Przetargi.pl
„Organizacja dowozu uczniów (w tym niepełnosprawnych) z terenu miasta Mysłowice, do szkół i placówek oświatowych w roku szkolnym 2020/2021 w dniach nauki szkolnej, tj. od dnia rozpoczęcia zajęć edukacyjnych do dnia ich zakończenia - zgodnie z kalendarzem roku szkolnego - ogłaszanym corocznie przez Ministra Edukacji Narodowej” (z podziałem na 7 części).

Miasto Mysłowice ogłasza przetarg

  • Adres: 41-400 Mysłowice, Ul. Powstańców
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 223 40 75 , fax. 32 223 40 75; 222 25 65
  • Data zamieszczenia: 2020-07-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Mysłowice
    Ul. Powstańców 1
    41-400 Mysłowice, woj. śląskie
    tel. 32 223 40 75, fax. 32 223 40 75; 222 25 65
    REGON: 27625539300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.myslowice.bip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Organizacja dowozu uczniów (w tym niepełnosprawnych) z terenu miasta Mysłowice, do szkół i placówek oświatowych w roku szkolnym 2020/2021 w dniach nauki szkolnej, tj. od dnia rozpoczęcia zajęć edukacyjnych do dnia ich zakończenia - zgodnie z kalendarzem roku szkolnego - ogłaszanym corocznie przez Ministra Edukacji Narodowej” (z podziałem na 7 części).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zadanie pod nazwą: „Organizacja dowozu uczniów (w tym niepełnosprawnych) z terenu miasta Mysłowice, do szkół i placówek oświatowych w roku szkolnym 2020/2021 w dniach nauki szkolnej, tj. od dnia rozpoczęcia zajęć edukacyjnych do dnia ich zakończenia - zgodnie z kalendarzem roku szkolnego - ogłaszanym corocznie przez Ministra Edukacji Narodowej” (z podziałem na 7 części), w tym: - Część nr 1: „Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu uczniów niepełnosprawnych z terenu miasta Mysłowice do placówki w Dąbrowie Górniczej”. - Część nr 2: „Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu uczniów niepełnosprawnych z terenu miasta Mysłowice do szkół i placówek w Katowicach”. - Część nr 3: „Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu uczniów niepełnosprawnych z terenu miasta Mysłowice do szkół i placówek w Mysłowicach”. - Część nr 4: „Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu uczniów niepełnosprawnych z terenu miasta Mysłowice do szkoły w Mysłowicach (SP 15)”. - Część nr 5: „Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu uczniów niepełnosprawnych z terenu miasta Mysłowice do szkół i placówek w Katowicach (Giszowcu)”. - Część nr 6: „Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu uczniów niepełnosprawnych z terenu miasta Mysłowice do szkoły w Katowicach (Nikiszowcu)”. - Część nr 7: „Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu uczniów niepełnosprawnych z terenu miasta Mysłowice do placówki w Krakowie”. Zakres usługi będzie obejmował: 1. Odbiór uczniów o godzinie i w miejscu ustalonym przez Wykonawcę z rodzicami (dokładne adresy w załącznikach). 2. Dowóz do szkół i placówek wg ww. załączników. 3. Odbiór dzieci i młodzieży o godzinach ustalonych przez Wykonawcę ze szkołami i placówkami oświatowymi 4. Dowóz do domów wg ww. załączników. 5. Warunki realizacji przedmiotu zamówiena ( w części nr 1-7) określa projekt umowy (załączni nr 8 do SIWZ). Pomiędzy Zamawiającym (administratorem) a wykonawcą (przetwarzającym) zostanie zawarta odrębna umowa dotycząca powierzenia przetwarzania danych osobowych ( załącznik nr 9) Zadania i obowiązki przewoźnika (kierowcy): - Dbanie o bezpieczne wejście, przewóz i wyjście z pojazdu uczniów. - Zachowanie szczególnej ostrożności w czasie przewozu uczniów poprzez dostosowanie prędkości do warunków drogowych, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. - Zapewnienie transportu zastępczego w razie awarii pojazdu. - Dbanie o stan techniczny pojazdu, wykonywanie obsługi codziennej, utrzymywanie czystości i estetyki pojazdu. - Posiadanie czytelnego identyfikatora z imieniem i nazwiskiem, przypiętego w widocznym miejscu. - Współpraca z opiekunem oraz wzajemne powiadamianie się o występujących problemach, niedogodnościach, zagrożeniach. - Kierowcy oraz osoby sprawujące opiekę nad dziećmi muszą posiadać ważne badania lekarskie, przeszkolenie w zakresie przepisów BHP i p.poż oraz udzielania pierwszej pomocy. - Gdy wystąpi kolizja drogowa, zdarzenie utrudniające dojazd, podejmowanie wspólnie z opiekunem działań zmierzających w pierwszej kolejności do zapewnienia bezpieczeństwa uczniom, a także do zminimalizowania strat materialnych. - Przewoźnik ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody wynikłe z ruchu pojazdów i przewozu dzieci niepełnosprawnych, przy uwzględnieniu obowiązujących zasad wynikających z obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. - Zachowanie w tajemnicy danych adresowych dowożonych uczniów i nie przekazywanie ich osobom postronnym. - Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu dzieci. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działaniem lub zaniechaniem działania Wykonawcy. Wykonawca zamówienia musi realizować je zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności w zgodzie z: ustawą z dnia 6 września 2001 r. o Transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2140 z późn. zm.), ustawą z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2475 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 110 z późn. zm.). - Wykonawca ma obowiązek zadbać o to, aby uczniowie w czasie przewozu znajdowali się pod opieką osób (kierowcy i opiekunowie) w żaden sposób nie budzących wątpliwości, że mogą zajmować się dziećmi w tym w szczególności nie były karane za przestępstwa przeciwko nieletnim i nietykalności cielesnej oraz nie orzeczono wobec nich zakazu działalności oświatowej i nie figurują w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Zadania i obowiązki opiekuna: 1. Posiadanie czytelnego identyfikatora z imieniem i nazwiskiem, przypiętego w widocznym miejscu. 2. Dba o bezpieczne wejście, przewóz i wyjście do i z pojazdu ucznia niepełnosprawnego, opiekuje się, służy pomocą i radą uczniom niepełnosprawnym. 3. Odbiera dzieci od rodziców (opiekunów prawnych) spod domu przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych. 4. Po dowiezieniu do szkoły przyprowadza dzieci do szatni i przekazuje osobie dyżurującej, po zakończeniu zajęć odbiera dzieci z szatni ze szkoły i po dowiezieniu przekazuje pod opiekę rodzicom (prawnym opiekunom). 5. Zwraca uwagę na właściwe zachowanie się dzieci podczas przejazdu. 6. Współpracuje z dyrektorami placówek oświatowych zgłaszając zmiany dotyczące stanu przewozu uczniów niepełnosprawnych, czasu rozpoczęcia i zakończenia usługi itp. 7. W przypadku awarii pojazdu przewożącego uczniów sprawuje opiekę nad dowożonymi uczniami, zapewniając im bezpieczeństwo - do czasu zapewnienia im pojazdu zastępczego i potem w pojeździe zastępczym. 8. Obowiązkowo posiada kontakt telefoniczny z rodzicami (opiekunami prawnymi) i placówką na wypadek zmian godzin przyjazdu i odjazdu wynikających z sytuacji niezależnych, np. „korki”. 9. Zachowuje w tajemnicy dane adresowe dowożonych uczniów i nie przekazuje ich osobom postronnym. Opis zadania z podziałem na części: Część zamówienia nr 1: Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu uczniów niepełnosprawnych z terenu miasta Mysłowice do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Dąbrowie Górniczej ul. Swobodna 59, trasa przewozu według zał. nr 10 – adresy dzieci dowożonych przez miasto Mysłowice (ok. 124 km tam i z powrotem). Zamawiający przewiduje przewóz do 10 osób. Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia pojazdu samochodowego w środki łączności (np. telefon komórkowy), a pojazd samochodowy powinien odpowiadać warunkom technicznym oraz posiadać niezbędne wyposażenie określone w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Wykonawca zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki transportu oraz punktualność realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca odpowiada za opiekę i bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w czasie przewozu, w drodze od pojazdu samochodowego do szkoły/placówki i ze szkoły/placówki do pojazdu samochodowego. Wykonawca współpracuje z Zamawiającym, dyrektorem szkoły/placówki oraz rodzicami w zakresie objętym realizowanym zamówieniem. Podczas całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia, wykonawca jest zobowiązany zapewnić opiekę co najmniej jednej osoby dorosłej przewożonym dzieciom i młodzieży (opiekuna – niezależnie od kierowcy), która posiada co najmniej 6 – miesięczne doświadczenie w opiece nad dziećmi niepełnosprawnymi lub młodzieżą niepełnosprawną do 25 roku życia. Opiekunem może być osoba pełnoletnia dająca rękojmię bezpiecznego dojazdu dzieci i młodzieży do i ze szkoły/placówki. Do obowiązków opiekuna należy: dbanie o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w czasie jazdy, pomoc dzieciom i młodzieży w czasie wsiadania i wysiadania z pojazdu samochodowego, czuwanie nad bezpiecznym dotarciem dzieci i młodzieży do szkoły/placówki oraz bezpiecznym powrotem do domu. Pojazd samochodowy musi być przystosowany do przewozu dzieci niepełnosprawnych i młodzieży niepełnosprawnej na wózkach. Część zamówienia nr 2: Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych z terenu miasta Mysłowice do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego dla Dzieci Niesłyszących i Słabo Słyszących w Katowicach ul. Grażyńskiego 17, Szkoły Podstawowej nr 37 im. ks. Jana Twardowskiego w Katowicach, ul. Józefa Lompy 17 oraz Zespołu Szkół Nr 1 im. gen. J. Ziętka w Katowicach ul. Staszica 2, trasa przewozu według zał. nr 11 – adresy dzieci dowożonych przez miasto Mysłowice (ok. 120 km tam i z powrotem). Zamawiający przewiduje przewóz do 10 osób. Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia pojazdu samochodowego w środki łączności (np. telefon komórkowy), a pojazd samochodowy powinien odpowiadać warunkom technicznym oraz posiadać niezbędne wyposażenie określone w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Wykonawca zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki transportu oraz punktualność realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca odpowiada za opiekę i bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w czasie przewozu, w drodze od pojazdu samochodowego do szkoły/placówki i ze szkoły/placówki do pojazdu samochodowego. Wykonawca współpracuje z Zamawiającym, dyrektorem szkoły/placówki oraz rodzicami w zakresie objętym realizowanym zamówieniem. Podczas całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia, wykonawca jest zobowiązany zapewnić opiekę co najmniej jednej osoby dorosłej przewożonym dzieciom i młodzieży (opiekuna – niezależnie od kierowcy), która posiada co najmniej 6 – miesięczne doświadczenie w opiece nad dziećmi niepełnosprawnymi lub młodzieżą niepełnosprawną do 25 roku życia. Opiekunem może być osoba pełnoletnia dająca rękojmię bezpiecznego dojazdu dzieci i młodzieży do i ze szkoły/placówki. Do obowiązków opiekuna należy: dbanie o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w czasie jazdy, pomoc dzieciom i młodzieży w czasie wsiadania i wysiadania z pojazdu samochodowego, czuwanie nad bezpiecznym dotarciem dzieci i młodzieży do szkoły/placówki oraz bezpiecznym powrotem do domu. Część zamówienia nr 3: Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych z terenu miasta Mysłowice do Szkoły Podstawowej nr 13 z Oddziałami Integracyjnymi i Dwujęzycznymi im. Henryka Sienkiewicza w Mysłowicach ul. Hlonda 14, Zespołu Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka w Mysłowicach ul. Wały 4, Przedszkola nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Mysłowicach ul. Laryska 9, Przedszkola Integracyjnego w Mysłowicach ul. Portowa 11a, Przedszkola nr 16 z Oddziałami Integracyjnymi w Mysłowicach ul. Kawy 4 oraz Niepublicznego Przedszkola Integracyjnego z Oddziałem Specjalnym „Zielona Lokomotywa” w Mysłowicach,ul. Jastruna 2d, trasa przewozu według zał. nr 12 – adresy dzieci dowożonych przez miasto Mysłowice (ok. 200 km tam i z powrotem). Zamawiający przewiduje przewóz ok. 80 osób. Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia pojazdu samochodowego w środki łączności (np. telefon komórkowy), a pojazd samochodowy powinien odpowiadać warunkom technicznym oraz posiadać niezbędne wyposażenie określone w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Wykonawca zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki transportu oraz punktualność realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca odpowiada za opiekę i bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w czasie przewozu, w drodze od pojazdu samochodowego do szkoły/placówki i ze szkoły/placówki do pojazdu samochodowego. Wykonawca współpracuje z Zamawiającym, dyrektorem szkoły/placówki oraz rodzicami w zakresie objętym realizowanym zamówieniem. Podczas całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia, wykonawca jest zobowiązany zapewnić opiekę co najmniej dwóch osób dorosłych przewożonym dzieciom i młodzieży (opiekuna – niezależnie od kierowcy), która posiada co najmniej 6 – miesięczne doświadczenie w opiece nad dziećmi niepełnosprawnymi lub młodzieżą niepełnosprawną do 25 roku życia. Opiekunem może być osoba pełnoletnia dająca rękojmię bezpiecznego dojazdu dzieci i młodzieży do i ze szkoły/placówki. Do obowiązków opiekuna należy: dbanie o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w czasie jazdy, pomoc dzieciom i młodzieży w czasie wsiadania i wysiadania z pojazdu samochodowego, czuwanie nad bezpiecznym dotarciem dzieci i młodzieży do szkoły/placówki oraz bezpiecznym powrotem do domu. Część zamówienia nr 4: Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu dzieci z terenu miasta Mysłowice do Szkoły Podstawowej nr 15 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Alfreda Szklarskiego w Mysłowicach ul. Piastów Śląskich 8, trasa przewozu według zał. nr 13 – adresy dzieci dowożonych przez miasto Mysłowice (ok 20 km tam i z powrotem). Zamawiający przewiduje przewóz ok. 40 osób. Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia pojazdu w środki łączności (np. telefon komórkowy), a pojazd powinien odpowiadać warunkom technicznym oraz posiadać niezbędne wyposażenie określone w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Wykonawca zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki transportu oraz punktualność realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca odpowiada za opiekę i bezpieczeństwo dzieci w czasie przewozu, w drodze od pojazdu do szkoły i ze szkoły do pojazdu. Wykonawca współpracuje z Zamawiającym, dyrektorem szkoły oraz rodzicami w zakresie objętym realizowanym zamówieniem. Wykonawca zobowiązany jest, podczas całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia, zapewnić opiekę co najmniej dwóch osób dorosłych przewożonym dzieciom (opiekunów – niezależnie od kierowcy). Opiekunem może być osoba pełnoletnia dająca rękojmię bezpiecznego dojazdu dzieci do i ze szkoły. Do obowiązków opiekuna należy: dbanie o bezpieczeństwo dzieci w czasie jazdy, pomoc dzieciom w czasie wsiadania i wysiadania z pojazdu, czuwanie nad bezpiecznym dotarciem dzieci do szkoły oraz bezpiecznym powrotem do domu. Część zamówienia nr 5: Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu uczniów niepełnosprawnych z terenu miasta Mysłowice do Ośrodka Rehabilitacyjno – Edukacyjno – Wychowawczego im. dr Marii Trzcińskiej – Fajfrowskiej w Katowicach ul. Gościnna 8 oraz Szkoły Podstawowej nr 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach, ul. Przyjazna 7A trasa przewozu według zał. nr 14 - adresy dzieci dowożonych przez miasto Mysłowice (ok 60 km tam i z powrotem). Zamawiający przewiduje przewóz do 10 osób. Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia pojazdu samochodowego w środki łączności (np. telefon komórkowy), a pojazd samochodowy powinien odpowiadać warunkom technicznym oraz posiadać niezbędne wyposażenie określone w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Wykonawca zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki transportu oraz punktualność realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca odpowiada za opiekę i bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w czasie przewozu, w drodze od pojazdu samochodowego do szkoły/placówki i ze szkoły/placówki do pojazdu samochodowego. Wykonawca współpracuje z Zamawiającym, dyrektorem szkoły/placówki oraz rodzicami w zakresie objętym realizowanym zamówieniem. Podczas całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia, wykonawca jest zobowiązany zapewnić opiekę co najmniej jednej osoby dorosłej przewożonym dzieciom i młodzieży (opiekuna – niezależnie od kierowcy), która posiada co najmniej 6 – miesięczne doświadczenie w opiece nad dziećmi niepełnosprawnymi lub młodzieżą niepełnosprawną do 25 roku życia. Opiekunem może być osoba pełnoletnia dająca rękojmię bezpiecznego dojazdu dzieci i młodzieży do i ze szkoły/placówki. Do obowiązków opiekuna należy: dbanie o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w czasie jazdy, pomoc dzieciom i młodzieży w czasie wsiadania i wysiadania z pojazdu samochodowego, czuwanie nad bezpiecznym dotarciem dzieci i młodzieży do szkoły/placówki oraz bezpiecznym powrotem do domu. Pojazd samochodowy musi być przystosowany do przewozu dzieci niepełnosprawnych i młodzieży niepełnosprawnej na wózkach. Część zamówienia nr 6: Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu uczniów niepełnosprawnych z terenu miasta Mysłowice do Szkoły Podstawowej nr 6 Specjalnej w Katowicach, ul. Zamkowa 2A trasa przewozu według zał. nr 15 – adresy dzieci dowożonych przez miasto Mysłowice (ok 60 km tam i z powrotem). Zamawiający przewiduje przewóz do 10 osób. Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia pojazdu samochodowego w środki łączności (np. telefon komórkowy), a pojazd samochodowy powinien odpowiadać warunkom technicznym oraz posiadać niezbędne wyposażenie określone w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Wykonawca zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki transportu oraz punktualność realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca odpowiada za opiekę i bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w czasie przewozu, w drodze od pojazdu samochodowego do szkoły/placówki i ze szkoły/placówki do pojazdu samochodowego. Wykonawca współpracuje z Zamawiającym, dyrektorem szkoły/placówki oraz rodzicami w zakresie objętym realizowanym zamówieniem. Podczas całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia, wykonawca jest zobowiązany zapewnić opiekę co najmniej jednej osoby dorosłej przewożonym dzieciom i młodzieży (opiekuna – niezależnie od kierowcy), która posiada co najmniej 6 – miesięczne doświadczenie w opiece nad dziećmi niepełnosprawnymi lub młodzieżą niepełnosprawną do 25 roku życia. Opiekunem może być osoba pełnoletnia dająca rękojmię bezpiecznego dojazdu dzieci i młodzieży do i ze szkoły/placówki. Do obowiązków opiekuna należy: dbanie o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w czasie jazdy, pomoc dzieciom i młodzieży w czasie wsiadania i wysiadania z pojazdu samochodowego, czuwanie nad bezpiecznym dotarciem dzieci i młodzieży do szkoły/placówki oraz bezpiecznym powrotem do domu. Pojazd samochodowy musi być przystosowany do przewozu dzieci niepełnosprawnych i młodzieży niepełnosprawnej na wózkach. Część zamówienia nr 7: Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych z terenu miasta Mysłowice do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Niesłyszących im. Janusza Korczaka w Krakowie, ul. Grochowa 19, trasa przewozu według zał. nr 16 – adresy dzieci dowożonych przez miasto Mysłowice (ok. 90 km w jedną stronę). Zamawiający przewiduje przewóz do 4 osób. Dowóz odbywać się będzie 2 razy w tygodniu tj. dowóz w niedzielę wieczorem, odbiór w piątki po zajęciach – ok. 80 wyjazdów. Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia pojazdu samochodowego w środki łączności (np. telefon komórkowy), a pojazd samochodowy powinien odpowiadać warunkom technicznym oraz posiadać niezbędne wyposażenie określone w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Wykonawca zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki transportu oraz punktualność realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca odpowiada za opiekę i bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w czasie przewozu, w drodze od pojazdu samochodowego do szkoły/placówki i ze szkoły/placówki do pojazdu samochodowego. Wykonawca współpracuje z Zamawiającym, dyrektorem szkoły/placówki oraz rodzicami w zakresie objętym realizowanym zamówieniem. Podczas całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia, wykonawca jest zobowiązany zapewnić opiekę co najmniej jednej osoby dorosłej przewożonym dzieciom i młodzieży (opiekuna – niezależnie od kierowcy), która posiada co najmniej 6 – miesięczne doświadczenie w opiece nad dziećmi niepełnosprawnymi lub młodzieżą niepełnosprawną do 25 roku życia. Opiekunem może być osoba pełnoletnia dająca rękojmię bezpiecznego dojazdu dzieci i młodzieży do i ze szkoły/placówki. Do obowiązków opiekuna należy: dbanie o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w czasie jazdy, pomoc dzieciom i młodzieży w czasie wsiadania i wysiadania z pojazdu samochodowego, czuwanie nad bezpiecznym dotarciem dzieci i młodzieży do szkoły/placówki oraz bezpiecznym powrotem do domu. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia (w części nr 1-7) określa projekt umowy (załącznik Nr 8 do SIWZ). Pomiędzy Zamawiającym (administratorem) a wykonawcą (przetwarzającym) zostanie zawarta odrębna umowa dotycząca powierzenia przetwarzania danych osobowych (Załacznik Nr 9 do SIWZ). Zamawiający przekaże wykonawcy z którym zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego (Załącznik Nr 8 do SIWZ) oraz umowa dotycząca powierzenia przetwarzania danych osobowych (Załącznik Nr 9 do SIWZ) imiona i nazwiska dowożonych dzieci i młodzieży wraz z ich adresami zamieszkania, numerami telefonów rodziców albo opiekunów prawnych oraz adresem szkół/placówek oświatowych. Rozwiązania równoważne: W opisie przedmiotu zamówienia nie wskazano znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Wobec powyższego, nie znajduje zastosowania art. 29 ust. 3 uPzp. W opisie przedmiotu zamówienia nie odniesiono się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp. Wobec powyższego, nie znajduje zastosowania art. 30ust. 4 uPzp. Mając na uwadze informacje, o których mowa wyżej, nie znajduje zastosowania art. 30 ust. 5 uPzp. Zgodnie z art. 29 ust. 3A uPzp, Zamawiający (w części nr 1-7) wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: 1. kierowanie pojazdem/ami samochodowymi/i 2. sprawowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi i młodzieżą niepełnosprawną do 25 roku zycia (część nr 1, 2, 3, 5, 6, 7), opieki nad dziećmi i młodzieżą do 25 roku życia (częsć nr 4), których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974 r. - Kodks pracy (t.j.: Dz. U.  z 2019 r. poz. 1040 z późn.zm.). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3A uPzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3A uPzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, a także rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia określonego w § 6 ust. 2 pkt 1 lit. d projektu umowy (Załącznik nr 8 do SIWZ). Zamawiający (w części nr 1-7) zastrzega, że powyższe wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynnosci w zakresie realizacji zamówienia nie dotyczą: - wykonawcy/ów będącego/ych osobą/ami fizyczną/ymi prowadzącą/ymi działalność gospodarczą, która/e będzie/będą samodzielnie (osobiście) wykonywała/y czynności, o których mowa w ww pkt 1 - wykonawcy/ów działającego/ych w charakterze spółki prawa handlowego, w której wspólnik/cy będzie/będą samodzielnie (osobiście) wykonywał/li czynności, o których mowa w pkt. ww 2
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60130000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości: dla części 1 – 1 500,00 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych 00/100) dla części 2 – 1800,00 zł (słownie: tysiąc osiemset złotych 00/100) dla części 3 – 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100) dla części 4 – 2 500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100) dla części 5 – 1 600,00 zł (słownie: tysiąc sześćset złotych 00/100) dla części 6 – 1 600,00 zł (słownie: tysiąc sześćset złotych 00/100) dla części 7 – 600,00 zł (słownie: sześćset złotych 00/100) W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia Wykonawca musi wnieść wadium w wysokości odpowiadającej sumie właściwej dla części, na którą składa ofertę lub odrębnie dla każdej części zamówienia. 2. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 pkt 1-5 uPzp. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Gmina Mysłowice, ING Bank Śląski, Nr 13 1050 1214 1000 0023 5654 6974. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie znajduje się na rachunku Zamawiającego oraz zawiera dane umożliwiające identyfikację postępowania oraz części do którego zostało wniesione. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Oryginał wadium wniesionego w formie niepieniężnej wykonawca/y jest/są zobowiązany/i dołączyć do oferty. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z uPzp, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w uPzp oraz być ważne przez okres związania ofertą określony w niniejszej siwz. 6. W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (zgodnie z art. 23 ust. 1 uPzp), wadium w formie gwarancji/poręczenia musi być wystawione na wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo wystawione po zawiązaniu konsorcjum wyłącznie na pełnomocnika wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 7. Wadium wnoszone w pieniądzu zachowuje ważność przez cały okres jego przechowywania na rachunku bankowym. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej musi być ważne co najmniej od dnia, w którym przypada termin składania ofert, do dnia, w którym upływa termin związania ofertą. 8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 uPzp. 9. Zwrot, a także ponowne wniesienie wadium następuje według przepisów uPzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów (dotyczy wszystkich części zamówienia). 3.1 Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. 3.2 Zamawiający wymaga , aby wykonawca niezależnie od części na którą/e składa ofertę, wykazał że posiada odpowiednie uprawnienia do wykonywania transportu drogowego w zakresie przewozu osób, określone we właściwych przepisach, w szczególności w ustawie o transporcie drogowym, uprawniające do wykonywania przewozu osób zgodnie z przedmiotem niniejszego zamówienia. W przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający wymaga, aby posiadanie odpowiednich uprawnień, o których mowa wyżej, wykazał co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, który będzie osobiście realizował kluczową część zamówienia – czynności dowozu dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych,m z którą wiąże się obowiązek posiadania odpowiednich uprawnień. W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa wyżej, wykonawca/y nie może/mogą polegać na kompetencjach lub uprawnieniach do prowadzenia określonej działalności zawodowej innego/ych podmiotu/ów za zasadach określonych w art. 22a uPzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Poleganie na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp. 4.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 4.2.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (Załącznik Nr 4 do SIWZ). 4.3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 uPzp. 4.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 4.5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w pkt 4.1, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 4.5.1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 4.5.2. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację ekonomiczną lub finansową, o których mowa w pkt 4.1. 5. Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia na zasadach określonych w art. 23 i art. 25a ust. 6 uPzp. 5.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 5.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do złożenia wraz ofertą pełnomocnictwa (Załącznik Nr 6 i 7 do SIWZ) lub innego dokumentu, zgodnie z którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5.3. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zostanie wybrana, Zamawiający może żądać złożenia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 5.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu (Załącznik Nr 2 do SIWZ oraz Załącznik Nr 3 do SIWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5.5. W przypadku, gdy oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie najwyżej oceniona wymagane dokumenty składają wspólnie ww. wykonawcy. 5.6. Zgodnie z art. 24 ust. 11 uPzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 uPzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do pisma zawierającego ww. informacje. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 5.7. Na podstawie art. 24aa uPzp, Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli wykonawca, o którym mowa w zdaniu pierwszym, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert. 5.8. Na podstawie art. 26 ust. 2 uPzp, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 uPzp , tj.: 5.9. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 5.10. Oświadczenia i dokumenty mają być składane w formie zgodnej z poniższymi zasadami: 5.10.1. Oświadczenia dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a uPzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale lub kopii oświadczenia poświadczonej za zgodność z oryginałem; 5.10.2. Dokumenty inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii oświadczenia, sporządzonego w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 5.10.3. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą; 5.10.4. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej; 5.10.5. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości; 5.10.6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski; 5.10.7. pełnomocnictwo (Załącznik Nr 6 do SIWZ) wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego składane jest w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza; 5.10.8. inny dokument wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego składane jest w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; 5.10.9. pełnomocnictwo (Załącznik Nr 7 do SIWZ) w przypadku ustanowienia przez wykonawcę pełnomocnika do złożenia oferty lub reprezentacji składane jest oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 5.11. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, z późn.zm.), 5.11.1. w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, 5.11.2. w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, 5.11.3. w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 uPuz, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 uPzp (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach