Przetargi.pl
Organizacja i przeprowadzenie kursów dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Obrytem w ramach projektu pt: Razem i Aktywnie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 07-215 Obryte, Obryte 185
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 29 74 11 105 , fax. 29 74 11 105
  • Data zamieszczenia: 2013-05-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej
    Obryte 185 185
    07-215 Obryte, woj. mazowieckie
    tel. 29 74 11 105, fax. 29 74 11 105
    REGON: 55070451900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.obryte.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizacja i przeprowadzenie kursów dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Obrytem w ramach projektu pt: Razem i Aktywnie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiot zamówienia: Organizacja i przeprowadzenie kursów dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Obrytem ramach projektu pt: Razem i Aktywnie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM OPERACYJNY - KAPITAŁ LUDZKI - RAZEM i AKTYWNIE Tytuł projektu - Razem i Aktywnie Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 2.Zamawiający dopuszcza złożenie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu ofertę na wszystkie części lub na wybrane części. 3.Zamawiający podzielił zamówienie na 3 części, a mianowicie: Część I Zadanie 1: Porady psychologiczne Ilość osób 9 osób Ilość godzin dydaktycznych (1 godzina= 45min) 67 godzin w tym: 18 godzin z doradztwa zawodowego i 49 godzin zajęć warsztatów psychologicznych ( dla 9 osób po 5 godz, warsztatów indywidualnych oraz 4 godz. zajęć grupowych). Dojazd do miejsca realizacji kursu Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być wkalkulowana w cenę ofertową Termin zajęć VII-2013 do XI-2013r. Program powinien zawierać wskazane poniżej minimum programowe Budowanie poczucia własnej wartości: a) Czym jest poczucie własnej wartości. b) Wpływ samooceny na nasze życie. c) Sposoby na podniesienie poczucia własnej wartości. d) Wzmocnienie wiary we własne możliwości. Kształtowanie postawy asertywnej: a) Czym jest asertywność. b) Asertywne przyjmowanie ocen. c) Przyjęcie aktywnej postawy w pokonywaniu życiowych trudności. Efektywna komunikacja: a) Charakterystyka procesu komunikacji. b) Techniki i metody efektywnej komunikacji w relacjach i kontaktach międzyludzkich. c) Komunikacja werbalna i niewerbalna. d) Diagnoza swojego stylu komunikacji. e) Sztuka słuchania i analizowania wypowiedzi. f) Komunikacja asertywna. Naukę radzenie sobie ze stresem: a) Mechanizm oddziaływania stresu na organizm. b) Uświadomienie uczestnikom indywidualnej podatności i odporności na stres. c) Odporność i radzenie sobie ze stresem. d) Sposoby optymalnego reagowania na bierność i agresję. Doradztwo zawodowe: a) udzielaniu niezbędnych informacji o zawodach, rynku pracy oraz możliwościach kształcenia i szkolenia, b) udzielaniu pomocy w formie indywidualnych i grupowych porad zawodowych, c) określaniu predyspozycji zawodowych, Materiały szkoleniowe Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie materiały dla beneficjentów muszą zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis) Usługa gastronomiczna Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych i praktycznych na kursie barek kawowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego. Część II ZADANIE 1. Obsługa kasy fiskalnej + obsługa komputera z elementami komputerowego wspierania firmy. Ilość osób 3 osoby Ilość godzin dydaktycznych (1 godzina= 45min) 80 godzin w tym: 20 godzin zajęć teoretycznych i 60 godzin zajęć praktycznych. 30 godzin kasy fiskalnej 50 godzin obsługi komputera Dojazd do miejsca realizacji kursu Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być wkalkulowana w cenę ofertową Termin zajęć VII-2013 do XI-2013r. Program powinien zawierać wskazane poniżej minimum programowe Kasa fiskalna 1. Znaczenie i funkcje kasy fiskalnej 2. Wygląd kasy i opis klawiatury 3. Uruchomienie kasy i wymiana papieru 4. Zasady sprzedaży 5.Sporzadzanie raportów, faktur, rachunku 6.Obsługa programu do fakturowania 7. Zajęcia praktyczne na kasach fiskalnych Obsługa komputera 1. Obsługa oprzyrządowania komputerowego. - budowa komputera, prawidłowe uruchamianie i wyłączanie komputera, - urządzenia peryferyjne, - typy drukarek, - zastosowanie skanera, - porty we/wy, sposoby podłączenia urządzeń peryferyjnych. 2. System operacyjny Windows. - funkcje systemu, - funkcje pulpitu Windows, - uruchamianie programów, - programy instalowane podczas systemu operacyjnego, - opis panelu sterowania, - przeglądanie zasobów komputera. 3. Administrowanie danymi. - operacje na plikach i folderach, - tworzenie oraz kasowanie, folderów, plików, - kopiowanie, przenoszenie, wklejanie plików, folderów, - kosz systemowy. 4. Edytor tekstu (Microsoft Word). - zastosowanie i funkcje programu, - elementy okna programu, - wpisywanie i edycja tekstu, - wstawianie grafiki, tabel, symboli do dokumentu, - formatowanie dokumentu (czcionki, rozmiaru, koloru, akapitów, tabulatorów), - opcje oraz drukowanie dokumentów. 5. Arkusz kalkulacyjny excel - zastosowanie oraz funkcje programu, - poruszanie się po arkuszu, - wprowadzanie i zmiana danych, - wykonywanie obliczeń, tworzenie wykresów, - drukowanie arkusza. 6. Internet, poczta elektroniczna, komunikatory internetowe. - umiejętność korzystania z przeglądarek internetowych IE, Firefox, Opera), - wyszukiwanie danych w globalnej sieci, - poczta elektroniczna: m. in. Outlook, zakładanie oraz korzystanie z konta e-mail (wysyłanie i odbieranie korespondencji), - ogólna wiedza nt: komunikatorów internetowych (zakładanie kont, komunikacja, itp.). Programy użytkowe w firmie: - zasady działania i pracy z programami użytkowymi firmy, - ćwiczenia na programach użytkowych wspomagających pracę firmy. Materiały szkoleniowe Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie materiały dla beneficjentów muszą zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis) Usługa gastronomiczna Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych i praktycznych na kursie barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego. Zadanie 2: Opiekunka osób starszych i dzieci Ilość osób 1 osoba Ilość godzin dydaktycznych (1 godzina=45min) 60 godzin Dojazd do miejsca realizacji kursu Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być wkalkulowana w cenę ofertową Termin zajęć VII -2013r. do XI- 2013 r. Program powinien zawierać wskazane poniżej minimum programowe 1. Sylwetka zawodowa opiekuna osoby starszej: rola i zadania opiekuna osób i formy opieki 2. Fizjologiczne i psychologiczne aspekty starzenia się. 3. Choroby wieku podeszłego, obserwacja podopiecznego, pomiar i analiza parametrów. 4. Organizacja opieki zdrowotnej i pomocy społecznej (na terenie UE). 5. Pierwsza pomoc w nagłych przypadkach 6. Budowanie relacji z podopiecznym i jego rodziną 7. Pielęgnacja osób starszych i przewlekle chorych. 8. Postępowanie w wybranych problemach zdrowotnych. 9. Terapia zajęciowej, fizjoterapia, rehabilitacja 10. Wybrane zagadnienia farmakoterapii 11. Zasady żywienia ludzi chorych, starszych i niepełnosprawnych. Dzieci Podstawowe zagadnienia dotyczące rozwoju i wychowania dziecka Podstawy psychologii rozwojowej Zasady i metody wychowania dziecka Rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb dziecka Wpływ zabawy na rozwój dziecka Przygotowanie i dobór pomocy do zabaw Rodzaje i propozycje zajęć Potrzeby biologiczne małego dziecka Choroby wieku dziecięcego w pigułce - rola opiekunki dziecięcej Opieka nad chorym dzieckiem Żywienie niemowląt i małych dzieci Pierwsza pomoc dzieciom w nagłych wypadkach Wypoczynek a rozwój małego dziecka - spacer, hartowanie, sen Kąpiel i pielęgnacja skóry dziecka 1 - 3 rok życia Nagła śmierć łóżeczkowa - jak jej zapobiec? Materiały szkoleniowe Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie materiały dla beneficjentów musza zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis) Usługa gastronomiczna Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych i praktycznych na kursie barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego. Zadanie 3: Prawo jazdy kat. B Ilość osób 2 osoby Ilość godzin dydaktycznych (1 godzina=45min) 60 godzin na jedną osobę Dojazd do miejsca realizacji kursu Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być wkalkulowana w cenę ofertową Termin zajęć VII- 2013r. do XI- 2013 r. Program powinien zawierać wskazane poniżej minimum programowe Program szkolenia teoretycznego - Budowa, obsługa i eksploatacja samochodu osobowego - Ogólne zasady poruszania się samochodem po drodze: zachowanie ostrożności i właściwej postawy w stosunku do innych uczestników ruchu drogowego - Zasady zachowania bezpiecznych odległości między pojazdami - Środki wpływające na percepcję i szybkość reakcji (alkohol, narkotyki, leki), wpływ zmęczenia i stanu emocjonalnego na zachowanie kierowcy - Ocena warunków na drodze - warunki atmosferyczne, widoczność, nawierzchnia, bezpieczna jazda samochodem w różnych warunkach - Bezpieczne przewożenie pasażerów dorosłych i dzieci - Znaki drogowe - Ruszanie, włączanie się do ruchu, zatrzymanie, postój - Manewry (wyprzedzanie, omijanie, wymijanie, zmiana pasa ruchu) - Skrzyżowania, ronda, ruch kierowany - Używanie świateł pojazdu - Dokumentacja pojazdu, kontrola drogowa - Udzielanie pierwszej pomocy - Zasady postępowania w razie uczestniczenia w wypadku lub kolizji drogowej - Błędy najczęściej popełniane przez kierowców - Przygotowanie do egzaminu teoretycznego - Egzamin wewnętrzny Program szkolenia praktycznego - Budowa i obsługa samochodu - Przygotowanie do jazdy, ruszanie, zatrzymanie, zmiana biegów - Zmiana kierunku jazdy, cofanie - Obsługa świateł - Plac manewrowy - ćwiczenie umiejętności manewrowania pojazdem - Jazda w terenie (dostosowanie prędkości do warunków na drodze, hamowanie awaryjne, bieg 5 i 6) - Jazda w ruchu ulicznym (pasy ruchu, skrzyżowania, ronda, obserwowanie i przewidywanie działań innych uczestników ruchu) - Manewry w ruchu ulicznym (wyprzedzanie, omijanie, wymijanie, parkowanie) - Jazda sportowa (wychodzenie z poślizgu, ostre wchodzenie w zakręty) - Jazda z nawigacją - Stacja benzynowa (tankowanie benzyny, oleju napędowego, gazu) - Stacja kontroli pojazdów - Czynności kontrolne na drodze - Awaria na drodze (diagnostyka, zmiana koła, uzupełnienie płynów eksploatacyjnych) - Plac manewrowy - przygotowanie do egzaminu - Trasy egzaminacyjne - przygotowanie do egzaminu - Egzamin wewnętrzny Materiały szkoleniowe Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie materiały dla beneficjentów musza zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis) Usługa gastronomiczna Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych na kursie barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego. Część III zamówienia Zadanie 1: Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi i czołowymi metodą MAG (135) Ilość osób 1 osoba Ilość godzin dydaktycznych (1 godzina= 45min) Łączna liczba godzin szkolenia: 302 godz. (godzina kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia dydaktyczne liczące 45 minut oraz przerwę liczącą 15 minut) Dojazd do miejsca realizacji kursu Cena dojazdu beneficjenta do miejsca realizacji kursu powinna być wkalkulowana w cenę ofertową Termin zajęć VII- 2013r. do XI -2013 r. Program powinien zawierać wskazane poniżej minimum programowe Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi 1. Zastosowanie elektryczności do spawania łukowego. 2. Urządzenia spawalnicze. 3. Bezpieczeństwo i higiena pracy. 4. Bezpieczna praca na hali produkcyjnej. 5. Materiały dodatkowe do spawania. 6. Spawanie w praktyce. 7. Oznaczenie i wymiarowanie spoin. 8. Metody przygotowania złączy do spawania. 9. Kwalifikowanie spawaczy. 10. Zajęcia praktyczne. Spawanie blach i rur spoinami czołowymi 1. Wprowadzenie do zagadnień wytwarzania stali. 2. Złącza spawane blach i rur. 3. Spawalność stali. 4. Skurcz, naprężenie i odkształcenia. 5. Niezgodności spawalnicze. 6. Przegląd procesów spawania. 7. Bezpieczna praca na montażu. 8. Kontrola i badania. 9. Zapewnienie jakości w spawalnictwie. 10. Zajęcia praktyczne. Zaświadczenia/certyfikaty Na potwierdzenie zdobytych kwalifikacji uczestnik otrzymuje świadectwo egzaminu kwalifikacyjnego spawacza (certyfikat) oraz wpis do książki wydanej przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach. Wykonawca wyda uczestnikowi, który ukończy szkolenie zaświadczenie informujące o uczestnictwie w szkoleniu współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, oznakowanych zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznakowywania projektów w ramach POKL 2007-2013. Treść zaświadczenia zostanie uzgodniona z Zamawiającym, Materiały szkoleniowe Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie materiały dla beneficjentów musza zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis) Warunki szkolenia Wykonawca prowadzi dokumentację z zajęć w tym : dziennika zajęć, listy obecności uczestnika szkolenia, listy potwierdzającej korzystanie uczestnika szkolenia z posiłków, listy potwierdzającej odbiór materiałów dydaktycznych i piśmienniczych, list potwierdzającej odbiór zaświadczeń o ukończeniu i uczestnictwie w szkoleniu, Wykonawca prowadzi zajęcia zgodnie z przepisami bhp w tym zakresie, Wykonawca zapewni uczestnikom kursu odzież ochronną, jeżeli konieczność taka wynika z obowiązujących przepisów bhp. Usługa gastronomiczna Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych i praktycznych na kursie barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego. Ubezpieczenie Wykonawca ubezpieczy uczestnika na czas trwania szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW). Zadanie 2 :Operator koparko-ładowarki Ilość osób 2 osoby Ilość godzin dydaktycznych (1 godzina=45min) Łączna liczba godzin szkolenia: 176 godz. dla jednego uczestnika szkolenia (godzina kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia dydaktyczne liczące 45 minut oraz przerwę liczącą 15 minut) Dojazd do miejsca realizacji kursu Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być wkalkulowana w cenę ofertową Program powinien zawierać wskazane poniżej minimum programowe Program szkolenia powinien obejmować następujące zagadnienia: 1) użytkowanie eksploatacyjne, 2) dokumentacja techniczna, 3) bezpieczeństwo i higiena pracy, 4) podstawy elektrotechniki, 5) silniki spalinowe, 6) elementy hydrauliki, 7) budowa koparko-ładowarki, 8) technologia robót, 9) zajęcia praktyczne. Warunki szkolenia Wykonawca prowadzi dokumentację z zajęć w tym : dziennika zajęć, listy obecności uczestnika szkolenia, listy potwierdzającej korzystanie uczestnika szkolenia z posiłków, listy potwierdzającej odbiór materiałów dydaktycznych i piśmienniczych, listy potwierdzającej odbiór zaświadczeń o ukończeniu i uczestnictwie w szkoleniu, Wykonawca prowadzi zajęcia zgodnie z przepisami bhp w tym zakresie. Wykonawca zapewni uczestnikom kursu odzież ochronną, jeżeli konieczność taka wynika z obowiązujących przepisów bhp. Materiały szkoleniowe Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie materiały dla beneficjentów muszą zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis) Usługa gastronomiczna Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych i praktycznych na kursie barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego. Ubezpieczenie Wykonawca ubezpieczy uczestnika na czas trwania szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW). UWAGA do wszystkich części zamówienia. Do ceny ofertowej należy wkalkulować koszt wykonania dla każdego uczestnika BADAŃ LEKARZA MEDYCYNY PRACY oraz innych badań niezbędnych do przeprowadzenia kursu. Wykonawca będzie prowadził bieżącą dokumentację kursu, tj. imienną listę obecności, dziennik zajęć, imienną listę odbioru materiałów szkoleniowych, protokoły z egzaminów, ankiety ewaluacyjne do każdego zadania (zał. Nr 7). Kurs powinien zakończyć się wydaniem zaświadczenia o ukończeniu (dotyczy kursów z wymiarem min. 30 godzin lekcyjnych),zaświadczenia opatrzone informacją o współfinansowaniu oraz logo UE, EFS, PO KL. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu kserokopii zaświadczeń potwierdzonych za zgodność z oryginałem i listy potwierdzającej odbiór w/w zaświadczeń lub certyfikatów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu zdjęcia - fotografie z przeprowadzonego kursu w ilości minimum 20 zdjęć na płycie CD/DVD. Wykonawca zrealizuje kurs w oparciu o program szkolenia spełniający zasady i warunki podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego osób dorosłych, a także spełniający określone dla tych zawodów standardy kwalifikacji i szkolenia. Do realizacji kursu Wykonawca musi zapewnić uczestnikom wszelkie niezbędne i odpowiednie materiały szkoleniowe (np. prezentacje, sprzęt, pomoce dydaktyczne). Materiały szkoleniowe muszą być adekwatne do treści kursu i opatrzone informacją o współfinansowaniu, flagą UE oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (zgodnie z aktualnym Planem Komunikacji POKL 2007-2013 oraz Wytycznymi dot. oznaczania projektów w ramach PO KL). Materiały powinny być przekazane każdemu uczestnikowi za pokwitowaniem na początku szkolenia, bądź na bieżąco zgodnie z tematyką realizowanych zajęć. Ponadto 1 egzemplarz całości materiałów szkoleniowych Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu. Wykonawca ponosi wszelkie koszy związane z opłatą za egzaminy oraz inne koszty niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia .W/w koszty proszę wkalkulować w cenę oferowaną.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.obryte.pl - bip,
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach