnusu w zakresie plus minus 5 osób. Uczestnicy mają być zakwaterowani w jednym ośrodku. Budynek musi mieć możliwość uruchomienia ogrzewania w przypadku spadku temperatury na zewnątrz poniżej 12 st.C. 6. Zakwaterowanie w pokojach rozpoczyna się od obiadokolacji w pierwszym dniu pobytu i trwa do godz. 10 00 ostatniego dnia pobytu, kończy się śniadaniem. 7. Teren ośrodka musi być bezpieczny, ogrodzony. Na terenie ośrodka musi być miejsce do przeprowadzania rozgrywek sportowych i innych zajęć. 8. Zapewnienie zbilansowanego wyżywienia - 4 posiłki dziennie - śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja., dostępność napoi i owoców przez cały dzień, na wyjścia poza ośrodek suchy prowiant wraz z napojami - woda mineralna 0,5 litra, owoce, słodka bułka. Wykonawca zapewni suchy prowiant na dowóz i przywóz uczestników: woda mineralna 0,5 l, sok, owoce, kanapki, wafel, słodka bułka.; dzienna stawka żywieniowa, co najmniej 35 PLN. 9. Miejsce wydawania posiłków powinno znajdować się w tym samym obiekcie, w którym zakwaterowani są uczestnicy zielonej szkoły. Niedopuszczalne jest serwowanie posiłków w naczyniach jednorazowych. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić obsługę kelnerską adekwatną do liczby uczestników zielonej szkoły. 10. Zapewnienie ubezpieczenia NNW uczestników podczas podróży i w trakcie wypoczynku, w kwocie na uczestnika 20 000 PLN. 11. Zapewnienie całodobowej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej - pielęgniarka na miejscu, lekarz pod telefonem; dostępność podstawowych leków oraz apteczki pierwszej pomocy. 12. Atrakcyjne położenie ośrodka - z uwzględnieniem prowadzenia zajęć przyrodniczych w lesie - las na terenie ośrodka lub w odległości do 0,5 h marszu. 13. Na terenie ośrodka lub w odległości do 0,5 h marszu powinien być położony basen lub kąpielisko, Wykonawca zapewni nadzór wykwalifikowanych ratowników nad dziećmi korzystającymi z kąpieli. Jeżeli Wykonawca udokumentuje w ofercie istnienie basenu lub kąpieliska w odległości większej niż 0,5 h marszu, Zamawiający przewiduje możliwość dowozu uczestników do kąpieliska lub basenu transportem zapewnianym przez Wykonawcę. 14. Na terenie ośrodka musi być sala TV lub inne pomieszczenie odpowiednie do organizacji zajęć w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych. 15. Wykonawca zorganizuje 1 wycieczkę autokarową z przewodnikiem do atrakcyjnego miejsca pod względem przyrodniczym: ośrodek edukacji przyrodniczo-leśnej, park narodowy itp. 16. Sprzątanie pokoi, co najmniej, co drugi dzień odkurzanie lub mycie podłóg w pokojach. Codziennie rano i wieczorem: mycie łazienek i WC. W razie potrzeby wymiana pościeli. 17. Wykonawca po podpisaniu umowy zobowiązany będzie: 1. przygotować szczegółowy program realizowanych zajęć przyrodniczych wraz z uwzględnieniem zajęć integracyjnych i ogólno sportowych zgodnie z wytycznymi Zamawiającego na podstawie ramowego programu załącznik nr 4 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i przedstawienie go do akceptacji Zamawiającemu w terminie 21 dni od daty podpisania umowy; 2. zgłosić organizację wypoczynku właściwemu kuratorowi oświaty w terminach przewidywanych Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 roku i niezwłocznie przekazać Zamawiającemu kopię zgłoszenia; 3. zapewnić uczestnikom, w zależności od założonego planu zajęć do dyspozycji: lornetki, kompasy, atlasy przyrodnicze, lupy, aparaty fotograficzne, ołówki, papier, podkładki do pisania, mapy okolicy, latarki i inne konieczne akcesoria wynikające z zakresu zajęć zawartych w wytycznych Zamawiającego; 4. organizować zajęcia sportowe: gry zespołowe, wyjścia na basen lub kąpielisko, inne atrakcje. w ramach tych zajęć piłki, rakietki do badmintona, siatka z kompletem piłek, w przypadku wyjść na kąpielisko: koce lub inne maty dla uczestników; 5. zapewnić uczestnikom atrakcje dodatkowe dyskoteki, ogniska, wycieczki terenowe, pokazy filmowe; 6. dysponować odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: a. Kierownikiem wypoczynku - jedna osoba dla każdego z turnusów; Wypoczynkiem kieruje nauczyciel, czynny instruktor harcerski w stopniu co najmniej podharcmistrza lub inna osoba, posiadająca co najmniej trzyletni staż pracy opiekuńczo wychowawczej lub dydaktyczno wychowawczej. Nauczyciel, czynny instruktor harcerski lub inna osoba, posiadająca co najmniej trzyletni staż pracy opiekuńczo wychowawczej lub dydaktyczno wychowawczej, muszą posiadać zaświadczenie o ukończeniu kursu dla kierowników wypoczynku. Obowiązek posiadania zaświadczenia, nie dotyczy osób zajmujących stanowiska kierownicze w szkołach i placówkach. b. Odpowiednią co do wielkości turnusu liczbą wychowawców co najmniej 1 na 20 osób; 3 osoby na 60 osobowy turnus, 12 na 240 uczestników wychowawcami mogą być nauczyciele, studenci szkół wyższych kierunków i specjalności, których program obejmuje przygotowanie pedagogiczne, po odbyciu odpowiedniego przeszkolenia, słuchacze kolegiów nauczycielskich i nauczycielskich kolegiów językowych, po odbyciu odpowiedniego przeszkolenia, osoby posiadające zaświadczenia o ukończeniu kursu dla wychowawców kolonijnych, instruktorzy harcerscy w stopniu co najmniej przewodnika; osoby te powinny mieć ukończone 18 lat życia, posiadać co najmniej średnie wykształcenie. c. Edukatorem przyrodniczo leśnym posiadającym następujące kwalifikacje: wykształcenie wyższe przyrodnicze: leśnictwo, biologia, geografia, ochrona środowiska, ochrona krajobrazu; co najmniej dwuletnie doświadczenia w prowadzeniu terenowych zajęć przyrodniczych, wymagana wiedza przyrodnicza i znajomość zagadnień z ochrony przeciwpożarowej. Jeden edukator na 60 osób, 4 na 240 osób. Zamawiający dopuszcza jednoczesne pełnienie funkcji edukatora przyrodniczo leśnego przez wychowawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 635110004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lasy.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach