Przetargi.pl
Organizacja wypoczynku letniego

Kuratorium Oświaty w Olsztynie ogłasza przetarg

  • Adres: 10-959 Olsztyn, ul. J. Piłsudskiego
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 895 232 604 , fax. 895 232 604
  • Data zamieszczenia: 2019-04-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Kuratorium Oświaty w Olsztynie
    ul. J. Piłsudskiego 7/9
    10-959 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 895 232 604, fax. 895 232 604
    REGON: 64732600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ko.olsztyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizacja wypoczynku letniego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej z terenu województwa warmińsko-mazurskiego. Przedmiot zamówienia obejmuje organizację wypoczynku letniego w postaci 10 – dniowych turnusów, w tym 9 noclegów. Wypoczynek skierowany jest do 688 uczniów szkół podstawowych z terenu województwa warmińsko – mazurskiego. Tabelaryczny wykaz z podaną liczbą miejsc dla poszczególnych ośrodków stanowi załącznik nr 1 do specyfikacji. 2. Nazwa i kod przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień: usługi w zakresie obozowisk dla dzieci: 55243000-5. 3. Wypoczynek zorganizowany będzie na terenie: Pojezierza Wielkopolskiego, Niziny Wielkopolskiej, Niziny Śląskiej, Sudetów, Niziny Mazowieckiej, Niziny Podlaskiej, Wyżyny Małopolskiej, Wyżyny Śląskiej, Wyżyny Lubelskiej, Kotliny Sandomierskiej, Karpatów, ze szczególnym uwzględnieniem krain historycznych i naturalnych. Wykaz krain geograficznych, jakimi posługuje się Zamawiający w postępowaniu przy wskazywaniu miejsca organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży, stanowi załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4. Przedmiot zamówienia winien być realizowany zgodnie z przepisami art. 92 a – art. 92 t Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1457 z późn. zm.) oraz warunkami określonymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2016 r. poz. 452). 5. Organizacja wypoczynku obejmuje w szczególności: 1) nabór uczestników we współpracy ze wskazanymi przez Zamawiającego ośrodkami pomocy społecznej i centrami pomocy rodzinie, zwanymi dalej w treści specyfikacji „ośrodkami”. Dodatkowo Wykonawca w porozumieniu z ośrodkami winien będzie przygotować listę rezerwową uczestników, którzy zajmą miejsce nieobecnych z różnych przyczyn uczestników, 2) powiadomienia pisemnego uczestników i rodziców bądź opiekunów prawnych o zasadach transportu, terminach i godzinach wyjazdu oraz przyjazdu, 3) transport uczestników, w tym na miejsce wypoczynku i z powrotem oraz w trakcie trwania turnusu. Wybrany Wykonawca zorganizuje transport uczestników, z ustalonych z przedstawicielami ośrodków miejsc zbiórek. W przypadku wyboru autokaru jako środka transportu, każdy autokar przewożący uczestników musi być sprawny i mieć ważne badania techniczne, a kierowca musi posiadać uprawnienia do przewozu pasażerów. 4) wyżywienie uczestników wypoczynku, w formie 5 posiłków dziennie (śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja) zgodnie z zasadami higieny oraz racjonalnego żywienia określonymi w odrębnych przepisach, w tym z zapewnieniem: a) dziennej stawki żywieniowej na jednego uczestnika, minimum 20,00 zł brutto, b) stałego dostępu bez ograniczeń do napojów, pieczywa i dżemu przez cały dzień, w widocznym, dostępnym miejscu, lub wskazanie miejsca i osoby, która je wyda, c) suchego prowiantu na czas podróży odbywanych w trakcie trwania wypoczynku, d) ciepłego posiłku w dniu przyjazdu uczestników na miejsce wypoczynku, bez względu na godzinę przyjazdu (ostatni dzień pobytu uczestników na wypoczynku zakończy się śniadaniem i wydaniem uczestnikom suchego prowiantu na drogę powrotną, przy czym wartość śniadania i prowiantu będzie stanowiła dzienną stawkę żywieniową). Paczka suchego prowiantu na jednego uczestnika będzie zawierała co najmniej: dwie bułki – kanapki, bułkę drożdżówkę, owoc, płyn (np. woda, sok) w ilości 500 ml, 5) realizację programu wypoczynku, który powinien uwzględniać : 1) promowanie profilaktyki uzależnień, 2) działania w zakresie edukacji patriotycznej i obywatelskiej związane z kontynuacją obchodów setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, 3) pobyt w miejscach związanych ze znanymi postaciami kultury i historii naszego kraju, 4) wzmacnianie postaw prospołecznych, w tym działania z zakresu wolontariatu, 5) integrację społeczną dzieci i młodzieży ze środowisk wiejskich z uwzględnieniem ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. 6) zakwaterowanie uczestników wypoczynku według poniższych wytycznych, a w szczególności: a) zapewnienie obiektu przeznaczonego na wypoczynek:  spełniającego wymogi dotyczące bezpieczeństwa i higieny określone obowiązującymi przepisami prawa oraz wynikające ze szczególnego charakteru świadczenia. W tym celu organizator zapewni m.in. codzienne sprzątanie pomieszczeń, z których korzystają uczestnicy, w tym pokoi dzieci oraz części wspólnej z której korzystają uczestnicy wypoczynku,  znajdującego się pod jednym adresem (w jednym ośrodku wczasowym, internacie, bursie, hotelu, pensjonacie). Zamawiający nie dopuszcza by wypoczynek organizowany był w kilku różnych miejscach, pod innym adresem. Każda z ofert winna wskazywać jedno miejsce / obiekt wypoczynku, który podlegać będzie ocenie,  posiadającego opinię właściwej miejscowo straży pożarnej o dopuszczeniu obiektu do zorganizowania w nim wypoczynku dla dzieci i młodzieży,  oświetlonego na zewnątrz latarniami elektrycznymi,  w przypadku ośrodków wczasowych: domki, pawilony, w których będzie świadczona usługa winny być położone w odległości nie większej niż 500 m od siebie, b) wyposażenie pokoi będzie obejmowało co najmniej:  łóżka z materacem (z wyłączeniem łóżek piętrowych - metalowych typu wojskowego) lub tapczany dla każdego uczestnika,  poduszkę, kołdrę wraz z bielizną pościelową (poszewka na kołdrę, poduszkę i prześcieradło) oraz dodatkowy koc dla każdego uczestnika,  szafy ubraniowe, wieszaki w ilości odpowiadającej ilości uczestników, c) w bazie wypoczynku musi znajdować się wyposażenie pozwalające na organizację atrakcyjnych form wypoczynku w takiej liczbie, która zapewni sprawne korzystanie wszystkim uczestnikom wypoczynku, d) na terenie obiektu wypoczynku (ośrodku wczasowym, internacie, bursie, hotelu, pensjonacie) lub w odległości nie większej niż 200 m od terenu obiektu winna się znajdować:  stołówka, wyposażona w odpowiednia liczbę stołów i krzeseł z obowiązkowo wywieszonym jadłospisem na dany dzień,  świetlica/sala, zapewniająca uczestnikom możliwość spędzania czasu w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych, jak również służąca organizacji gier, zabaw, turniejów (pod pojęciem świetlicy/sali rozumie się odrębne pomieszczenie, z możliwością zamykania drzwi, włączenia muzyki, projektora, itp. Część otwartego korytarza wyszczególniona jako świetlica nie spełni tego warunku),  boisko sportowe, 7) ubezpieczenie uczestników na czas przejazdu i pobytu na turnusie, obejmujące koszty leczenia oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków (NNW), 8) dostęp do opieki medycznej na podstawie art. 92 c ust. 2 pkt 3 ustawy o systemie oświaty, 9) kadrę wypoczynku: a) spełniającą wymogi z art. 92 c ust. 2 pkt 2 ustawy o systemie oświaty, z uwzględnieniem zapisów art. 92 p ww. ustawy, b) nie figurującą w rejestrze z dostępem ograniczonym, w którym gromadzi się dane o sprawcach przestępstw na tle seksualnym, o których mowa w art. 6 ust. 1 Ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 405), 10) zapewnienie bezpłatnego dostępu uczestników wypoczynku do obiektów muzealnych, sportowych oraz kąpielisk, 11) opracowanie regulaminu wypoczynku, uwzględniającego reagowanie w sytuacjach kryzysowych, w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa uczestników wypoczynku, m.in. zachowania agresywne i autoagresywne uczestników, przemoc rówieśnicza, w tym seksualna, narażenie uczestników na działanie skutków nieoczekiwanych zjawisk atmosferycznych takich jak m. in. powodzie, huragany, pojawienie się insektów lub innych owadów mogących doprowadzić do ukąszeń lub pogryzień uczestników, 12) zgłoszenia wypoczynku zgodnie z wskazanymi w rozdziale III ust. 4 przepisami oraz do przedłożenia Zamawiającemu, najpóźniej na 7 dni przed dniem rozpoczęcia realizacji każdego turnusu, potwierdzenia umieszczenia zgłoszenia wypoczynku w bazie wypoczynku, prowadzonej przez kuratora oświaty właściwego ze względu na siedzibę/miejsce zamieszkania organizatora 6. Pozostałe wymagania Zamawiającego: 1) Wykonawca będzie prowadził dokumentację rzeczową dotyczącą planowania i realizacji zamówienia (lista obecności uczestników, program zajęć, dzienniki zajęć każdej grupy), 2) Wykonawca będzie prowadził wyodrębnioną ewidencją finansowo – księgową kosztów realizacji przedmiotu zamówienia, w tym dokumentował dzienną stawkę żywieniową w wysokości 20 zł na jednego uczestnika, za pomocą zestawienia faktur, 3) Wykonawca upoważni co najmniej jedną osobę spośród wychowawców do kontaktów telefonicznych z rodzicami i przekaże za pomocą poczty elektronicznej ośrodkowi, z którego typowani będą uczestnicy dane tej osoby wraz z numerem telefonu, najpóźniej w dniu wyjazdu uczestników, 4) Wykonawca przekaże za pomocą poczty elektronicznej ośrodkowi, z którego typowani będą uczestnicy, program wypoczynku wraz z ramowym planem dnia najpóźniej w ciągu 10 dni od dnia podpisania umowy, 5) Wykonawca będzie informował Zamawiającego o każdej nieprawidłowości i zdarzeniu mogącym mieć wpływ na zdrowie, życie lub bezpieczeństwo uczestników wypoczynku. W sytuacji braku możliwości kontaktu z Zamawiającym, a konieczności powiadomienia o podjętych działaniach ze strony Wykonawcy, w tym m.in. wcześniejszym powrocie do domu, zdarzeniu losowym, Wykonawca zawiadomi całodobowe Centrum Zarządzania Kryzysowego pod numerami tel. 89 535 19 30 lub tel. 89 535 96 70, 6) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przez uczestników wypoczynku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55243000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:posiadają kompetencje lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, tj. dokonali wpisu do rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych, o którym mowa w art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 548) i potwierdzą aktualność prowadzenia powyższej działalności poprzez przesłanie kserokopii zaświadczenia o dokonanym wpisie, oraz aktualnego wydruku z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach