Przetargi.pl
Opracowanie Strategii Rozwoju Miasta Jarosławia na lata 2014-2020

Gmina Miejska Jarosław ogłasza przetarg

  • Adres: 37-500 Jarosław, ul. Rynek 1
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. (016) 621 20 11 , fax. (016) 621 20 32
  • Data zamieszczenia: 2014-03-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Jarosław
    ul. Rynek 1 1
    37-500 Jarosław, woj. podkarpackie
    tel. (016) 621 20 11, fax. (016) 621 20 32
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jaroslaw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie Strategii Rozwoju Miasta Jarosławia na lata 2014-2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiot zamówienia obejmuje: opracowanie Strategii Rozwoju Miasta Jarosławia na lata 2014 - 2020 A. Zakres i wymogi opracowywanej Strategii: 1. Opracowana Strategia powinna być przygotowana zgodnie z dokumentami strategicznymi, planistycznymi wyższego szczebla (tzn. wspólnotowymi, krajowymi i regionalnymi), w tym w szczególności: a) pakietem legislacyjnym dla polityki spójności przedstawionymi przez KE w dniu 6 października 2011 r.; b) Strategią Europa 2020; c) Umową Partnerstwa 2014-2020; d) Krajową Polityką Miejską (a do czasu jej zatwierdzenia z Założeniami Krajowej Polityki Miejskiej); e) Koncepcją Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030; f) Krajową Strategią Rozwoju Regionalnego 2010-2020; g) Strategią Rozwoju Polski Wschodniej do roku 2020; h) Strategią Rozwoju Województwa Podkarpackiego-Podkarpackie 2020; i) Programami operacyjnymi na szczeblu krajowym, ponadregionalnym i regionalnym, w tym Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego 2014-2020 (a do czasu ich opracowania z projektami programów). 2. Strategia powinna uwzględniać bieżące aktualizacje dokumentów wymienionych w pkt 1 lit. a) - i). W przypadku braku zatwierdzonych aktualnych wersji wymienionych w pkt 1dokumentów należy uwzględnić aktualną wersję projektu danego dokumentu. 3. Strategia powinna być spójna z lokalnymi dokumentami strategicznymi i planistycznymi właściwymi dla Gminy Miejskiej Jarosław. Strategia powinna uwzględniać bieżące aktualizacje tych dokumentów. 4 . Zamawiający wymaga, aby opracowywany dokument obejmował minimum: I. Wprowadzenie (zawierające m.in. uzasadnienie i zakres opracowania, metodykę opracowania) II. Diagnoza Strategiczna 1.1.Ogólna charakterystyka miasta (rys historyczny, położenie geograficzne i podział administracyjny) 1.2.Uwarunkowania wewnętrzne 1.2.1. sfera społeczna (w tym w szczególności: analiza procesów demograficznych oraz ich wpływ na rozwój społeczno - gospodarczy miasta, analiza struktury zatrudnienia i rynku pracy w mieście i regionie, analiza stanu oświaty, kultury i sportu, ochrona zdrowia i opieka społeczna). Analiza obejmować będzie najdalej ostatnią dekadę, a w przypadku demografii również prognozy demograficzne. 1.2.2. sfera gospodarcza (w tym w szczególności: przedsiębiorczość, instytucje otoczenia biznesu, rolnictwo i leśnictwo, turystyka i rekreacja, współpraca międzynarodowa). Analiza obejmować będzie najdalej ostatnią dekadę. 1.2.3. sfera przyrody i ochrony środowiska (w tym w szczególności: analiza systemu obszarów chronionych) 1.2.4. sfera kulturowa (rozumiana jako ochrona dziedzictwa kulturowego) 1.2.5 infrastruktura techniczna (w tym w szczególności: sieć komunikacyjna, sieć wodociągowa i kanalizacyjna, sieć gazowa, gospodarka odpadami) 1.3.Uwarunkowania zewnętrzne 1.3.1.analiza ustaleń podstawowych dokumentów o charakterze strategicznym i kierunkowym 1.3.2.analiza ustaleń Strategii Województwa Podkarpackiego-Podkarpackie 2020 1.3.3.analiza ustaleń Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Jarosławia Etap II III. Analiza SWOT IV. Misja i wizja rozwoju Miasta Jarosławia Etap III V. Obszary strategiczne, cele priorytetowe, szczegółowe i kierunki działań VI. Prognoza finansowa Strategii w latach 2014-2020 (ze wskazaniem zewnętrznych źródeł finansowania Strategii) Etap IV VII. Wdrażanie Strategii: Instrumenty Wdrażania Strategii (w tym: opracowanie wytycznych dla innych dokumentów strategicznych i planistycznych oraz programów, a także wskazanie potrzeb opracowania programów sektorowych wynikających ze Strategii Miasta) VIII. Monitoring Opracowanie zestawu wskaźników oceniających postępy realizacji zakładanych celów oraz ewaluację Strategii, a także opracowanie zakresu działań i kompetencji poszczególnych uczestników procedury związanej z monitoringiem i ewaluacją Strategii IX. Wytyczne Wdrożeniowe B. Czynności, do których zobowiązany jest Wykonawca: 1. Rozpoczęcie prac związanych z przygotowaniem Strategii nastąpi z dniem zawarcia umowy. Wykonawca w ciągu 10 dni od zawarcia umowy przedstawi Zamawiającemu dokładny harmonogram prowadzonych prac z uwzględnieniem etapów realizacji opracowania Strategii w ujęciu tygodniowym, ze wskazaniem zadań realizowanych w trakcie wykonywania opracowania oraz spotkań konsultacyjnych z Zamawiającym. Termin przekazania ostatecznej wersji Strategii: 6 miesięcy od daty podpisania umowy. 2. Opracowanie diagnozy strategicznej miasta Jarosławia, przeprowadzenie analiz. Badania diagnostyczne obejmować będą: - analizę mikrootoczenia (analiza stanu danej jednostki, jej zasobów i wewnętrznych uwarunkowań rozwoju) - analizę makrootoczenia wykonaną metodą PEST (analiza otoczenia: politycznego, ekonomicznego, społecznego, technologicznego) - badania desk-research (analizy na bazie danych GUS oraz udostępnianych przez UM Jarosławia) - badania społeczne przeprowadzane na grupach respondentów: mieszkańcy miasta, przedsiębiorcy prowadzący działalność na terenie miasta, instytucje otoczenia biznesu oraz inne podmioty działające na terenie miasta Jarosławia; Wykonawca opracuje ankietę uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych oddziałujących na funkcjonowanie miasta Jarosławia, która po zaakceptowaniu przez Zamawiającego zostanie zamieszczona na stronie internetowej Urzędu Miasta Jarosławia. Zamawiający założy skrzynkę mailową do konsultacji społecznych na stronie internetowej Urzędu. Na utworzony adres osoby zainteresowane będą mogły przesyłać wypełnione ankiety. Zamawiający ustawi automatyczne przekierowanie przychodzących na ten adres wiadomości oraz wypełnionych ankiet, na wskazany przez Wykonawcę adres mailowy. Zamawiający jest w stanie udostępnić dane wyłącznie w zakresie bieżącej działalności z ostatnich 5 lat (2009-2013). Dane niezbędne do wykonania opracowania i przeprowadzenia analiz Wykonawca jest zobowiązany zebrać we własnym zakresie. Analiza danych liczbowych powinna obejmować również formę tabelaryczną i graficzną (wykresy, diagramy, mapy, itp.). Diagnoza powinna zawierać źródła danych. Po przekazaniu opracowanego dokumentu w terminie do 10 dni roboczych Zamawiający przekaże Wykonawcy pisemne uwagi, zastrzeżenia i wnioski, które w przeciągu 5 dni powinny być wpisane do diagnozy. Po zaakceptowaniu ostatecznej wersji diagnozy Wykonawca przygotuje prezentację dokumentu w formacie Microsoft Power Point, 15-20 slajdów, która będzie wykorzystywana przez Zamawiającego. 3. Przeprowadzenie konsultacji społecznych Strategii. Wykonawca opracuje ankietę dotyczącą potrzeb rozwojowych miasta, która po zaakceptowaniu przez Zamawiającego zostanie zamieszczona na stronie internetowej Urzędu Miasta Jarosławia wraz z prezentacją opracowanej diagnozy strategicznej. Zamawiający założy skrzynkę mailową do konsultacji społecznych na stronie internetowej Urzędu. Na utworzony adres osoby zainteresowane będą mogły przesyłać swoje uwagi i spostrzeżenia dotyczące Strategii. Zamawiający ustawi automatyczne przekierowanie przychodzących na ten adres wiadomości oraz wypełnionych ankiet, na wskazany przez Wykonawcę adres mailowy. Zaprezentowana powyżej koncepcja metodologiczna może zostać rozszerzona przez Wykonawcę po uzgodnieniu z Zamawiającym, w celu zapewnienia optymalnych wyników konsultacji społecznych. Wykonawca jest zobligowany prowadzić rejestr wniosków i propozycji, które wpłynęły w wyniku prowadzonych konsultacji społecznych. Rejestr ten powinien zawierać co najmniej: treść wniosku, informację od kogo wpłynęła oraz propozycję uwzględnienia lub odrzucenia wniosku wraz uzasadnieniem takiego rozstrzygnięcia. 4. Opracowanie zaakceptowanej przez Zamawiającego wstępnej wersji Strategii (w wersji papierowej i elektronicznej). Ostateczna struktura dokumentu będzie wypracowana w ramach współpracy Wykonawcy i Zamawiającego, z uwzględnieniem efektów konsultacji społecznych. Wykonawca będzie także odpowiedzialny za redakcję techniczną i merytoryczną całego dokumentu. Po zaakceptowaniu przez Zamawiającego wstępnej wersji Strategii Wykonawca przygotuje prezentację dokumentu w formacie Microsoft Power Point, 15-20 slajdów, która będzie wykorzystywana przez Zamawiającego. 5. Przeprowadzenie prezentacji społecznej dotyczącej projektu Strategii. Projekt Strategii zostanie wyłożony na okres 21 dni w siedzibie Urzędu oraz umieszczony na stronie internetowej Urzędu. W tym terminie każdy zainteresowany będzie mógł składać swoje uwagi do projektu Strategii. Zamawiający założy skrzynkę mailową do konsultacji społecznych na stronie internetowej urzędu. Na utworzony adres osoby zainteresowane będą mogły przesyłać swoje uwagi i spostrzeżenia dotyczące Strategii. Zamawiający ustawi automatyczne przekierowanie przychodzących na ten adres wiadomości, na wskazany przez Wykonawcę adres mailowy. Wykonawca jest zobligowany prowadzić rejestr wniosków i propozycji, które wpłynęły w wyniku prowadzonej prezentacji społecznej. Rejestr ten powinien zawierać co najmniej: treść wniosku, informację od kogo wpłynęła oraz propozycję uwzględnienia wniosku wraz ze wskazaniem miejsca koniecznych poprawek w dokumencie lub odrzucenia wniosku wraz uzasadnieniem takiego rozstrzygnięcia. 6. Opracowanie ostatecznej wersji Strategii. Po przeprowadzeniu prezentacji społecznych wstępny projekt Strategii powinien zostać uzupełniony o zaakceptowane przez Zamawiającego uwagi zainteresowanych stron do Strategii. Ostateczna wersja Strategii zostanie przedstawiona Zamawiającemu, celem akceptacji. Wykonawca przygotuje prezentację dokumentu w formacie Microsoft Power Point, 15-20 slajdów. 7. Przedstawienie Radzie Miasta Jarosławia ostatecznej wersji Strategii. Przedstawiciel Wykonawcy weźmie udział w posiedzeniach wszystkich Komisji Rady Miasta Jarosławia oraz w sesji Rady Miejskiej, na której będzie głosowane przyjęcie przez Radę Miejską Strategii Rozwoju Miasta. Zadaniem przedstawiciela Wykonawcy będzie przeprowadzenie prezentacji Strategii oraz przedstawienie korzyści związanych z przyjęciem Strategii. C. Dodatkowe uwarunkowania 1. Wykonawca zobowiązany jest do sprawnej i terminowej realizacji działań oraz współpracy z Zamawiającym, pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (wyznaczenia osób do kontaktów roboczych, kontakt telefoniczny i e-mail), informowania o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych z punktu widzenia realizacji zadania. 2. Wszelkie koszty związane z realizacją Przedmiotu Zamówienia ponosi Wykonawca. Wykonawca będzie wykonywać pracę poza siedzibą Zamawiającego z wykorzystaniem własnych zasobów osobowych, sprzętowych i materiałowych. 3. Wykonawca zobowiązuje się, że wykonując Przedmiot Zamówienia nie naruszy praw osób trzecich i przekaże Zamawiającemu Przedmiot Zamówienia, w stanie wolnym od obciążeń prawami osób trzecich. 4. Z chwilą dokonania odbioru Przedmiotu Zamówienia, Wykonawca przeniesie na Zamawiającego prawo własności egzemplarzy i innych nośników, na których utrwalono utwór oraz całość autorskich praw majątkowych do utworu, jak również wyłączne prawo do rozporządzania i korzystania z utworu na wszystkich polach eksploatacji znanych w chwili zawarcia Umowy bez ograniczenia terytorium, czasu i ilości wykorzystania. 5. Terminy Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu Przedmiot Zamówienia w terminie do 6 miesięcy od daty podpisania umowy oraz postępować zgodnie z przedstawionym harmonogramem. 6. Warunki przekazania Przedmiotu Zamówienia Wykonawca dokona przekazania Zamawiającemu Przedmiotu Zamówienia w postaci papierowej (6 egzemplarzy) i elektronicznej (CD lub DVD).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 732200000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 6 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.jaroslaw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach