Przetargi.pl
Organizacja kursów dla uczestników projektu Aktywni i Efektywni współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 67-200 Głogów, ul. gen. Wł. Sikorskiego 4
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 076 7276500 , fax. 076 7276501
  • Data zamieszczenia: 2011-06-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. gen. Wł. Sikorskiego 4 4
    67-200 Głogów, woj. dolnośląskie
    tel. 076 7276500, fax. 076 7276501
    REGON: 00404359000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.glogow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizacja kursów dla uczestników projektu Aktywni i Efektywni współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje zorganizowanie następujących szkoleń: 1. Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - pomoc kuchenna (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 5 osób. Powinno odbyć się w ciągu min. 150 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych: - zagadnienia teoretyczne związane z nauką zawodu, m.in. organizacja stanowiska pracy, podstawowe zasady żywienia, posługiwanie się narzędziami, maszynami i urządzeniami przy przygotowywaniu potraw i napojów, prowadzenie obróbki wstępnej surowców, wykonywanie rożnymi technikami i metodami zgodnie z normami surowcowymi asortymentów potraw, wykończenie, porcjowanie, dekorowanie i estetyczne wydanie wyrobów kulinarnych, czynności porządkowe w kuchni, HAACAP, minimum sanitarne, przepisy BHP i ppoż., obsługa kas fiskalnych. - zajęcia praktyczne. 2. Organizacja i przeprowadzenie kursu dwumodułowego - Kurs dwumodułowy - opiekunka osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci (badania lekarskie + wykłady + praktyka w co najmniej dwóch miejscach + egzamin końcowy): A. I moduł - Kurs opiekunki osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci dla 11 osób, który powinien odbyć się w ciągu min. 140 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych: - zajęcia teoretyczne: -podstawy gerontologii i informacji na temat osób niepełnosprawnych, -podstawy psychologii, w tym komunikacja i mediacje, -zachowanie osób chorych z wybranymi schorzeniami; choroby Parkinsona, Alzhaimera, demencje starcze, zaburzenia psychiczne, -podstawy higieny i pielęgnacji, -podstawy rehabilitacji i aktywizacji, -opieka w domu pacjenta, -metodyka organizacji czasu wolnego dla osób starszych i niepełnosprawnych, -elementy fizjologii i patologii wieku dziecięcego, -zasady pielęgnacji dzieci, -zasady aktywizacji dzieci - gry i zabawy, -ustalanie warunków pracy z pracodawcą oraz współpracy z podopiecznym i jego rodziną, -nowe przepisy dot. opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, -zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, -higiena żywienia - diety, -przepisy bhp i ppoż. - zajęcia praktyczne w odpowiednich placówkach. B. II moduł - Kurs masażu klasycznego dla 11 osób który powinien odbyć się w ciągu min. 50 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych: a)anatomia człowieka, b)wprowadzenie do masażu - zagadnienia teoretyczne obejmujące: - techniki masażu i ich oddziaływanie, - wskazania i przeciwwskazania do masażu, - wpływ masażu na organizm człowieka, - metodyka stosowania masażu, - techniki masażu. c)część praktyczna I (masaż poszczególnych części ciała): - masaż kończyny górnej, - kończyny dolnej, - masaż grzbietu, - kręgosłupa, - karku i obręczy barkowej, - klatki piersiowej, - powłok brzusznych. d)część praktyczna II: - masaż całego ciała. UWAGA! Kurs A i B do przeprowadzenia przez jednego Wykonawcę. Uczestnikami modułu I i II będą te same osoby/uczestnicy. 3.Organizacja i przeprowadzenie kursu dwumodułowego - Kurs dwumodułowy - magazynier A.I moduł - Kurs magazyniera (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 5 osób, które powinno odbyć się w ciągu min. 120 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych: - organizacja prac magazynowych, - technologie prac magazynowych, - wiadomości z zakresu obrotu magazynowego, - zabezpieczenie towarów, - minimum sanitarne, - przepisy bhp i ppoż, - obsługa kas fiskalnych, - obsługa programu Subiekt, B.II moduł - Organizacja i przeprowadzenie Kursu operatora wózka widłowego wszystkich typów (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 5 osób, które winno odbyć się w ciągu min. 67 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych: - zajęcia teoretyczne (m.in.): typy wózków jezdniowych, budowa i zasady działania wózków jezdniowych różnych typów pozwalające na ich prawidłową eksploatację, czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy wózkami, czynności operatora w czasie pracy wózkami, warunki towaroznawstwa, wiadomości z bhp i wybrane przepisy ruchu drogowego, bezpieczna wymiana butli gazowych w wózkach jezdniowych, wiadomości o dozorze technicznym. - zajęcia praktyczne. UWAGA! Kurs A i B do przeprowadzenia przez jednego Wykonawcę. Uczestnikami modułów będą te same osoby/uczestnicy. 4. Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - bukieciarz florysta (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 2 osób, które winno odbyć się w ciągu min. 100 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych (teoretycznych i praktycznych): - anatomia i fizjologia roślin, - asortyment roślin ozdobnych, - narzędzia i środki techniczne, w tym sposoby utrwalania materiału roślinnego, - podstawowe zasady wykonywania kompozycji, - florystyka ślubna, - florystyka żałobna, - florystyka okolicznościowa, - kompozycje z roślin suchych i preparowanych, - obsługa kas fiskalnych, - obsługa terminala kart płatniczych, - przepisy bhp i ppoż. 5. Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - kadry, płace i obsługa biura (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 3 osób powinno odbyć się w ciągu min. 120 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych: - wybrane zagadnienia z prawa pracy, cywilnego i postępowania administracyjnego, - dokumentacja kadrowa, - czynności związane z zatrudnianiem pracowników, - zasady urlopowe, - czas pracy, - dokumentacja płacowa; lista płac, karty wynagrodzeń; - zasad naliczania płac, rozliczanie z ZUS i US, - świadczenia na rzecz pracowników z ubezpieczenia społecznego, - fundusz pracy i gwarantowanych świadczeń pracowniczych - obsługa programów kadrowych, m.in. PŁATNIK, REWIZOR, SIGID LUB PERSON, PORTAL SPRAWOZDAWCZY GUS, - organizacja biura i prowadzenie dokumentacji, - wykorzystywanie pakietu Office w pracach biurowych, - autoprezentacja, - zasady i przepisy BHP w biurze firmy. 6. Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs prawa jazdy kat. B (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 10 osób powinno odbyć się w ciągu min. 60 godzin zegarowych i składać się z następujących bloków tematycznych: - szkolenie teoretyczne, - szkolenie praktyczne. UWAGA! Na cenę kursu składać się będą: badania lekarskie, nauka jazdy, koszty egzaminu teoretycznego i praktycznego, w tym jeden poprawkowy praktyczny. 7. Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - profesjonalny sprzedawca (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 11 osób powinno odbyć się w ciągu min. 120 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych: -podstawowe pojęcia ekonomiczne, -instrumenty marketingu, -fakturowanie, -psychologia sprzedaży, -kultura obsługi klienta, -podstawy obsługi komputera, -program Subiekt, -obsługa kas fiskalnych, -obsługa terminala kas fiskalnych, -minimum sanitarne, -przepisy bhp i ppoż. 8. Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs malowania i szpachlowania (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 1 osoby powinno odbyć się w ciągu min. 130 godzin, w tym 20 godzin teoretycznych i 110 godzin praktycznych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych (teoretycznego i praktycznego): -organizacji stanowiska pracy, -materiałoznawstwo, -przygotowanie powierzchni do malowania i szpachlowania oraz metod aplikacji, technologii prac malarskich i kładzenia gładzi szpachlowej, -przechowywanie farb i materiałów malarskich, odpadów i ochrony środowiska, -przepisy BHP i ppoż, -zajęć praktycznych. 9. Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - samodzielny księgowy bilansista (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 3 osób powinno odbyć się w ciągu min. 160 godzin lekcyjnych (45 minut każda). Kurs składać się powinien z następujących bloków tematycznych: 1. Aktualne zagadnienia obejmujące wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu księgowości, w tym: - ogólne zasady rachunkowości, - krajowe i zagraniczne środki pieniężne, kredyty bankowe i inne krótkoterminowe aktywa finansowe, - klasyfikacja i ewidencja rozrachunków: z odbiorcami i dostawcami krajowymi i zagranicznymi, publiczno - prawne ( z budżetem, ZUS, Urzędem Celnym, itp.), z pracownikami z tytułu wynagrodzeń, pozostałe rozrachunki, - materiały i towary (rozliczenie zakupu), - aktywa trwałe (rzeczowe i finansowe, inwestycje długoterminowe, leasing), - koszty podstawowej działalności operacyjnej (rozliczenia międzyokresowe, kalkulacja jednostkowa), - wyroby gotowe, - przychody ze sprzedaży i koszty ich uzyskania, - przychody i koszty finansowe, - zyski i straty nadzwyczajne, - kapitały, rezerwy, rozliczenia międzyokresowe przychodów, - ustalanie wyniku finansowego (wynik podatkowy, rezerwy i aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego), - naliczanie podatków i ZUS - sporządzanie deklaracji, - konstrukcja i zasady sporządzania bilansu oraz rachunku zysków i strat, - sprawozdania finansowe. 2. Obsługa komputera w pracy samodzielnego księgowego, w tym: - obsługa komputera w zakresie podstawowym (środowisko Windows, Pakiet Microsoft Office, Internet); - arkusze kalkulacyjne w zastosowaniach finansowo-księgowych; - obsługa programów placowych i programów komputerowych finansowo-księgowych (minimum dwa programy finansowo-księgowe i jeden program placowy - często stosowane przez firmy z sektora MSP oraz jednostki budżetowe) oraz obsługa programu Płatnik. 3. Zajęcia praktyczne na zasadzie firmy symulacyjnej prowadzone przez instruktorów - specjalistów w danej dziedzinie. Dodatkowe informacje/uwagi: - termin przeprowadzenia kursów (zajęcia teoretyczne i praktyczne) - wrzesień - listopad 2011r., dokładny harmonogram musi być uzgodniony z Zamawiającym, - Wykonawca zobowiązany jest zapewnić salę wyposażoną w multimedia, materiały edukacyjne, catering w formie baru kawowego (kawa, herbata, woda mineralna, ciastka) oraz zajęcia praktyczne w uzgodnionych z Zamawiającym miejscach, - Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby osób (uczestników szkolenia) do +/- 20%, - Zamawiający wymaga, aby zajęcia były przeprowadzone na terenie miasta Głogowa, - Zamawiający wymaga opracowania i prowadzenia dokumentacji przebiegu kursu, tj.: -konspektu zajęć zawierającego tematy zajęć edukacyjnych i wymiar godzin; -dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, -listy obecności; -wydania zaświadczeń i innych dokumentów potwierdzających ukończenie kursu, w tym sporządzenia rejestru wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów, -przekazania Zamawiającemu listy obecności beneficjentów nie później niż do 3-go dnia po zakończeniu kursu, - Wykonawca zobowiązany jest do: -niezwłocznego informowania Zamawiającego o każdej zmianie organizacyjnej dotyczącej harmonogramu zajęć, w tym telefonicznego informowania o nieobecności w kursie uczestnika jeszcze w tym samym dniu, w którym miała miejsce nieobecność, -pisemnego poinformowania zamawiającego o nieukończeniu kursu przez osoby szkolone wraz z podaniem przyczyny, w terminie do 3-go dnia po upływie planowanego terminu kursu, -dostarczenia osobom szkolonym ankiet ewaluacyjnych (ex-ante i ex - post) otrzymanych od Zamawiającego i po wypełnieniu ankiet przez osoby szkolone przekazanie ich Zamawiającemu w terminie 3 dni po rozpoczęciu i po planowym zakończeniu kursu, -oznakowania materiałów szkoleniowych, prezentacji multimedialnych i sal wykładowych poprzez umieszczenie logotypów unijnych zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL (4 luty 2009) dostępnych na stronie internetowej www.efs.gov.pl i logo Projektu dostarczonego przez Zamawiającego, -sporządzenia sprawozdania z przebiegu zajęć zgodnie z otrzymanym wzorem od Zamawiającego, -dokonania wpisu lub jego aktualizacji w internetowym rejestrze instytucji szkoleniowych (RIS) prowadzonym przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej (podstawa prawna art. 20 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz § 4 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r.) przed złożeniem oferty na powyższy przetarg, -przeprowadzenie badań lekarskich, stwierdzających zdolność do odbycia kursu oraz wydanie książeczek zdrowia o ile przepisy odrębne tego wymagają, -ubezpieczenie uczestników kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w trakcie kursu oraz w drodze na kurs i z kursu, zgodnie ze Wskazaniem na skierowaniu, -Przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego z zakresu programu zagadnień. -Zapewnienie uczestnikom kursu materiałów szkoleniowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops.glogow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach