Przetargi.pl
ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE KURSÓW ZAWODOWYCH DLA UCZNIÓW TECHNIKUM ZESPOŁU SZKÓŁ IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W WYSOKIEJ

Gmina Łańcut ogłasza przetarg

  • Adres: 37100 Łańcut, ul. Mickiewicza
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172 252 264 , fax. 172 256 536
  • Data zamieszczenia: 2018-03-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łańcut
    ul. Mickiewicza
    37100 Łańcut, woj. podkarpackie
    tel. 172 252 264, fax. 172 256 536
    REGON: 69058179000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminalancut.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE KURSÓW ZAWODOWYCH DLA UCZNIÓW TECHNIKUM ZESPOŁU SZKÓŁ IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W WYSOKIEJ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część I – obejmuje KURS KELNERSKI Miejsce przeprowadzenia kursu: Zespół Szkół im. T. Kościuszki w Wysokiej 49, 37-100 Łańcut. Wykonawca nie ponosi kosztów wynajęcia sali. Planowana ilość osób: 30 uczennic i uczniów (3 grupy po 10 osób) Technikum w Zespole Szkół im. T. Kościuszki w Wysokiej. Grupę skompletuje Zamawiający. Termin przeprowadzenia kursu: kwiecień/maj 2018r. (1. grupa), październik, listopad 2018r. (2. grupa), styczeń, luty 2019r. (3 grupa); dzień tygodnia – sobota lub sobota i niedziela. Kurs powinien obejmować 40 godzin (45 min.) – 5 dni zajęć oraz następujące treści kształcenia: • Przygotowanie sali konsumpcyjnej do obsługi kelnerskiej. • Dobieranie i przygotowywanie zastawy stołowej i sprzętu stosowanego w obsłudze konsumenta. • Nakrywanie stołów, przygotowanie sztućców, szkła i naczyń z uwzględnieniem pory dnia i rodzaju imprezy. • Nakrywanie stołów do ustalonego wcześniej menu oraz do wybranych przez gości potraw i napojów. • Znajomość i bieżąca aktualizacja menu. • Wprowadzanie gości do restauracji i wskazywanie im wolnych miejsc. • Doradzanie w zakresie doboru potraw i napojów. • Udzielanie informacji na temat składu potraw i sposobów ich przyrządzania • Przyjmowanie zamówień od konsumentów oraz wydawanie zleceń dla kuchni i bufetu. • Pobieranie potraw i napojów z kuchni lub bufetu. • Obsługiwanie konsumentów z zastosowaniem różnych technik. • Obsługa imprez okolicznościowych – bankietów, konferencji, przerw kawowych • Serwowanie zamówionych potraw gościom. • Sporządzanie lub wykańczanie potraw w obecności gościa. • Zmiana nakryć, naczyń, obrusów i serwet w obecności konsumentów. • Sprzątanie ze stołów przy zachowaniu odpowiedniej kolejności i warunków higienicznych. • Sporządzanie rachunków, inkasowanie należności, rozliczanie się z pobranych potraw i napojów oraz dziennego utargu. • Dbanie o porządek w sali konsumenckiej. Godzina zajęć odpowiada 45 minutom. W trakcie prowadzenia kursu przewidziana jest w danym dniu półgodzinna przerwa na posiłek. Ponadto wykonawca po uzgodnieniu z uczestnikami kursu może zorganizować po każdych 45 minutach zajęć 5 minutowa przerwę. Wykonawca zobowiązuje się przeprowadzić 40 godzin zajęć. Zajęcia mogą odbywać się w soboty nie wcześniej niż od godz. 8.30. W niedzielę nie wcześniej niż od godz. 9.30. Wykonawca na okres trwania kursu zapewni/wyposaży salę szkoleniową w odpowiedni sprzęt: karty dań, zastawa, sztućce, serwetki, bielizna stołowa, szkło do przeprowadzenia ćwiczeń wraz z materiałami dydaktycznymi niezbędnymi do prawidłowej realizacji programu kursu (podręcznik tematyczny dla każdego uczestnika kursu). Wykonawca przedłoży szczegółowy program zajęć ze wskazaniem ilości zajęć, uwzględniając zapisy SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ustalenia harmonogramu zajęć, do którego Wykonawca nie będzie wnosił żadnych zastrzeżeń. Po zakończeniu kursu Wykonawca przeprowadzi egzamin oraz wyda uczestnikom kursu zaświadczenie MEN i certyfikat w języku polskim i angielskim posiadający logotypy Funduszy Europejskich – Program Regionalny i Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Społecznego oraz zapis o współfinansowaniu kursu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia warunków zgodnych z przepisami BHP w trakcie trwania kursu. Dokumenty z kursu, które powinien przedłożyć Wykonawca po zakończeniu kursu: a) Listy obecności uczestników kursu b) Protokół z egzaminu wewnętrznego z wynikami egzaminu c) Dziennik zajęć d) Protokół odbioru zaświadczenia MEN i certyfikatów w języku polskim i angielskim e) Kserokopie zaświadczenia i certyfikatów w języku polskim i angielskim Część II – obejmuje KURS BARMAŃSKI Miejsce przeprowadzenia kursu: Zespół Szkół im. T. Kościuszki w Wysokiej 49, 37-100 Łańcut. Wykonawca nie ponosi kosztów wynajęcia sali. Planowana ilość osób: 24 uczennic i uczniów (3 grupy po 8 osób) Technikum w Zespole Szkół im. T. Kościuszki w Wysokiej. Grupy skompletuje Zamawiający. Termin przeprowadzenia kursu: listopad, grudzień 2018r. (1 grupa), luty, marzec 2019r. (2 grupa), marzec, kwiecień 2019r (3 grupa), dzień tygodnia – sobota, lub sobota i niedziela. Kurs powinien obejmować 40 godzin zajęć i zawierać zajęcia teoretyczne, które pozwolą na głębsze zrozumienie roli profesjonalnego barmana oraz ćwiczenia praktyczne pozwalające uzyskać pewność siebie w wykonywaniu przyszłych obowiązków zawodowych. Zajęcia teoretyczne powinny obejmować wiedzę z zakresu: • podstaw technologii i towaroznawstwa napojów • historii napojów mieszanych • podziału i charakterystyki napojów mieszanych • organizacji pracy za barem • sylwetka barmana, sprzęt barmański • klasyfikacji alkoholi Zajęcia praktyczne powinny obejmować następujące umiejętności potrzebne do pracy za barem: • techniki miksowania • technika mieszania napojów zimnych • technika mieszania napojów gorących • burning drinks • wydawanie/ przygotowywanie napojów alkoholowych i bezalkoholowych • praktyczne zastosowanie receptur • techniki sprzedaży i kontaktu z klientem • utrzymania ładu, porządku, estetyki Godzina zajęć odpowiada 45 minutom. W trakcie prowadzenia kursu przewidziana jest w danym dniu półgodzinna przerwa na posiłek. Ponadto wykonawca po uzgodnieniu z uczestnikami kursu może zorganizować po każdych 45 minutach zajęć 5 minutowa przerwę. Wykonawca zobowiązuje się przeprowadzić 40 godzin zajęć. Zajęcia mogą odbywać się w soboty nie wcześniej niż od godz. 8.30. W niedzielę nie wcześniej niż od godz. 9.30. Wykonawca na okres trwania kursu zapewni/wyposaży salę szkoleniową w odpowiedni sprzęt: shaker, mierki barmańskie, łyżki barmańskie do stirowania, szczypce o różnej wielkości, szkło barowe różnych wzorów do podawania napojów alkoholowych, bezalkoholowych i mieszanych, trybuszon, blender elektryczny, młynek do rozdrabniania lodu, zestaw noży dekoracyjnych, dzbanki o różnej wielkości do kawy, soków i wody, cooler, Mudler, kubki barmańskie oraz surowce niezbędne do prawidłowej realizacji kursu. Wykonawca przedłoży szczegółowy program zajęć ze wskazaniem ilości zajęć, uwzględniając zapisy SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ustalenia harmonogramu zajęć, do którego Wykonawca nie będzie wnosił żadnych zastrzeżeń. Po zakończeniu kursu Wykonawca przeprowadzi egzamin oraz wyda uczestnikom kursu zaświadczenie MEN i certyfikat w języku polskim i angielskim posiadający logotypy Funduszy Europejskich – Program Regionalny i Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Społecznego oraz zapis o współfinansowaniu kursu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia warunków zgodnych z przepisami BHP w trakcie trwania kursu. Dokumenty z kursu, które powinien przedłożyć Wykonawca po zakończeniu kursu: a) Listy obecności uczestników kursu b) Protokół z egzaminu wewnętrznego z wynikami egzaminu c) Dziennik zajęć d) Protokół odbioru zaświadczenia MEN i certyfikatów w języku polskim i angielskim e) Kserokopie zaświadczenia i certyfikatów w języku polskim i angielskim Część III – obejmuje KURS BARISTYCZNY Miejsce przeprowadzenia kursu: Zespół Szkół im. T. Kościuszki w Wysokiej 49, 37-100 Łańcut. Wykonawca nie ponosi kosztów wynajęcia sali. Planowana ilość osób: 24 uczennic i uczniów (3 grupy po 8 osób) Technikum w Zespole Szkół im. T. Kościuszki w Wysokiej. Grupy skompletuje Zamawiający. Termin przeprowadzenia kursu: maj 2018r. (1 grupa), wrzesień, październik 2018r. (2 grupa), luty 2019 r. (3 grupa); dzień tygodnia – sobota, lub sobota i niedziela. Kurs powinien obejmować 24 godziny zajęć i być połączeniem zajęć praktycznych z teoretyczną nauką o kawie, jej gatunkach, sposobach rozróżniania, parzenia i profesjonalnym sprzęcie. Powinien przekazać kompleksową wiedzę teoretyczną na temat kawy, rodzajów mleka i przygotowywać do pracy w kawiarni. Do podstawowych umiejętności zdobywanych na kursie należą: • Podstawy teoretyczne – kawa, barista, sprzęt baristy • sprawna i profesjonalna obsługa klientów oraz pomoc w wyborze odpowiedniego gatunku kawy dopasowanego do oczekiwań i podawanej potrawy, • przygotowywanie kaw, napoi kawowych gorących i zimnych oraz deserów kawowych, • sporządzanie kaw artystycznych (z dodatkami, warstwowych, ozdobionych obrazkami na piance z mleka) • obsługa ekspresu do kawy oraz innych urządzeń niezbędnych w pracy baristy, • dbałość o odpowiednie przechowywanie różnych gatunków kawy, ocena jakości kawy. Godzina zajęć odpowiada 45 minutom. W trakcie prowadzenia kursu przewidziana jest w danym dniu półgodzinna przerwa na posiłek. Ponadto wykonawca po uzgodnieniu z uczestnikami kursu może zorganizować po każdych 45 minutach zajęć 5 minutowa przerwę. Wykonawca zobowiązuje się przeprowadzić 24 godzin zajęć. Zajęcia mogą odbywać się w soboty nie wcześniej niż od godz. 8.30. W niedzielę nie wcześniej niż od godz. 9.30. Wykonawca na okres trwania kursu zapewni/ wyposaży salę szkoleniową w odpowiedni sprzęt: filiżanki do espresso, cappuccino, szklanki do latte, ekspres ciśnieniowy do kawy, młynek, zaparzacz, tamper o odpowiedniej średnicy, dzbanki do ubijania mleka, mieszadła, spieniacze do mleka, syfon do bitej śmietany, środki i narzędzia do czyszczenia ekspresu oraz surowce niezbędne do prawidłowej realizacji kursu. Wykonawca przedłoży szczegółowy program zajęć ze wskazaniem ilości zajęć, uwzględniając zapisy SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ustalenia harmonogramu zajęć, do którego Wykonawca nie będzie wnosił żadnych zastrzeżeń. Po zakończeniu kursu Wykonawca przeprowadzi egzamin oraz wyda uczestnikom kursu zaświadczenie MEN i certyfikat w języku polskim i angielskim posiadający logotypy Funduszy Europejskich – Program Regionalny i Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Społecznego oraz zapis o współfinansowaniu kursu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia warunków zgodnych z przepisami BHP w trakcie trwania kursu. Dokumenty z kursu, które powinien przedłożyć Wykonawca po zakończeniu kursu: a) Listy obecności uczestników kursu b) Protokół z egzaminu wewnętrznego z wynikami egzaminu c) Dziennik zajęć d) Protokół odbioru zaświadczenia MEN i certyfikatów w języku polskim i angielskim e) Kserokopie zaświadczenia i certyfikatów w języku polskim i angielskim Część IV – obejmuje KURS OPERATORA WÓZKA WIDŁOWEGO (II WJO) Miejsce przeprowadzenia szkolenia: • Zajęcia teoretyczne: Zespół Szkół im. T. Kościuszki w Wysokiej 49, 37-100 Łańcut (wykonawca nie ponosi kosztów wynajęcia sali), lub Łańcut • Zajęcia praktyczne: Łańcut Planowana ilość osób: 7 uczennic i uczniów (1 grupa) Technikum Zespołu Szkół im. T. Kościuszki w Wysokiej. Grupę skompletuje Zamawiający. Termin przeprowadzenia szkolenia: październik 2018 r. Szkolenie powinno obejmować 35 godzin kursu w tym 15 godzin zajęć praktycznych o następującej tematyce: A. Zajęcia teoretyczne: • zagadnienia związane z obowiązującymi przepisami i instrukcjami eksploatacyjnymi; • typy stosowanych wózków jezdniowych; • budowa wózków jezdniowych podnośnikowych i platformowych; budowa i funkcjonowanie zespołów, elementów i urządzeń zabezpieczających; wyposażenie mechaniczne, hydrauliczne i elektryczne wózków; • czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy z wózkami; • czynności operatora w czasie pracy z wózkami; • wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa; • zagadnienia z zakresu BHP i PPOŻ • bezpieczna obsługa – wymiana butli gazowych, zasady ich przechowywania; • wiadomości o Dozorze Technicznym B. Zajęcia praktyczne: • instruktaż stanowiskowy; • dokumentacja wózka; • jazda wózkiem bez ładunku; • podjazd pod ładunek; • manewry wózkiem; • jazda do przodu, do tyłu, po krzywiznach; • jazda wózkiem z obciążeniem • doskonalenie jazdy wózkiem Wykonawca zobowiązuje się przeprowadzić 35 godzin kursu. Kurs może odbywać się w od poniedziałku do czwartku po zakończeniu obowiązkowych zajęć lekcyjnych lub w soboty. Godzina zajęć teoretycznych odpowiada 45 minutom, godzina zajęć praktycznych odpowiada 60 minutom. Wykonawca przedłoży szczegółowy program zajęć ze wskazaniem ilości zajęć, uwzględniając zapisy SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ustalenia harmonogramu zajęć, do którego Wykonawca nie będzie wnosił żadnych zastrzeżeń. Po zakończeniu zajęć Wykonawca przeprowadzi egzamin oraz wyda uczestnikom zajęć certyfikaty Ministerstwa Gospodarki posiadające logotypy Funduszy Europejskich – Program Regionalny i Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Społecznego oraz zapis o współfinansowaniu kursu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia warunków zgodnych z przepisami BHP w trakcie trwania kursu. Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć od nieszczęśliwych wypadków uczestników ww kursu. Koszty ubezpieczenia uczestników kursu/szkolenia pokrywa Wykonawca w ramach kosztów ogólnych kursu/szkolenia, bez ich wyodrębniania w ofercie. Dokumenty z zajęć, które powinien przedłożyć Wykonawca po zakończeniu kursu: a) Listy obecności uczestników kursu b) Dziennik zajęć c) Protokół z egzaminu z wynikami egzaminu d) Protokół odbioru zaświadczenia e) Kserokopie zaświadczeń Informacje dotyczące wszystkich części: 1. Celem poszczególnych kursów jest zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz nabycie przez uczestników kursów odpowiednich kwalifikacji i umiejętności, a także podniesienie zdolności uczniów do samozatrudnienia i zwiększania ich szans na rynku pracy. 2. W terminie do 3 dni od podpisania umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu harmonogram kursu, obejmujący pełną realizację programu w rozbiciu na poszczególne dni, uwzględniając tematykę zajęć, ilość godzin lekcyjnych w danym dniu, godziny, w jakich zajęcia będą się odbywały, przerwy w zajęciach oraz miejsce odbywania zajęć. 3. W terminie do 3 dni od zakończenia zajęć w ramach kursu Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszystkie dokumenty zgromadzone w trakcie jego realizacji, w szczególności: listę obecności uczestników kursu, dziennik zajęć, protokół z egzaminu z wynikami egzaminu, protokół odbioru zaświadczenia, kserokopie zaświadczeń wydanych uczestnikom na potwierdzenie odbycia kursu. Listy obecności oraz dziennik zajęć będą stanowiły podstawę stwierdzenia realizacji zamówienia. 5. Wykonawca ma obowiązek sprawdzania listy obecności w każdym dniu kursu. 6.Zamawiający przekaże dane osobowe uczestników kursu po podpisaniu umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych z Wykonawcą. Zamawiający przekaże dane osobowe (listę) uczestników kursu po podpisaniu umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych z Wykonawcą. 7. Kalkulacja ceny kursu obejmuje: koszty przeprowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych przez wykładowców i instruktorów zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, w tym koszty egzaminu, koszty niezbędnych materiałów szkoleniowych i biurowych (np. długopis, teczka, notes) wspomagających tematykę zajęć dla wszystkich kursantów, koszty innych dokumentów, niezbędne narzędzia pracy i materiały do ćwiczeń oraz wydanie zaświadczeń o ukończeniu kursu. 8. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zasad informacji i promocji, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, a w szczególności do umieszczania na materiałach szkoleniowych, zaświadczeniach o ukończeniu kursu oraz listach obecności - obowiązującego logotypu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego, logotypu Unii Europejskiej (z wyrażeniem UNIA EUROPEJSKA Europejski Fundusz Społeczny), logotypu Fundusze Europejskie Program Regionalny oraz logotypu Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie, których wzory zostaną udostępnione przez Zamawiającego, a także informacji o współfinansowaniu zamówienia przez Unię Europejską. Oznaczenie wyżej wymienionych materiałów może mieć formę dowolnie wybraną przez Wykonawcę (np. naklejki, nadruki). 9. Wykonawca zobowiązany jest w miejscu prowadzenia zajęć umieszczać informację, że kurs ten jest realizowany w ramach projektu „DOBTY ZAWÓD – LEPSZA PRACA” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 10. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo uczniów w czasie trwania zajęć, jakość i terminowość prowadzonych zajęć oraz szkody wyrządzone przez swoje działania lub zaniechania podczas wykonywania przedmiotu umowy. 11. Z uwagi na fakt, iż czynności wykonywane przez osoby przy realizacji zamówienia nie wyczerpują pojęcia stosunku pracy, o którym mowa w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 108), Zamawiający nie przewiduje wymogu zatrudnienia osób na umowę o pracę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80530000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań co do potwierdzania spełniania tego warunku. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: INNE DOKUMENTY, które należy dołączyć do oferty (nie wymienione w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 27.07.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. 2016 r., poz. 1126) 1) Formularz ofertowy 2) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie (jeżeli dotyczy). 3) Dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, o ile wykonawca korzysta ze zdolności innych pomiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, złożony w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasob 2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o wykonanie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22 a ust. 1-6 Pzp, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w OŚWIADCZENIU – o którym mowa w pkt 1, stanowiącym Załącznik nr 2A do SIWZ. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w Rozdz. VII pkt 5.1. SIWZ. 3. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w ust. 6, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: - zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub - zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w ust. 6. Zgodnie z treścią rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 27.07.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. 2016 r., poz. 1126) oświadczenia, o których mowa w ww. rozporządzeniu dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a Ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 1. Dokumenty, o których mowa w ww. rozporządzeniu inne niż oświadczenia, o których mowa powyżej, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 2. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawcy w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy wchodzącego w skład Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia są poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę którego dotyczą. 4. Zaleca się, aby wszystkie poprawki lub zmiany w tekście oferty zostały parafowane zgodnie zasadami reprezentacji. 5. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, innego niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 7. W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane /informacje w innych walutach niż określono to w niniejszej SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu ogłoszenia nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu. OFERTY WSPÓLNE 1) Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy załączyć oryginał pełnomocnictwa lub kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza. Pełnomocnictwo winno: a) określać do jakiego postępowania ma zastosowanie b) wskazywać pełnomocnika oraz zakres jego umocowania c) zawierać nazwę z określeniem adresu i siedziby wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie niniejszego zamówienia. 2) Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 3) Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. 4) Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym, w toku postępowania zwraca się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiający kieruje wszelkie informacje i korespondencję. 5) Wspólnicy spółki cywilnej/uczestnicy konsorcjum są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną. 6) Przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru oferty wspólnej jako najkorzystniejszej) Wykonawcy składający ofertę wspólną mają obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę konsorcjum/umowę spółki cywilnej. WYKONAWCA MAJĄCY SIEDZIBĘ POZA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ: Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) Rozdz. VII 5.1. SIWZ – składa dokument wystawiony w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2) Dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 2 stosuje się. 4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach