Przetargi.pl
"Organizacja i przeprowadzenie szkoleń"

Centrum Rehabilitacji Społecznej i Zawodowej - Zakład Aktywności Zawodowej ogłasza przetarg

  • Adres: 33-100 Tarnów, Mickiewicza
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146393034, 146393034
  • Data zamieszczenia: 2019-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Centrum Rehabilitacji Społecznej i Zawodowej - Zakład Aktywności Zawodowej
    Mickiewicza 2
    33-100 Tarnów, woj. małopolskie
    tel. 146393034, 146393034
    REGON: 36719081000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zaz.tarnow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostaka budżetowa.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Organizacja i przeprowadzenie szkoleń"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla 60 osób – uczestników projektu pn. „OD BIERNOŚCI DO AKTYWNOŚCI w Centrum Rehabilitacji Społecznej i Zawodowej Zakładzie Aktywności Zawodowej Słoneczne Wzgórze” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 9. Region spójny społecznie, Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2, z Europejskiego Funduszu Społecznego. Zamówienie zostało podzielone na części. Zamawiający zgodnie z art. 36a ust.1 Ustawy PZP dopuszcza składanie ofert częściowych. 1) Część 1 - organizacja i przeprowadzenie szkoleń komputerowych dla 12 osób w tym: Nazwa szkolenia/ ilość osób/ ilość godzin Cel szkolenia/ program Kurs komputerowy z elementami pracownika obsługi biurowej /9 os./ 100 h – w tym 1 osoba niewidoma, 1 osoba mająca znaczny problem ze wzrokiem oraz 1 osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim Cel: przygotowanie do obsługi programów biurowych (podstawy pracy z komputerem, podstawy pracy w sieci, przetwarzanie tekstów, arkusze kalkulacyjne), korzystanie z Internetu, poczty elektronicznej i komputera pod systemem Windows oraz wykorzystania tych umiejętności do codziennej działalności zawodowej. Program: Organizacja i funkcjonowanie biura (organizacja pracy biurowej, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów, prowadzenie i obsługa korespondencji, prowadzenie rozmów, organizacja i obsługa spotkań) Komputer w pracy biurowej (budowa i obsługa komputera, korzystanie z usług internetowych, skanowanie, tworzenie i obróbka grafiki, redagowanie i formatowanie dokumentów, wykonywanie obliczeń, korzystanie z baz danych). Technika biurowa (urządzenia i sprzęt biurowy, urządzenia i sprzęt pomocniczy) poruszania się w sieci, przetwarzania tekstu oraz pracy w arkuszu kalkulacyjnym. Programowanie serwisów www /2 os./ 50 h Cel: zapoznanie uczestników z zasadami projektowania stron internetowych. Ponadto kurs zakłada zdobycie przez uczestników umiejętności tworzenia statycznych oraz dynamicznych stron internetowych oraz zapoznanie się z podstawami języka HTML, CSS oraz PHP i ich zastosowaniami w praktycznych zadaniach. Program: Grafika www, obsługa programu do projektowania stron www, Obsługa klienta FTP – publikacja strony, Porządkowanie i walidacja dokumentów, Tekst, kolor, listy, rysunki, łącza, tabele, formularze, style, Osadzanie obiektów multimedialnych na stronie, czcionki, dziedziczenie, pozycjonowanie Grafik komputerowy /1 os./ 50 h Cel: zdobycie przez uczestników wiadomości i umiejętności z zakresu grafiki komputerowej. Po ukończeniu szkolenia uczestnik: - ma uporządkowaną wiedzę z zakresu podstaw projektowania graficznego, rastrowej i wektorowej grafiki komputerowej oraz multimedialnych technik komputerowych - potrafi posługiwać się programami GIMP, CorelDraw, Photoshop Program: Teoretyczne podstawy grafiki komputerowej (podstawowe zagadnienia, rodzaje grafiki, kolor, modele barw, oprogramowanie dla grafiki, formaty plików, sprzęt komputerowy w grafice), Cechy grafika komputerowego, praca w zawodzie, Postawy prawne (prawo autorskie), Tworzenie i edycja obrazów rastrowych, Tworzenie i edycja obrazów wektorowych, Animacje, Tworzenie obrazów pod konkretne zastosowanie. 2) Część 2 - organizacja i przeprowadzenie szkoleń z zakresu hotelarstwa i gastronomii dla 34 osób w tym: Nazwa szkolenia/ ilość osób/ ilość godzin Cel szkolenia/ Program Pracownik utrzymania czystości /13 os./ 30 h – w tym 1 osoba niesłysząca Cel: Nabycie umiejętności sprzątania w nowoczesnych systemach utrzymania czystości, poznanie środków stosowanych podczas sprzątania, poznanie technik sprzątania, poznanie obsługi maszyn i urządzeń czyszczących. Program: Wiedza podstawowa, wprowadzenie Teoria sprzątania Chemia profesjonalna podstawy Technologie sprzątania Materiałoznawstwo Ćwiczenia praktyczne Podstawowe przepisy BHP Recepcjonista z podstawami języka angielskiego /11 os./ 50 h Cel: Zdobycie wiedzy i doskonalenie umiejętności obsługi gościa hotelowego, poznanie zasad właściwej organizacji pracy i technik pracy recepcji hotelowej, język angielski w hotelarstwie Program: Rola i znaczenie recepcji w hotelu Prawidłowa organizacja pracy w recepcji Profesjonalna obsługa klienta przez telefon Psychologiczne aspekty obsługi gości hotelowych Etyka w zawodzie Podstawy prawne dotyczące pracy w recepcji w zakładzie hotelarskim Język angielski w obsłudze gości hotelowych Wykonywanie usług kelnerskich /3 os./ 50 h Cel: zdobycie wiedzy na temat pracy w restauracji oraz sprzedaży sugestywnej, nabycie umiejętności świadczenia usług kelnerskich podczas przyjęć okolicznościowych profesjonalna obsługa gości Program: planowanie posiłków i układanie prostego menu, organizacja przyjęć okolicznościowych i cateringu, przygotowanie sali konsumenckiej dla gości, doradzanie i udzielanie informacji dotyczących potraw, przyjmowanie i rejestrowanie zamówienia klienta, przyjmowanie należności, rozliczanie się z pobranych potraw i napojów oraz dziennego utargu, serwowanie potraw i napojów w zakładzie gastronomicznym i na przyjęciach, obsługa gości hotelowych w restauracji i pokoju hotelowym, współpraca w grupie, zarządzanie zespołem kelnerów podczas obsługi kelnerskiej i ocena ich pracy, ocena wielkości, świeżości, dekoracji oraz estetyki potraw i napojów przed podaniem ich konsumentowi Kucharz małej gastronomii /7 os./ 60 h Cel: teoretyczne i praktyczne, profesjonalne przygotowanie uczestników szkolenia do pracy w zawodzie kucharz małej gastronomii Program: teoretyczne, praktyczne, językowe i informatyczne obszary kompetencji zawodowych, z uwzględnieniem następujących zagadnień: Przepisy i normy w gospodarce żywnościowej, technologia gastronomiczna, wartości energetyczne produktów, zasady zdrowego żywienia, ocena towaroznawcza produktów, potrawy garmażeryjne i ich walory smakowe i odżywcze, właściwe dobieranie surowców do produkcji potraw i napojów i oszczędne gospodarowanie nimi, sporządzanie różnymi technikami i metodami podstawowego asortymentu potraw i napojów, porcjowanie, dekorowanie i estetyczne wydanie wykonanych potraw i napojów, planowanie posiłków i układanie menu w małej gastronomii, stosowanie zasad zabezpieczenia jakości zdrowotnej potraw, utrzymywanie czystości i porządku na stanowisku pracy, przestrzeganie przepisów sanitarnych, sporządzanie kalkulacji potraw i napojów, obsługa kas fiskalnych, BHP w zakładach żywienia zbiorowego, kompetencje informatyczne niezbędne w zawodzie. 3) Część 3 - organizacja i przeprowadzenie szkolenia z zakresu ogrodnictwa dla 9 osób: Nazwa szkolenia/ ilość osób/ ilość godzin Cel szkolenia/ program Ogrodnik terenów zieleni /9 os./ 30 h Cel: nabycie przez uczestników wiadomości z zakresu projektowania i pielęgnacji terenów zieleni Program: Wiadomości ogólne; Elementy projektowania i zakładania terenów zieleni; Analiza terenu; BHP; Zakładanie i pielęgnacja trawników, rabat kwiatowych i bylinowych; Sadzenie i pielęgnacja drzew i krzewów; 4) Część 4 - organizacja i przeprowadzenie szkolenia z zakresu Siostra PCK I stopnia dla 5 osób: Nazwa szkolenia/ ilość osób/ ilość godzin Cel szkolenia/ program Siostra PCK I stopnia /5 os./ 60 h Cel: Przygotowanie do wykonania zawodu Siostra PCK Program: Podstawy prawne i etyczne, działalność PCK, Organizacja pracy opiekuna; Obserwacja chorego, Wykonywanie zabiegów, Techniki opieki, Zasady żywienia. Diety pacjentów; Zakres obowiązków siostry PCK; Zakres prac siostry PCK; Mierzenia ciśnienia, tętna, oddechu; Pierwsza pomoc; Opis wspólny dla wszystkich części zamówienia: 1. Efektem szkoleń będzie nabycie kwalifikacji lub kompetencji (konkretnych efektów uczenia się uzyskiwanych w toku szkolenia) w zakresach określonych w pkt. 1-4 w zależności od określonego rodzaju szkolenia, potwierdzonych odpowiednim dokumentem (np. certyfikatem), który powinien zawierać informacje na temat uzyskanych przez uczestnika efektów uczenia się. Poprzez uzyskanie kwalifikacji należy rozumieć formalny wynik oceny i walidacji uzyskany w momencie potwierdzenia przez upoważnioną do tego instytucję, że dana osoba uzyskała efekty uczenia się spełniające określone standardy. 2. Programy szkoleń powinny obejmować zarówno zajęcia teoretyczne jak i praktyczne. 3. Szkolenie musi zostać przeprowadzone zgodnie z wymogami jakościowymi wsparcia tj.: - szkolenie dopasowane do poziomu uczestników – obowiązkowe jest zbadanie wyjściowego poziomu kompetencji rozwijanych w trakcie szkolenia i dostosowanie do nich programu szkoleniowego oraz wykorzystywanych metod; - programy szkoleniowe lub cele szkolenia powinny zawierać opis rezultatów uczenia – w taki sposób, by dostarczać uczestnikom odpowiedzi na pytanie: „Co będzie wiedział, rozumiał i/lub potrafił robić uczestnik, który ukończy to szkolenie?” 4. Materiały szkoleniowe muszą zawierać podsumowanie treści szkolenia i odwołania do źródeł wiedzy, na której zostało ono oparte, z poszanowaniem praw autorskich. 5. Podczas szkolenia wykorzystywane muszą być różnorodne, angażujące uczestników metody kształcenia oraz środki i materiały dydaktyczne, dostosowane do specyfiki i sytuacji osób uczących się. Metody te są adekwatne do deklarowanych rezultatów, treści szkolenia oraz specyfiki grupy (w tym jej wieku, wykształcenia i umiejętności). 6. Dokumentacja szkoleniowa musi obejmować: a) raporty podsumowujące ocenę efektów uczenia się; b) dokumentację egzaminacyjną (wyniki testów wraz ze skalą punktową lub oceny opisowe) c) program szkolenia (z uwzględnieniem tematów zajęć, harmonogram wraz z wymiarem czasowym, metody szkoleniowe); d) dziennik zajęć e) materiały szkoleniowe; f) listy obecności. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia liczby uczestników szkolenia w przypadkach niezależnych od Zamawiającego. Zastrzega sobie także prawo zwiększenia liczby uczestników szkolenia, jednak nie więcej, niż o dwie osoby z każdej części. 8. W przypadku zmiany liczby uczestników szkolenia, o którym wyżej mowa, Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie, które będzie iloczynem faktycznej liczby uczestników szkolenia oraz jednostkowego kosztu szkolenia określonego w ofercie Wykonawcy. 9. W przypadku zbyt małej liczby osób do utworzenia grupy możliwe jest dołączenie uczestnika do już istniejącej grupy z poza projektu. 10. Ponieważ Zamawiający skieruje do odbycia szkolenia osoby dorosłe posiadające orzeczony stopień niepełnosprawności, Wykonawca zobowiązany będzie uwzględnić wymagania w zakresie rodzaju niepełnosprawności tych osób, tj. dostosować sposób prowadzenia szkolenia oraz potencjał techniczny i kadrowy do skierowanych osób niepełnosprawnych. 11. Zamawiający poinformuje Wykonawcę na piśmie o skierowanych osobach z orzeczonym stopniem niepełnosprawności, wskazując rodzaj i stopień niepełnosprawności kierowanej osoby. 12. Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić na zakończenie szkolenia wśród uczestników szkolenia ankietę oceniającą jakość i przydatność szkolenia. Wypełnione ankiety Wykonawca przekaże Zamawiającemu najpóźniej w ciągu dwóch dni roboczych po zakończeniu szkolenia. 13. Absolwent szkolenia winien otrzymać zaświadczenie lub inny dokument potwierdzający ukończenie szkolenia i uzyskanie umiejętności lub kwalifikacji zawierający m.in.: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie umiejętności lub kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych oraz podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie. Zaświadczenie i dokumenty szkoleniowe muszą być oznaczone: ▪ znakiem Fundusze Europejskie Program Regionalny, ▪ barwami RP wraz z nazwą „Rzeczpospolita Polska”, ▪ logotypem Województwa Małopolskiego, ▪ znakiem Unia Europejska Europejski Fundusz Społeczny, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. i Rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 821/2014 z dnia 28 lipca 2014 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego 3 i Rady (UE) nr 1303/2013 w zakresie szczegółowych uregulowań dotyczących transferu wkładów z programów i zarządzania nimi, przekazywania sprawozdań z wdrażania instrumentów finansowych, charakterystyki technicznej działań informacyjnych i komunikacyjnych w odniesieniu do operacji oraz systemu rejestracji i przechowywania danych (Dz. Urz. UE L 223 z 29.07.2014, str. 7) oraz ze szczegółowymi informacjami i przykładami, które zostały określone w „Podręczniku wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji”. Podręcznik oraz wzory materiałów w formie elektronicznej są dostępne w serwisie internetowym IZ RPO WM www.rpo.malopolska.pl. Zestawienie znaków zawsze występuje w wersji pełnokolorowej. Wyżej wymienione dokumenty muszą posiadać informacje: ▪ o projekcie w ramach którego prowadzone będą szkolenia: „OD BIERNOŚCI DO AKTYWNOŚCI w Centrum Rehabilitacji Społecznej i Zawodowej Zakładzie Aktywności Zawodowej Słoneczne Wzgórze” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 9. Region spójny społecznie, Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2. Numer projektu RPMP.09.01.02-12-0314/17. ▪ dotyczące współfinansowania projektu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 14. Zamawiający nie dopuszcza prowadzenia zajęć w formule kształcenia na odległość. 15. Zajęcia muszą być realizowane w dni robocze od poniedziałku do piątku (tj. przez 5 dni w tygodniu), w przedziale czasowym między godziną 8.00 a 17.00. 16. Miejsce szkolenia musi znajdować się w Tarnowie. 17. Program każdego szkolenia zakłada zajęcia nie dłużej niż 8 godzin dziennie. Należy przewidzieć 1 przerwę 15 minutową co 2 godziny zajęć. Jeśli zajęcia trwają powyżej 6 godzin należy przewidzieć 1 przerwę 45 minut. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia cateringu w każdym dniu szkolenia w postaci: 1 przerwy kawowej (kawa, herbata, sok, woda mineralna, drobna przekąska/1 osobę) oraz w przypadku szkoleń trwających powyżej 6 godzin dziennie obiadu (zupa i drugie danie). 18. Teoretyczna cześć szkolenia powinna zostać przeprowadzone z uwzględnieniem technologii informatycznych takich jak np.: rzutnik/ projektor multimedialny/ tablica interaktywna, natomiast część praktyczna musi dać uczestnikom możliwość wykonywania konkretnych czynności na wskazanym stanowisku pracy. 19. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić konieczne materiały szkoleniowe. 20. Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić wśród uczestników szkolenia ankietę oceny szkolenia
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80500000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: dla Części 1 - 4 - Wykonawca jest instytucją szkoleniową w rozumieniu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2017 r. poz. 1065, z późn. zm.), tj. posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych (RIS) prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy oraz aktualizację na 2019 rok. - w przypadku szkoleń, w których jest to wymagane Wykonawca posiada odpowiednie akredytacje, licencje, certyfikaty.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Do oferty należy dołączyć oryginał zobowiązania, o którym mowa powyżej. 2. W celu wykazania potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Zamawiający żąda oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy PZP oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (według załącznika nr 3 do SIWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach