Przetargi.pl
Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego poprzedzonego wielowariantową koncepcją pn.: Optymalna metoda zarządzania ryzykiem powodziowym rz. Wisłoki w km rzeki od 27+000 do 34+000 i potoku Kiełkowskiego ze szczególnym uwzględnieniem miejscowości Kiełków, woj. podkarpackie wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji lub pozwolenia na budowę dla wybranego wariantu

Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych ogłasza przetarg

  • Adres: 35-959 Rzeszów, ul. Hetmańska 9
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 8537 440 , fax. 17 8536421
  • Data zamieszczenia: 2012-08-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych
    ul. Hetmańska 9 9
    35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 17 8537 440, fax. 17 8536421
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzmiuw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Wojew.samorządowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej(jedn.budżet.)

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego poprzedzonego wielowariantową koncepcją pn.: Optymalna metoda zarządzania ryzykiem powodziowym rz. Wisłoki w km rzeki od 27+000 do 34+000 i potoku Kiełkowskiego ze szczególnym uwzględnieniem miejscowości Kiełków, woj. podkarpackie wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji lub pozwolenia na budowę dla wybranego wariantu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. Przedmiotem zamówienia jest: 1. opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego poprzedzonego wielowariantową koncepcją pn.: Optymalna metoda zarządzania ryzykiem powodziowym rz. Wisłoki w km rzeki od 27+000 do 34+000 i potoku Kiełkowskiego ze szczególnym uwzględnieniem miejscowości Kiełków, woj. podkarpackie. Nazwa zadania po wybraniu metody zarządzania ryzykiem powodziowym powinna zostać ustalona z Zamawiającym. 2. uzyskanie decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji lub pozwolenia na budowę dla wybranego wariantu. B. ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: I. Prac przedprojektowych w zakresie Oceny Oddziaływania na Środowisko. II. Prac przedprojektowych pozostałych. III. Prac projektowych. IV. Usług towarzyszących pracom projektowym V. Operatu szacunkowego wyceny nieruchomości gruntowych. I. PRACE PRZEDPROJEKTOWE W ZAKRESIE OCENY ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO 1. Opracowanie optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym Zakres optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym obejmuje: 1) Opracowanie minimum 3 wariantów/optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym dla lewostronnego brzegu rz. Wisłoki w km rzeki od 27+000 do 34+000 oraz zlewni potoku Kiełkowskiego przy uwzględnieniu: a) map prezentujących obszary Natura 2000 - http://natura2000.gdos.gov.pl/strona/przegladanie, b) wyników monitoringu innych planów i przedsięwzięć, c) literatury przyrodniczej dotyczącej rozpatrywanego obszaru, d) dokumentów strategicznych (Mapy prezentujące zagrożenie powodziowe na obszarze administrowanym przez RZGW w Krakowie - www.krakow.rzgw.gov.pl, Plan gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły), e) materiałów (gminnego, powiatowego i wojewódzkiego) zespołów zarządzania kryzysowego. Dla każdego z opracowywanych wariantów należy wykonać: a) obliczenia hydrauliczne i hydrologiczne b) przekroje dolinowe, wykonane w co najmniej 5 miejscach (które mogą być wykorzystane dla potrzeb proponowanych wariantów), umożliwiających sporządzenie charakterystyki hydrologicznej i hydraulicznej doliny potoku dla celów wyboru metody zarządzania ryzykiem powodziowym c) opracowanie wstępnych warunków gruntowo - wodnych polegających na określeniu nośności gruntu w miejscach posadowienia projektowanych budowli hydrotechnicznych d) opracowanie wstępnej analizy występujących składników przyrody ożywionej i nieożywionej (na podstawie wizji w terenie na obszarze potencjalnego oddziaływania inwestycji) e) dokonać oceny oddziaływania realizowanego przedsięwzięcia hydrotechnicznego na stan/potencjał ekologiczny jednolitych części wód (ocena powinna być przedstawiona przez ekspertów w zakresie oceny oddziaływania przedsięwzięć na ekosystemy wodne) w tym: - identyfikację jednolitej części wód powierzchniowych, kategorii jednolitej części wód powierzchniowych oraz przypisanych jej celów środowiskowych - dokonać ustalenia czynników oddziaływania przedsięwzięcia na elementy jakości wód (elementy: biologiczne, hydromorfologiczne, fizykochemiczne) - analiza oddziaływań na etapie realizacji i eksploatacji planowanego przedsięwzięcia oraz analiza wpływu planowanego przedsięwzięcia na cele środowiskowe JCWP, działania ukierunkowane na maksymalne złagodzenie skutków przedmiotowego przedsięwzięcia dla określonego celu - przy ocenie istotności oddziaływania przedsięwzięcia na stan wód Wykonawca uwzględni uwarunkowania związane z obowiązkiem osiągnięcia celów środowiskowych wynikających z art. 38 d) oraz art. 38 f) ustawy Prawo wodne. W tym zakresie Wykonawca uwzględni stosowne wyjaśnienia do definicji dobrego stanu ekologicznego, dobrego potencjału ekologicznego oraz celów obszarów chronionych (informacja wyjaśniająca nt. definicji i zagadnień problemowych w kontekście stosowania art. 4 ust. 7 RDW). f) podać koszty środowiskowe rozumiane jako wartość materialną strat w środowisku powodowanych korzystaniem z wód (zgodnie z Art. 9, ust. 1, pkt. 5ba Ustawy Prawo wodne) oraz korzyści planowanego przedsięwzięcia. Należy wykonać analizę kosztów i korzyści projektu spełniającą wymogi dyrektywy (RDW), która jest niezbędna aby umożliwić ocenienie, czy korzyści wynikające z zapobieżenia i pogorszenia stanu lub przywrócenia części wód do dobrego stanu środowiska i społeczeństwa są przeważone przez korzyści wynikające z nowych modyfikacji lub zmian dla ludzkiego zdrowia utrzymania bezpieczeństwa lub zrównoważonego rozwoju. Odpowiednie połączenie informacji jakościowych, ilościowych i w pewnych przypadkach odnoszące się do wartości pieniężnych, powinno zależeć od tego co jest niezbędne dla wydania oceny. g) każda metoda/wariant powinna uwzględniać wariantowanie lokalizacyjne, technologiczne projektowe, organizacyjne i funkcjonalne. Należy rozpatrzyć wariantowe możliwości zaprojektowania polderów w celu magazynowania wód z Wisłoki na terenie obejmującym teren Inwestycji. Ponadto należy zaprojektować działania naprawcze (minimalizujące) skutki ingerencji w środowisko z wyszczególnieniem kosztów. Wariantowanie technologiczne i projektowe oraz organizacyjne i funkcjonalne może być praktycznie i formalnie tożsame z wprowadzeniem środków minimalizujących oddziaływanie. Zaprojektowanie środków minimalizujących oddziaływania, które powinno uwzględniać obowiązujące regulacje prawne, wykonalność przedsięwzięcia, koszt wdrożenia oraz stanowiska zainteresowanych stron. h) przedstawienie środków minimalizujących, które powinny zostać przedstawione przez ekspertów ds. OOŚ zespołowi projektowemu, po czym zespół ten powinien określić możliwe do wykonania zmiany technologiczne i wykonawcze w istniejących rozwiązaniach projektowych, uwzględniając także zaproponowane nowe wdrożenia technologiczne (dodatkowe rozwiązania chroniące środowisko), czego efektem powinno być ograniczenie w maksymalnym możliwym zakresie zidentyfikowanych uprzednio negatywnych oddziaływań. i) wskazać: - obszary narażone na niebezpieczeństwo powodzi rozumiane jako określone we wstępnej ocenie ryzyka powodziowego obszary, na których istnieje znaczące ryzyko powodzi lub jest prawdopodobne wystąpienie znaczącego ryzyka powodzi, (art. 9 ust. 1. pkt 6b) Ustawy Prawo Wodne) - obszary szczególnego zagrożenia powodzią (zgodnie z art. 9 ust. 1. pkt 6c) Ustawy Prawo Wodne) - wyszczególnienie sposobu spełnienia celów zarządzania ryzykiem powodziowym zgodnie z: Art. 9 ust. 1b) ustawy Prawo wodne, określenie między innymi ilości: - chronionych mieszkańców - chronionych obiektów przemysłowych (ilość i rodzaj obiektów prywatnych, publicznych i przemysłowych oraz szacunkowa lub księgowa wartość mienia chronionego w wyniku inwestycji) - chronionych obiektów zabytkowych (klasa ochrony, wyszczególnienie najcenniejszych obiektów) 2) Wybór (przy udziale Zamawiającego) najkorzystniejszego wariantu/optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym uwzględniającej konieczność ograniczenia potencjalnych negatywnych skutków powodzi dla życia i zdrowia ludzi, środowiska, dziedzictwa kulturowego oraz działalności gospodarczej (zgodnie z Art. 9, ust. 1, pkt. 1b - Ustawy Prawo wodne) przy uwzględnieniu opinii koordynatora oceny przyrodniczej. 3) Wskazać w formie oceny, że przedsięwzięcie dla wybranego wariantu nie wpłynie na stan wód oraz nie spowoduje zagrożenia nieosiągnięcia celów dla innych części wód. 4) W przypadku gdy realizacja inwestycji wpłynie na pogorszenie dobrego stanu ekologicznego jednolitych części wód powierzchniowych oraz dobrego potencjału ekologicznego sztucznych i silnie zmienionych jednolitych części wód powierzchniowych Wykonawca wystąpi do Prezesa KZGW z wnioskiem o uzyskanie odstępstwa (derogacji) pod warunkiem, że spełnione zostaną jednocześnie następujące warunki (zgodnie z art. 38j - Ustawy Prawo Wodne): - podejmowane są wszelkie działania, aby łagodzić skutki negatywnych oddziaływań na stan jednolitych części wód - przyczyny zmian i działań są szczegółowo przedstawione w PGWD - uzasadniony jest nadrzędny interes publiczny, a pozytywne efekty dla środowiska związane z ochroną zdrowia, utrzymaniem bezpieczeństwa oraz zrównoważonym rozwojem przeważają nad korzyściami utraconymi w następstwie tych zmian i działań - zakładane korzyści nie mogą zostać osiągnięte przy zastosowaniu innych działań, korzystniejszych z punktu widzenia interesów środowiska, ze względu na negatywne uwarunkowania wykonalności technicznej lub nieproporcjonalnie wysokie koszty w stosunku do spodziewanych korzyści (rozpatrzenie alternatyw i wybór najlepszej). Do czasu uzyskania derogacji prace projektowe mogą zostać wstrzymane. Optymalną metodę zarządzania ryzykiem powodziowym (z nazwą zaproponowaną przez Wykonawcę dla wybranej metody/wariantu) należy sporządzić w 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym). II. PRACE PRZEDPROJEKTOWE POZOSTAŁE 1) Wykonanie prac geodezyjno-pomiarowych w tym: a) Zakup lub sporządzenie map sytuacyjno-wysokościowych w zakresie niezbędnym do celów projektowych. Mapy sytuacyjno-wysokościowe należy zaopatrzyć w klauzulę Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, że są aktualne i nadają się do celów projektowych. b) Mapy ewidencyjne i wypisy z rejestru gruntów należy uzyskać i potwierdzić ich aktualność w Starostwie Powiatowym w Mielcu. Uwaga: Mapa do celów projektowych powinna zawierać aktualny stan prawny obowiązującej mapy ewidencyjnej i wszystkie elementy mapy zasadniczej. 2) Obliczenie charakterystyk hydrologicznych potoku Kiełkowskiego zawierające najnowsze dane, w tym z IMiGW o/Kraków, uwzględniające przepływy maksymalne o określonym prawdopodobieństwie przewyższenia, z uwzględnieniem roku 2010. 3) Opracowanie materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (wraz z wariantowymi rozwiązaniami projektowymi) dla wybranego wariantu/optymalnej metody zgodnie z art. 74 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r., Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) - 3 egz. w wersji papierowej + 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym Przedmiotowe materiały winny zawierać m. in.: 1) poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie 2) wypis z rejestru gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, 3) kartę informacyjną przedsięwzięcia zawierającą dane określone w art. 3 ust. 1, pkt. 5) ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, uzupełnioną o warunkowania wyszczególnione w art. 63. UWAGA: w Karcie Informacyjnej powinny się znaleźć informacje nt. przeprowadzonej oceny oddziaływania inwestycji na stan wód. Sporządzenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z wymaganiami art. 74 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko na podpis Zamawiającego. 4) Wykonanie badań geotechnicznych - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym, 5) Opracowanie inwentaryzacji przyrodniczej dla wybranego wariantu/optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym - (W PRZYPADKU KONIECZNOŚCI SPORZĄDZENIA RAPORTU [dla wybranej metody zarządzania ryzykiem powodziowym]) Zakres inwentaryzacji przyrodniczej obejmuje: a) Prace terenowe - Badania terenowe odbywać się będą w km rzeki Wisłoki od 27+000 do 34+000 oraz w zlewni potoku Kiełkowskiego ze szczególnym uwzględnieniem miejscowości Kiełków. Zakres opracowania obejmować będzie badania terenowe na obszarze inwestycji dla wybranego wariantu. Badania terenowe dla powyższego zadania obejmować będą: - Wykonanie dokumentacji kartograficznej oraz fotograficznej występujących cennych elementów przyrody na badanym terenie, - Pomiary obwodów drzew i krzewów stwierdzonych w trakcie badań terenowych, Zebranie krytycznych okazów roślin celem określenia w laboratorium b) Prace kameralne - Naniesienie na wyrysach z map ewidencyjnych (w sposób czytelny) danych uzyskanych z literatury oraz zebranych i udokumentowanych w wyniku przeprowadzonych badań terenowych - Zestawienie danych prezentujących stan aktualny istniejących elementów stwierdzonych w czasie badań terenowych UWAGA: Prace terenowe należy wykonać w okresie nie krótszym niż: od 1 lutego do 1 sierpnia, ponadto zakres badań powinien zostać wyznaczony na podstawie wybranego wariantu oceny zarządzania ryzykiem powodziowym oraz powinien być adekwatny do wybranego wariantu lokalizacyjnego Dokumentacja przyrodnicza będzie zawierać: a) Inwentaryzację przyrodniczą: - położenie i sytuację przestrzenną, charakterystykę terenu otaczającego, opis ekosystemów i zbiorowisk roślinnych, charakterystykę dendroflory w dolinie rzeki, ogólną charakterystykę faunistyczną ze szczególnym uwzględnieniem ichtiofauny, hyperofauny, ornitofauny. - identyfikację i rozmieszczenie siedlisk przyrodniczych oraz gatunków grzybów, roślin i zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem gatunków chronionych b) Potencjalne zagrożenia dotyczące m. in.: gleby, lasów, siedlisk roślin, siedlisk fauny wodnej, nadwodnej, stwierdzonych gatunków roślin i zwierząt oraz siedlisk przyrodniczych c) Zalecenia czynności zabezpieczających: starorzecza, gleby, drzewostan, rośliny zielne, siedliska faunistyczne, d) Wpływ planowanych prac na stosunki wodne, warunki siedliskowe terenów przyległych do planowanej inwestycji, zbiorowiska roślinne (ze szczególnym uwzględnieniem zbiorowisk zależnych od wody - łęgi, wilgotne łąki), chronione gatunki roślin, zwierząt i grzybów, warunki życia, rozrodu i migracji organizmów wodnych oraz funkcję korytarza ekologicznego, jaki pełni dolina rzeki. e) Podstawę opracowania: akty prawne, literatura fachowa f) Załączniki graficzne - mapy, dokumentacja fotograficzna Zakres opracowania przyrodniczego winien uwzględniać również m.in.: a) Opis elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko, w tym elementów środowiska objętych ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151. Poz. 1220 z późn. zm.). b) Analizę wpływu realizacji przedsięwzięcia na zasoby, twory i składniki przyrody wymienione w art. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151. Poz. 1220 z późn. zm.), w szczególności na siedliska przyrodnicze objęte ochroną oraz gatunki grzybów, roślin i zwierząt objętych ochroną gatunkową, występujące na obszarze objętym przedsięwzięciem i w strefie jego możliwego oddziaływania. c) Opis zastosowanej metodyki inwentaryzacji przyrodniczej, która powinna być prowadzona na zasadach przyjętych w nauce. d) Opis działań minimalizujących wpływ przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze. Opracowanie przyrodnicze winno być sporządzone, jako opracowanie umożliwiające wykonanie raportu o oddziaływaniu przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko. Opracowanie przyrodnicze należy sporządzić w 4 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym). 6) Opracowanie (O ILE ZAJDZIE TAKA KONIECZNOŚĆ) raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko Raport winien być sporządzony zgodnie z wymogami art. 66 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2008 r. Nr 199, poz. 1227 z późni. zm.), wg poniżej przedstawionych zagadnień: 1) opis planowanego przedsięwzięcia, 2) opis elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko, w tym elementów środowiska objętych ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.); 3) opis istniejących w sąsiedztwie lub w bezpośrednim zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia zabytków chronionych na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami; 4) opis przewidywanych skutków dla środowiska w przypadku niepodejmowania przedsięwzięcia; 5) opis analizowanych wariantów, 6) określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów, w tym również w przypadku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, a także możliwego transgranicznego oddziaływania na środowisko; 7) uzasadnienie proponowanego przez wnioskodawcę wariantu, ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, 8) opis metod prognozowania zastosowanych przez wnioskodawcę oraz opis przewidywanych znaczących oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na środowisko, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótko-, średnio- i długoterminowe, stałe i chwilowe oddziaływania na środowisko, wynikające z: a) istnienia przedsięwzięcia, b) wykorzystywania zasobów środowiska, c) emisji; 9) opis przewidywanych działań mających na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru; 10) wskazanie, czy dla planowanego przedsięwzięcia jest konieczne ustanowienie obszaru ograniczonego użytkowania w rozumieniu przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska, oraz określenie granic takiego obszaru, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących obiektów budowlanych i sposobów korzystania z nich; 11) przedstawienie zagadnień w formie graficznej; 12) przedstawienie zagadnień w formie kartograficznej w skali odpowiadającej przedmiotowi i szczegółowości analizowanych w raporcie zagadnień oraz umożliwiającej kompleksowe przedstawienie przeprowadzonych analiz oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko; 13) analizę możliwych konfliktów społecznych związanych z planowanym przedsięwzięciem; 14) przedstawienie propozycji monitoringu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na etapie jego budowy i eksploatacji lub użytkowania, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru; 15) wskazanie trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy, jakie napotkano, opracowując raport; 16) streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie, w odniesieniu do każdego elementu raportu; 17) nazwisko osoby lub osób sporządzających raport; 18) źródła informacji stanowiące podstawę do sporządzenia raportu. Ponadto Raport powinien zawierać: 1) Analizę wpływu realizacji przedsięwzięcia na: a) zasoby, twory i składniki przyrody wymienione w art. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r., o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. zm.) b) środowisko przyrodnicze, 2) Zdefiniowane wszystkie przedsięwzięcia lub plany, które w połączeniu z planowanym przedsięwzięciem mogą spowodować negatywne oddziaływania na środowisko przyrodnicze i ekosystem rzeki Wisłoki i potoku Kiełkowskiego (w tym np. dalsze planowane regulacje tej rzeki i potoku lub ich dopływów); 3) Charakterystykę przyrodniczą terenu, 4) Opis zastosowanej metodyki inwentaryzacji przyrodniczej, która powinna być prowadzona na zasadach przyjętych w nauce; 5) Określenie stopnia ingerencji w roślinność nadbrzeżną, a ponadto przedstawić skład gatunkowy i ilościowy drzew i krzewów przeznaczonych do usunięcia; 6) Analizę wpływu planowanego przedsięwzięcia na funkcjonowanie korytarza ekologicznego, jakim jest dolina rzeki Wisłoki i potoku Kiełkowskiego; 7) Analizę oraz wskazanie terminów realizacji zaplanowanych działań w ramach projektowanego przedsięwzięcia w celu uwzględnienia potrzeby ochrony istotnych z punktu widzenia przyrody, gatunków roślin i grzybów oraz ich siedlisk; 8) Informacje dotyczące przewidywanego wpływu przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze odcinka położonego poniżej miejsca budowy wału; 9) Opis działań minimalizujących wpływ przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze, w tym wariantów alternatywnych dla planowanego przedsięwzięcia; 10) Przedstawienie zasadności planowanego zamierzenia (na załączniku graficznym należy zilustrować zasięg wód powodziowych obecnie oraz przewidywany zasięg wód powodziowych po przeprowadzeniu przedmiotowego zamierzenia) i uzasadnienie wybranej metody zarządzania ryzykiem powodziowym 11) Charakterystykę stanu wód powierzchniowych jednolitych części wód narażonych na oddziaływanie planowanego przedsięwzięcia na podstawie stanu ekologicznego i chemicznego oraz identyfikację potencjalnych oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na etapie jego realizacji i eksploatacji na obecny stan wód - opracowaną w pracach przedprojektowych 12) Uzasadnienie zamiaru realizacji przedsięwzięcia. Raport należy sporządzić w 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) Zakres raportu, o ile będzie wymagany, przedstawi organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w drodze postanowienia - wskaże konieczność jego opracowania i określi zakres bądź też postanowi o braku konieczności jego wykonania, stosownie do Art. 63 Ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. III. PRACE PROJEKTOWE 1) Projekt zagospodarowania terenu dla wybranego wariantu/metody wraz z towarzyszącymi projektami rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną (zabezpieczenia, przełożenia, rozbiórki, demontaże, podniesienie terenu) - po 6 egz. w wersji papierowej oraz po 2 egz. w wersji elektronicznej (dla każdego projektu oddzielnie) w formacie uzgodnionym z Zamawiającym 2) Projekt architektoniczno-budowlany dla wybranego wariantu/metody wraz z towarzyszącymi projektami rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną (zabezpieczenia, przełożenia, rozbiórki, demontaże, podniesienie terenu), oraz uwzględnieniem lokalizacji dróg dojazdowych dla potrzeb prowadzonych robót - po 6 egz. w wersji papierowej oraz po 2 egz. w wersji elektronicznej (dla każdego projektu oddzielnie) w formacie uzgodnionym z Zamawiającym Projekt powinien określić zasięg oddziaływania planowanej budowy lewego wału Wisłoki na terenie miejscowości Kiełków na tereny prawostronne doliny rzeki Wisłoki. Projekt należy wykonać w nawiązaniu do opracowywanego aktualnie projektu pn.: Wisłoka - Boża Wola - rozbudowa lewego wału Wisłoki w km 4+115-6+737 oraz w km 0+000-0+230 wraz z budową obustronnych wałów cofkowych na potoku Kiełkowskim o długości 150m 3) Projekt wykonawczy dla wybranego wariantu/metody wraz z towarzyszącymi projektami rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną (zabezpieczenia, przełożenia, rozbiórki, demontaże, podniesienie terenu), oraz uwzględnieniem lokalizacji dróg dojazdowych dla potrzeb prowadzonych robót - po 4 egz. w wersji papierowej oraz po 1 egz. w wersji elektronicznej (dla każdego projektu oddzielnie) w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 4) Przedmiary robót (dla każdego projektu oddzielnie) - opracowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicz?nych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytko?wego (Dz.U. z 2004r., Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.) - 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formie uzgodnionej z Zamawiającym. 5) Kosztorys inwestorski (dla każdego projektu oddzielnie) wraz z zestawieniem całkowitych kosztów - opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w spra?wie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania plano?wanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre?ślonych w programie funkcjonalno- użytkowym (Dz.U. z 2004r., Nr 130, poz. 1389) - 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym (wraz z 2 egz. tabeli elementów scalonych) 6) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (dla każdego projektu oddzielnie) - sporządzona zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicz?nych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytko?wego (Dz.U. z 2004r., Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.) - 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 7) Operat wodnoprawny - 4 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 8) Inwentaryzacja drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki sporządzona zgodnie z Ustawą z dnia 16.04.2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009r., Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.) Inwentaryzacja drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki powinna zawierać: - imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza nieruchomości, - tytuł prawny władania nieruchomością, - nazwę gatunku drzewa lub krzewu, - obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm, - przeznaczenia terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew, - przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu, - wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy, Inwentaryzacja drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki powinna być sporządzona na aktualnej mapie ewidencyjnej oraz zawierać wykaz właścicieli działek zgodnie z ewidencją gruntów - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 9) Projekt podziału nieruchomości w formie operatu geodezyjnego podziału, przedstawiającego podział działek niezbędnych dla wykonania obiektów budowlanych tj. dla ok. 300 działek (Ilość działek została ustalona w sposób orientacyjny i może ulec zmianie. Na etapie projektu budowlanego nastąpi urealnienie ilości działek i wartości przedmiotu zamówienia wg ryczałtowej ceny za 1 działkę) Opracowany projekt powinien być zgodny z obowiązującymi normami i przepisami oraz zasa?dami wiedzy technicznej. Ponadto projekt powinien zawierać opinie, uzgodnienia i sprawdzenia rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów, posiadać wkre?ślony obrys inwestycji. W rozwiązaniach projektowych należy stosować materiały i wyroby budowlane dopusz?czone do stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2004r., Nr 92, poz. 881 z późn. zm.). IV. USŁUGI TOWARZYSZĄCE PRACOM PROJEKTOWYM 1. Uzyskanie prawomocnej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 2. Uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego. 3. Uzyskanie decyzji o warunkach prowadzenia robót. 4. Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji zgodnie ustawą z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2010r., nr 143, poz. 963) lub pozwolenie na budowę zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.); 5. Uzyskanie innych nie wymienionych decyzji o ile zajdzie taka potrzeba w tym również pozwoleń/zgłoszeń dla ewentualnych kolizji z infrastrukturą techniczną V. OPERAT SZACUNKOWY WYCENY NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWYCH ORAZ SKŁADNIKÓW ROŚLINNYCH NA DZIAŁKACH PRZEZNACZONYCH DO WYKUPU NA RZECZ SKARBU PAŃSTWA - 2 egz. w wersji papierowej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym Wyceny nieruchomości winny być sporządzone zgodnie z wymogami określonymi w: - ustawie z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. 2010 Nr 143, poz. 963) zgodnie z wymogami art. 21; - ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2010 Nr 102, poz. 651 z późn. zm.), - rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz. U. Nr 207, poz. 2109 z późn. zm.) - standardach zawodowych rzeczoznawców majątkowych Polskiej Federacji Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych, - Integralną częścią operatu szacunkowego wyceny nieruchomości gruntowych, składników roślinnych i budowlanych będzie zestawienie wartości działek obejmujące następujące dane: - liczba porządkowa - właściciel, władający i jego adres - bonitacja, użytek, klasa - nr działki - nr KW - powierzchnia działki - cena jednostkowa za 1m2 - cena działki do wykupu - cena składników roślinnych i budowlanych - Integralną częścią operatu szacunkowego składników roślinnych jest protokół z inwentaryzacji tych składników sporządzony przez rzeczoznawcę i podpisany przez właściciela lub użytkownika.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713220001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzmiuw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach