Przetargi.pl
Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania pn. Ochrona przed powodzią i odprowadzenie wód powierzchniowych w zlewni potoku Motwica na terenie gminy Laszki, woj. podkarpackie.

Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych ogłasza przetarg

  • Adres: 35-959 Rzeszów, ul. Hetmańska 9
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 8537 440 , fax. 17 8536421
  • Data zamieszczenia: 2012-09-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych
    ul. Hetmańska 9 9
    35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 17 8537 440, fax. 17 8536421
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzmiuw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jednostka budżetowa).

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania pn. Ochrona przed powodzią i odprowadzenie wód powierzchniowych w zlewni potoku Motwica na terenie gminy Laszki, woj. podkarpackie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST: Przedmiotem zamówienia jest: - Opracowanie Optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym1 doliny potoku Motwica na terenie gminy Laszki, woj. podkarpackie - Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego pn. Ochrona przed powodzią i odprowadzenie wód powierzchniowych w zlewni potoku Motwica na terenie gminy Laszki, woj. podkarpackie - Uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę - Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji dla budowy kanału ulgi Przez zarządzanie ryzykiem powodziowym należy rozumieć ograniczenie potencjalnych negatywnych skutków powodzi dla życia i zdrowia ludzi, środowiska, dziedzictwa kulturowego oraz działalności gospodarczej (art. 9 ust 1 pkt. 1b ustawy - Prawo wodne) Stan istniejący na dzień wszczęcia postępowania: 1. PZMiUW w Rzeszowie posiada opracowany w 2010 r. przez Ośrodek Usług Inżynierskich STAAND z/s w Krakowie Program funkcjonalno-użytkowy (załącznik nr 3), w skład którego wchodzi: a) Program funkcjonalno-użytkowy - część opisowa b) Program funkcjonalno-użytkowy - część rysunkowa c) Wariantowa analiza hydrauliczna wraz z wyborem optymalnego rozwiązania d) Inwentaryzacja przyrodnicza e) Dokumentacja geotechniczna f) Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko g) Materiały do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego h) Obliczenie przepływów maksymalnych o określonym prawdopodobieństwie przewyższenia dla rzeki San w przekroju poniżej ujścia potoku Motwica oraz rzeki Szkło w km 0+250 Uwaga: Program funkcjonalno-użytkowy rozpatrzył cztery warianty. Do realizacji został przyjęty wariant 4, który obejmuje: * budowę kanału ulgi w celu ochrony wsi Wietlin o długości ok. 1737,9 m, o wlocie znajdującym się powyżej wsi Wietlin w km 6+158,2 i wylocie poniżej wsi w km 3+233,7 potoku Motwica, * ubezpieczenie skarp i dna kanału ulgi na całej jego długości (ok. 1737,9 m), * budowę pięciu nowych przepustów na trasie kanału ulgi: NP1 w km 0+115,6, NP2 w km 0+522,0, NP3 w km 1+085,5, NP4 w km 1+433,5, NP5 w km 1+649,2 umiejscowionych w miejscach kolizji z istniejącą infrastrukturą dróg, * udrożnienie koryta potoku Motwica poprzez jego poszerzenie i nadanie mu odpowiedniego spadku, niezbędnego do bezpiecznego odprowadzenia wód na odcinku w km 0+186,1 - 12+798,2 potoku Motwica, * ubezpieczenie skarp i dna koryta cieku Motwica w km ok. 0+186,1 - 12+798,2, * przebudowę istniejących przepustów w korycie potoku Motwica: N1 w km 1+892,7, N2 w km 4+079,9, N3 w km 4+706,4, N15 w km 5+850,0, N16 w km 6+264,1, N17 w km 11+655,0, N18 w km 12+583,1 i nadanie im parametrów pozwalających na bezpieczne przeprowadzenie wód powodziowych, * budowę stopnia-rampy w km 3+265,0, * koncepcję rozwiązania wlotu do kanału ulgi i odcinka koryta potoku Motwica sąsiadującego z tym wlotem: budowę progu uniemożliwiającego wpłynięcie wody do kanału przy niskich stanach wód na potoku Motwica oraz budowę przepustu NP6 w km 6+144 potoku Motwica o świetle umożliwiającym przekierowanie części wód wezbraniowych do kanału, * montaż klapy zwrotnej na przepuście N1 cieku Motwica, zabezpieczającej przed cofkowym wylewem wód Sanu w miejscowości Wietlin, * wariant dodatkowy - budowa stanowiska pomp przenośnych w pobliżu przepustu N1, * wycinkę drzew i krzewów w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji. Uwaga: Program funkcjonalno-użytkowy nie odnosił się w żaden sposób do dokumentów strategicznych umożliwiających wybór optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym. W związku z powyższym Zamawiający oczekuje uzupełnienia i przeprowadzenia właściwego wariantowania z wykorzystaniem dokumentów strategicznych (Mapy prezentujące zagrożenie powodziowe na obszarze administrowanym przez RZGW w Krakowie - www.krakow.rzgw.gov.pl, Plan gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły). 2. PZMiUW w Rzeszowie 07.02.2011r. złożył wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w Urzędzie Gminy Laszki, który 03.03.2011r. został przekazany do rozpatrzenia Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Rzeszowie jako organu właściwego do wydania decyzji zgodnie z Ustawą z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych. Postanowieniem z dnia16.05.2011r., znak: WOOS.4233.25.2011.KR-4 został określony zakres raportu (załącznik nr 4). 3. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko opracowany przez firmę STAAND z/s w Krakowie nie uwzględnia oceny wpływu planowanego przedsięwzięcia na cele środowiskowe JCWP. W związku z powyższym Zamawiający oczekuje uzupełnienia w tym zakresie ustalonym przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie w wezwaniu znak: WOOŚ.4233.30.KR-32 z dnia 25.05.2012 r. oraz WOOS.4233.30.2012.KR-47 z dnia 22.08.2012 r. i kolejnych, o ile wystąpią(załącznik nr 5). Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko uzupełniony o w/w zakres winien być sporządzony, jako opracowanie umożliwiające uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 4. PZMiUW w Rzeszowie posiada dokumentację fotograficzną z przeprowadzonej wizji w terenie w dniu 12.04.2012r. (załącznik nr 6). B. ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA OBEJMUJE: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: I. Prac przedprojektowych w zakresie Oceny Oddziaływania na Środowisko. II. Prac przedprojektowych pozostałych. III. Prac projektowych. IV. Usług towarzyszących pracom projektowym V. Operatu szacunkowego wyceny nieruchomości gruntowych. I. PRACE PRZEDPROJEKTOWE W ZAKRESIE OCENY ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO 1. Opracowanie optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym Zakres optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym obejmuje: 1) przekroje dolinowe dla Motwicy wykonane w min. 85 miejscach (które mogą być wykorzystane dla potrzeb proponowanych wariantów), umożliwiających sporządzenie charakterystyki hydrologicznej i hydraulicznej doliny potoku dla celów wyboru metody zarządzania ryzykiem powodziowym; 2) opracowanie wstępnych warunków gruntowo - wodnych polegających na określeniu nośności gruntu w miejscach posadowienia projektowanych budowli hydrotechnicznych; 3) opracowanie minimum 4 wariantów ( w tym wariant 0) optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym dla potoku Motwica w km od 0+186,1 do 12+798,2 (na całej długości) Należy przedstawić analizę wariantową planowanego przedsięwzięcia i zidentyfikować oddziaływania wariantów na środowisko z uwzględnieniem już opracowanych wariantów w materiałach wymienionych w części A . Analiza winna być wykonana na poziomie: wybór metody ochrony przeciwpowodziowej, wariant lokalizacyjny, wariant technologiczny; oraz przy uwzględnieniu: a) map prezentujących obszary Natura 2000 - http://natura2000.gdos.gov.pl/strona/przegladanie, b) wyników monitoringu innych planów i przedsięwzięć, c) literatury przyrodniczej dotyczącej rozpatrywanego obszaru, d) dokumentów strategicznych (Mapy prezentujące zagrożenie powodziowe na obszarze administrowanym przez RZGW w Krakowie - www.krakow.rzgw.gov.pl, Plan gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły), e) materiałów (gminnego, powiatowego i wojewódzkiego) zespołów zarządzania kryzysowego. 2) Opracowanie wstępnej analizy występujących składników przyrody ożywionej i nieożywionej wraz z wskazaniem metod i zasad zastosowanej analizy (na podstawie wizji w terenie na obszarze potencjalnego oddziaływania inwestycji, z wykorzystaniem istniejących wcześniejszych opracowań przyrodniczych - Urząd Gminy, RDOŚ, literatura przedmiotu oraz wykonanych przez firmę STAAND z/s w Krakowie opracowań tj. Inwentaryzacji przyrodniczej i raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko) 3) Dla każdego z opracowywanych wariantów należy: a) dokonać oceny oddziaływania realizowanego przedsięwzięcia hydrotechnicznego na stan/potencjał ekologiczny jednolitych części wód (ocena powinna być przedstawiona przez ekspertów w zakresie oceny oddziaływania przedsięwzięć na ekosystemy wodne - o których mowa w pkt. VII ust. 2.2e) w tym: - identyfikację jednolitej części wód powierzchniowych, kategorii jednolitej części wód powierzchniowych oraz przypisanych jej celów środowiskowych - dokonać ustalenia czynników oddziaływania przedsięwzięcia na elementy jakości wód (elementy: biologiczne, hydromorfologiczne, fizykochemiczne) - analiza oddziaływań na etapie realizacji i eksploatacji planowanego przedsięwzięcia oraz analiza wpływu planowanego przedsięwzięcia na cele środowiskowe JCWP, działania ukierunkowane na maksymalne złagodzenie skutków przedmiotowego przedsięwzięcia dla określonego celu - przy ocenie istotności oddziaływania przedsięwzięcia na stan wód Wykonawca uwzględni uwarunkowania związane z obowiązkiem osiągnięcia celów środowiskowych wynikających z art. 38 d) oraz art. 38 f) ustawy Prawo wodne. W tym zakresie Wykonawca uwzględni stosowne wyjaśnienia do definicji dobrego stanu ekologicznego, dobrego potencjału ekologicznego oraz celów obszarów chronionych (informacja wyjaśniająca nt. definicji i zagadnień problemowych w kontekście stosowania art. 4 ust. 7 RDW - załącznik nr 7). b) podać koszty środowiskowe rozumiane jako wartość materialną strat w środowisku powodowanych korzystaniem z wód (zgodnie z Art. 9, ust. 1, pkt. 5ba Ustawy Prawo wodne) oraz korzyści planowanego przedsięwzięcia. Należy wykonać analizę kosztów i korzyści projektu spełniającą wymogi dyrektywy (RDW), która jest niezbędna aby umożliwić ocenienie, czy korzyści wynikające z zapobieżenia i pogorszenia stanu lub przywrócenia części wód do dobrego stanu środowiska i społeczeństwa są przeważone przez korzyści wynikające z nowych modyfikacji lub zmian dla ludzkiego zdrowia utrzymania bezpieczeństwa lub zrównoważonego rozwoju. Odpowiednie połączenie informacji jakościowych, ilościowych i w pewnych przypadkach odnoszące się do wartości pieniężnych, powinno zależeć od tego co jest niezbędne dla wydania oceny. c) każda metoda/wariant powinna uwzględniać wariantowanie lokalizacyjne, technologiczne organizacyjne i funkcjonalne oraz zaprojektowanie działań naprawczych (minimalizujących) skutki ingerencji w środowisko z wyszczególnieniem kosztów. Wariantowanie technologiczne oraz organizacyjne i funkcjonalne może być praktycznie i formalnie tożsame z wprowadzeniem środków minimalizujących oddziaływanie. Zaprojektowanie środków minimalizujących oddziaływania, które powinno uwzględniać obowiązujące regulacje prawne, wykonalność przedsięwzięcia, koszt wdrożenia oraz stanowiska zainteresowanych stron. d) przedstawić środki minimalizujące, które powinny zostać przedstawione przez ekspertów ds. OOŚ zespołowi projektowemu, po czym zespół ten powinien określić możliwe do wykonania zmiany technologiczne i wykonawcze w istniejących rozwiązaniach projektowych, uwzględniając także zaproponowane nowe wdrożenia technologiczne (dodatkowe rozwiązania chroniące środowisko), czego efektem powinno być ograniczenie w maksymalnym możliwym zakresie zidentyfikowanych uprzednio negatywnych oddziaływań. e) wykazać, że realizacja inwestycji jest zgodna z rekomendowaną metodą zarządzania ryzykiem powodziowym przyjętą w oparciu o wykonany program funkcjonalno - użytkowy, oraz wskazać: - obszary narażone na niebezpieczeństwo powodzi rozumiane, jako określone we wstępnej ocenie ryzyka powodziowego obszary, na których istnieje znaczące ryzyko powodzi lub jest prawdopodobne wystąpienie znaczącego ryzyka powodzi, (art. 9 ust. 1. pkt 6b) Ustawy Prawo Wodne) - obszary szczególnego zagrożenia powodzią (zgodnie z art. 9 ust. 1. pkt 6c) Ustawy Prawo Wodne) - wyszczególnienie sposobu spełnienia celów zarządzania ryzykiem powodziowym zgodnie z: Art. 9 ust. 1b) ustawy Prawo wodne, określenie między innymi ilości: - chronionych mieszkańców - chronionych obiektów przemysłowych (ilość i rodzaj obiektów prywatnych, publicznych i przemysłowych oraz szacunkowa lub księgowa wartość mienia chronionego w wyniku inwestycji) - chronionych obiektów zabytkowych (klasa ochrony, wyszczególnienie najcenniejszych obiektów) 4) Dokonać wyboru (przy udziale Zamawiającego) najkorzystniejszego wariantu/optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym uwzględniającej konieczność ograniczenia potencjalnych negatywnych skutków powodzi dla życia i zdrowia ludzi, środowiska, dziedzictwa kulturowego oraz działalności gospodarczej (zgodnie z Art. 9, ust. 1, pkt. 1b - Ustawy Prawo wodne) przy uwzględnieniu opinii koordynatora oceny przyrodniczej (o którym mowa w pkt. VII. ust. 2. 2e)). 5) Wskazać w formie oceny, że przedsięwzięcie dla wybranego wariantu nie wpłynie na stan wód oraz nie spowoduje zagrożenia nieosiągnięcia celów dla innych części wód. 6) W przypadku gdy realizacja inwestycji wpłynie na pogorszenie dobrego stanu ekologicznego jednolitych części wód powierzchniowych oraz dobrego potencjału ekologicznego sztucznych i silnie zmienionych jednolitych części wód powierzchniowych Wykonawca wystąpi do Prezesa KZGW z wnioskiem o uzyskanie odstępstwa (derogacji) pod warunkiem, że spełnione zostaną jednocześnie następujące warunki (zgodnie z art. 38j - Ustawy Prawo Wodne): - podejmowane są wszelkie działania, aby łagodzić skutki negatywnych oddziaływań na stan jednolitych części wód - przyczyny zmian i działań są szczegółowo przedstawione w planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza (PGWD) - uzasadniony jest nadrzędny interes publiczny, a pozytywne efekty dla środowiska związane z ochroną zdrowia, utrzymaniem bezpieczeństwa oraz zrównoważonym rozwojem przeważają nad korzyściami utraconymi w następstwie tych zmian i działań - zakładane korzyści nie mogą zostać osiągnięte przy zastosowaniu innych działań, korzystniejszych z punktu widzenia interesów środowiska, ze względu na negatywne uwarunkowania wykonalności technicznej lub nieproporcjonalnie wysokie koszty w stosunku do spodziewanych korzyści (rozpatrzenie alternatyw i wybór najlepszej). Do czasu uzyskania derogacji prace projektowe mogą zostać wstrzymane, a rozliczenie za już wykonane prace nastąpi zgodnie z postanowieniami s.i.w.z. i umowy. Optymalną metodę zarządzania ryzykiem powodziowym (z nazwą zaproponowaną przez Wykonawcę dla wybranej metody/wariantu) należy sporządzić w 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) II. PRACE PRZEDPROJEKTOWE POZOSTAŁE 1. Wykonanie prac geodezyjno-pomiarowych w tym: a) Zakup lub sporządzenie map sytuacyjno-wysokościowych w zakresie niezbędnym do celów projektowych. Mapy sytuacyjno-wysokościowe należy zaopa?trzyć w klauzulę Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficz?nej oraz Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, że są aktualne i nadają się do celów projektowych. b) Mapy ewidencyjne i wypisy z rejestru gruntów należy uzyskać i potwierdzić ich aktualność w stosownym urzędzie. Uwaga: Mapa do celów projektowych powinna zawierać aktualny stan prawny obowiązującej mapy ewidencyjnej i wszystkie elementy mapy zasadniczej. 2. Wykonanie badań geotechnicznych podłoża gruntowego pod realizacje inwestycji - stosownie do Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r., w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz.U. z 2012r., poz. 463) - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym, 3. Wykonanie obliczeń hydrologiczno-hydraulicznych dla wód miarodajnych wynikających z: - Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000r. w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowania - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie Obliczenia charakterystyk hydrologicznych potoku Motwica winny zawierać najnowsze dane. - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym 4. Uzupełnienie Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko w zakresie oceny wpływu planowanego przedsięwzięcia na cele środowiskowe JCWP. 5. Aktualizacja posiadanych Materiałów do decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego z uwzględnieniem wybranej optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym. - zgodnie z Ustawą z dnia 27.03.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80 z 2003 r. poz. 717 z późn. zm.) - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym III. PRACE PROJEKTOWE Należy wykonać oddzielnie: a) Dla zakresu objętego decyzją pozwolenia na budowę zgodnie z Ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), b) Dla zakresu objętego decyzją o pozwoleniu na realizację inwestycji zgodnie z Ustawą z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. 2010 Nr 143, poz. 963): 1. Projekt zagospodarowania terenu dla wybranego wariantu/metody wraz z towarzyszącymi projektami branżowymi i projektami rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną (zabezpieczenia, przełożenia, rozbiórki, demontaże, podniesienie terenu) - po 6 egz. w wersji papierowej oraz po 2 egz. w wersji elektronicznej (dla każdego projektu oddzielnie) w formacie uzgodnionym z Zamawiającym 2. Projekt architektoniczno-budowlany dla wybranego wariantu/metody wraz z towarzyszącymi projektami branżowymi i projektami rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną (zabezpieczenia, przełożenia, rozbiórki, demontaże, podniesienie terenu) - po 6 egz. w wersji papierowej oraz po 2 egz. w wersji elektronicznej (dla każdego projektu oddzielnie) w formacie uzgodnionym z Zamawiającym 3. Projekt wykonawczy dla wybranego wariantu/metody wraz z towarzyszącymi projektami branżowymi i projektami rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną (zabezpieczenia, przełożenia, rozbiórki, demontaże, podniesienie terenu) oraz uwzględnieniem lokalizacji dróg dojazdowych dla potrzeb prowadzonych robót i ich ewentualnej odbudowy w razie zniszczeń. - po 4 egz. w wersji papierowej oraz po 1 egz. w wersji elektronicznej (dla każdego projektu oddzielnie) w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 4. Przedmiary robót (dla każdego projektu oddzielnie) - opracowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicz?nych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytko?wego (Dz.U. z 2004r., Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.) - 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formie uzgodnionej z Zamawiającym. 5. Kosztorys inwestorski (dla każdego projektu oddzielnie) wraz z zestawieniem całkowitych kosztów - opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w spra?wie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania plano?wanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre?ślonych w programie funkcjonalno- użytkowym (Dz.U. z 2004r., Nr 130, poz. 1389) - 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym (wraz z 2 egz. tabeli elementów scalonych) 6. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (dla każdego projektu oddzielnie) - sporządzona zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicz?nych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytko?wego (Dz.U. z 2004r., Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.) - 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 7. Operat wodnoprawny - 4 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 8. Inwentaryzacja drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki sporządzona zgodnie z Ustawą z dnia 16.04.2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009r., Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.) Inwentaryzacja drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki powinna być sporządzona na aktualnej mapie ewidencyjnej oraz zawierać wykaz właścicieli działek zgodnie z ewidencją gruntów - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 9. Projekt podziału nieruchomości w formie operatu geodezyjnego podziału, przedstawiającego podział działek niezbędnych dla wykonania obiektów budowlanych tj. dla ok. 273 działek (w tym dla budowy kanału ulgi ok. 651 działek). Uwaga Dla budowy kanału ulgi należy wykonać wszystkie wymienione w pkt. III 1-9 prace projektowe i uzyskać stosowne decyzje i opinie włącznie z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji stosownie do wymogów Ustawy z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. 2010 Nr 143, poz. 963). Całość należy skompletować w sposób właściwy dla Ustawy z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. 2010 Nr 143, poz. 963). W opracowaniu należy zamieścić wykaz działek przeznaczonych do wykupu (działki wchodzące w całości pod inwestycję) oraz działki dzielone pod inwestycję. Opracowany projekt zagospodarowania terenu powinien zawierać: - linie rozgraniczające teren inwestycji, - linie projektowanego podziału geodezyjnego, oraz - wskazywać teren niezbędny dla obiektów budowlanych. Ponadto Projekt wykonawczy powinien uwzględniać w części opisowej opis dróg, które mogą ulec uszkodzeniu w trakcie realizacji inwestycji oraz opis sposobu ich naprawy Należy sporządzić mapę poglądową dróg gminnych, powiatowych, ewentualnie wojewódzkich, z podaniem numeru działki ewidencyjnej, długości odcinka na jakim istnieje możliwość powstania uszkodzenia. Powyższe winno być uwzględnione również w przedmiarze robót i kosztorysie inwestorskim. W/w projekty winny zostać opracowane zgodnie z przepisami Prawa Bu?dowlanego i Prawa ochrony środowiska w szczególności zaś z: 1) Ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.); 2) Ustawą z dnia 18 lipca 2001r. Prawo Wodne (Dz.U. z 2012r., poz. 145); 3) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. - Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz.U. z 2008r., Nr 25, poz. 150 z późn. zm.); 4) Ustawą z dnia 17 maja 1989r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst. jedn. Dz.U. z 2010r., Nr 193, poz. 1287 z późn. zm.); 5) Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2010r., Nr 102 poz. 651 z późn. zm.); 6) Ustawą z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003r., Nr 80, poz. 717 z późn. zm.); 7) Ustawą z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2010r., Nr 113 poz. 759 z późn. zm.); 8) Ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2008r., Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.); 9) Ustawa z dnia 6 lipca 1982r. - o księgach wieczystych i hipotece (Dz.U. z 2001r., Nr 124, poz. 1361 z późn. zm.); 10) Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964r., Nr 16, poz. 93 z późn. zm.); 11) Ustawa z dnia 17 listopada 1964r. - Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. z 1964r., Nr 43, poz. 296 z późn. zm.); 12) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000r., Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.), oraz przepisami wykonawczymi do tych ustaw Opracowane projekty powinny być zgodne z obowiązującymi normami i przepisami oraz zasa?dami wiedzy technicznej. Ponadto projekty powinny zawierać opinie, uzgodnienia i sprawdzenia rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów, posiadać wkre?ślony obrys inwestycji. W rozwiązaniach projektowych należy stosować materiały i wyroby budowlane dopusz?czone do stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami: Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2004r., Nr 92, poz. 881 z późn. zm.). z uwzględnieniem przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2010r., Nr 113 poz. 759 z późn. zm.); 10. Uzyskanie umów cywilno-prawnych z właścicielami działek na zajęcie terenu (stałe, czasowe) ujętych w zakresie decyzji pozwolenia na budowę IV. USŁUGI TOWARZYSZĄCE PRACOM PROJEKTOWYM a) Dla zakresu objętego decyzją pozwolenia na budowę 1. Uzyskanie prawomocnej decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego 2. Uzyskanie prawomocnego pozwolenia wodnoprawnego. 3. Uzyskanie prawomocnej decyzji na wycinkę drzew 4. Uzyskanie prawomocnej decyzji o warunkach prowadzenia robót. 5. Uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę 6. Uzyskanie innych nie wymienionych decyzji, o ile zajdzie taka potrzeba, w tym również pozwoleń/zgłoszeń dla ewentualnych projektów branżowych i kolizji z infrastrukturą techniczną b) Dla zakresu objętego decyzją pozwolenia na realizację inwestycji 1. Uzyskanie prawomocnej decyzji pozwolenia wodnoprawnego 2. Uzyskanie prawomocnej decyzji o warunkach prowadzenia robót 3. Uzyskanie prawomocnej decyzji pozwoleniu na realizację inwestycji dla budowy kanału ulgi 4. Uzyskanie innych nie wymienionych decyzji, o ile zajdzie taka potrzeba, w tym również pozwoleń/zgłoszeń dla ewentualnych projektów branżowych i kolizji z infrastrukturą techniczną V. OPERAT SZACUNKOWY WYCENY NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWYCH ORAZ SKŁADNIKÓW ROŚLINNYCH I BUDOWLANYCH NA DZIAŁKACH PRZEZNACZONYCH DO PRZEJĘCIA NA RZECZ SKARBU PAŃSTWA - 2 egz. w wersji papierowej Należy wykonać oddzielnie: a) Dla zakresu objętego decyzją pozwolenia na budowę zgodnie z Ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), b) Dla zakresu objętego decyzją o pozwoleniu na realizację inwestycji zgodnie z Ustawą z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. 2010 Nr 143, poz. 963), tj.: W/w wyceny winny być sporządzone zgodnie z wymogami określonymi w: * Ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2010 Nr 102, poz. 651 z późn. zm.) * Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz. U. Nr 207, poz. 2109 z późn. zm.) * Standardach zawodowych rzeczoznawców majątkowych Polskiej Federacji Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych. Integralną częścią operatu szacunkowego wyceny nieruchomości gruntowych wraz ze składnikami roślinnymi i budowlanymi będzie zestawienie wartości działek obejmujące następujące dane: - Liczba porządkowa - Właściciel, władający i jego adres - Bonitacja, użytek, klasa - Nr działki - Rodzaj zniszczonych składników roślinnych - Rodzaj zniszczonych składników budowlanych - Nr KW - Powierzchnia działki - Cena jednostkowa za 1m2 - Cena działki do wykupu - Wartość odszkodowania za działkę przejmowaną na rzecz Skarbu Państwa - Cena składników roślinnych - Cena składników budowlanych. Integralną częścią operatu szacunkowego jest protokół z inwentaryzacji składników roślinnych i budowlanych sporządzony przez rzeczoznawcę majątkowego i podpisany przez właściciela lub użytkownika. UWAGA: OPERAT SZACUNKOWY należy przekazać Zamawiającemu do 7 dni od powiadomienia przez Zamawiającego, że wydana decyzja o pozwoleniu na realizację inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych stała się ostateczna.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713220001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzmiuw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach