Przetargi.pl
Opracowanie uproszczonych planów urządzenia lasów dla gminy: Rejowiec Fabryczny, Rejowiec Fabryczny Miasto, Sawin, Wojsławice, Ruda Huta, Białopole

Powiat Chełmski ogłasza przetarg

  • Adres: 22-100 Chełm, Plac Niepodległości
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825 627 501 , fax. 825 627 510
  • Data zamieszczenia: 2019-02-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Chełmski
    Plac Niepodległości 1
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 825 627 501, fax. 825 627 510
    REGON: 11019822100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.powiat.chelm.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie uproszczonych planów urządzenia lasów dla gminy: Rejowiec Fabryczny, Rejowiec Fabryczny Miasto, Sawin, Wojsławice, Ruda Huta, Białopole
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: 1) uproszczonych planów urządzenia lasu (upul) na okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2029 r., dla gmin powiatu chełmskiego: Rejowiec Fabryczny, Rejowiec Fabryczny Miasto, Sawin, Wojsławice, Ruda Huta i Białopole, dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych, o powierzchni łącznej do 3700 ha, według stanu ewidencyjnego na dzień 31 grudnia 2018r., położonych na terenie gmin: Rejowiec Fabryczny - 622 ha, Rejowiec Fabryczny Miasto - 34 ha, Sawin - 1002 ha, Wojsławice - 1186 ha, Ruda Huta - 635 ha, Białopole - 215 ha, w tym części zalesień dokonanych na gruntach rolnych w ramach działania 08 „Inwestycje i rozwój obszarów leśnych i poprawę żywotności lasów” PROW 2014 - 2020, 223 oraz 221 PROW 2007 - 2013 z Kampanii 2014 z Lubelskiego Oddziału Regionalnego ARiMR, niewykazanych w ewidencji jako lasy. 2) inwentaryzacji stanu lasu; 3) prognozy oddziaływania na środowisko projektu uproszczonych planów urządzenia lasu, z uwzględnieniem uwag i wniosków zebranych podczas procedury opracowywania przedmiotowego dokumentu. 2 Lasy i zalesione grunty objęte zamówieniem, położone na terenie wskazanych w pkt 1 gmin i miasta wchodzą w skład następujących obrębów ewidencyjnych: a) Rejowiec Fabryczny - Gołąb, Józefin, Kanie, Krasne, Krzywowola, Leszczanka, Liszno, Liszno Kolonia, Pawłów, Toruń, Wólka Kańska, Wólka Kańska Kolonia, Zalesie Kańskie i Zalesie Kraszeńskie. b) Rejowiec Fabryczny Miasto - obręb 1, obręb 2, obręb 3, obręb 4, obręb 8, obręb 10 i obręb 12. c) Sawin - Aleksandrówka, Bachus, Bukowa Mała, Bukowa Wielka cz. I, Bukowa Wielka cz. II, Chutcze, Czułczyce Duże, Czułczyce Kolonia, Jagodne, Krobonosz, Krobonosz Kolonia, Łowcza, Łowcza Kolonia, Łukówek, Malinówka, Petryłów, Podpakule, Radzanów, Sajczyce, Sawin, Serniawy, Serniawy Kolonia, Średni Łan, Tomaszówka i Wólka Petryłowska. d) Wojsławice - Czarnołozy, Huta, Krasne, Kukawka, Majdan Kukawiecki, Majdan Nowy, Majdan Ostrowski, Majdan Wojsławicki, Ostrów, Ostrów Kolonia, Popławy, Putnowice Kolonia, Putnowice Wielkie, Rozięcin, Stary Majdan, Trościanka, Turowiec, Wojsławice i Wólka Putnowiecka. e) Ruda Huta - Chromówka, Dobryłów, Gdola, Gotówka, Hniszów, Hniszów Kolonia, Iłowa, Iłowa Lasy, Jazików, Karolinów, Leśniczówka, Marynin, Marysin, Miłosław, Poczekajka, Ruda, Ruda Huta, Ruda Kolonia, Ruda Opalin, Rudka, Rudka Kolonia, Zarudnia, Żalin i Żalin Kolonia. f) Białopole - Białopole, Buśno, Grobelki, Kicin, Kurmanów, Raciborowice, Raciborowice Kolonia, Strzelce, Teremiec, Teresin i Zabudnowo. 3 Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności z: a) ustawą z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2018, poz. 2129 z późn. zm.), b) rozporządzeniem Ministra Środowiska z 12 listopada 2012 roku w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu (Dz. U. z 2012 r. poz. 1302), c) ustawą o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1614 z późn. zm), d) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczania przeciwpożarowego lasów (Dz. U. z 2006 r. Nr 58, poz. 405 z późn. zm.), e) ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018r. poz.2081 z późn. zm.) 4 Rzeczowy zakres prac oraz podstawowe akty prawne i instrukcji, zgodne z którymi Wykonawca jest zobowiązany wykonać zamówienie określa niniejsza Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami i ofertą Wykonawcy dla wykonania UPUL, będące integralnymi częściami umowy. 5 Uproszczone plany urządzenia lasu (upul) należy sporządzić w formacie A4 oddzielnie dla każdego obrębu ewidencyjnego w trzech egzemplarzach: a) jeden egzemplarz w twardej oprawie introligatorskiej z kieszeniami na mapy gospodarcze wraz z wersją elektroniczną dokumentacji, b) dwa egzemplarze w miękkiej oprawie introligatorskiej z kieszeniami na mapy gospodarcze wraz z wersją elektroniczną dokumentacji, c) mapy gospodarcze należy wykonać na podkładzie mapy ewidencyjnej w skali 1:5000 i dołączyć do każdego egzemplarza planu, przy czym jeden egzemplarz do korzystania w terenie musi być zalaminowany. 6 Zadania dla właścicieli lasów dot. prowadzenia prawidłowej gospodarki leśnej, należy wykonać po jednym egzemplarzu dla każdego właściciela lub współwłaścicieli w wersji elektronicznej. Dla właścicieli lasów objętych inwentaryzacją stanu lasu należy opracować projekty decyzji administracyjnych, ustalających zadania w wersji elektronicznej. 7 Operaty muszą posiadać rejestry działek leśnych (możliwość wyszukiwania) alfabetycznie według właścicieli oraz według numerów działek. 8 Wykonawca przed przystąpieniem do prac terenowych uzgodni z sołtysami wsi, dla których będą sporządzane upul, sposób powiadamiania właścicieli lasów o prowadzeniu prac urządzeniowych. 9 Wykonawca sporządzi wykaz zmian powierzchni leśnej w stosunku do rejestru gruntów, który należy dołączyć do każdego egzemplarza dokumentacji. 10 Materiały geodezyjne będące w posiadaniu Zamawiającego, niezbędne do wykonania zamówienia zostaną udostępnione Wykonawcy odpłatnie. 11 Pracami należy objąć grunty przeznaczone do zalesienia, tereny te należy zaznaczyć na mapach gospodarczych. Na mapie gospodarczej zostaną oznaczone granice lasów innych własności. 12 Wykonawca sporządzi wykaz rozbieżności pomiędzy stanem faktycznym na gruncie a ewidencją gruntów. 13 Opracowaniem należy też objąć część zalesień dokonanych w ramach działania 08 „Inwestycje i rozwój obszarów leśnych i poprawę żywotności lasów” PROW 2014 - 2020, 223 oraz 221 PROW 2007 - 2013 z Kampanii 2014 z Lubelskiego Oddziału Regionalnego ARiMR, niewykazanych w ewidencji jako lasy. Do opracowania należy również włączyć grunty zalesione w ubiegłych latach przez osoby fizyczne, dotychczas nieprzeklasyfikowane. 14 Wykonawca zobowiązuje się do wyłożenia projektów upul na okres dwóch miesięcy przed terminem przekazania przedmiotu umowy, we właściwych urzędach gmin oraz przekaże właściwemu nadleśniczemu do zaopiniowania. Ponadto Wykonawca poinformuje Wójtów, że są oni zobowiązani do pisemnego poinformowania każdego właściciela lasów o fakcie wyłożenia planów urządzenia lasów do publicznego wglądu ze wskazaniem terminu do którego mogą składać zastrzeżenia lub wnioski. W tym czasie jeden egzemplarz projektu planów udostępni też Zamawiającemu, celem wstępnego zapoznania się z ich treścią. 15 Wykonawca uzgodni z Zamawiającym typy gospodarcze drzewostanów dla poszczególnych siedlisk oraz rodzaje projektowanych rębni. 16 Wykonawca przyjmie w terminie 30 dni od daty wyłożenia projektów upul ewentualne zastrzeżenia i wnioski zainteresowanych właścicieli lasów, dotyczące projektów i przekaże je Zamawiającemu, celem wydania decyzji w sprawie uznania lub nieuznania zastrzeżeń i wniosków. 17 Wykonawca na bieżąco będzie informował Zamawiającego i skoryguje projekty upul w odniesieniu do uwzględnionych przez Zamawiającego zastrzeżeń i wniosków. 18 Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na okres minimum 3 lat i maksymalnie 6 lat licząc od dnia zatwierdzenia przez Starostę Powiatu Chełmskiego uproszczonych planów urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu. 18.1 Wykonawca zobowiązuje się w okresie gwarancji do bezpłatnego usuwania (w terminie 30 dni od daty pisemnego powiadomienia przez Zamawiającego) nieujawnionych w czasie odbioru prac, ewentualnych wad przedmiotu umowy powstałych w trakcie sporządzania uproszczonych planów urządzenia lasu. 18.2 Za wady uznaje się jawne lub ukryte właściwości tkwiące w przedmiocie umowy lub w jakimkolwiek jego elemencie, powodujące niemożność używania lub korzystania z przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem; zmniejszenie wartości przedmiotu umowy; obniżenie stopnia użyteczności przedmiotu umowy; obniżenie jakości lub inne uszkodzenia w przedmiocie umowy. Za wadę uznaje się również sytuację, w której przedmiot umowy w chwili wydania Zamawiającemu nie stanowi własności Wykonawcy albo jeżeli jest obciążony prawem osoby trzeciej. 18.3 W przypadku, gdy Wykonawca nie przystępuje do usuwania wad, nie usunie wady w terminie określonym w sekcji 3.18.1 lub usunie wady w sposób nienależyty, Zamawiający może powierzyć usunięcie wad podmiotowi trzeciemu na koszt i ryzyko Wykonawcy (wykonanie zastępcze), po uprzednim wezwaniu Wykonawcy i wyznaczeniu dodatkowego terminu, nie krótszego niż 7 dni. 19 Wykonawca dokona wymaganych prawem uzgodnień z właściwą komendą państwowej staży pożarnej. 20 Wykonawca uzyska wymagane opinie do strategicznej oceny oddziaływania na środowisko zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018r. poz.2081 z późn. zm.). 21 Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w sposób określony w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.) przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia, takie jak: a) inwentaryzacja i ocena stanu lasu, b) określenie walorów przyrodniczych, c) optymalizowanie funkcji lasu, d) podział na gospodarstwa, wg pełnionych funkcji i przyjętych celów, e) gospodarowania,ustalenie zadań gospodarczych i określenie sposobów ich realizacji, f) optymalizowanie struktury wiekowej, gatunkowej i przestrzennej oraz budowy piętrowej lasu, g) regulacja zapasu produkcyjnego oraz ustalenie etapów cięć użytkowania rębnego i przedrębnego, h) wizualizacja przestrzenna lasów, gruntów i nieruchomości oraz funkcji lasów i zadań gospodarki leśnej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77231000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 5 500,00 zł (słownie: pięć tysięcy pięćset złotych zero groszy). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). 3 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank BGŻ BNP Paribas S.A. Numer konta: 34 1600 1101 1841 1342 5000 0005 z adnotacją: „Wadium – Znak sprawy: OG.272.1.4.2019 - „Opracowanie uproszczonych planów urządzenia lasów dla gminy: Rejowiec Fabryczny, Rejowiec Fabryczny Miasto, Sawin, Wojsławice, Ruda Huta, Białopole”. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 4 Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5 W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją bezwarunkową, nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia… - do dnia …”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp. 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 7. Dowód wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Powiat Chełmski, Pl. Niepodległości 1, 22-100 Chełm, pokój 127 (punkt kancelaryjny) przed upływem terminu składania ofert bądź dołączyć do oferty. 8. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 10. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa żadnych warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2 Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór zobowiązania – załącznik nr 9 do SIWZ). 3 Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 oraz ust 5 pkt 1 ustawy Pzp. 4 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeżeli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5 Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w sekcji 8.1 SIWZ. 6 Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, zobowiązany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w sekcji 6.4.2 SIWZ. 7 W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Pełnomocnictwo 1. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych (dotyczy również wspólników spółki cywilnej). 2. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach