Przetargi.pl
Opracowanie zmian Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Ryglice

Burmistrz Ryglic ogłasza przetarg

  • Adres: 33160 Ryglice, ul. Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146 541 035 , fax. 146 541 054
  • Data zamieszczenia: 2017-03-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Ryglic
    ul. Rynek 9
    33160 Ryglice, woj. małopolskie
    tel. 146 541 035, fax. 146 541 054
    REGON: 54758900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie zmian Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Ryglice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A) Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest opracowanie zmian Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego gminy Ryglice zgodnie z Uchwałą nr XXVI/199/16 Rady Miejskiej w Ryglicach z dnia 23 sierpnia 2016 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Ryglice załącznik do SIWZ. B) Obszar i granice opracowania: W granicach administracyjnych gminy Ryglice, powierzchnia opracowania ok. 117 km². C) Studium musi być opracowane na podstawie następujących aktów prawnych: - ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity: Dz. U z 2016r., poz. 778) - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2004r., w sprawie zakresu projektu Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy (Dz. u. Nr 118, poz. 1233) - przepisy szczególne dotyczące ochrony środowiska, przyrody, zabytków, prawo wodne, ochrony gruntów rolnych i leśnych itd. - ustawa z dnia 3 października 2008r o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity: Dz. U z 2016r., poz. 353 z późn. zmianami) D) Opracowanie projektu zmiany Studium winno być poprzedzone wariantowymi koncepcjami terenu objętego opracowaniem, które podlegać będzie akceptacji Zamawiającego. E) W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca wykona: - dokumentację formalno-prawną prac nad zmianą Studium, - opracowania graficzne informacji planistycznych stanowiących zasób materiałów wyjściowych i analiz, - propozycje zmian Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Ryglice, - analizę uwag dotyczących projektu zmian Studium oraz przygotowanie stanowiska Burmistrza Miasta i Gminy Ryglice dotyczącego ich uwzględnienia lub nieuwzględnienia, - analiza złożonych uwag i wniosków do zmiany Studium i kierunków zagospodarowania przestrzennego z przygotowaniem projektu rozstrzygnięcia Burmistrza o sposobie ich uwzględnienia, - inwentaryzację urbanistyczną – prace terenowe, wizja terenowa zainwestowania i uzbrojenia terenu oraz elementów przyrodniczych, - przygotowanie merytoryczne dokumentów formalno-prawnych, projekty pism zgodnie z art. 11 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzenny: ogłoszenia, obwieszczenia, wykazy, zestawienia, wystąpienia, uchwały i współpraca przy prowadzeniu procedury oraz dokumentacji prac planistycznych, - udział w konsultacjach społecznych, - prezentację projektu Studium i uczestnictwo w publicznej dyskusji na temat przyjętych w projekcie rozwiązań; prezentację projektu zmian Studium podczas posiedzeń komisji Rady Miejskiej i Gminnej Komisji Urbanistycznej, prezentacji projektu zmian Studium podczas sesji Rady Miejskiej, - uzyskanie akceptacji Zamawiającego dla przyjętych rozwiązań po zakończeniu każdego z etapów prac planistycznych, - uzyskanie wymaganych przepisami prawa uzgodnień i opinii wraz z przygotowaniem projektów pism do instytucji i organów opiniujących i uzgadniających Studium wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, - analizę otrzymanych opinii i uzgodnień wraz z przygotowaniem wykazu opinii oraz wprowadzenia zmian wynikłych z uzyskanych opinii i uzgodnień, ewentualne wdrożenie ponownej procedury opiniowania i uzgadniania, - przygotowanie projektów pism związanych z wyłożeniem Studium do publicznego wglądu, - uczestniczenie i udzielanie niezbędnych wyjaśnień w dyskusji publicznej nad przyjętymi w projekcie zmian Studium rozwiązaniami oraz sporządzenie protokołu z tej dyskusji, - analizę złożonych uwag do wyłożonego projektu zmian Studium, sporządzenie wykazu wraz z pisemnym stanowiskiem dotyczącym ich uwzględnienia lub nieuwzględnienia, - wprowadzenie zmian do projektu zmian Studium wynikających z uwzględnienia wniesionych uwag, a następnie w niezbędnym zakresie ponowienie uzgodnień, - przedłożenie Radzie Miejskiej w Ryglicach projekt zmian Studium po zmianach wynikających z uwzględnionych uwag – projekt uchwały wraz z załącznikami, - przygotowanie do przedstawienia Wojewodzie uchwały o uchwaleniu zmian Studium wraz z załącznikami oraz dokumentacją prac planistycznych, - udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia Studium do zgodności z przepisami prawa, w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały przez Wojewodę. Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawie oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia i uwzględnić w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia. F) Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania wszelkich koniecznych opracowań uzupełniających w szczególności takich, jak: - prognoza oddziaływania na środowisko do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, - opracowanie projektów dokumentów, o których mowa w art. 11 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz prowadzenie postępowania formalno- prawnego w imieniu Burmistrza Miasta i Gminy, zgodnie z wymogami ustawy j/w. G) W zakresie prowadzenia postępowania formalno-prawnego wykonawca zobowiązany jest do: - zapewnienia obsługi wyłożenia projektu zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego do publicznego wglądu w pełnym ich okresie wyłożenia, - uczestniczenie w publicznych dyskusjach, o których mowa w art. 11 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, cyklicznej prezentacji poszczególnych etapów, jak również uczestniczenia w innych spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego związanych z przedmiotem zamówienia, w tym w posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej i sesjach. - Wszystkie czynności będące przedmiotem zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie wykonać we własnym zakresie i na własny koszt, co uwzględni przy sporządzaniu oferty na zadanie j/w. m. in.; • opracowanie, redagowanie projektów pism zawiadamiających, uzgadniających, obwieszczających, opiniujących itp. • redagowanie projektów ogłoszeń, • przygotowanie projektów zawiadomień, obwieszczeni – również do prasy o wyłożeniu do publicznego wglądu itp. - Wykonawca zobowiązany jest również do uzyskania map do celów planistycznych na własny koszt. H) Zamawiający wymaga od Wykonawcy aby w realizacji niniejszego zamówienia publicznego brał udział zespół projektantów-urbanistów w skład którego będzie wchodziła : I. minimum jedna osoba do wykonania zamówienia, która będzie pełnić funkcję Głównego Projektanta (kierownika zespołu projektantów-urbanistów) studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Ryglice, posiadają jeden z poniższych warunków: - będąca członkiem organizacji społecznej zrzeszającej urbanistów w Polsce, lub - będąca członkiem Towarzystwa Urbanistów Polskich, lub - będąca członkiem jednej z Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, o której mowa w art. 8 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016r., poz. 778 z późn. zm.), oraz - posiadającą co najmniej stopień magistra w dziedzinie nauki związanej z przedmiotem zamówienia (m.in. architektura, ekonomia, geografia, gospodarka przestrzenna, ochrona środowiska, socjologia, transport), oraz - posiadającą doświadczenie zawodowe polegające na planowaniu i projektowaniu urbanistycznym. oraz spełniającą jeden z poniższych warunków, o których mowa w art. 5 ustawy z dnia 27.03.2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016r. poz. 778 z późn. zm.): - nabyła uprawnienia do projektowania w planowaniu przestrzennym na podstawie ustawy z dnia 12 lipca 1984r. o planowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1989 r., poz. 99, 178 i 192, z 1990r. poz. 198 i 505 oraz z 1993r. poz. 212); lub - nabyła uprawnienia urbanistyczne na podstawie art. 51 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999r. poz. 139, z późn. zm.); lub - posiada kwalifikacje do wykonywania zawodu urbanisty na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uzyskane na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2014r. poz. 1946 oraz z 2016r. poz. 65); lub - posiada dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie architektury, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej; lub - posiada dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie innym niż określony w pkt 4 oraz ukończyły studia podyplomowe w zakresie planowania przestrzennego, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej; lub - jest obywatelem państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli kwalifikacje zawodowe do projektowania zagospodarowania przestrzeni i zagospodarowania przestrzennego w skali lokalnej i regionalnej odpowiadające wymaganiom określonym w pkt 4 lub 5. II. minimum trzy osoby (członkowie zespołu) do wykonania zamówienia, które będą pełnić funkcję projektantów lub asystentów projektanta studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta, posiadające co najmniej dyplom ukończenia studiów wyższych lub podyplomowych w przynajmniej jednym z następujących zakresów lub specjalności związanych z przedmiotem zamówienia: - Pierwszy członek zespołu: architektura, architektura krajobrazu, konserwacja i ochrona zabytków, ochrona dziedzictwa kulturowego; projektowanie przestrzeni miejskich, projektowanie urbanistyczne, rewitalizacja miast; - Drugi członek zespołu: ochrona środowiska, geografia, geografia urbanistyczna, ochrona i kształtowanie krajobrazu, gospodarka przestrzenna, socjologia miasta, ekonomia miasta, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne, wyceny nieruchomości; - Trzeci członek zespołu: transport, inżynieria transportowa, kształtowanie systemów transportowych. Każdy z członków zespołu winna spełniać jeden z poniższych warunków, o których mowa w art. 5 ustawy z dnia 27.03.2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016r. poz. 778 z późn. zm.): - nabyła uprawnienia do projektowania w planowaniu przestrzennym na podstawie ustawy z dnia 12 lipca 1984r. o planowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1989 r., poz. 99, 178 i 192, z 1990r. poz. 198 i 505 oraz z 1993r. poz. 212); lub - nabyła uprawnienia urbanistyczne na podstawie art. 51 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999r. poz. 139, z późn. zm.); lub - posiada kwalifikacje do wykonywania zawodu urbanisty na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uzyskane na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2014r. poz. 1946 oraz z 2016r. poz. 65); lub - posiada dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie architektury, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej; lub - posiada dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie innym niż określony w pkt 4 oraz ukończyły studia podyplomowe w zakresie planowania przestrzennego, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej; lub - jest obywatelem państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli kwalifikacje zawodowe do projektowania zagospodarowania przestrzeni i zagospodarowania przestrzennego w skali lokalnej i regionalnej odpowiadające wymaganiom określonym w pkt 4 lub 5. Zamawiający nie dopuszcza, aby Kierownik projektu oraz członkowie zespołu projektowego posiadali dyplom ukończenia studiów wyższych i podyplomowych wyłącznie z tych samych dziedzin nauk i specjalności związanych z przedmiotem zamówienia. Powyższe obostrzenie nie dotyczy każdego następnego członka zespołu. I) Zamawiający przekaże Wykonawcy materiały znajdujące się w jego posiadaniu, a mogące służyć do opracowania przedmiotu zamówienia. J) W przedmiocie zamówienia Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu: - kompletny projekt uchwały w sprawie uchwalenia zmiany studium zawierającego część tekstową i graficzną w formie papierowej – 5 egz. Wersję elektroniczną utworzoną w Edytorze Aktów Prawnych pliki w formacie *xlm – 1 egz. oraz w formacie doc lub docx. - prognozę oddziaływania na środowisko - 5 egz. + 1 egz. W wersji elektronicznej CD/DVD; - rysunek kolorowy studium w skali 1:10000 – 5 egz. W tym: 1 egzemplarz zafoliowany; - tekst zmiany studium w formie tradycyjnej – 5 egz. - zmiana Studium w wersji elektronicznej – 5 płyt CD/DVD nośnik elektroniczny do odczytu i wydruku, a dodatkowo zapis części graficznej – format plików: JPG, DWG, PDF, DXF. Dodatkowo załącznik graficzny w formie bazdanych wszystkich wymienionych opracowań w plikach w formacie .shp (Shapefile), na nośnikach elektronicznych, 2 egzemplarze nośnika, dokumentację formalno-prawną prac nad zmianą studium w dwóch egzemplarzach (oryginał + kopia). K) Zamawiający udostępni Wykonawcy dokumenty : - Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Ryglice – obowiązujące - załącznik nr 8 do SIWZ, oraz dostępne w formie elektronicznej pod adresem strony internetowej: http://www.portal.gison.pl/ryglice/ . - Plan Zagospodarowania Przestrzennego dla miejscowości UNISZOWA, gmina Ryglice - załącznik nr 9 do SIWZ oraz dostępny pod adresem strony internetowej: http://www.portal.gison.pl/ryglice/ . 2. Ze względu na specyfikę zamówienia (możliwość opracowania przedmiotu zamówienia przez osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą), Zamawiający nie wymaga wykonania zamówienia w sposób określony w art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz.U. 2015 poz. 2164 z późn. zm.). 3. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ oraz Harmonogramie rzeczowo-finasowym stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71410000-5

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda wniesienia wadium, przed upływem terminu składania ofert, w wysokości: 4 600,00 zł (słownie: cztery tysiące sześćset złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Rzemiosła w Krakowie, Oddział w Ryglicach, ul. Ks. J. Wyrwy 3 nr: 67 85890006 0050 0000 0084 0002. W tytule przelewu należy podać: Wadium do przetargu ZP.271.1.1.2017. Dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. Uwaga: jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy zdeponować w oryginale w Urzędzie Miejskim w Ryglicach, ul. Rynek 9, 33-160 Ryglice na Dzienniku Podawczym, a do oferty załączyć uwierzytelnioną kopię dokumentu wadialnego. 5. Zwrot i zatrzymanie wadium będzie następować na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach