Przetargi.pl
Opracowanie projektu ustalenia klasyfikacji gleboznawczej gruntów dla 117 działek ewidencyjnych położonych na terenie powiatu włoszczowskiego, zalesionych na podstawie przepisów o wspieraniu obszarów wiejskich wraz z opracowaniem dokumentacji geodezyjnej niezbędnej do ujawnienia wynikających z opracowania projektu zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków.

Starostwo Powiatowe ogłasza przetarg

  • Adres: 29-100 Włoszczowa, ul. Wiśniowa 10
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 3944950 , fax. 041 3944965
  • Data zamieszczenia: 2013-06-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe
    ul. Wiśniowa 10 10
    29-100 Włoszczowa, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 3944950, fax. 041 3944965
    REGON: 29101936000010
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-wloszczowa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie projektu ustalenia klasyfikacji gleboznawczej gruntów dla 117 działek ewidencyjnych położonych na terenie powiatu włoszczowskiego, zalesionych na podstawie przepisów o wspieraniu obszarów wiejskich wraz z opracowaniem dokumentacji geodezyjnej niezbędnej do ujawnienia wynikających z opracowania projektu zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opracowanie projektu ustalenia klasyfikacji gleboznawczej gruntów dla 117 działek ewidencyjnych położonych na terenie powiatu włoszczowskiego, zalesionych na podstawie przepisów o wspieraniu obszarów wiejskich wraz z opracowaniem dokumentacji geodezyjnej niezbędnej do ujawnienia wynikających z opracowania projektu zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków. Położenie obiektu - gmina Włoszczowa - 9 działek - gmina Kluczewsko - 7 działek - gmina Krasocin - 43 działki - gmina Moskorzew - 4 działki - gmina Radków - 13 działek - gmina Secemin - 41 działek Szczegółowy zakres opracowania: WYKAZ DZIAŁEK OBJĘTYCH OPRACOWANIEM Lp. GMINA OBRĘB - NR OBRĘBU NR DZIAŁKI POWIERZCHNIA CAŁKOWITA ZALESIENIA POWIERZCHNIA DZIAŁEK EWIDENCYJNA WEDŁUG DZIAŁKI w (ha) DECYZJI O PRZEKWA- LIFIKOWANIE Z URZĘDU GRUNTU ROLNEGO NA LEŚNY w (ha) 1 Włoszczowa Włoszczowa 08 4781/2 0,53 0,7413 Rząbiec 23 14 2,00 2,64 793 0,49 0,49 Ludwinów 15 721 0,48 0,65 Bebelno Kolonia 01 350 1,18 1,18 Bebelno Wieś 02 267 1,25 1,25 Czarnca 04 1203 0,48 0,64 Jeżowice 10 272/1 1,19 1,19 274/1 1,54 1,66 2 Moskorzew Moskorzew 10 184 1,43 1,43 185 1,85 2,05 Tarnawa Góra 13 529 0,57 0,57 Mękarzów 11 1166 0,46 0,46 3 Secemin Secemin 13 1681/2 1,02 1,02 1082/1 0,95 1,56 2173 1,05 1,05 1656/1 0,41 0,41 1657 0,83 0,83 Żelisławice 19 158/3 1,92 3,75 184 1,46 3,50 124 1,20 1,46 185 0,64 2,22 186 0,31 0,82 54 1,36 1,49 443 1,10 2,21 Żelisławiczki 20 449 0,71 0,83 450 0,12 0,13 454/2 0,94 1,78 454/3 0,95 1,48 Wałkonowy Górne 15 193 1,89 1,96 201/2 0,56 0,58 203 0,74 0,77 239 1,37 1,60 241 2,03 2,45 157 0,66 1,50 259 0,55 7,40 Bichniów 02 484 0,60 0,60 455 0,88 1,11 486 1,94 1,94 488 0,60 0,60 Wola Wolica 17 300/2 1,29 1,29 76/2 1,31 1,65 77/2 0,34 0,40 40 0,37 0,62 60 0,63 0,63 84 1,02 1,07 85 0,60 0,60 86 0,51 0,61 Czaryż 04 52 0,65 1,14 3 1,04 1,04 Krzepin 09 758 0,70 0,70 Marchocice 10 1080/2 0,60 0,69 Zwlecza 18 336 0,65 0,74 Krzepice 08 38 1,36 1,36 4 Krasocin Krasocin 11 543 0,49 0,56 859 1,02 1,02 1010 1,08 1,08 1011 0,79 0,79 1038 2,26 2,26 1055 0,54 0,54 143 0,62 0,62 1079 2,75 3,85 Ludynia 13 70 1,11 1,11 611 0,77 1,13 615 0,99 0,99 530/20 1,00 1,00 530/21 0,44 0,4470 530/22 0,50 0,50 188/1 0,50 0,50 561 0,29 0,29 562 0,08 1,72 252 1,13 2,11 253 0,74 0,92 Mieczyn 14 1312 0,50 0,50 Czostków 05 268/2 1,63 1,63 2.101 0,74 1,11 Oleszno 16 304/2 0,48 1,74 1714 2,05 2,36 355 0,53 2,13 Świdno 21 4667 1,87 1,92 4675 0,59 0,94 4210 0,61 0,74 4330 0,50 1,03 4652 2,31 2,37 Cieśle 04 765 0,59 0,9834 Żeleźnica-Zabrody 25 668/2 0,30 0,3006 1248 0,55 0,67 Gruszczyn 07 929 2,15 2,40 Wola Świdzińska 23 118 0,69 0,69 123 0,96 2,15 124 0,77 0,80 Dąbrówka 06 34 0,93 1,67 Borowiec 01 328/1 1,12 3,13 Sułków 20 416/1 0,0237 0,0237 416/2 1,28 1,28 433/1 0,94 1,92 433/2 0,90 1,84 5 Radków Radków 10 865 0,85 0,98 Brzeście 03 139 2,88 2,88 89 1,74 1,74 Bałków 01 485 0,47 0,47 486 0,72 0,72 487 0,43 0,43 488 0,72 0,72 439 1,75 2,99 Kwilina 08 874 1,09 1,09 108 0,71 0,98 109/1 0,77 0,89 Krasów 07 1001 0,50 0,50 1002 0,51 0,51 6 Kluczewsko Rzewuszyce 22 407 0,79 1,04 77 0,60 0,91 22 0,52 0,54 80 0,73 3,24 545/1 0,59 2,73 Miedziana Góra 17 95 1,05 1,16 Łapczyna Wola 16 260/1 1,01 1,01 MATERIAŁY DO WYKORZYSTANIA Przekazane przez zamawiającego: - decyzje o przekwalifikowaniu gruntu rolnego na las: 67 szt. - wzór zawiadomienia o wszczęciu postępowania klasyfikacyjnego - opracowane egzemplarze obwieszczeń o przeprowadzeniu klasyfikacji - wzór zawiadomienia o wyłożeniu projektu ustalenia klasyfikacji do publicznego wglądu Do pozyskania przez wykonawcę: - dane PZGiK pozyskane w oparciu o zgłoszenie pracy geodezyjnej - dane, materiały i inne informacje pozyskane w wyniku wykonywanych prac terenowych CEL OPRACOWANIA Opracowanie projektu ustalenia klasyfikacji dla działek, na których dokonano nowych zalesień, celem wykazania w operacie ewidencyjnym nowych użytków leśnych i określeniem dla nich właściwej klasy bonitacyjnej gleb oraz opracowanie dokumentacji geodezyjnej niezbędnej do wprowadzenia wynikających z projektu klasyfikacji zmian w bazach danych składających się na operat ewidencji gruntów i budynków. Zakres czynności związanych z przeprowadzeniem gleboznawczej klasyfikacji gruntów W ramach czynności wykonawca dokona: - analizy niezbędnych materiałów stanowiących państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny - przeprowadzenia czynności klasyfikacyjnych w terenie - sporządzenia projektu ustalenia klasyfikacji W zakresie przeprowadzanych czynności wykonawca dokona zawiadomienia stron postępowania aktualizacyjnego o terminie przeprowadzenia czynności klasyfikacyjnych w terenie. Zawiadomień należy dokonać zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów. W trakcie wykonywania prac klasyfikacyjnych klasyfikator dokonana: sporządzenia opisu fizjograficznego, ustali zasięg gruntów podlegających klasyfikacji, dokona badania profili glebowych, ustali typ siedliskowy lasu, zaliczy grunt do odpowiedniej klasy bonitacyjnej, typu i rodzaju gleby oraz określi zasięg konturów typów gleb i klas bonitacyjnych, określi rodzaj użytku gruntowego. Z czynności terenowych sporządzi protokół. Prace należy wykonać zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów. W wyniku wykonanych czynności wykonawca opracuje projekt ustalenia klasyfikacji zawierający dokumenty wyszczególnione i opisane w powyższym rozporządzeniu w tym mapę klasyfikacji i protokół dotyczący wykonanych czynności i ustaleń. Dla każdego obrębu ewidencyjnego należy sporządzić oddzielny projekt ustalenia klasyfikacji. Mapa klasyfikacji oraz protokół powinny być opatrzone odpowiednim numerem kancelaryjnym postępowania o przeprowadzeniu klasyfikacji, nadanym przez zamawiającego oddzielnie dla każdego projektu/postępowania. Czynności związane z aktualizacją operatu ewidencji gruntów i budynków Na podstawie dokonanych czynności klasyfikacyjnych i ich wyników wykonawca opracuje odpowiednie wykazy zmian danych ewidencyjnych niezbędne do ujawnienia stwierdzonych zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków. Wykazy zmian gruntowych należy opracować zgodnie ze wzorem Nr 25 do instrukcji G-5. Na potrzeby aktualizacji części kartograficznej operatu ewidencyjnego wykonawca przekaże opracowane obiekty - całe działki ewidencyjne z zawartymi w ich obszarze konturami klas bonitacyjnych i konturów użytków gruntowych - w formie cyfrowych baz danych zawierających wyżej wspomniane, topologicznie poprawne, powierzchniowe obiekty wykazane zgodnie z przepisami rozporządzenia MRRiB w sprawie ewidencji gruntów i budynków z 29 marca 2001 r. (Dz.U. z 2001 r. Nr 38, poz. 454) - załącznik nr 4 pkt.17, 21 (poligon z enklawami) i pkt. 23 (obszar spójny ograniczony zbiorem łamanych zamkniętych). Kontury klas gleboznawczych oraz użytków gruntowych należy wykazać w jednej bazie obiektów powierzchniowych jako kontury klasoużytków. Numery i oznaczenia konturów klas bonitacyjnych należy pozyskać z projektu ustalenia klasyfikacji. Numery klasoużytków powinny wynikać z numeru klasy bonitacyjnej, a w przypadku braku unikalności oznaczenia, unikalny numer konturu nada wykonawca. W przypadku wykazywania oznaczeń i numerów klasoużytków niepodlegających aktualizacji i pozostających w obrębie aktualizowanej działki bez zmian, numery konturów należy przyjąć z operatu ewidencyjnego, zachowując ich unikalność poprzez ewentualne dodanie dodatkowej cyfry na końcu istniejącego numeru konturu. Identyfikatory działek należy przyjąć z operatu ewidencyjnego. Przy nadawaniu numerów i identyfikatorów należy zachować zasady wynikające z rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów i budynków. Granice działek należy przyjąć w oparciu o dane części kartograficznej operatu ewidencyjnego prowadzonej w postaci bazy działek. W utworzonej i przekazywanej do PZGiK roboczej bazie działek powstałej w wyniku wykonywanego opracowania wykonawca wykaże i pozostawi niezmienne atrybuty punktów granicznych pozyskane z PZGiK. Niedopuszczalne jest również dokonywanie zmiany współrzędnych powyższych punktów. W przypadku, gdy mapa ewidencyjna prowadzona jest w postaci rastrowej wykonawca pozyska granice działki do opracowania i utworzenia bazy roboczej w drodze digitalizacji istniejących map rastrowych. Wykonawca nada pozyskiwanym punktom numery/identyfikatory po otrzymaniu ich listy od zamawiającego oraz atrybuty opisowe zgodne z faktycznym sposobem pozyskiwania informacji o tych punktach oraz ich stanem faktycznym. W przypadku utworzenia bazy roboczej w drodze digitalizacji (brak bazy działek w PZGiK) granice konturów klas bonitacyjnych, użytków gruntowych i klasoużytków należy pozyskać w oparciu o terenowe dane pomiarowe, zdigitalizowane granice działek oraz w wyniku digitalizacji granic konturów w obszarze działek, które nie podlegały aktualizacji klasyfikacji bonitacyjnej. Granice konturów/klasoużytków powinny tworzyć poprawne topologiczne, zamknięte figury powierzchniowe. W zakresie aktualizowanych działek, dla których prowadzona jest numeryczna baza klasoużytków ich granice do bazy roboczej należy pozyskać z powyższej bazy, a następnie zaktualizować w oparciu o wyniki pomiarów terenowych związanych z czynnościami aktualizacyjnymi w zakresie klasyfikacji bonitacyjnej. Celem wykazania w obszarze aktualizowanej działki zamkniętych figur powierzchniowych odpowiadających poszczególnym klasoużytkom, należy wykazać ich nowe granice po obrysie granic działki ewidencyjnej. Tak powstałym w bazie roboczej nowym klasoużytkom należy nadać numer wynikający z operatu klasyfikacyjnego lub projektu ustalenia klasyfikacji rozróżniony poprzez dodanie kolejnej cyfry w numerze klasoużytku. Tym samym w miejscach przecięć granic konturów z granicami działki należy utworzyć dodatkowe punkty załamania konturów. Numery punktów konturów powinny być zgodne z odpowiednimi numerami wykazanymi w operacie ewidencyjnym. W przypadku braku punktów w bazie wykonawca nada identyfikatory punktów wybrane z listy przekazanej przez zamawiającego. Informacje wynikające z opracowanych wykazów zmian danych ewidencyjnych i baz roboczych powinny być zgodne z ustaleniami wynikającymi z projektu ustalenia klasyfikacji po ewentualnym uwzględnieniu zastrzeżeń do tego projektu. Ogólne zasady wykonywania zlecenia Zamawiający przekaże wykonawcy wzór zawiadomienia o wszczęciu z urzędu przeprowadzenia klasyfikacji gleboznawczej gruntów. Wykonawca po ustaleniu miejsca i terminu rozpoczęcia czynności klasyfikacyjnych w terenie oraz uzupełnieniu wzoru zawiadomienia odpowiednimi danymi przekaże wydrukowane egzemplarze zamawiającemu celem potwierdzenia ich przez organ prowadzący postępowanie. Wykonawca doręczy powyższe zawiadomienia stronom postępowania za pośrednictwem poczty lub osobiście. Z dokonanych czynności doręczenia wykonawca przekaże zamawiającemu dowody/potwierdzenia prawidłowego zawiadomienia stron. Prawidłowość zawiadomienia należy do obowiązków wykonawcy i jest warunkiem prawidłowości wykonania zamówienia. Wykonawca dokona także wywieszenia opracowanego przez zamawiającego w formie obwieszczenia zawiadomienia o przeprowadzonych czynnościach klasyfikacyjnych na tablicach informacyjnych sołectw, do których należą działki objęte opracowaniem. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć potwierdzenie wywieszenia obwieszczenia na powyższych tablicach w postaci wykazującej to adnotacji złożonej przez właściwego miejscowo sołtysa. Obwieszczenia zawiadamiającego o dokonywanych czynnościach klasyfikacyjnych w urzędach gmin i starostwie dokona zamawiający. W zakresie zawiadamiania stron należy stosować przepisy szczególne rozporządzenia w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów. W ustalonych przez wykonawcę terminach czynności klasyfikacyjnych w terenie dokona upoważniony przez zamawiającego, a wskazany i działający na zlecenie wykonawcy klasyfikator, spełniający określone w niniejszym zamówieniu wymagania. Niezbędne do wystawienia upoważnienia dane klasyfikatora wykonawca przekaże zamawiającemu przed dokonaniem zawiadomienia o przeprowadzanych czynnościach klasyfikacyjnych. Po dokonaniu czynności klasyfikacyjnych w terenie i opracowaniu projektu ustalenia klasyfikacji, wykonawca przekaże go zamawiającemu. Do projektu należy załączyć opracowane wykazy zmian gruntowych. Po protokolarnym przekazaniu zamawiającemu wyżej opisanej, kompletnej dla całego zlecenia dokumentacji wykonawca w oparciu o wcześniej przygotowany przez zamawiającego wzór, w oparciu o przepisy rozporządzenia w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów dokona zawiadomienia storn postępowania o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu ustalenia klasyfikacji. Przedstawiciel wykonawcy będzie brał udział przy wyłożeniu (na okres 14 dni) projektu klasyfikacji. Niezwłocznie po zakończeniu wyłożenia wykonawca ustosunkuje się pisemnie do złożonych do projektu klasyfikacji zastrzeżeń. W przypadku konieczności dokonania dodatkowych prac terenowych, obliczeniowych czy innych czynności edycyjno/redakcyjnych zawiązanych z uwzględnieniem zastrzeżeń złożonych do projektu zakończenie wykonania zlecenia uwarunkowane jest zakończeniem tych prac. Po dokonaniu wyłożenia projektu ustalenia scalenia i po uwzględnieniu w opracowaniu lub ustosunkowaniu się do złożonych zastrzeżeń wykonawca będzie mógł przystąpić do przekazania opracowania zamawiającemu. Za termin zakończenia wykonywania zlecenia uznana będzie data przekazania zamawiającemu kompletnej dokumentacji opisanej w rozdziale I pkt 6 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, uwzględniającej rozstrzygnięcia złożonych do projektu klasyfikacyjnego zastrzeżeń.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713543007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.starostwo.wloszczowa.eobip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach