Przetargi.pl
Opracowanie studium transportowego dla miasta Cieszynie

Gmina Cieszyn, w imieniu której działa Burmistrz Miasta Cieszyna ogłasza przetarg

  • Adres: 43-400 Cieszyn, Rynek 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 033 4794200, 4794350 , fax. 033 4794303, 4794361
  • Data zamieszczenia: 2016-02-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Cieszyn, w imieniu której działa Burmistrz Miasta Cieszyna
    Rynek 1 1
    43-400 Cieszyn, woj. śląskie
    tel. 033 4794200, 4794350, fax. 033 4794303, 4794361
    REGON: 00051570900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.cieszyn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie studium transportowego dla miasta Cieszynie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium transportowego dla miasta Cieszyna, obejmujący 4 podsystemy: a) komunikację indywidualną, b) komunikację zbiorową, c) komunikację rowerową, d) parkowanie. Etap I. 1. Skompletowanie materiałów wyjściowych: a) zakup i skompletowanie podkładów mapowych, b) analiza i ocena wykonanych dotychczas rozwiązań układu transportowego zaproponowana w obowiązujących dokumentach: studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Cieszyna, miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, c) zestawienie planowanych inwestycji układu transportowego wszystkich szczebli samorządu terytorialnego oraz GDDKiA dla obszaru Cieszyna, d) zebranie ewentualnych innych materiałów mających znaczenie dla realizacji zadania. 2. Inwentaryzacja elementów systemu transportowego Miasta: a) inwentaryzacja istniejącej podstawowej sieci komunikacyjnej wraz z informacją o przepustowości i określeniem parametrów technicznych dróg: - klasyfikacja techniczna dróg i ulic (główna, zbiorcza, lokalna, dojazdowa), - kategoryzacja dróg i ulic w granicach Miasta (krajowa, wojewódzka, powiatowa, gminna, wewnętrzna), Przy sporządzeniu inwentaryzacji dróg i ulic należy stosować oznakowanie, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16.02.2005 r. w sprawie sposobu numeracji i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom (Dz. U. z 2005 r. nr 67, poz. 582). b) inwentaryzacja miejsc parkingowych w Mieście (ich lokalizacja, ilość miejsc parkingowych, itp.). 3. Ocena infrastruktury systemu transportowego, placów publicznych oraz diagnoza stanu istniejącego i problemów komunikacyjnych. 4. Uzyskanie informacji o mieście w celu opracowania modelowania i symulacji ruchem (analiza terenów zurbanizowanych, stanowiących potencjał ruchotwórczy, informacja o mieszkańcach, ich zatrudnieniu oraz bilans dojazdów i wyjazdów do pracy oraz ogólnych zachowań komunikacyjnych mieszkańców, analiza ruchu transgranicznego - przejścia graniczne w ciągu ulicy Zamkowa i ul. 3 Maja. 5. Badanie zachowań komunikacyjnych mieszkańców wykonane metodą ankietowania w gospodarstwach domowych - 700 ankiet. 6. Opracowanie prognozy demograficznej dla miasta (z uwzględnieniem aspektów migracyjnych). 7. Badania i ocena funkcjonowania systemu transportowego: badanie ruchu drogowego wewnętrznego i zewnętrznego (ruchu tranzytowego, źródłowego i docelowego oraz wewnętrznego z udziałem pojazdów z terenu Miasta Cieszyn). METODYKA REALIZACJI POMIARÓW RUCHU KOMUNIKACJI INDYWIDUALNEJ: a) pomiar kordonowy obszaru opracowania. Pomiar ten musi być przeprowadzony w dzień roboczy: wtorek lub środę lub czwartek. Jedyną dopuszczaną przez zamawiającego metodą realizacji pomiaru kordonowego jest metoda filmowania pojazdów i ich tablic rejestracyjnych z rozróżnieniem ich kategorii oraz kierunkowości ruchu (konsekwentnie należy każdorazowo filmować przód pojazdu). b) pomiar w punktach węzłowych układu (skrzyżowania lub węzły drogowe), dotyczący wszystkich relacji ruchu pojazdów z uwzględnieniem ich struktury rodzajowej. Pomiar ten może być przeprowadzony w innym terminie niż pomiar kordonowy - z zastrzeżeniem, że będzie prowadzony w dzień roboczy: wtorek lub środę lub czwartek. Zamawiający wymaga aby metodami realizacji tego pomiaru były: - metoda filmowania pojazdów i ich tablic rejestracyjnych z rozróżnieniem kierunkowości ruchu (konsekwentnie należy każdorazowo filmować przód pojazdu) dla skrzyżowań/węzłów o układzie sytuacyjno-wysokościowym nie pozwalającym na filmowanie pojazdów w ujęciu umożliwiającym każdorazowo poprawne rozpoznane ich liczby oraz kategorii, - metoda filmowania pojazdów z rozróżnieniem ich kategorii oraz kierunkowości ruchu dla skrzyżowań/węzłów o układzie sytuacyjno-wysokościowym pozwalającym na filmowanie skrzyżowania lub węzła w całości, Lokalizacja punktów pomiarowych: a) kordonu na terenie miasta: w ilości 15 punktów, b) punktów węzłowych układu: w ilości 15 punktów. 8. Przekazanie materiałów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu pozyskane w trakcie realizacji zamówienia nw. materiały: a) całość materiału wideo wymaganego w ramach realizacji pomiarów ruchu - w postaci plików *.mpeg, *.avi lub podobnych o rozdzielczości umożliwiającej weryfikację poprawności dokonanego odczytu znaków z tablic rejestracyjnych pojazdów oraz wykorzystanie zgromadzonego materiału w trakcie późniejszych prac własnych Zamawiającego na nośniku: dyski twarde, b) warstwy GIS i bazy danych: - dane tekstowe, edytowalne w formacie typu *.doc, - warstwy rastrowe (zeskanowane materiały wejściowe i inne) w układzie współrzędnych PUWG 2000 strefa 6 - pliki typu: *.jpg, *.tiff, - bazy danych GIS w formacie *.shp z pełną strukturą danych w układzie współrzędnych PUWG 2000 strefa 6, - bazy danych z pełną ich strukturą - pliki typu *.xls i *.shp, - pliki modelowania i prognoz ruchu - pliki VISUM. c) pełny opis tworzenia modelu i prognoz ruchu pozwalający na odtworzenie całego procesu dochodzenia do niego w systemie VISUM. d) badanie parkowania, obejmujące całą centralną strefę miasta wraz z uzgodnionymi z Miejskim Zarządem Dróg w Cieszynie obszarami bezpośrednio przylegającymi: - pomiary czasu parkowania, - rotacja, - strefowanie, d) badanie ruchu rowerowego - w ramach ww. pomiarów ruchu oraz - dodatkowo w 5 punktach wskazanych przez Miejski Zarząd Dróg w Cieszynie. 9. Wykonanie pomiarów komunikacji zbiorowej w zakresie: a) komunikacja autobusowa: pomiar w autobusie - napełnienie pojazdu, ilość wsiadło-wysiadło na każdym przystanku dla wszystkich linii i wszystkich kursów w ciągu dnia roboczego - do 10 linii na terenie miasta, b) komunikacja kolejowa: pomiar na stacji: napełnienie pociągu, wsiadło-wysiadło na stacji Cieszyn w ciągu dnia roboczego. 10. Podsumowanie wyników pomiarów ruchu wraz z ich oceną. 11. Opracowanie modeli dla stanu istniejącego i ocena funkcjonowania sieci komunikacyjnej i zaspokojenia potrzeb komunikacyjnych mieszkańców w stanie istniejącym: a) modelowanie ruchu dla stanu istniejącego: - ocena miejsc newralgicznych układu transportowego, przekroczenia przepustowości identyfikacja miejsc największych zagrożeń komunikacyjnych - wypadki, uciążliwości ze względu na hałas i spaliny, - ocena aktualności rezerw pod rozwój komunikacji zapisana w planach miejscowych zagospodarowania przestrzennego Miasta Cieszyna b) modelowe obciążenia ruchem samochodowym istniejącej sieci komunikacyjnej - opracowanie modeli symulacyjnych ruchu w oparciu o przeprowadzone pomiary ruchu w strategicznych punktach sieci komunikacyjnej wraz z opracowaniem graficznym (wizualizacja wybranych przykładów: wartości obciążeń na sieci, rodzajów ruchu-wewnętrznego, tranzytowego, docelowo źródłowego, przekroczeń i rezerw przepustowości). 12. Analiza uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych rozwoju systemu transportowego: a) kontynuacja przedsięwzięć rozpoczętych lub ich modyfikacja, b) określenie zadecydowanych przedsięwzięć mogących mieć wpływ na obciążenie sieci transportowej, tj. budowa planowanego węzła przesiadkowego przy ulicy Hajduka oraz połączenia drogowego ulicy Bobreckiej z ulicą Bielską, c) identyfikacja miejsc wskazanych do objęcia ochroną przed uciążliwością transportu - względy środowiskowe, kulturowe, itp.: propozycje działań mających na celu poprawę, jakości środowiska w konkretnych obszarach miasta, w których w stanie istniejącym stwierdzono, bądź jest spodziewane przekroczenie dopuszczalnych norm, d) inne zadania dla systemu transportowego proponowane przez Zamawiającego. ETAP II. 1. Prognozowanie ruchu z uwzględnieniem terenów zurbanizowanych w oparciu o wskazane zagospodarowanie terenów w opracowaniach planistycznych Miasta Cieszyna: a) opracowanie symulacyjnych modeli ruchowych i macierzy ruchu na okres perspektywiczny -2025 r., b) przygotowanie więźby ruchu wewnętrznego i zewnętrznego. 2. Określenie skutków i potrzeb udrożnienia układu transportowego wynikających z obciążenia ruchem: a) istniejącym, b) prognozowanym, c) perspektywicznym z uwzględnieniem rozpoczętych i strategicznych dla Miasta inwestycji. 3. Opracowanie projektu Studium rozwoju układu transportowego: a) studia trasowe z uwzględnieniem wariantowych rozwiązań, b) trasy rowerowe (rekomendowane), c) studia trasowe i rozwiązania wybranych fragmentów układu transportowego, d) zapis podstawowego układu transportowego w liniach rozgraniczających, e) określenie polityki parkingowej dla strefy centrum miasta. 4. Opracowanie wariantów - rozwiązań alternatywnych i rekomendowanych ETAP III. 1. Etapowanie realizacji układu docelowego. 2. Analiza kosztowa i ekonomiczna proponowanych rozwiązań dla podstawowego układu transportowego. 3. Opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko ustaleń studium transportowego - po uprzednim ustaleniu jej obligatoryjności oraz zakresu, z RDOŚ oraz Wojewódzkim Inspektorem Sanitarnym w Katowicach oraz współpraca z zamawiającym na etapie prowadzenia przez zamawiającego procedury strategicznej oceny oddziaływania na środowisko. Informacje dodatkowe 1. Wykonawca zobowiązany będzie do uczestniczenia w organizowanych przez Zamawiającego spotkaniach i naradach, w tym między innymi: a) uczestniczenia w spotkaniach, podczas których prezentowana będzie koncepcja Studium transportowego organom Miasta Cieszyna, b) uczestniczenia w dyskusjach publicznych nad przyjętymi rozwiązaniami w Studium transportowym, c) uczestniczenia na posiedzeniach Rady Miasta Cieszyna oraz na posiedzeniach Komisji Rady Miasta Cieszyna, d) uczestniczenia w innych, niewymienionych wyżej, spotkaniach i naradach dotyczących STUDIUM TRANSPORTOWEGO (przedmiotu zamówienia/umowy), organizowanych przez Zamawiającego. 2. Wykonawca musi przekazać zamawiającemu przedmiot zamówienia w następujących formach i ilościach: a) opracowanie zostanie sporządzone i dostarczone Zamawiającemu: - w formie elektronicznej (tekst w programie Microsoft Word, rysunki w formie JPG, PDF), - wydruki w formie papierowej (tradycyjnej), b) część tekstowa ze schematami i rysunkami w formacie A-4 i A-3 obrazująca przeprowadzone analizy funkcjonalno-ruchowe, c) rysunki: - rysunek wynikowy w skali 1:5000 z rekomendowanym układem komunikacyjnym w liniach rozgraniczających, podziałem funkcjonalnym ulic i miejsc parkingowych oraz określeniem ich parametrów, proponowanym przebiegiem ścieżek rowerowych i ważniejszych ciągów pieszych, - zasady organizacji ruchu, - koncepcja rozwiązań głównych skrzyżowań w formie graficznej w skali 1:2000 lub 1:1000 lub 1:500 i w formie opisowej, - rysunek proponowanego etapowania rozbudowy układu transportowego w skali 1:5000 lub w 1:2000, - w zależności od potrzeb - wybrane rysunki obciążeń sieci ruchem - w skali i ilości do uzgodnienia, d) analizy i koncepcje oraz inne materiały na każdym etapie - zostaną przekazane Zamawiającemu w zależności od potrzeb, e) dokładność podkładów mapowych do zeskanowania i dalszego przetwarzania: - jako skalę zasadniczą Studium transportowego należy przyjąć 1:5000 i 1:2000, - do studiów trasowych umożliwiających ocenę potrzeb rezerw terenowych pod komunikację w miejscach konfliktowych 1:2000. W wyjątkowych przypadkach uzasadnionych koniecznością większego poglądu szczegółów 1:1000 lub 1:500, f) komputerowe zapisy sieci komunikacyjnej, modelowe obciążenia sieci ruchem i inne prace analityczne do bieżących konsultacji i prezentacji podczas realizacji tematu będą wykonane w skali odpowiadającej czytelności przekazu, g) zamawiający, w uzasadnionych przypadkach, dopuszcza możliwość dokonania z wykonawcą uzgodnień, co do skali i składu rysunków.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712410009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości 3000 zł (trzy tysiące złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie poręczenia lub gwarancji, dokumenty te powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać co najmniej: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta poręczenia/gwarancji (zamawiającego), poręczyciela/gwaranta oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona poręczeniem/gwarancją, c) kwotę wadium, d) termin ważności poręczenia/gwarancji - nie krótszy niż termin związania ofertą, e) zobowiązanie poręczyciela/gwaranta do zapłacenia kwoty wadium bezwarunkowo na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego w sytuacji, gdy wykonawca: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, lub - w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców wadium może zostać wniesione przez Pełnomocnika (jednego z wykonawców) występującego w imieniu wszystkich wykonawców, pod warunkiem, że został on do tego upoważniony. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto zamawiającego nr 44 1050 1083 1000 0022 6985 8169. W tytule przelewu należy wpisać: Wadium - opracowanie studium transportowego dla miasta Cieszyna. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę składającego ofertę. 6. Wadium w innych dopuszczonych formach (oryginały dokumentów) należy wnieść (zdeponować) w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, Rynek 1, 43-400 Cieszyn (pokój nr 213) od poniedziałku do piątku w godz. 8:30 - 14:30, a do oferty należy dołączyć poświadczoną przez wykonawcę za zgodność z oryginałem kopię. 7. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie w dniu otwarcia ofert znajduje się na rachunku zamawiającego. 8. Wadium w formie nie pieniężnej zamawiający uzna za skutecznie wniesione - jeżeli przedmiotowy dokument znajdzie się u zamawiającego w terminie wyznaczonym do składania ofert. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 u.p.z.p., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin realizacji zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.um.cieszyn.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach