Przetargi.pl
Opracowanie strategii promocji marki oraz identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017

Gmina Miasto Grudziądz ogłasza przetarg

  • Adres: 86-300 Grudziądz, ul. Ratuszowa 1
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 4510233 , fax. 56 4510233
  • Data zamieszczenia: 2012-03-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Grudziądz
    ul. Ratuszowa 1 1
    86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 4510233, fax. 56 4510233
    REGON: 87111883300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.grudziadz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie strategii promocji marki oraz identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie strategii promocji marki oraz identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012 - 2017, której głównym celem jest: - budowa silnej, prestiżowej marki Grudziądza, - efektywna poprawa konkurencyjności oferty turystycznej, - efektywna poprawa gospodarczej atrakcyjności, - wytworzenie u mieszkańców silnego poczucia identyfikacji z nowym wizerunkiem Grudziądza, - powstanie długookresowych wytycznych strategicznych dla marki Grudziądz wraz z planem wdrożenia tych wytycznych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Celem zamówienia jest opracowanie strategii promocji marki i identyfikacji wizualnej Grudziądza. Dokument ten ma wskazać metody i narzędzia marketingu gospodarczego i terytorialnego ze szczególnym uwzględnieniem promocji turystycznej. Wynikiem realizacji przedmiotu zamówienia mają być długookresowe wytyczne strategiczne dla marki miasta Grudziądza oraz plan wdrożenia tych wytycznych. Produktami przedmiotu zamówienia będą: - strategia promocji marki, - system identyfikacji wizualnej marki, - zakres usług turystycznych, - plan wdrożenia strategii, - spotkania w formie konsultacji społecznych. Rezultatem wdrożenia strategii ma być poprawa atrakcyjności i konkurencyjności turystycznej i gospodarczej Grudziądza poprzez wytworzenie rozpoznawalnej marketingowo i wizerunkowo marki miasta Grudziądz. Wykonawca w ramach zamówienia ma wykonać prace badawcze, analityczne, koncepcyjne i redakcyjne prowadzące do opracowania strategii promocji marki i identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017. Rezultatem realizacji przedmiotu zamówienia będzie określenie i wypromowanie nowej marki Grudziądza. Efektem wdrożenia i opracowania strategii promocji będzie uspójnienie komunikatów promocyjnych Grudziądza wysyłanych przez podmioty zaangażowane w działania promocyjne (Urząd Miejski, jednostki miejskie takie jak: spółki miejskie, jednostki organizacyjne i jednostki podległe), oraz nadanie jednej identyfikacji wizualnej (kolorystyka i layout) wszystkim wydawnictwom informacyjnym i promocyjnym realizowanym przez podmioty zaangażowane w działania promocyjne. Głównymi celami opracowania strategii promocji marki i identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017 są: a. budowa silnej marki Grudziądza, b. zwiększenie liczby turystów i inwestorów, c. efektywne podniesienie konkurencyjności oferty turystycznej i inwestycyjnej Grudziądza, d. pobudzenie i wykorzystanie przedsiębiorczości mieszkańców, e. aktywizacja społeczna mieszkańców i wykorzystanie silnego poczucia identyfikacji, z miastem; f. przygotowanie materiału stanowiącego podstawę do zmiany wizerunku Grudziądza, g. określenie misji, wizji, wskazanie głównych kierunków działań Grudziądza na lata 2012-2017 (cele strategiczne i operacyjne). ETAP I Badania i analizy wizerunkowe, analiza stanu obecnego: 1.Analiza sytuacji obecnej (diagnoza stanu obecnego) na podstawie materiałów źródłowych oraz badania wizerunku miasta Grudziądza. Analiza powinna obejmować m. in.: - analizę pozycji miasta na tle województwa kujawsko-pomorskiego, - analizę usług i produktów turystycznych, - określenie i badania reprezentatywnej grupy społecznej, - analizę pozycji i konkurencyjności Grudziądza na tle innych polskich miast, - określenie podstawowych problemów do rozwiązania w zakresie działań promocji gospodarczej i turystycznej, - analizę obecnych zasobów turystycznych i potencjału obszaru przez pryzmat kierunku rozwoju marki. Badania rynku i analizy prowadzone w ramach tego etapu będą podstawą dla opracowania strategii promocji i identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017. Badania te mają służyć utworzeniu wizerunku Grudziądza, a także określeniu pozycji Grudziądza na tle innych miast. Wykonawca na podstawie przeprowadzonych badań i analiz ma uzyskać informacje dotyczące zabytków, atrakcji turystycznych, istniejącej infrastruktury turystycznej i towarzyszącej, obiektów rekreacyjnych, kultury, historii, ludzi, symboli, profilu społecznego, politycznego i gospodarczego. Ma uzyskać wiedzę pochodzącą od badanej grupy, z danych statystycznych oraz materiałów źródłowych dot. aktualnej oraz pożądanej sytuacji na badanym obszarze. Przeprowadzona analiza efektywności turystycznej powinna wykazać posiadane zasoby, stopień ich wykorzystania oraz możliwość i realność podniesienia konkurencyjności turystycznej Grudziądza poprzez jego rozwój i promocję. Badania powinny być przeprowadzone na terenie miasta Grudziądza oraz województwa kujawsko-pomorskiego w celu uzyskania jak najdokładniejszego wizerunku Grudziądza jaki funkcjonuje wśród mieszkańców oraz wśród obecnych i potencjalnych turystów. Wykonawca w ramach zamówienia jest zobowiązany do wyboru reprezentatywnej próby zachowującej strukturę wyróżnionych cech populacji przy założonym poziomie istotności. Wynikiem ma być opracowanie raportu z badań i analiz oraz wskazanie jednego lub kilku kierunków budowania strategii. Minimalne wymogi dotyczące właściwego doboru próby: - minimalna liczebność próby: 300 osób, - kategorie wymagane przez Zamawiającego: wiek, płeć, miejsce zamieszkania, status społeczny, - obszar przeprowadzania badań: Grudziądz oraz województwo kujawsko-pomorskie. 2. Wyniki badań rynku i konsultacji społecznych - spotkanie konsultacyjne w wyznaczonych przez Wykonawcę obszarach funkcjonowania miasta (cel -analiza mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń - analiza SWOT). Celem głównym będzie analiza sytuacji wyjściowej dla opracowania Strategii. Konsultacje powinny być przeprowadzone na terenie Grudziądza, a Zamawiający musi mieć możliwość uczestniczenia w nich. Wykonawca odpowiada za: organizację sesji konsultacyjnych, organizację sali, przekazanie zaproszeń, przygotowanie materiałów dla uczestników oraz przygotowanie merytoryczne do poprowadzenia konsultacji. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji listę uczestników, terminy i miejsca. Minimalne wymogi dotyczące liczebności uczestników spotkań konsultacyjnych: - liczebność grupy - minimum 15 osób, - ilość spotkań: minimum - 1 spotkanie, - kryteria doboru grupy: przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, przedstawiciele jednostek samorządu Grudziądza. 3. Analiza w zakresie pozycji i konkurencyjności Grudziądza: - analizy wizerunku Grudziądza w wewnętrznych (tj. wśród mieszkańców) i zewnętrznych (tj. spoza Grudziądza) grupach docelowych określonych dla celów promocji, z uwzględnieniem różnorodnych aspektów wizerunku, - identyfikacja i charakterystyka miast konkurencyjnych dla Grudziądza, - określenia względnej atrakcyjności Grudziądza: turystycznej, gospodarczej oraz pod względem zamieszkania, w relacji do miast konkurencyjnych, - charakterystyki produktu marketingowego Grudziądza, ze szczególnym uwzględnieniem subproduktów: turystycznego, gospodarczego, - charakterystyki przedsięwzięć o charakterze promocyjnym realizowanych dotychczas przez władze samorządowe miasta Grudziądza oraz inne podmioty działające na rzecz promocji miasta i kreowania pozytywnego wizerunku. ETAP II Opracowanie dokumentu strategii promocji marki 4. Określenie misji - wskazanie głównego kierunku działania Grudziądza na lata 2012-2017. 5.Określenie podstawowych problemów i sposobów ich rozwiązywania z uwzględnieniem m. in. słabych i mocnych stron, szans i zagrożeń zawartych w analizie SWOT. 6. Definicja marki Grudziądza oraz określenie sub-marek w trzech kategoriach: turystycznej, gospodarczej i wewnętrznej. Projekty rozwiązań wykorzystujących i propagujących współpracę różnych środowisk na rzecz promocji marki miasta, w szczególności angażujących władze miasta, środowiska społeczne, naukowe, kultury i biznesu z obszaru miasta. 7.Planowanie działań promocyjnych na lata 2012-2017 (określenie m.in. grup docelowych, wybór i opis unikalnej cechy miasta): - sposoby i środki realizacji celów, - określenie działań komunikacyjnych w celu umiejętnego zarządzania wizerunkiem i marką Grudziądza, - określenie kanałów komunikacji (PR, reklama, outdoor, marketing bezpośredni etc.), - opracowanie zestawu narzędzi do komunikacji marketingowej, - określenie harmonogramu realizacji priorytetów, kierunków, celów i zadań strategii promocji, - opracowanie planu promocji w latach 2012-2017, plan powinien zostać skonsultowany z Zamawiającym, - harmonogram wdrożenia działań komunikacyjnych wskazówki dla podmiotów, odpowiedzialnych za planowanie, finansowanie i zarządzanie promocyjne oraz wskazanie dobrych praktyk. ETAP III Opracowanie systemu identyfikacji wizualnej 8.Zbudowanie nowego systemu identyfikacji wizualnej miasta w oparciu o wyznaczone we wcześniejszym etapie priorytety i kierunki promocji marki Grudziądza. 9.Katalog jednolitej identyfikacji wizualnej i werbalnej marki - poprzez opracowanie księgi marki Grudziądza stanowiącej załącznik do Strategii. System identyfikacji wizualnej powinien zawierać: - katalog elementów bazowych tożsamości wizualnej Grudziądza, w tym m. in.: określenie i skatalogowanie kolorystyki znaku promocyjnego według podstawowych systemów (w tym: CMYK, RGB, PANTONE, RAL, skala szarości); określenie precyzyjnych zasad wykorzystywania i ewentualnego współwystępowania znaku promocyjnego, określenie typografii dla różnych form komunikacji (urzędowa, promocyjna), - katalog jednolitego systemu identyfikacji wizualnej Grudziądza zawierający projekty następujących elementów: -bilety wizytowe, papiery korespondencyjne, -koperty, teczki, zaproszenia, -dyplomy i papeterie poczty elektronicznej, -prezentacje Power Point, -foldery informacyjne np. raporty, sprawozdania, opracowania, -foldery promocyjne, -serwisy www - kolorystyka, rozmieszczenie i wygląd kluczowych elementów, -banery internetowe, reklamy outdoor, wielkoformatowe, -ogłoszenia prasowe, reklamy prasowe, -plakaty i banery umieszczane podczas imprez i wydarzeń, -gadżety reklamowe i torby papierowe na upominki, -zasady i procedury przyznawania prawa posługiwania się elementami tożsamości wizualnej Grudziądza. -ewentualnie inne elementy zaproponowane przez Wykonawcę. Opracowanie Strategia promocji marki i identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017 wraz z załącznikami ma być dostarczone Zamawiającemu w 2 zestawach, składających się z: - wersji drukowanej, - wersji elektronicznej na płytach CD lub DVD (formaty: zgodny z Microsoft Word dla systemu operacyjnego Windows oraz format pdf), - prezentacji Microsoft Power Point dla systemu operacyjnego Windows - na płytach CD lub DVD; przy czym dla wersji elektronicznej oraz prezentacyjnej wszystkie obiekty źródłowe (w tym obiekty graficzne), które zostały wykonane w innych programach powinny być załączone w postaci plików programów źródłowych. Wykonawca powinien posiadać do ww. obiektów źródłowych autorskie prawa majątkowe w niezbędnym zakresie. Opracowanie strategii promocji marki i identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017 pozwoli na połączenie działań podejmowanych do tej pory, jak również zaplanowanie przyszłych projektów, pomysłów oraz pozwoli na określenie zakresu i intensywności działań promocyjnych. Plan promocji ma uwzględniać wypracowane wcześniej wnioski: zakładane do osiągnięcia cele, produkty turystyczne, grupy docelowe do których skierowany będzie plan oraz możliwości zastosowania różnych narzędzi m.in.: strony internetowe, media, publikacje i materiały promocyjne, imprezy i inne. Zamawiający wymaga, aby w planie promocji zostały w szczególności opracowane kompleksowe działania mające na celu stworzenie, wdrożenie i promocję produktów turystycznych. W tym planie Wykonawca zobowiązany jest wskazać źródła finansowania poszczególnych przedsięwzięć. Współpraca Zamawiającego z Wykonawcą. Zamawiający zobowiązuje się ścisłej współpracy z wykonawcą w ramach dokonywania akceptacji, konsultacji lub wskazywania obszarów wymagających poprawy w przedstawionych dokumentach i koncepcjach. Zamawiający będzie dokonywał opisanych czynności bez zbędnej zwłoki, w czasie nie dłuższym niż 4 dni robocze. Podwykonawcy: Wykonawca, który zamierza powierzyć podwykonawcom wykonanie jakiejkolwiek części zamówienia, zobowiązany jest wskazać na druku formularza ofertowego zakres zamówienia powierzany podwykonawcom. Brak jakiejkolwiek wzmianki w tym zakresie na formularzu oferty, będzie uznawane za stwierdzenie samodzielnego wykonania zamówienia
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 793422005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 3 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Wartość merytoryczna
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.grudziadz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach