Przetargi.pl
Opracowanie, uruchomienie na e-learningowej platformie edukacyjnej kursów języka angielskiego, informatyki, matematyki w ramach zajęć pozaszkolnych wspierających naukę uczniów z dwóch szkół podstawowych, z dwóch szkół gimnazjalnych oraz z liceum ogólnokształcącego wraz z wyhostowaniem platformy edukacyjnej i jednostek e-learningowych w ramach projektu Multimedialni uczniowie - zajęcia pozalekcyjne w systemie blended learningu i tradycyjnym, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki

Gmina Brwinów ogłasza przetarg

  • Adres: 05-840 Brwinów, ul. Grodziska 12
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 7382567 , fax. 7295940
  • Data zamieszczenia: 2012-02-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brwinów
    ul. Grodziska 12 12
    05-840 Brwinów, woj. mazowieckie
    tel. 7382567, fax. 7295940
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brwinow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie, uruchomienie na e-learningowej platformie edukacyjnej kursów języka angielskiego, informatyki, matematyki w ramach zajęć pozaszkolnych wspierających naukę uczniów z dwóch szkół podstawowych, z dwóch szkół gimnazjalnych oraz z liceum ogólnokształcącego wraz z wyhostowaniem platformy edukacyjnej i jednostek e-learningowych w ramach projektu Multimedialni uczniowie - zajęcia pozalekcyjne w systemie blended learningu i tradycyjnym, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie, uruchomienie na e-learningowej platformie edukacyjnej kursów języka angielskiego, informatyki, matematyki w ramach zajęć pozaszkolnych wspierających naukę uczniów z dwóch szkół podstawowych, z dwóch szkół gimnazjalnych oraz z liceum ogólnokształcącego wraz z wyhostowaniem platformy edukacyjnej i jednostek e-learningowych w ramach projektu Multimedialni uczniowie - zajęcia pozalekcyjne w systemie blended learningu i tradycyjnym, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. Projekt realizowany w ramach umowy nr UDA-POKL.09.01.02-14-079/10-00. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Opracowanie zgodnie z opisem w zał. nr 1 do umowy, kursów języka angielskiego, informatyki i matematyki prowadzonych w ramach metody blended learningu wspierających naukę 84 uczniów dwóch szkół podstawowych, dwóch szkół gimnazjalnych oraz liceum ogólnokształcącego leżących na terenie Gminy Brwinów. 2) Zaprojektowanie, prowadzenie i wyhostowanie na okres od dnia podpisania umowy dla LO w Brwinowie do 30.04.2013 r. platformy e-learningowej dla 12 uczniów oraz dla ZS nr 2 w Brwinowie i ZS w Otrębusach do 30.06.2013 r. dla 72 uczniów wraz z zasobami i funkcjonalnościami opisanymi poniżej. 3) Udostępnienie platformy w okresie od dnia podpisania umowy dla LO w Brwinowie do 30.04.2013 r. (12 miesięcy) dla 12 uczniów oraz dla ZS nr 2 w Brwinowie i ZS w Otrębusach do 30.06.2013 r. (14 miesięcy) dla 72 uczniów, dla wszystkich użytkowników przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, z wyłączeniem miesięcy lipiec- sierpień 2012 r., okres ferii letnich. 4) Platforma e-learningowa będzie pełnić funkcję informacyjno-szkoleniową oraz funkcję diagnozująco - egzaminującą wiedzę uczniów z zakresu przedmiotów objętych e-learningiem. 5) Opłaty za użytkowanie platformy firmie wnoszone będą w systemie miesięcznym- przez okres trwania projektu, z wyłączeniem miesięcy lipiec- sierpień 2012 r.- okres ferii letnich. 6) Użytą w niniejszej dokumentacji terminologię należy rozumieć zgodnie z przedstawionymi poniżej definicjami: - Platforma e-learningowa - infrastruktura sprzętowa i programowa tworząca spójną platformę systemową, obejmująca oprogramowanie do prowadzenia nauki na odległość. - Pojęcia uczeń, użytkownik - osoba korzystająca z platformy. - Pojęcia nauczyciel, osoba prowadząca zajęcia on-line oraz w niniejszym opracowaniu używane są wymiennie. - Administrator - osoba zajmująca się infrastrukturą techniczną oraz wprowadzaniem zmian parametrów systemu. - Instrukcja użytkownika - opis czynności i zasad umożliwiających użytkownikom platformy e-learningowej wykorzystywanie wszystkich jej cech funkcjonalnych. Instrukcja winna być sporządzona w języku polskim przy użyciu prostego słownictwa łatwego do przyswojenia a dodatkowo na platformie w witrynie internetowej winna być zamieszczona instrukcja graficzna z elementami zrzutów ekranowych oraz instrukcja video zawierająca zbiór opisów wszystkich czynności możliwych do wykonania przez użytkownika. - Kurs języka angielskiego, kurs informatyki, kurs matematyki - realizuje uczeń po zalogowaniu się na platformę e-learningową w wybranym bloku szkoleniowym, rozumiany jako technika i metoda szkolenia na odległość, wykorzystujący Internet. Kurs e-learningowy umożliwia użytkownikowi samodzielne wybranie preferowanego tempa wiedzy jej przekazywania oraz jej zaliczenia na podstawie przerobionego przez użytkownika materiału dydaktycznego. - Jednostka e-learningowa - dział tematyczny z danego przedmiotu. Wskazane jest, aby projekt jednostki e-learningowej uwzględniał podział treści na niewielkie części, możliwe do pokazania w sposób czytelny na monitorze komputera użytkownika. W przypadku prezentacji materiału w formie tekstowej należy umożliwić uczestnikom szkolenia możliwość wydruku materiałów. 3. Schemat ogólny przykładowej jednostki e-learningowej: Strona tytułowa. A. Informacje wstępne. 1. Cele (tematu, działu tematycznego, itp.). B. Treść jednostki (Materiał do przyswojenia). C. Zadania/ćwiczenia. D. Quizy sprawdzające wiedzę. E. Materiały dodatkowe, np. krzyżówki, mapy, itp. Przedstawiona powyżej struktura jednostki e-learningowej może ulegać modyfikacjom w zależności od specyfiki bloku szkoleniowego oraz rodzaju prezentowanych treści. 4. Blok szkoleniowy - zestaw zasobów cyfrowych udostępnionych na platformie e-learningowej wraz z uzupełniającymi działaniami szkoleniowymi. Zajęcia będą miały charakter wyrównujący, jak również ich celem będzie rozwijanie zainteresowań uczniów językiem lub przedmiotem. 5. Poziomy wiedzy w ramach Blended learning: 1) Kurs języka angielskiego realizowany będzie na trzech poziomach: szkoły podstawowej (kl. IV-VI), gimnazjum (kl. I-II) i liceum ogólnokształcącego (kl. I-II), korzystać z niego będzie 5 grup 12 osobowych. Kursy powinny być dostosowane do podręczników/programu nauczania w danej placówce, program kursów spójny z istniejącym realizowanym programem. 2) Kurs informatyki realizowany będzie na poziomie klasy IV-VI szkoły podstawowej, korzystać z niego będzie 12 osobowa grupa uczniów. E-learningowy kurs informatyki będzie prowadzony w grupie dzieci, na poziomie klas IV-VI Szkoły podstawowej. 3) Kurs matematyki realizowany będzie na poziomie I-II klasy gimnazjum, korzystać z niego będzie 12 osobowa grupa uczniów. E-learningowy kurs matematyki będzie prowadzony w grupie dzieci, na poziomie I-II klasa gimnazjum. 6. Jednostka e-learningowa składa się z 3 części: 1) część dydaktyczna- teoretyczna materiału nauczania w formie tzw. książki. Książka- materiały edukacyjne, które mogą przybierać dowolną formę multimedialną, na jaką pozwalają technologie internetowe, w szczególności: tekst, grafika, obrazy, animacja, wideo, audio, pliki do pobrania. 2) część ćwiczeniowa- zadania z rozwiązaniami. Zadania- każde zadanie powinno zawierać komentarz lub podpowiedź do sposobu jego rozwiązania. Konstrukcja zadania powinna być ukierunkowana na jednoznaczną odpowiedź. Zadania mogą być określane wraz z terminem ich rozwiązania. Po przesłaniu rozwiązania uczeń otrzymuje za pomocą poczty e-mail informację zwrotną dotyczącą poprawności rozwiązania zadania. 3) część diagnostyczna- quiz sprawdzający poziom opanowania materiału nauczania. Quiz- quizy są automatycznie oceniane. Do quizów można podchodzić wielokrotnie. Pytania i odpowiedzi do quizów mogą być wymieszane. Do quizów można załączać grafiki i kod HTML. Możliwość edytowania pytań: wielokrotnego wyboru, typu prawda-fałsz lub przyporządkuj odpowiedź; wykładowca on-line może rozszerzać bazę pytań, aby móc ich używać wielokrotnie. 7. Kurs języka angielskiego metodą blended learningu obejmuje łącznie 120 godzin x 5 grup ( grupa liczy 12 osób) zajęć na platformie e-learningowej dla 60 uczniów - wyrównujących dysproporcje edukacyjnych lub poszerzających wiedzę. W ramach blended learningu osoba prowadząca zajęcia z języka angielskiego będzie sprawowała opiekę nad uczestnikami, podczas ich pracy na platformie e-learningowej. Osoby prowadzące zajęcia (nauczyciele) w ramach blended learningu będą korzystały z platformy łącznie to 600 godzin = 120 godzin x 5 grup ( grupa liczy 12 osób) zajęć na platformie e-learningowej dla 60 uczniów. Będą miały możliwość tworzenia raportów z aktywności na platformie dla danego ucznia LO w Brwinowie w okresie od marca 2012 r.- 30.04.2013 r. z wyłączeniem okresu ferii letnich i dla danego ucznia ZS nr 2 w Brwinowie i ZS w Otrębusach w okresie od marca 2012 r.- 30.06.2013 r. z wyłączeniem okresu ferii letnich. Wszystkie jednostki e-learningowe winny być dostępne na platformie e-learningowej do zakończenia projektu tj. do 31.07.2013 r. od dnia podpisania umowy. 8. Wymagania wobec jednostek e-learningowych kursów: Wykonawca musi dysponować zasobem jednostek e-learningowych, spełniając co najmniej poniższe warunki: a) jednostki e-learningowe powinny mieć strukturę przedstawioną powyżej w opisie kursów o objętości dla kursu języka angielskiego średnio 40 jednostek e-learningowych, dla kursu informatyki średnio 20 jednostek e-learningowych i dla kursu matematyki średnio 30 jednostek e-learningowych; b) każda z jednostek e-learningowych musi być zrealizowana w języku polskim, poza jednostkami z języka angielskiego, w których jednak polecenia do zadań muszą być w języku polskim; c) przynajmniej 30% wszystkich ekranów łącznie jednostek e-learningowych musi zawierać głos lektora; d) przynajmniej 30% wszystkich ekranów łącznie jednostek e-learningowych musi zawierać interakcje, bądź animacje; e) tematy i treści jednostek e-learningowych powinny być: skonsultowane z osobami prowadzącymi zajęcia, dostosowane do poziomu wiedzy uczestników e-lerningowych kursów oraz zgodne z zagadnieniami z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (rozporządzenie zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw z dnia 15 stycznia 2009 r. Nr 4, poz. 17); f) dokładny zakres materiału kursów zostanie przedstawiony po dokonaniu rekrutacji i utworzeniu grup. 9. Każdy uczestnik kursu języka angielskiego, który ukończony kurs na platformie e-learningowej otrzyma Certyfikat ukończenia kursu e-learningowego języka angielskiego w formie elektronicznej przygotowanej do wydruku; automatycznie generowany i wysyłany przez system na adres e-mail danego zalogowanego do systemu użytkownika. Za pozytywnie ukończony kurs szkoleniowy uznaje się zaliczenie 60 % oferowanych jednostek e-learningowych w ramach wybranego przedmiotu. 10. Wykonawca założy docelowo około 89 kont na platformie e-lerningowej (84 uczniów i 5 osób prowadzących zajęcia) wraz z jednorazowymi hasłami dostępu. Loginy i hasła dostępowe do kont zostaną udostępnione Zamawiającemu. Korzystając z loginu i jednorazowego hasła dostępu użytkownik podczas pierwszego logowania zostanie poproszony o zmianę hasła. 11. Wykonawca musi dysponować co najmniej jednym moderatorem forum dyskusyjnego dla każdego ze wskazanych przedmiotów nauczania określonych w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia. 12. Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zapewni zaplecze sprzętowe, łącza internetowe, hosting, utrzymanie i płynne działanie kompleksowej usługi platformy e-learningowej przez okres funkcjonowania projektu. Wykonawca dysponuje osobami posiadającymi kwalifikacje i doświadczenie niezbędne do należytego wykonania tego obowiązku. 13. Wykonawca wyrazi zgodę na zwiększenie liczby użytkowników w granicach do 10 % w szczególności w przypadku konieczności wprowadzenia nowych użytkowników przed coroczną ich aktualizacją. Zwiększenie liczby uczestników do 10% nie uprawnia Wykonawcy do zwiększonego wynagrodzenia, a ewentualne koszty z tytułu zwiększenia liczby użytkowników winien on uwzględnić w cenie oferty. 14. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia określony został we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 804200004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.brwinow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach