Przetargi.pl
Opracowanie Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla obszaru Gminy Gierałtowice

Gmina Gierałtowice ogłasza przetarg

  • Adres: 44-186 Gierałtowice, ul. ks. Roboty
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3011300, 3011340 , fax. 032 3011306, 3011351
  • Data zamieszczenia: 2019-12-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gierałtowice
    ul. ks. Roboty 48
    44-186 Gierałtowice, woj. śląskie
    tel. 032 3011300, 3011340, fax. 032 3011306, 3011351
    REGON: 68784700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gieraltowice.pl/1560/1539/ogloszenie-o-wszczeciu-postepowania.html

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla obszaru Gminy Gierałtowice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Gierałtowice (tekstu i rysunku) zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz.U. z 2018 r. poz. 1945 ze zm.), rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (Dz.U. z 2004 Nr 118, poz. 1233 ) oraz zgodnie z przepisami innych ustaw związanych z problematyką planowania przestrzennego, zwanego dalej studium lub studium uwarunkowań- w pełnym zakresie problematyki określonej w art. 10 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1945 ze zm./ 2. Gmina Gierałtowice jest gminą wiejską wchodzącą w skład powiatu gliwickiego. Gminę Gierałtowice tworzą obecnie cztery jednostki osadnicze (sołectwa) Gierałtowice, Przyszowice, Paniówki i Chudów. Powierzchnia gminy zgodnie z ewidencją gruntów wynosi 3829,3 ha. Pod całym obszarem gminy występują udokumentowane złoża kopalin, obszary i tereny górnicze; występują również obszary szczególnego zagrożenia powodzią. Liczba ludności wynosi 11 870. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje: 3.1 Sporządzenie analiz w zakresie: a) istniejącego stanu zagospodarowania przestrzennego terenu (inwentaryzacja urbanistyczna) na obszarze całej gminy oraz w poszczególnych jednostkach urbanistycznych (sołectwach), z uwzględnieniem wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, pozwoleń na budowę; określenie tendencji zmian; b) wykazania różnic w planowanym przeznaczeniu pomiędzy obecnie obowiązującym Studium, a obowiązującymi planami miejscowymi oraz obszarami, dla których brak jest planu miejscowego w odniesieniu do planu ogólnego z 1991 r. oraz wydanymi decyzjami o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, pozwoleniami na budowę, określających obszary, na których nastąpiła zmiana przeznaczenia terenu; c) oddziaływania sąsiedztwa miast wraz rekomendacją w zakresie kierunków rozwoju, kierunków zmian, wraz ze wskazaniem obszarów i kierunków rozwoju gminy; d) powiązań funkcjonalnych, w tym korytarze ekologiczne, strefy widokowe, strefy przewietrzania, kompleksy leśne, przestrzenie publiczne (sporządzenie rekomendacji i wniosków w tym zakresie); e) barier rozwojowych - układ komunikacyjny, infrastruktura techniczna, tereny górnicze itp; f) wynikającym z art. 10 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (w formie graficznej i opisowej) oraz innych niezbędnych do uchwalenia Studium; - analizy powyższe winne być wykonane w formie opisowej (tekstowej) oraz graficznej (mapowej) i przekazane Zamawiającemu jako jeden dokument w wersji papierowej i elektronicznej. 3.2 Opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko do Studium, spełniającej wymagania określone ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 799 ze zm.) oraz ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jedn. Dz.U. z 2018, poz. 2081 ze zm.), wraz z wymaganymi oświadczeniami, uzasadnieniami. Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko zgodnie z cytowaną powyżej ustawą z dnia 3 października 2008 r. 3.3 Przygotowanie propozycji sposobu rozpatrzenia wniosków złożonych po ogłoszeniu i obwieszczeniu o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia Studium. 3.4 Opracowanie koncepcji studium uwarunkowań (część tekstowa i graficzna). 3.5 Sporządzenie projektu studium uwarunkowań (część tekstowa i graficzna). 3.6 Przygotowanie materiałów niezbędnych do uzyskania opinii i uzgodnień (odpowiednia ilość kopii projektów studium w formie papierowej i/lub elektronicznej); koszty wysyłki ponosi Zamawiający. 3.7 Przygotowanie studium wraz z prognozą oddziaływania na środowisko - do wyłożenia do publicznego wglądu. 3.8 Przygotowanie propozycji sposobu rozpatrzenia uwag złożonych do wyłożonego do publicznego wglądu projektu studium, wraz ze sporządzeniem listy nieuwzględnionych uwag. 3.9 Przygotowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Studium, wraz z wymaganymi załącznikami. 3.10 Skompletowanie dokumentacji prac planistycznych, w tym dokumentacji formalno-prawnej. 3.11 Dokonanie wszelkich niezbędnych czynności wynikających z ewentualnej konieczności powtórzenia procedury planistycznej: a) na skutek odmowy uzgodnienia lub negatywnego zaopiniowania studium, b) na skutek sposobu rozpatrzenia przez Wójta Gminy Gierałtowice uwag wniesionych do projektu studium, c) na skutek stwierdzenia przez Radę Gminy Gierałtowice konieczności dokonania zmian w przedstawionym do uchwalenia projekcie studium, w tym także w wyniku uwzględnienia uwag wniesionych do projektu studium, d)na skutek rozstrzygnięcia nadzorczego wojewody stwierdzającego nieważność uchwały w sprawie studium - w ramach zawartej umowy i ustalonego w niej wynagrodzenia (po sporządzeniu stosownego aneksu). 3.12 Przygotowanie projektów: ogłoszeń, obwieszczeń, wystąpień o zaopiniowanie i uzgodnienie. 3.13 Uczestnictwo głównego projektanta w obsłudze wyłożenia projektu studium do publicznego wglądu (w formie dyżurów projektanta uzgodnionych z Zamawiającym) udział w dyskusji/dyskusjach publicznych oraz w innych czynnościach związanych z procedurą planistyczną, w tym w spotkaniach z Zamawiającym, mieszkańcami, Radą Gminy Gierałtowice (w ramach sesji i komisji) oraz w posiedzeniach gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej itp. 3.14 Przekazanie Zamawiającemu projektu studium do uchwalenia wraz z załącznikami (część tekstowa i graficzna w skali 1: 10 000) oraz rozstrzygnięciem w sprawie rozpatrzenia uwag – 4 sztuk (wersja papierowa, wersja elektroniczna, tekst - format pdf, xml, word, a część graficzna w formacie pdf, jpg, xml i jako postać wektorowa); 6. Kod przedmiotu zamówienia wg wspólnego słownika zamówień CPV (nomenklatura): 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego 7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wpływu na treść zapisów i sposób kształtowania ustaleń projektu studium (w zakresie nienaruszającym obowiązujących przepisów), w celu zapewnienia możliwości realizacji zamierzeń gminy i ułatwienia późniejszego korzystania ze studium. 8. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia 36 miesięcznej gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia. 9. Warunki finansowania przedmiotu umowy Zamawiający określa zgodnie z Wieloletnią Prognozą Finansową Gminy Gierałtowice. 10. Zamawiający oświadcza, że nie przewiduje udzielenia zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp. 11. Zamawiający oświadcza, że nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 12. Zamawiający oświadcza, że nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 13. Zamawiający oświadcza, że nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. W przypadku zamiaru powierzenia podwykonawcy wykonania części prac, Wykonawca jest zobowiązany poinformować o tym Zamawiającego poprzez dokonanie stosownego zapisu w formularzu oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ. 14. Na podstawie art. 29 ust. 3a Pzp., Zamawiający wskazuje, że czynności wykonywane w trakcie realizacji zamówienia nie charakteryzują się wykonywaniem pracy w oparciu o stosunek pracy, zatem Zamawiający nie wymaga, aby osoby wykonujące te czynności były zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 15. Istotne dla Zamawiającego postanowienia umowy, zawiera załączony do niniejszej SIWZ projekt umowy (załącznik nr 1 do SIWZ). 16. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami podanymi w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, przewidzianych wprost w ustawie Prawo zamówień publicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71410000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa wymagań dotyczących spełnienia tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ, zawierający w szczególności: a. nazwę (firmę), NIP, albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i dokładny adres Wykonawcy(ów) – jeżeli jest miejscem wykonywania działalności wykonawcy, datę sporządzenia oferty oraz adresy kontaktowe (faks, e-mail, telefon); b. cenę ofertową brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia określonego w rozdz. III SIWZ, zawartym w formularzu ofertowym; c. wykaz doświadczenia osoby wskazanej na stanowisko głównego projektanta zgodnie z kryterium oceny ofert: doświadczenie głównego projektanta - rozdział XIII ust.3 pkt B SIWZ. d. termin gwarancji, e. wskazanie części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom, f. informację, potwierdzenie o stosowaniu przez Wykonawcę obowiązku określonego przepisami RODO w związku z pozyskiwaniem danych osobowych osób trzecich w celu przekazania ich Zamawiającemu w ofercie. 2. oświadczenie, o którym mowa w rozdz.VI pkt 1.1 SIWZ, w zakresie wynikającym z wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ, 3. dokument, z którego wynikać będzie umocowanie dla osoby/osób podpisujących ofertę do reprezentowania Wykonawcy np. KRS, CEIDG, (chyba, że jest dostępny w inny sposób), pełnomocnictwo (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie). 4. Zobowiązanie podmiotu na zasobach którego polega wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22a Pzp potwierdzające, że wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu ( zgodnie z zapisami rozdziału V SIWZ). 5. Dokumenty informujące, czy i jakie dokumenty stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa (zgodnie z rozdziałem X pkt. 10 i 11 SIWZ) 6 .Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Gdy dowodem dysponowania zasobami innych podmiotów wybranym przez Wykonawcę, jest zobowiązanie tego podmiotu, musi ono przybrać formę pisemną i nie jest dopuszczalna inna forma. Jedynie złożenie oryginału dokumentu zawierającego podpis pod treścią oświadczenia osoby uprawnionej do reprezentacji innego podmiotu, spełnia wymóg formy pisemnej zobowiązania. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp, polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda przedłożenia dokumentów, które określają w szczególności: a. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d. czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Powyższe może wynikać z treści zobowiązania, o którym mowa wyżej w pkt. 1 lub z innych dokumentów złożonych przez Wykonawcę. 7.1.Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.gieraltowice.pl w zakładce: Zamówienia publiczne/ Informacja z otwarcia ofert dot. danego postępowania, informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 4 pkt 14) ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, ilekroć w ustawie jest mowa o grupie kapitałowej - rozumie się przez to wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym również tego przedsiębiorcę. 7.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z tych Wykonawców. 8. Przed dniem podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest: 8.1. Dostarczyć do siedziby Zamawiającego potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających spełnienie warunków określonych w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1945 ze zm.) osób, które będą skierowane do realizacji zamówienia. 8.2. Podać dane podwykonawcy (jeśli występuje) oraz wskazać zakres rzeczowo – finansowy usług przewidzianych do wykonania przez podwykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach