Burmistrz Miasta Turku ogłasza przetarg
- Adres: 62-700 Turek, ul. Kaliska 59
- Województwo: wielkopolskie
- Telefon/fax: tel. 063 289 61 00 , fax. 063 289 61 11
- Data zamieszczenia: 2015-01-26
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Miasta Turku
ul. Kaliska 59 59
62-700 Turek, woj. wielkopolskie
tel. 063 289 61 00, fax. 063 289 61 11
REGON: 00052658700000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.miastoturek.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
OPRACOWANIE STUDIUM TRANSPORTOWEGO DLA OBSZARU POWIATU TURECKIEGO - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiot zamówienia publicznego obejmuje do wykonania następujący zakres rzeczowy usługi: 1. Celem studium jest diagnoza systemu transportu oraz opracowanie celów i działań wspólnych dla rozwoju komunikacji w ramach powiatu tureckiego, rozumianego jako obszar funkcjonalny. Wypracowane w dokumencie rozwiązania mają przyczynić się do: 1) poprawy spójności i dostępności komunikacyjnej obszaru funkcjonalnego ze szczególnym uwzględnieniem dojazdu do miejsc pracy, nauki, stref aktywności produkcyjnej, usługowej oraz komunikacji zbiorowej, 2) stworzenia warunków dla sprawnego, efektywnego ekonomicznie i przyjaznego ekologicznie, ograniczającego uciążliwość dla środowiska, przemieszczanie się osób oraz ładunków. 3) stymulowania rozwoju gospodarczego i kształtowania ładu przestrzennego. 2. Opracowanie dotyczy obszaru powiatu tureckiego o powierzchni 929,3 km kwadratowych z uwzględnieniem podziału administracyjnego na 9 gmin (Gmina i Miasto Tuliszków, Gmina Władysławów, Gmina Brudzew, Gmina Malanów, Gmina Turek, Gmina Przykona, Gmina Kawęczyn, Gmina i Miasto Dobra, Miasto Turek) w tym 1 gmina miejska, 2 gminy miejsko-wiejskie i 6 gmin wiejskich. 3. Etapy: Etap I - prace wstępne: 1) diagnoza stanu istniejącego oraz problemów komunikacyjnych na terenie powiatu; 2) pozyskanie od zarządców dróg danych niezbędnych do: inwentaryzacji istniejącej podstawowej sieci drogowej ( w tym dróg i szlaków rowerowych) wraz z informacją o ich przepustowości i określeniem parametrów technicznych (długości, liczby pasów ruchu, średniej prędkości itp.); klasyfikacja techniczna dróg i ulic (główna, zbiorcza, lokalna, dojazdowa, wewnętrzna), kategoryzacja dróg i ulic w granicach powiatu (krajowa, wojewódzka, powiatowa, gminna, wewnętrzna), inne o nieustalonej klasyfikacji i kategorii, informacja o urządzeniach inżynierii ruchu oraz ocena ich stanu technicznego (przy sporządzaniu inwentaryzacji dróg i ulic należy stosować oznakowanie zgodnie z rozporządzeniem ministra ) wraz z wizualizacją na mapie cyfrowej w formacie programu QGIS; 3) pozyskanie od odpowiednich organizatorów transportu publicznego niezbędnych danych, dotyczących sieci komunikacyjnej na terenie powiatu tureckiego oraz sposobu realizacji przez samorządy obowiązków dowozu dzieci do szkół, w szczególności zgodnie z art. 16 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty wraz z wizualizacją na mapie cyfrowej w formacie programu QGIS 4) inwentaryzacja miejsc parkingowych-postojowych dla samochodów oraz rowerów (lokalizacja, ilość miejsc itp.); Etap II - ocena stanu technicznego systemu komunikacyjnego - ocena i prognozy potrzeb przewozowych z uwzględnieniem w szczególności: 1) lokalizacji obiektów użyteczności publicznej, 2) gęstości zaludnienia obszaru objętego przewozami, 3) zapewnienia dostępu do publicznego transportu zbiorowego ogółowi mieszkańców, w szczególności zaś osobom niepełnosprawnym oraz osobom o ograniczonej zdolności ruchowej, 4) systemu komunikacji gminnej, powiatowej oraz ponad powiatowej przebiegającej przez powiat, a także dowozu do szkół. Etap III - zebranie informacji o powiecie w celu stworzenia prognozy ruchu (analiza terenów zurbanizowanych stanowiących potencjał ruchotwórczy, informacje o mieszkańcach, ich zatrudnieniu, bilans dojazdów i wyjazdów do pracy, również poza powiat); Etap IV - badania i ocena funkcjonowania systemu komunikacyjnego (z uwzględnieniem wcześniejszych badań wykonanych przez gminy i powiat): 1) badanie natężenia ruchu drogowego wewnętrznego i zewnętrznego (ruchu tranzytowego, źródłowego i docelowego oraz wewnętrznego z udziałem pojazdów z terenu powiatu): a) wykonanie pomiarów natężenia ruchu wewnętrznego: w dni robocze (min. w 31 punktach na terenie powiatu w godzinach od 6-22) w kwestiach nieuregulowanych niniejszym SIWZ należy kierować się Instrukcją o sposobie przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w roku 2015, wydaną przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad - do pobrania w formacie pdf ze strony www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/z/zarzadzenia-generalnego-dyrektor_13901; b) wykonanie pomiarów natężenia ruchu zewnętrznego na wlotach na obszar powiatu - w min. 31 punktach (w dni robocze w godzinach od 6-22) w celu określenia przepływu i wielkości ruchu tranzytowego; Etap V - podsumowanie wyników pomiarów ruchu wraz z ich oceną. Etap VI - opracowanie modeli dla stanu istniejącego prognoza 0 i ocena funkcjonowania sieci komunikacyjnej i zaspokojenia potrzeb komunikacyjnych mieszkańców w stanie istniejącym: 1) ocena miejsc newralgicznych układu komunikacyjnego: a) skrzyżowań: - droga wojewódzka nr 470 z ul. Dworcową w Turku - droga wojewódzka nr 470 z ul. Zdrojki Prawe w Turku - droga krajowa nr 72 z drogą powiatową nr 4497P i gminna w m. Przykona - droga krajowa nr 72 z drogą powiatową nr 4478P w m. Grzymiszew - droga krajowa nr 72 z droga wojewódzką nr 443 w m. Tuliszków - droga powiatowa nr 3219P z drogą powiatową nr 4479P w m. Władysławów - droga krajowa nr 72 ( ul. Niepodległości) z ul. Legionów Polskich i Uniejowską w Turku - droga krajowa nr 72( ul. Armii Krajowej i Nowa w Turku) - ul. Żeromskiego i 3-go Maja w Turku - droga powiatowa 3400P Koło-Brudzew-Brudzyń z ul. Szkolną i ul. Ogrodową w m. Brudzew - droga wojewódzka nr 471 z drogą powiatową nr 4491P w m. Głuchów - droga krajowa nr 83 z drogą powiatową 4497P i 4503P w m. Dobra (planowana obwodnica) - droga krajowa nr 83 z drogą powiatową 4505P w m. Miłkowice - droga krajowa nr 83 z ul. Wiatraki w m. Dobra - droga wojewódzka 471 z drogą powiatową 4504P w m. Skęczniew - droga wojewódzka nr 470 z drogami powiatowymi nr 4488P i 4489P w m. Malanów - droga krajowa nr 83 w m. Turkowice - droga krajowa nr 83 z drogą powiatową 4497P i 4503P w b) przekroczenia przepustowości, c) identyfikacja miejsc największych zagrożeń komunikacyjnych (wypadki, uciążliwość hałasu i spalin itp.), w szczególności ze względu na przewozy ciężarowe w obszarach zabudowanych; 2) opracowanie modeli wzrostu ruchu na sieci drogowej powiatu w oparciu o przeprowadzone pomiary ruchu w strategicznych punktach sieci komunikacyjnej powiatu wraz z wizualizacją na mapie cyfrowej w formacie programu QGIS (wizualizacja wybranych przykładów: wartości obciążeń na sieci, rodzajów ruchu: wewnętrznego, tranzytowego, docelowego, przekroczeń i rezerw przepustowości); model powinien być zgodny z założeniami do prognoz ruchu przyjętymi przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad (http://www.gddkia.gov.pl/pl/992/zalozenia-do-prognoz-ruchu). Etap VII - Analiza uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych rozwoju systemu komunikacyjnego: 1) analiza wewnętrznych potrzeb transportowych poszczególnych obszarów Partnerstwa; 2) analiza zewnętrznych potrzeb transportowych zarówno poszczególnych obszarów Partnerstwa jak i całego obszaru; 3) wskazanie przedsięwzięć rozpoczętych lub ich modyfikacja; 4) określenie przedsięwzięć w zewnętrznym terenie otaczającym powiat, a mogących mieć wpływ na obciążenie sieci transportowej np. przebudowy i rozbudowy dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych; 5) identyfikacja miejsc wskazanych do objęcia ochroną przed uciążliwością transportu- względy środowiskowe, kulturowe itp. propozycje działań mających na celu poprawę jakości środowiska w konkretnych obszarach powiatu, w których stwierdzono, bądź jest spodziewane przekroczenie dopuszczalnych norm; 6) badanie i analiza potrzeb przewozowych na tle istniejącej sieci komunikacyjnej i infrastruktury drogowej; 7) analiza SWOT systemu komunikacyjnego. Etap VIII - opracowanie koncepcji rozwoju układu komunikacyjnego powiatu dla stanu prognozowanego i perspektywicznego: 1) prognozowanie ruchu w oparciu o zagospodarowanie terenów - na lata 2020 i 2025, 2) przygotowanie więźby ruchu wewnętrznego i zewnętrznego, 3) określenie skutków i potrzeb udrożnienia układu komunikacyjnego wynikających z obciążenia ruchem: prognozowanym tzw. wariant referencyjny (ograniczony do podstawowych prac utrzymaniowych) oraz perspektywicznym dla dwóch etapów 2020 i 2025 z uwzględnieniem rozpoczętych i strategicznych dla powiatu inwestycji, 4) opracowanie projektu rozwoju układu komunikacyjnego - studia trasowe z uwzględnieniem wariantowych rozwiązań, trasy rowerowe, rowerowo-piesze, konne, miejsca postojowe i parkingowe (w tym dla rowerów) wraz z określeniem dla każdej inwestycji szacowanych kosztów budowy, utrzymania, wskaźników kosztów i korzyści (szacowanych w szczególności) oraz potencjalnych źródeł finansowania; przy szacowaniu wskaźników należy w szczególności korzystać z Niebieskich Ksiąg JASPERS oraz aktualnej wersji Instrukcji oceny efektywności ekonomicznej przedsięwzięć drogowych i mostowych, uwzględnienie koncepcji łącznika autostrady A2 - drogi ekspresowej S8 (wariant I: drogi krajowe:72 i 83, wariant II: droga wojewódzka 470 i droga krajowa 83, wariant III: droga wojewódzka 470, droga krajowa 72, droga powiatowa 4497P, droga krajowa 83) 5) określenie kierunków rozwoju publicznego transportu zbiorowego w powiecie oraz sposoby monitorowania tego rozwoju, w szczególności w kontekście realizacji przez gminy obowiązków, wynikających z ustawy o systemie oświaty, możliwej integracji przewozów szkolnych i ogólnodostępnych praz postanowień art. 68 ustawy o publicznym transporcie (to jest, zaprzestania z dniem 01 stycznia 2017 r. refundowania przez budżet państwa dopłat do ulg ustawowych), 6) opracowanie koncepcji organizacji publicznego transportu zbiorowego dla gmin z obszaru powiatu tureckiego zgodnie z art. 7 ust. 1 oraz art. 15 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z dnia 16 grudnia 2010 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 5, poz.13) Etap IX - Opracowanie wniosków i podsumowanie: 1) etapowanie realizacji układu docelowego, 2) analiza kosztowa i ekonomiczna proponowanych rozwiązań, 3) analiza ekologiczna proponowanych rozwiązań, 4) przedstawienie rozwiązań wariantowych. Wykonawca przekaże zamawiającemu wszelkie pliki źródłowe, związane z wykonywanymi pracami, w szczególności zaś mapy cyfrowe w programie QGIS, w formatach umożliwiających ich dalsze edytowanie. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712410009
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
- II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 190 dni
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający żąda wniesienia wadium przetargowego w wysokości 2500,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące pięćset).
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.1. Kryteria oceny ofert: TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.miastoturek.pl
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Opracowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Obszaru Funkcjonalnego Poznania na lata 2016-2025
Dodano: 2016-03-24 - Zapytanie ofertowe o przedstawienie oferty cenowej na opracowanie Analizy ekonomicznej projektu pn. Rozwój szkolnictwa zawodowego na terenie powiatu wrzesińskiego oraz Studium wykonalności do projektu pn. Rozwój szkolnictwa zawodowego na terenie powiatu wrzesińskiego.
Dodano: 2016-01-26 - Opracowanie wniosku o dofinansowanie wraz ze studium wykonalności
Dodano: 2015-11-09 - Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta Ostrowa Wielkopolskiego
Dodano: 2015-04-02 - Opracowanie studium rozwoju zrównoważonego transportu Obszaru Funkcjonalnego Aglomeracji Leszczyńskiej
Dodano: 2014-07-18 - Opracowanie strategii rewitalizacji Obszaru Funkcjonalnego Aglomeracji Leszczyńskiej
Dodano: 2014-07-17 - Opracowanie Koncepcji zintegrowanego transportu publicznego w oparciu o linie Poznańskiego Węzła Kolejowego, z wydzieleniem kolejowego ruchu metropolitalnego
Dodano: 2014-04-17 - Opracowanie dokumentacji związanych z uzbrojeniem terenu w ramach projektu pn. Przygotowanie terenów inwestycyjnych w obrębie Konin-Międzylesie
Dodano: 2013-04-03 - Opracowanie dokumentacji związanych z uzbrojeniem terenu w ramach projektu pn. Przygotowanie terenów inwestycyjnych w obrębie Konin-Międzylesie
Dodano: 2013-03-08 - Opracowanie dokumentacji aplikacyjnej o dofinansowanie realizacji projektu -Budowa ul. Philipsa w Pile, łączącej drogi o znaczeniu regionalnym w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.
Dodano: 2012-10-12