Przetargi.pl
ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE USŁUG EDUKACYJNYCH I SZKOLENIOWYCH W DZIEDZINIE ROZWOJU OSOBISTEGO dla uczestników projektu PN. AKTYWNA RODZINA realizowanego w 2013r.

Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Lubawa ogłasza przetarg

  • Adres: 14-260 Lubawa, Fijewo 73
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 0-89 6455439 , fax. 0-89 6455439
  • Data zamieszczenia: 2013-02-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Lubawa
    Fijewo 73 73
    14-260 Lubawa, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 0-89 6455439, fax. 0-89 6455439
    REGON: 51002725700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gopslubawa.4bip.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE USŁUG EDUKACYJNYCH I SZKOLENIOWYCH W DZIEDZINIE ROZWOJU OSOBISTEGO dla uczestników projektu PN. AKTYWNA RODZINA realizowanego w 2013r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA jest: Organizacja i przeprowadzenie usług edukacyjnych i szkoleniowych w dziedzinie rozwoju osobistego w ramach projektu systemowego pn. Aktywna rodzina Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Lubawa realizowanego w 2013r. współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja integracji społecznej Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - dla dwóch grup Beneficjentów Ostatecznych projektu: Grupy I - 10 osób (Kobiet BO projektu w ramach kontraktów socjalnych) Grupy II - 9 osób (5 Kobiet i 4 Mężczyzn; BO projektu w ramach kontraktów socjalnych). PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA został podzielony na 4 części zamówienia, z których każda stanowi odrębną część i może być przedmiotem oferty częściowej CZĘŚĆ 1 USŁUGA EDUKACYJNA I SZKOLENIOWA W DZIEDZINIE ROZWOJU OSOBISTEGO obejmująca Trening interpersonalny (grupowy) - dla uczestniczek projektu z Grupy I (10 osób) biorących udział w ramach Kontraktów Socjalnych Ilość godz. - 15 godz. ( 5 godz. x 3 m-ce) Okres realizacji: MARZEC - MAJ 2013r. Trening interpersonalny (grupowy) - dla uczestniczek i uczestników projektu z Grupy II (9 osób) biorących udział w ramach Kontraktów Socjalnych Ilość godz. - 15 godz. ( 5 godz. x 3 m-ce) Okres realizacji: MARZEC - MAJ 2013r. Poradnictwo psychologiczne (indywidualne) - dla uczestniczek projektu z Grupy I (10 osób) biorących udział w ramach Kontraktów Socjalnych Ilość godz. - 50 godz. grupa, a 5 godz. osoba (6 godz. m-nie w miesiącach MARZEC - LIPIEC 2013r. oraz 5 godz. m-nie w miesiącach: SIERPIEŃ - LISTOPAD 2013r.) Okres realizacji: MARZEC - LISTOPAD 2013r. CZĘŚĆ 2 USŁUGA EDUKACYJNA I SZKOLENIOWA W DZIEDZINIE ROZWOJU OSOBISTEGO obejmująca Trening kompetencji rodzicielskich (grupowy) dla uczestników i uczestniczek z Grupy I (10 osób) biorących udział w projekcie w ramach Kontraktów Socjalnych: Ilość godz. - 15 godz. ( 5 godz. x 3 m-ce) Okres realizacji: MAJ - LIPIEC 2013r. Warsztaty zarządzania budżetem domowym (grupowe) dla uczestników i uczestniczek projektu z Grupy I (10 osób) biorących udział w ramach Kontraktów Socjalnych Ilość godz. - 15 godz. ( 5 godz. x 3 m-ce) Okres realizacji: LIPIEC - WRZESIEŃ 2013r. CZĘŚĆ 3 USŁUGA EDUKACYJNA I SZKOLENIOWA W DZIEDZINIE ROZWOJU OSOBISTEGO obejmująca Warsztaty aktywizacji zawodowej (grupowe) dla uczestników i uczestniczek z Grupy I (10 osób) biorących udział w projekcie w ramach Kontraktów Socjalnych Ilość godz. - 15 godz. ( 5 godz. x 3 m-ce) Okres realizacji: WRZESIEŃ - LISTOPAD 2013r. Warsztaty aktywizacji zawodowej (grupowe) dla uczestników i uczestniczek z Grupy II (9 osób) biorących udział w projekcie w ramach Kontraktów Socjalnych: Ilość godz. - 15 godz. ( 5 godz. x 3 m-ce) Okres realizacji: WRZESIEŃ - LISTOPAD 2013r. Doradztwo zawodowe (indywidualne) - dla uczestników i uczestniczek z Grupy II (9 osób) biorących udział w projekcie w ramach Kontraktów Socjalnych Ilość godz. - 36 godz. grupa, a 4 godz. osoba (4 godz.m-nie w miesiącach: MARZEC - LISTOPAD 2013r.); Okres realizacji: MARZEC - LISTOPAD 2013r.; CZĘŚĆ 4 USŁUGA EDUKACYJNA I SZKOLENIOWA W DZIEDZINIE ROZWOJU OSOBISTEGO - obejmująca Warsztaty autoprezentacji (grupowe) - dla uczestników i uczestniczek z Grupy II (9 osób) biorących udział w projekcie w ramach Kontraktów Socjalnych: Ilość godz. - 15 godz. ( 5 godz. x 3 m-ce) Okres realizacji: CZERWIEC - SIERPIEŃ 2013r. ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (usługi) CZĘŚĆ 1: USŁUGA EDUKACYJNA I SZKOLENIOWA W DZIEDZINIE ROZWOJU OSOBISTEGO TRENING INTERPERSONALNY (grupowy) - w ramach Kontraktu Socjalnego: Przygotowanie, organizacja i przeprowadzenie Treningu interpersonalnego dla uczestników projektu z Grupy I - 10 osób Grupy II - 9 osób zgodnie z ustalonym programem i harmonogramem. Zajęcia powinny mieć charakter warsztatowy z wykorzystaniem aktywnych metod nauczania, które pozwolą na umiejętne zastosowanie zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu konkretnych problemów. Program szkolenia powinien w szczególności zawierać następujące elementy: rozwijanie kompetencji interpersonalnych, umiejętności współdziałania z ludźmi doskonalenie umiejętności zachowania się w trudnych i konfliktowych sytuacjach, nabycie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach z negatywnymi emocjami wzmocnienie poczucia własnej wartości, rozwijanie asertywności w relacjach interpersonalnych (reagowanie na krytykę i zastrzeżenia, umiejętność odmawiania, wydawania poleceń stawiania granic i egzekwowania wymagań umiejętność wyrażania opinii doskonalenie umiejętności wychowawczych psychologiczny aspekt rozwoju dziecka świadomość własnych celów wychowawczych rodzina jako środowisko opiekuńcze i wychowawcze kształtowanie odpowiedniej postawy społecznej i życiowej obowiązki i role w życiu budowanie właściwej hierarchii potrzeb umiejętność budowania harmonogramu działań budowanie motywacji i aspiracji społecznych i zawodowych budowanie wiary we własne możliwości przełamywanie poczucia bezradności wprowadzenie do problematyki równości szans kobiet i mężczyzn budowanie odpowiedzialności i obowiązkowości. Wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia odpowiedniej dokumentacji projektowej oraz stałej współpracy z Ośrodkiem Pomocy Społecznej Gminy Lubawa systematycznej oceny postępów uczestników szkolenia bieżącego informowania Zamawiającego o wszystkich przypadkach nieobecności na szkoleniu osób skierowanych rezygnacji uczestnika ze szkolenia w trakcie jego trwania, pod rygorem odmowy zapłatyza szkolenie tych osób przeprowadzenia ankiet po zakończeniu treningu w celu zbadania nabytych umiejętności i kompetencji przez uczestników szkolenia oraz jakości zrealizowanej usługi sporządzenia Raportu ze zrealizowanego treningu i przedłożenia Zamawiającemu. Miejsce realizacji: Klub Integracji Społecznej w Mortęgach. PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNE (indywidualne) - w ramach Kontraktu Socjalnego: Przygotowanie, organizacja i przeprowadzenie Poradnictwa psychologicznego dla uczestniczek projektu z:Grupy I - 10 osób,zgodnie z ustalonym harmonogramem. Do głównego obowiązku należeć będzie prowadzenie poradnictwa specjalistycznego, konsultacji i wsparcia wg. indywidualnych potrzeb osób objętych projektem. Wykonawca będzie zobowiązany do: prowadzenia odpowiedniej dokumentacji projektowej oraz stałej współpracy z Ośrodkiem Pomocy Społecznej Gminy Lubawa bieżącego informowania Zamawiającego o: wszystkich przypadkach nieobecności osób skierowanych do uczestnictwa w poradnictwie, rezygnacji uczestnika z udziału w formie wsparcia, pod rygorem odmowy zapłaty za poradnictwo, przeprowadzenia ankiet po zakończeniu poradnictwa w celu zbadania jakości zrealizowanej usługi, sporządzenia Raportu ze zrealizowanego poradnictwa i przedłożenia Zamawiającemu. Miejsce realizacji: Klub Integracji Społecznej w Mortęgach. CZĘŚĆ 2: USŁUGA EDUKACYJNA I SZKOLENIOWA W DZIEDZINIE ROZWOJU OSOBISTEGO: TRENING KOMPETENCJI RODZICIELSKICH (grupowy) w ramach Kontraktu Socjalnego: Przygotowanie, organizacja i przeprowadzenie Treningu kompetencji rodzicielskich dla uczestniczek projektu z:Grupy I - 10 osób,zgodnie z ustalonym harmonogramem. Zajęcia powinny mieć charakter warsztatowy z wykorzystaniem aktywnych metod nauczania, które pozwolą na umiejętne zastosowanie zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu konkretnych problemów. Program szkolenia powinien w szczególności zawierać następujące elementy: poprawa komunikacji pomiędzy dziećmi i rodzicami, wytworzenie relacji współpracy z dzieckiem w realizacji obowiązków, poznanie skutecznych metod dyscyplinowania bez urażania godności dziecka i rodzica, ćwiczenie zachowań zachęcających dziecko do samodzielności, budowanie pozytywnego i realistyczne wyobrażenia dzieci o sobie - umiejętne stosowanie pochwał poznanie koncepcji ról przybieranych przez dzieci i sposobów zapobiegania, nauka wyznaczania zasad i przywilejów w rodzinie, nauka poprawnej komunikacji (komunikat typu Ja), uświadomienie, że konflikt może być pozytywny, odbudowa i wzmacnianie więzi w rodzinie, uświadomienie, że poprzez zmianę siebie możliwa jest poprawa relacji, Wykonawca będzie zobowiązany do: prowadzenia odpowiedniej dokumentacji projektowej oraz stałej współpracy z Ośrodkiem Pomocy Społecznej Gminy Lubawa, systematycznej oceny postępów uczestników szkolenia, bieżącego informowania Zamawiającego o : wszystkich przypadkach nieobecności na szkoleniu osób skierowanych, rezygnacji uczestnika ze szkolenia w trakcie jego trwania, pod rygorem odmowy zapłaty za szkolenie tych osób, przeprowadzenia ankiet po zakończeniu treningu w celu zbadania nabytych umiejętności i kompetencji przez uczestników szkolenia oraz jakości zrealizowanej usługi, sporządzenia Raportu ze zrealizowanego treningu i przedłożenia Zamawiającemu. Miejsce realizacji: Klub Integracji Społecznej w Mortęgach. WARSZTATY ZARZĄDZANIA BUDŻETEM DOMOWYM (grupowe) w ramach Kontraktu Socjalnego: Przygotowanie, organizacja i przeprowadzenie Warsztatów zarządzania budżetem domowym dla uczestniczek projektu z: Grupy I - 10 osób, zgodnie z ustalonym harmonogramem. Zajęcia powinny mieć charakter warsztatowy z wykorzystaniem aktywnych metod nauczania, które pozwolą na umiejętne zastosowanie zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu konkretnych problemów. Program szkolenia powinien w szczególności zawierać następujące elementy: podstawowe zagadnienia ekonomiczne, definiowanie posiadanych zasobów, stawianie celów, planowe i celowe zarządzanie budżetem, oszczędzanie bez wyrzeczeń, przykładowy budżet domowy, indywidualne budżety domowe, techniki zarządzania, planować domowy budżet i konsekwentnie go realizować, poprawić swoją sytuację finansową i skutecznie oszczędzać, radzić sobie w trudnych sytuacjach finansowych, rozmawiać z dziećmi o pieniądzach. Wykonawca będzie zobowiązany do: prowadzenia odpowiedniej dokumentacji projektowej oraz stałej współpracy z Ośrodkiem Pomocy Społecznej Gminy Lubawa, systematycznej oceny postępów uczestników szkolenia, bieżącego informowania Zamawiającego o : wszystkich przypadkach nieobecności na szkoleniu osób skierowanych, rezygnacji uczestnika ze szkolenia w trakcie jego trwania, pod rygorem odmowy zapłaty za szkolenie tych osób, przeprowadzenia ankiet po zakończeniu treningu w celu zbadania nabytych umiejętności i kompetencji przez uczestników szkolenia oraz jakości zrealizowanej usługi, sporządzenia Raportu ze zrealizowanego warsztatu i przedłożenia Zamawiającemu. Miejsce realizacji: Klub Integracji Społecznej w Mortęgach. CZĘŚĆ 3: USŁUGA EDUKACYJNA I SZKOLENIOWA W DZIEDZINIE ROZWOJU OSOBISTEG: WARSZTATY AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ (grupowe) w ramach Kontraktu Socjalnego: Przygotowanie, organizacja i przeprowadzenie Warsztatów aktywizacji zawodowej dla uczestników projektu z: Grupy I - 10 osób, Grupy II - 9 osób, zgodnie z ustalonym harmonogramem. Zajęcia powinny mieć charakter warsztatowy z wykorzystaniem aktywnych metod nauczania, które pozwolą na umiejętne zastosowanie zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu konkretnych problemów. Program szkolenia powinien obejmować, m. in.: rozpoznanie trudności w znalezieniu pracy, informacja o zawodach, etap motywacji w podjęciu aktywności zawodowej, określenie własnego potencjału, analiza rynku pracy, przygotowanie się do podjęcia lub złożenia oferty pracy, poznanie zasad sporządzania dokumentów aplikacyjnych i metod szukania pracy, przygotowanie prezentacji własnej kandydatury przyszłemu pracodawcy, przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, najczęstsze błędy podczas rozmowy kwalifikacyjnej, negocjowanie warunków pracy i płacy, cechy przedsiębiorczego pracownika. Wykonawca będzie zobowiązany do: prowadzenia odpowiedniej dokumentacji projektowej oraz stałej współpracy z Ośrodkiem Pomocy Społecznej Gminy Lubawa, systematycznej oceny postępów uczestników szkolenia, bieżącego informowania Zamawiającego o : wszystkich przypadkach nieobecności na szkoleniu osób skierowanych, rezygnacji uczestnika ze szkolenia w trakcie jego trwania, pod rygorem odmowy zapłaty za szkolenie tych osób, przeprowadzenia ankiet po zakończeniu treningu w celu zbadania nabytych umiejętności i kompetencji przez uczestników szkolenia oraz jakości zrealizowanej usługi, sporządzenia Raportu ze zrealizowanych warsztatów i przedłożenia Zamawiającemu. Miejsce realizacji: Klub Integracji Społecznej w Mortęgach. DORADZTWO ZAWODOWE (indywidualne) w ramach Kontraktu Socjalnego: Przygotowanie, organizacja i przeprowadzenie Doradztwa zawodowego dla uczestników projektu z:Grupy II - 9 osób,zgodnie z ustalonym harmonogramem. Program powinien w szczególności zawierać następujące elementy: analiza potencjału osobowościowego i zawodowego uczestników i uczestniczek projektu, określenie preferencji zawodowych, analiza rynku pracy, opracowanie dla każdego uczestnika i uczestniczki projektu IPD. Wykonawca będzie zobowiązany do: prowadzenia odpowiedniej dokumentacji projektowej oraz stałej współpracy z Ośrodkiem Pomocy Społecznej Gminy Lubawa, bieżącego informowania Zamawiającego o : wszystkich przypadkach nieobecności osób skierowanych do uczestnictwa w doradztwie, rezygnacji uczestnika z udziału w formie wsparcia, pod rygorem odmowy zapłaty za doradztwo, przeprowadzenia ankiet po zakończeniu doradztwa w celu zbadania jakości zrealizowanej usługi, sporządzenia Raportu ze zrealizowanego doradztwa i przedłożenia Zamawiającemu. Miejsce realizacji: Klub Integracji Społecznej w Mortęgach. CZĘŚĆ 4: USŁUGA EDUKACYJNA I SZKOLENIOWA W DZIEDZINIE ROZWOJU OSOBISTEGO: WARSZTATY AUTOPREZENTACJI (grupowe) - w ramach Kontraktu Socjalnego: Przygotowanie, organizacja i przeprowadzenie Warsztatów autoprezentacji dla uczestników projektu z:Grupy II - 9 osób, zgodnie z ustalonym harmonogramem. Zajęcia powinny mieć charakter warsztatowy z wykorzystaniem aktywnych metod nauczania, które pozwolą na umiejętne zastosowanie zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu konkretnych problemów. Program szkolenia powinien obejmować, m. in.: poznania siebie i tego, jak chcemy pokazać się innym, poznanie technik skutecznego komunikowania się z innymi, odnalezienia najlepszego sposobu na to, żeby być odbieranym zgodnie z naszymi intencjami, radzenie sobie z lękiem przed wystąpieniami, spotkaniem z pracodawcą, gesty w kontaktach z innymi ludźmi, dobre pierwsze wrażenie - powitanie, przedstawianie, wizytówki, komunikacja - korespondencja, telefon, e-mail, komunikacja werbalna i niewerbalna, prezencja - wygląd zewnętrzny rozmowa kwalifikacyjna, spotkania - organizacja i przebieg, Savoir-vivre na co dzień. Wykonawca będzie zobowiązany do: prowadzenia odpowiedniej dokumentacji projektowej oraz stałej współpracy z Ośrodkiem Pomocy Społecznej Gminy Lubawa, systematycznej oceny postępów uczestników szkolenia, bieżącego informowania Zamawiającego o: wszystkich przypadkach nieobecności na szkoleniu osób skierowanych, rezygnacji uczestnika ze szkolenia w trakcie jego trwania, pod rygorem odmowy zapłaty za szkolenie tych osób, przeprowadzenia ankiet po zakończeniu treningu w celu zbadania nabytych umiejętności i kompetencji przez uczestników szkolenia oraz jakości zrealizowanej usługi, sporządzenia Raportu ze zrealizowanych warsztatów i przedłożenia Zamawiającemu. Miejsce realizacji: Klub Integracji Społecznej w Mortęgach. WYMAGANIA W ZAKRESIE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (usługi): Miejsce realizacji warsztatów, treningów, poradnictwa, doradztwa: Klub Integracji Społecznej w Mortęgach (mieszczący się w Świetlicy Wiejskiej w Mortęgach). Pomieszczenia udostępnione Wykonawcom nieodpłatnie. Inne wymagania względem realizacji przedmiotu zamówienia: Wykonawca jest zobowiązany do dbania o należyty stan pomieszczeń oddanych do korzystania na cele związane z realizacją usługi edukacyjnej i szkoleniowej (w czasie zajęć i po ich zakończeniu), Za wszelkie szkody powstałe w pomieszczeniu oddanych Wykonawcy do realizacji usługi szkoleniowej odpowiada Wykonawca, który zobowiązany jest do bezzwłocznego naprawienia ich we własnym zakresie. Wykonawca podczas realizacji zajęć, warsztatów, treningów itp. jest zobowiązany do zagwarantowania uczestnikom szkolenia: cateringu w postaci: napoje (woda, herbata, kawa, soki, ciastka itp.) - dotyczy zajęć grupowych (warsztatów aktywizacji zawodowej, treningu interpersonalnego, warsztatów kompetencji rodzicielskich, warsztatów autoprezentacji, warsztatów zarządzania budżetem domowym), obiadu (II danie wraz z napojem) - dotyczy zajęć grupowych, o których mowa w lit. a, materiałów szkoleniowych oznakowanych w logotypy UE, POKL, EFS - dotyczy wszystkich form wsparcia dla Beneficjentów Ostatecznych (zajęć grupowych i indywidualnych), sprzętu i materiałów niezbędnych do należytej realizacji przedmiotu zamówienia - dotyczy wszystkich form wsparcia dla Beneficjentów Ostatecznych (zajęć grupowych i indywidualnych). Wykonawca jest zobowiązany do oznaczenia pomieszczeń, w których realizowane są usługi oraz materiały szkoleniowe zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL zamieszczanymi na stronie internetowej: www.efs.gov.pl lub www.mrr.gov.pl lub www.funduszestrukturalne.gov.pl.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gopslubawa.4bip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach