Przetargi.pl
Organizacja i świadczenie usług przewozowych transportu zbiorowego dla dwóch nowych linii autobusowych

Gmina Aleksandrów Łódzki ogłasza przetarg

  • Adres: 95-070 Aleksandrów Łódzki, Pl. Kościuszki
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 422700300 , fax. 422700313
  • Data zamieszczenia: 2020-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Aleksandrów Łódzki
    Pl. Kościuszki 2
    95-070 Aleksandrów Łódzki, woj. łódzkie
    tel. 422700300, fax. 422700313
    REGON: 47205773800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.aleksandrow-lodzki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizacja i świadczenie usług przewozowych transportu zbiorowego dla dwóch nowych linii autobusowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest organizacja i świadczenie usług przewozowych transportu zbiorowego dla dwóch nowych linii autobusowych. Część 1: I Linia: Aleksandrów Łódzki – Zgniłe Błoto – Bełdów – Adamów - Sanie o długości ok. 27km zgodnie z rozkładem jazdy stanowiącym załącznik nr 5 i 5a do SIWZ. Kursy będą wykonywane w dni robocze od poniedziałku do piątku. Dziennie będzie wykonywanych 7 kursów. Planowana ilość kilometrów do przejechania to 108.000 km. Część 2: II Linia: Aleksandrów Łódzki – Księstwo – Nakielnica – Łobódź – Ruda Bugaj o długości ok. 16 km zgodnie z rozkładem jazdy stanowiącym załącznik nr 6 i 6a do SIWZ. Kursy będą wykonywane w dni robocze od poniedziałku do piątku. Dziennie będzie wykonywanych 7 kursów. Planowana ilość kilometrów do przejechania to ok. 64.000 km 2. Do 31.12.2020r. kursy będą realizowane w jednym kierunku tzn. w formie 7 kółek zgodnie z przygotowanym rozkładem jazdy (załączniki nr 5 i 6 do SIWZ), który będzie obowiązywał od 01.09.2020r. do 31.12.2020 r. Od 01.01.2021r. kursy będą realizowane w dwóch kierunkach, zgodnie z rozkładem jazdy (załączniki nr 5a i 6a do SIWZ), który będzie obowiązywał od 01.01.2021r. do 31.12.2022r. 3. Rozkład jazdy w okresie objętym umową może ulec zmianie na wniosek Zamawiającego, jeżeli będzie takie zapotrzebowanie ze strony osób korzystających z przedmiotowej komunikacji. 4. Przewóz osób będzie się odbywał w ramach transportu zbiorowego, zgodnie z ustawą z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym ( Dz. U. z 2019 r.,poz. 2475 z późn. zm.). 5. Do obsługi w/w linii Wykonawca zapewni autobusy, które będą dopuszczone do ruchu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany rozkładu jazdy, która musi zostać przedstawiona co najmniej na miesiąc przed jej wprowadzeniem. 7. Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: 1) przygotowanie i umieszczanie w kasetach formatu A3 znajdujących się na przystankach wymienionych w rozkładzie jazdy aktualnych i czytelnych rozkładów jazdy oraz informacji o tym, gdzie można zakupić bilety na linię objętą zamówieniem; 2) umieszczanie w każdym autobusie: opracowanych aktualnych informacji w zakresie opłat za bilety i praw pasażerów do przejazdów ulgowych i bezpłatnych, informacji o sposobie składania skarg i reklamacji. Koszty opracowania informacji ponosi Wykonawca; 3) utrzymywanie należytego stanu technicznego i estetycznego pojazdów wykorzystywanych do przewozu osób, w celu zapewnienia właściwej jakości usług; 4) oznakowanie autobusów poprzez umieszczenie tablic z numerami linii komunikacyjnych z przodu, z tyłu oraz z boku autobusu; 5) ścisłe przestrzeganie przepisów dotyczących przewozów, zarówno prawa powszechnie obowiązującego jak i miejscowego; 6) wykonywanie usług z należytą starannością, a zwłaszcza ścisłe przestrzeganie rozkładów jazdy; 7) informowanie Zamawiającego o wszelkich utrudnieniach w wykonywaniu usług oraz ścisła współpraca z Zamawiającym w celu podwyższenia standardu usług; 8) drukowanie biletów jednorazowych i okresowych oraz prowadzenie ich sprzedaży; 9) sprzedaż biletów jednorazowych i ulgowych w autobusach przez kierowców w oparciu o kasy fiskalne; 10) prowadzenie systemu sprzedaży biletów okresowych w punktach wyznaczonych przez Wykonawcę na terenie Gminy Aleksandrów Łódzki lub u kierowców; 11) prowadzenie kontroli biletowej pasażerów; 12) umożliwienie wejścia lub wyjścia z pojazdu osobom niepełnosprawnym, z wózkami dla dzieci itp., poprzez wykorzystanie urządzeń znajdujących się na wyposażeniu pojazdu i przeznaczonych do tego celu, przy czym osobie w widoczny sposób niepełnosprawnej ruchowo, kierowca zobowiązany będzie do udzielenia osobistej pomocy, o ile pomocy tej nie udzielą pasażerowie. 13) zapewnienie odpowiedniego taboru samochodowego dostosowanego dla potrzeb osób starszych, niepełnosprawnych i matek z dziećmi; 14) dostosowanie odpowiedniego taboru samochodowego do natężenia ruchu tzn. uruchamianie dużych autobusów w godzinach szczytu, natomiast w godzinach mniejszego natężenia ruchu wprowadzanie busów; 15) uzgodnienie zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych z ich właścicielami lub zarządcami oraz ponoszenie kosztów związanych z korzystaniem z tych przystanków, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. 16) udzielanie przez kierowców w razie potrzeby pomocy osobom niepełnosprawnym przy wsiadaniu i wysiadaniu z autobusu, 17) opracowanie regulaminu przewozu osób i bagażu w publicznym transporcie zbiorowym oraz podania do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na przystankach oraz w środkach transportu wyciągu z tego regulaminu. 18) ) zapewnienie przewozu pojazdami dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej zdolności ruchowej z wydzielonym miejscem na mocowanie wózka oraz z rampą umożliwiającą wjazd tego wózka; 19) składanie kwartalnych sprawozdań z podziałem na poszczególne miesiące z realizacji świadczonych usług przewozowych, w tym informacji dotyczących liczby pasażerów na danej linii komunikacyjnej. 8. Wpływy z biletów stanowią przychód Wykonawcy. 9. W ramach zawartej umowy Wykonawca zagwarantuje: - bilety ulgowe jednorazowe i miesięczne dla dzieci i młodzieży uczącej się do 26 roku życia, - bilety ulgowe jednorazowe i miesięczne dla osób starszych i niepełnosprawnych, - bezpłatny przejazd dla osób, które ukończyły 70 rok życia, - bezpłatny przejazd dla dzieci do 4 roku życia, 10. Maksymalna cena biletu jednorazowego za przejazd całą trasą nie może przekroczyć 4,00 zł. 11. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie biletów przed sfałszowaniem i za prawidłowe pobieranie należności od pasażerów. 12. W przypadku nierentowności linii objętej umową Zamawiający nie będzie wypłacał rekompensaty Wykonawcy. 13. Numery CPV dotyczące przedmiotu zamówienia: 60.00.00.00-8 – usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów), 60.11.20.00-6 – usługi w zakresie publicznego transportu drogowego. 14. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych w odniesieniu do jednej lub wszystkich części zamówienia. 15. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej. 16. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 17. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 18. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej. 19. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a Ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r., poz. 1145), kierowców prowadzących autobusy/busy w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. 20. W dniu podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt. 19. Ponadto Wykonawca zobowiązuje się, iż każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie przez niego wskazanym, nie krótszym niż 10 dni roboczych, Wykonawca lub Podwykonawca przedłoży do wglądu kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę/Podwykonawcę z pracownikami wskazanymi we wspomnianym oświadczeniu. Kopie umów powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 21. Zamawiający nie określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 22. Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość prowadzenia postępowania w sposób określony w art. 24 aa ustawy. 23. Rozliczenia pomiędzy zamawiającym a przyszłymi wykonawcami zamówienia odbywać się będą w złotych polskich. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych. 24. Do faktury wystawianej na koniec każdego miesiąca, Wykonawca każdorazowo dołączy sprawozdanie, z którego wynikać będzie ilość przejechanych kilometrów z wyszczególnieniem dni i tras. W rozliczeniu nie będą ujmowane dojazdy do miejsca rozpoczęcia kursu oraz dojazdy z miejsca zakończenia kursu do zajezdni /siedziby Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą dla części I i II, że: posiadają licencję na wykonywanie transportu drogowego osób wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym( tj. Dz. U. z 2019 r. poz 2140 ).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia, które ma złożyć każdy Wykonawca w terminie do 3 dni od dnia upublicznienia na stronie internetowej Zamawiającego wykazu złożonych ofert: oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach