Przetargi.pl
,,Organizacja dowozu dzieci do placówek oświatowych”

Gmina Góra ogłasza przetarg

  • Adres: 56-200 Góra, ul. Mickiewicza
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 655 443 644, , fax. 065/543-26-58
  • Data zamieszczenia: 2020-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Góra
    ul. Mickiewicza 1
    56-200 Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 655 443 644, , fax. 065/543-26-58
    REGON: 41105066900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gora.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ,,Organizacja dowozu dzieci do placówek oświatowych”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi, polegające na przewozach dzieci i młodzieży szkolnej z terenu gminy Góra wraz z opiekunami, do placówek oświatowych zlokalizowanych na obszarze gminy Góra i gminy Wąsosz* (*dowóz dzieci niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Wąsoszu) wraz z odwozem po zakończonych zajęciach szkolnych do miejsc zamieszkania. Przewozy będą świadczone w II semestrze roku szkolnego 2020/2021, w okresie od 02 stycznia 2021 r. do 25 czerwca 2021 r., we wszystkie dni nauki szkolnej, tj. w dni powszednie z wyjątkiem sobót, świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno - wychowawczych, określonych na podstawie przepisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.08 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U z 2017 r. poz. 1603 z późn. zm.), a także innych przerw od zajęć, w szczególności przerw od zajęć stacjonarnych spowodowanych pandemią COVID-19. Przewozy będą świadczone na podstawie biletów miesięcznych, na utworzonych przez Wykonawcę liniach, z pierwszeństwem przejazdu dzieci i młodzieży z imiennym, szkolnym biletem miesięcznym oraz opiekunów z biletem miesięcznym (cena biletów zostanie ustalona w niniejszym postępowaniu). 3.2. Zakres zamówienia: 1. Linie komunikacji muszą być ułożone przez Wykonawcę i oznaczone w taki sposób, aby umożliwiały dzieciom dojazd z miejsca zamieszkania do szkoły oraz ze szkoły do miejsca zamieszkania w dni nauki szkolnej. Wykonawca zaplanuje harmonogram przywozu dzieci do placówek oświatowych i odwozu, na podstawie informacji zawartych w załącznikach 5a,5b,5c do SIWZ, z zastrzeżeniem, że trasy winny rozpoczynać się i kończyć na wyznaczonych przystankach w miejscowości Góra, aby umożliwić opiekunom wejście do pojazdów. 1.1. Dowozy i odwozy będą odbywać się z/do wyznaczonych miejsc przystankowych. Trasa powinna przebiegać możliwie najkrótszą drogą. 2. Zamawiający zapewnia osoby sprawujące opiekę nad dziećmi w trakcie przejazdów – 1 opiekun na każdy pojazd (szacunkowo minimum 8 osób). 3. Prognozowana łączna liczba uczniów dojeżdżających co miesiąc do placówek oświatowych wynosi: 372, szacunkowa liczba opiekunów: 8. 3.1. Szczegółowy wykaz ilościowy dzieci wg poszczególnych miejscowości stanowi załącznik 5a do SIWZ. 3.2 Na podstawie legitymacji, zawartej w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza powtórzenie usług stanowiących zamówienie podstawowe na wartość nieprzekraczającą 10 % wartości zamówienia podstawowego. 4. Przedmiot zamówienia obejmuje dowóz uczniów wraz z opiekunami do niżej wskazanych placówek oświatowych, a także odwóz do miejsca zamieszkania po zakończeniu zajęć: a) Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bolesława Prusa w Górze – ul. M. Konopnickiej 2, ul. Szkolna 2; b) Szkoła Podstawowa nr 3 im. Władysława Broniewskiego w Górze – ul. Poznańska 2, ul. Podwale 20; c) Przedszkole Publiczne nr 1 w Górze im. Marii Konopnickiej, ul. Żeromskiego 15; d) Przedszkole Publiczne nr 3 w Górze im. Jasia i Małgosi - ul. Piastów 7, oddział Stara Góra 15; e) Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole im. Władysława Reymonta w Witoszycach – Witoszyce 10; f) Zespół Szkolno – Przedszkolny z Oddziałami Integracyjnymi w Glince, – Glinka 6; g) Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole im. św. Huberta w Czerninie – ul. Szkolna 2; h) Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole im. Janusza Korczaka w Ślubowie- Ślubów 25 i 54; i) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Wąsoszu (dzieci niepełnosprawne)- ul. Korczaka 6 (dowóz do SOSW w Wąsoszu dzieci posiadających orzeczenie o niepełnosprawności). 4.1. Szczegółowy wykaz szkół i ilości uczęszczających do nich dzieci stanowi załącznik do SIWZ nr 5a. 5.Wykonawca winien posiadać uprawnienia do świadczenia przewozu osób, tj. licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego lub zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz.58 z późn. zm.). 5.1.Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania wszystkich pozostałych zezwoleń wynikających z przepisów prawa, niezbędnych do świadczenia usług objętych przedmiotem umowy na co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem ich świadczenia. 6.Wykonawca wystawiać będzie dla przewożonych dzieci w ramach świadczenia usługi dowozu bilety miesięczne. 7. Imienna lista uczniów, dla których zostaną zakupione bilety (z podziałem na poszczególne placówki oświatowe i miejscowości) zostanie podana do wiadomości Wykonawcy przez Zamawiającego do 25 dnia każdego miesiąca, poprzedzającego miesiąc na który bilety zostaną zakupione, w formie pisemnej. Dopuszcza się przekazanie listy za pomocą faksu lub poczty elektronicznej z niezwłocznym potwierdzeniem pisemnym. 8. Przekazywane listy w stosunku do oferty mogą różnić się ilością dzieci dowożonych, która mogła ulec zmianie w stosunku do ilości przedstawionej w ofercie. Ilość dzieci może ulegać w okresach miesięcznych zwiększeniu bądź zmniejszeniu ze względu na migrację ludności. W przypadku zmiany ilości dzieci dojeżdżających Wykonawca dostosuje trasy i liczbę kursów do potrzeb sprawnego dowozu dzieci do placówek na warunkach podanych w ofercie. Z tytułu zmniejszenia ilości dowożonych uczniów Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych opłat, a Wykonawca nie będzie rościł pretensji ani żądał rekompensaty finansowej, jeżeli wartość zamówienia będzie mniejsza niż szacowana przez Zamawiającego. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwrócenia biletów już zakupionych najpóźniej do 5 dnia miesiąca na który zostały zakupione, bez ponoszenia kosztu ich zakupu, może to dotyczyć nawet wszystkich tras i uczniów, jeżeli zaistnieją ku temu okoliczności faktyczne i/lub prawne. 10. Wykonawca zobowiązany jest przekazać bilety: a) dla dzieci - dyrektorom poszczególnych placówek oświatowych najpóźniej na 1 dzień przed rozpoczęciem każdego miesiąca, b) dla opiekunów - do siedziby Zamawiającego, tj. Urzędu Miasta i Gminy Góra, pok. nr 4-5 najpóźniej na 1 dzień przed rozpoczęciem każdego miesiąca. 11.Wykonawca zobowiązany jest do ścisłego stosowania się do godzin dowozu i odwozu ustalonych w opracowanym przez siebie rozkładzie jazdy. Godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć zawiera zał. nr 5b do SIWZ, który może być aktualizowany w trakcie roku szkolnego. Wykonawca ma obowiązek dowieźć dzieci do szkół najpóźniej na 5 minut przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych i nie wcześniej niż 40 minut przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych. 11.1. Aktualizacja wykazu uczniów w roku szkolnym 2020/2021 wg miejscowości, wg placówek oświatowych, planowanych godzin rozpoczęcia i zakończenia zajęć w roku szkolnym 2020/2021 nie wymaga aneksu do umowy. 12. Zamawiający zastrzega, że okres oczekiwania dzieci na odwóz do miejsc zamieszkania (wyznaczonych miejsc przystankowych) po zakończonych zajęciach nie będzie dłuższy niż 1 godzina. 13. Kierowca pojazdu będzie informował dzieci, na którym przystanku się aktualnie znajdują. 14. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w rozkładzie dowozów i odwozów, z powodu zmiany planu lekcji, ilości dzieci, likwidacji szkół, zmiany organizacji roku szkolnego, odpracowania dni wolnych, przerw w zajęciach stacjonarnych, w szczególności sposowodowanych pandemią COVID-19. W przypadku odpracowania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia na określone dni innego niż ustalony rozkład dowozów i odwozów, w szczególności przed rozpoczęciem roku szkolnego, po powiadomieniu Wykonawcy w terminie co najmniej 7 dni przed dniem, w którym nastąpi zmiana. Ustalenie ostatecznego rozkładu jazdy Wykonawca dokonuje w porozumieniu z Zamawiającym. Trasa powinna przebiegać możliwie najkrótszą drogą. 15. Zmiany w rozkładzie jazdy oraz ilości dzieci/młodzieży szkolnej dla których wystawiane są bilety szkolne w danym miesiącu możliwe są na podstawie pisemnego zatwierdzenia przez Zamawiającego. 16. Wykonawca winien posiadać odpowiednią ilość sprawnych technicznie pojazdów (szczególną uwagę należy zwrócić na instalację grzewczą w okresie zimowym), odpowiednio oznaczonych i zdolnych do przewiezienia dzieci i opiekunów dowożonych na danej trasie ( szacunkową ilość osób wskazano w załącznikach do SIWZ). 16.1. Wykonawca zobligowany jest świadczyć usługi dowozu, stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia sprawnymi technicznie pojazdami, których wiek nie przekracza 25 lat. 16.2. Przy dowożeniu kursami ogólnodostępnymi Wykonawca musi uruchomić w razie potrzeby dodatkowe kursy, aby zapewnić dzieciom bezpieczne i higieniczne warunki w czasie dowozu. Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania taboru w wielkości umożliwiającej prawidłowe wykonanie umowy oraz że usługi będą świadczone środkami transportu przystosowanymi do przewozu młodzieży szkolnej spełniającymi wszystkie wymagania bezpieczeństwa, higieny i kodeksu drogowego, przez osoby mające odpowiednie uprawnienia do świadczenia tych usług. 17. Wykonawca zobligowany jest zapewnić wszystkim przewożonym uczniom miejsca siedzące. 18. W razie uszkodzenia lub awarii pojazdu wykonującego przewóz, Wykonawca zobowiązuje się podstawić sprawny technicznie zastępczy pojazd w ciągu minimum 20 minut - maksymalnie 60 minut. Skrócenie terminu maksymalnego będzie premiowane w ramach kryteriów oceny ofert. 19. Wykonawca jest obowiązany posiadać aktualne badania techniczne i ubezpieczenia OC pojazdów uczestniczących w dowozach oraz zobligowany jest ubezpieczyć również przewożone w ramach umowy osoby od następstw nieszczęśliwych wypadków. Polisy ubezpieczenia Wykonawca przedkłada na wezwanie Zamawiającego. 20. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wynikające z wypadków lub innych zdarzeń wynikłych w czasie realizacji usługi stanowiącej przedmiot umowy, dlatego Wykonawca oświadcza, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości co najmniej odpowiadającej wartości całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy wskazanego w niniejszej umowie. Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu osób. 21. Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedkłada dokumenty potwierdzające posiadanie ubezpieczenia odpowiedzialności OC w zakresie prowadzonej działalności. 22.Wykonawca nie bierze żadnej odpowiedzialności za dzieci/młodzież, które nie stawią się w oznaczonej godzinie w miejscu przystanku lub postoju pojazdu. 23. Wykonawca zapozna się ze stanem dróg, na których realizowane będą przewozy. Trasa powinna przebiegać możliwie najkrótszą drogą. 24. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zakazu palenia w pojeździe. 25.Wykonanie przedmiotu umowy winno być zgodne z przepisami prawa, w szczególności z: a) ustawą z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 8), b) ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2140 z późn. zm.), c) ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 110 z późn. zm.). 26.Zaleca się wykonawcom bardzo dokładne zapoznanie się z warunkami wykonywania przedmiotu zamówienia w celu prawidłowego oszacowania przez Wykonawcę kosztów i ryzyka usługi, oraz uzyskania i zweryfikowania wszelkich danych jakie mogą być niezbędne w przygotowaniu oferty i podpisaniu umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia. 27.Świadczona usługa będzie wykonywana zgodnie z warunkami przedmiotowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz umową stanowiącą załącznik do niniejszej SIWZ. 28. Wykonawca jest zobligowany do ochrony danych osobowych uzyskanych w celu świadczenia usługi przewozu stanowiącej przedmiot zamówienia. Pozyskane dane osobowe mogą być wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji przedmiotu zamówienia. Zasady przetwarzania danych osobowych zawiera załącznik do umowy. 29. Przewoźnik w stanie epidemii zobowiązany jest do spełnienia wszelkich zaostrzeń sanitarnych. 30. Zgodnie z dyspozycją w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający opisuje obowiązek zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia związane z przewozem osób, tj. kierowców, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 – Kodeks pracy. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę wyżej wymienionych osób powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W postępowaniu ustanowiono obowiązek wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 złotych (pięć tysięcy złotych 00/100 groszy). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu na składanie ofert. 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu (przelewem na konto), - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r., poz. 299) 4.Jeżeli wykonawca wnosi wadium w formie innej niżeli pieniądz, załącza do oferty kopię dokumentu wadialnego, a jego oryginał deponuje w sekretariacie UM i G w Górze, pokój nr 101 przed terminem złożenia ofert, tj. przed 07.12.2020 r. przed godz. 12.00. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem PKO BP S.A. 45102052260000620204970226 z dopiskiem wadium w przetargu nieograniczonym na ......................................(nazwa postępowania). 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium powinno obejmować cały okres związania z ofertą. 7. Za termin wniesienia wadium uważa się datę wpłynięcia środków na konto zamawiającego. 8. Oferta Wykonawcy, która nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie odrzucona. 9. Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium zgodnie z art. 46 ustawy. 10. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niżeli pieniądz, zapisy dokumentu wadialnego winny zabezpieczać w pełni interes Zamawiającego w zakresie sytuacji zatrzymania wadium, opisanych w ustawie Prawo zamówień publicznych. 11. Jeżeli koniec terminu związania ofertą przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, lub sobotę, nie ma potrzeby przedłużania go do następnego dnia. Zakończeniem biegu terminu związania ofertą jest bowiem zawsze konkretny dzień wyznaczony przez zamawiającego i wyliczony na podstawie art. 85 ust. 1 ustawy Pzp. Nie ma przy tym znaczenia, czy upływ tego terminu przypadnie w sobotę czy jakikolwiek dzień ustawowo wolny od pracy. Termin związania ofertą nie przedłuża się bowiem do poniedziałku tylko kończył w sobotę lub dzień wolny od pracy. Podsumowując: wymagana ważność dokumentu wadialnego to upływ terminu związania ofertą niezależnie od tego, czy przypada on na sobotę czy dzień ustawowo wolny od pracy. 12. UWAGA: W PRZYPADKU WNOSZENIA WADIUM W FORMIE INNEJ NIŻ PIENIĄDZ ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA DWIE MOŻLIWOŚCI: - DOKUMENT WADIALNY WSKAZUJE W TREŚCI NA WSZYSTKICH WYKONAWCÓW WCHODZĄCYCH W SKŁAD KONSORCJUM, - UZWZGLĘDNIAJĄC wyrok z dnia 15 lutego 2018 r. wydany w sprawie o sygn. akt: IV CSK 86/17 Sądu Najwyższego: ,,gwarancja wadialna wystawiona po zawiązaniu konsorcjum wyłącznie na pełnomocnika wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego stanowi skuteczne zabezpieczenie oferty wspólnej i nie może stanowić podstawy do wykluczenia z udziału w postępowaniu” Jeżeli koniec terminu związania ofertą przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, lub sobotę, nie ma potrzeby przedłużania go do następnego dnia. Zakończeniem biegu terminu związania ofertą jest bowiem zawsze konkretny dzień wyznaczony przez zamawiającego i wyliczony na podstawie art. 85 ust. 1 ustawy Pzp. Nie ma przy tym znaczenia, czy upływ tego terminu przypadnie w sobotę czy jakikolwiek dzień ustawowo wolny od pracy. Termin związania ofertą nie przedłuża się bowiem do poniedziałku tylko kończył w sobotę lub dzień wolny od pracy. Podsumowując: wymagana ważność dokumentu wadialnego to upływ terminu związania ofertą niezależnie od tego, czy przypada on na sobotę czy dzień ustawowo wolny od pracy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zawartość i forma oferty: - wypełniony formularz ofertowy, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ, - potwierdzenie wniesienia wadium ( kopia dokumentu gwarancyjnego lub potwierdzenie wykonania przelewu). Jest to wymóg jedynie formalny. Istotnym się osiągnięcie celu przez wadium, - wypełnione oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, zgodnie z załącznikiem nr 2 do przedmiotowej SIWZ. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie – odrębne dla każdego z nich. - pełnomocnictwo do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień (jeżeli dotyczy, tj. jeśli oferta nie jest podpisywana przez osobę lub osoby bezpośrednio uprawnione do składania oświadczeń woli zgodnie z KRS). Dla tego dokumentu obowiązkowa jest forma oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie dodatkowo pełnomocnictwo, o którym mowa w art. 23 ust. 1 ustawy Pzp (mającego zastosowanie do spółek cywilnych) tj. Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo/upoważnienie do pełnienie takiej funkcji – wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów – winno być dołączone do oferty. - zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. – jeżeli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach