Przetargi.pl
Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym cieku nr ew. 473 w miejscowości Pisarowce, gm. Sanok, woj. podkarpackie wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę.

Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych ogłasza przetarg

  • Adres: 35-959 Rzeszów, ul. Hetmańska 9
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 8537 440 , fax. 17 8536421
  • Data zamieszczenia: 2013-05-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych
    ul. Hetmańska 9 9
    35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 17 8537 440, fax. 17 8536421
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzmiuw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jedn. budżetowa)

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym cieku nr ew. 473 w miejscowości Pisarowce, gm. Sanok, woj. podkarpackie wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I) OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: 1.Prac przedprojektowych w zakresie oceny oddziaływania na środowisko. 2.Prac przedprojektowych pozostałych. 3.Prac projektowych. 4.Usług towarzyszących pracom projektowym. Stan istniejący na dzień wszczęcia postępowania: PZMiUW w Rzeszowie posiada: Opracowanie wstępnego operatu hydrologicznego dla cieku nr ewid. 473 w miejscowości Pisarowce, gm. Sanok, woj. podkarpackie. Zakres rzeczowy opracowania obejmuje: - wstępny operat hydrologiczny cieku nr ewid. 473 - mapy z numerycznym modelem terenu w zapisie cyfrowym - mapy w skali 1:10 000 w zapisie cyfrowym. Uwaga: PZMiUW udostępni w celu wykorzystania dla potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia w/w materiały (zał. nr 3 do SIWZ). Mapy z numerycznym modelem terenu w zapisie cyfrowym zostaną udostępnione wyłonionemu w drodze przetargu wykonawcy. II) ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA OBEJMUJE: A.Prace przedprojektowe w zakresie oceny oddziaływania na środowisko: 1.Opracowanie optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym obejmujące: 1)Opracowanie minimum 4 wariantów (w tym wariantu 0) /optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym dla cieku nr ew. 473 w km 0+000 - 0+420, tj. od ujścia potoku (ujście do potoku Miaszowskiego (Sołotwiny) do przepustu na drodze krajowej w miejscowości Pisarowce, gm. Sanok. 2)Dla każdego z opracowywanych wariantów należy wykonać: a)obliczenia hydrauliczne i hydrologiczne b)opracwanie wstępnych warunków gruntowo - wodnych polegających na określeniu nośności gruntu w miejscach posadowienia projektowanych budowli hydrotechnicznych (planowanej inwestycji) c)opracowanie wstępnej analizy występujących składników przyrody ożywionej i nieożywionej (na podstawie wizji w terenie na obszarze potencjalnego oddziaływania inwestycji) d)analizę wpływu planowanego przedsięwzięcia na etapie jego realizacji i eksploatacji na stan/potencjał jednolitych części wód narażonych na oddziaływanie planowanej inwestycji. e)podać koszty środowiskowe rozumiane jako wartość materialną strat w środowisku powodowanych korzystaniem z wód (zgodnie z art. 9, ust. 1, pkt. 5ba Ustawy Prawo wodne) oraz korzyści planowanego przedsięwzięcia. f)każda metoda/wariant powinna uwzględniać wariantowanie lokalizacyjne, technologiczne, projektowe, organizacyjne i funkcjonalne oraz zaprojektowanie działań naprawczych (minimalizujących) skutki ingerencji w środowisko z wyszczególnieniem kosztów. g)przedstawić środki minimalizujące, które powinni zaproponować eksperci ds. OOŚ zespołowi projektowemu, po czym zespół ten powinien określić możliwe do wykonania zmiany technologiczne i wykonawcze w istniejących rozwiązaniach projektowych, uwzględniając także zaproponowane nowe wdrożenia technologiczne (dodatkowe rozwiązania chroniące środowisko), czego efektem powinno być ograniczenie w maksymalnym możliwym zakresie zidentyfikowanych uprzednio negatywnych oddziaływań. h)wskazać: -obszary narażone na niebezpieczeństwo powodzi rozumiane jako określone we wstępnej ocenie ryzyka powodziowego obszary, na których istnieje znaczące ryzyko powodzi lub jest prawdopodobne wystąpienie znaczącego ryzyka powodzi, (art. 9 ust. 1. pkt 6b) Ustawy Prawo Wodne) -obszary szczególnego zagrożenia powodzią (zgodnie z art. 9 ust. 1. pkt 6c) Ustawy Prawo Wodne) -wyszczególnienie sposobu spełnienia celów zarządzania ryzykiem powodziowym zgodnie z art. 9 ust. 1b) ustawy Prawo wodne, określenie między innymi ilości: * chronionych mieszkańców * chronionych obiektów przemysłowych * chronionych obiektów zabytkowych .3) przekroje dolinowe(które mogą być wykorzystane dla potrzeb proponowanych wariantów), umożliwiających sporządzenie charakterystyki hydrologicznej i hydraulicznej doliny potoku dla celów wyboru metody zarządzania ryzykiem powodziowym. 4)Wybór (przy udziale Zamawiającego) najkorzystniejszego wariantu/optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym uwzględniającej konieczność ograniczenia potencjalnych negatywnych skutków powodzi dla życia i zdrowia ludzi, środowiska, dziedzictwa kulturowego oraz działalności gospodarczej (zgodnie z art. 9, ust. 1, pkt. 1b - Ustawy Prawo wodne) przy uwzględnieniu opinii koordynatora oceny przyrodniczej 5)Wskazać w formie oceny, że przedsięwzięcie dla wybranego wariantu nie wpłynie na stan wód oraz nie spowoduje zagrożenia nieosiągnięcia celów dla innych części wód.6)W przypadku gdy realizacja inwestycji wpłynie na pogorszenie dobrego stanu ekologicznego jednolitych części wód powierzchniowych oraz dobrego potencjału ekologicznego sztucznych i silnie zmienionych jednolitych części wód powierzchniowych Wykonawca wystąpi do Prezesa KZGW z wnioskiem o uzyskanie odstępstwa (derogacji) pod warunkiem, że spełnione zostaną jednocześnie następujące warunki (zgodnie z art. 38j - Ustawy Prawo Wodne): - podejmowane są wszelkie działania, aby łagodzić skutki negatywnych oddziaływań na stan jednolitych części wód - przyczyny zmian i działań są szczegółowo przedstawione w planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza (PGWD) - uzasadniony jest nadrzędny interes publiczny, a pozytywne efekty dla środowiska związane z ochroną zdrowia, utrzymaniem bezpieczeństwa oraz zrównoważonym rozwojem przeważają nad korzyściami utraconymi w następstwie tych zmian i działań - zakładane korzyści nie mogą zostać osiągnięte przy zastosowaniu innych działań, korzystniejszych z punktu widzenia interesów środowiska, ze względu na negatywne uwarunkowania wykonalności technicznej lub nieproporcjonalnie wysokie koszty w stosunku do spodziewanych korzyści (rozpatrzenie alternatyw i wybór najlepszej).Do czasu uzyskania derogacji prace projektowe mogą zostać wstrzymane.Optymalną metodę zarządzania ryzykiem powodziowym (z nazwą zaproponowaną przez Wykonawcę dla wybranej metody/wariantu) należy sporządzić w 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) 2.Opracowanie materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (wraz z wariantowymi rozwiązaniami projektowymi) dla wybranego wariantu zgodnie z art. 74 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z dn. 7 listopada 2008 r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) (4 egz. w wersji papierowej + 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym)) przy uwzględnieniu materiałów źródłowych (pochodzących np. z RDOŚ, UG) dotyczących inwentaryzacji przyrodniczej lub innych materiałów dokumentujących stan środowiska na tym terenie.Przedmiotowe materiały winny zawierać m. in.: a)kartę informacyjną przedsięwzięcia zawierającą dane określone w art. 3 ust. 1, pkt. 5 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, uzupełnioną o uwarunkowania wyszczególnione w art. 63 w/w ustawy. b)poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującą przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, c)wypisy z rejestru gruntów obejmujące przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujące obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie. Sporządzenie wniosku o wydanie ww. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z wymogami art. 74 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z dnia 7 listopada 2008 r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.). 3.W przypadku braku stosownych materiałów źródłowych - opracowanie inwentaryzacji przyrodniczej dla wybranego wariantu/optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym - [dla wybranej metody zarządzania ryzykiem powodziowym])Zakres inwentaryzacji przyrodniczej obejmuje: a)Prace terenowe * Badania terenowe odbywać się będą dla odcinka cieku nr ew. 473 w km 0+000 - 0+420 od ujścia potoku do przepustu na drodze krajowej w miejscowości Pisarowce, gm. Sanok. Zakres opracowania obejmować będzie badania terenowe na obszarze inwestycji dla wybranego wariantu. Badania terenowe dla powyższego zadania obejmować będą: * Wykonanie dokumentacji kartograficznej oraz fotograficznej występujących cennych elementów przyrody na badanym terenie, * Pomiary obwodów drzew i krzewów stwierdzonych w trakcie badań terenowych, * Zebranie krytycznych okazów roślin celem określenia w laboratorium b)Prace kameralne * Naniesienie na wyrysach z map ewidencyjnych (w sposób czytelny) danych uzyskanych z literatury oraz zebranych i udokumentowanych w wyniku przeprowadzonych badań terenowych * Zestawienie danych prezentujących stan aktualny istniejących elementów stwierdzonych w czasie badań terenowych Dokumentacja przyrodnicza będzie zawierać: a)Inwentaryzację przyrodniczą: a/ położenie i sytuację przestrzenną, charakterystykę terenu otaczającego, opis ekosystemów i zbiorowisk roślinnych, charakterystykę dendroflory w dolinie cieku, ogólną charakterystykę faunistyczną ze szczególnym uwzględnieniem ichtiofauny, hyperofauny, ornitofauny. b/ identyfikację i rozmieszczenie siedlisk przyrodniczych oraz gatunków grzybów, roślin i zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem gatunków chronionych b)Potencjalne zagrożenia dotyczące m. in.: gleby, lasów, siedlisk roślin, siedlisk fauny wodnej, nadwodnej, stwierdzonych gatunków roślin i zwierząt oraz siedlisk przyrodniczych c)Zalecenia czynności zabezpieczających: starorzecza, gleby, drzewostan, rośliny zielne, siedliska faunistyczne, d)Wpływ planowanych prac na stosunki wodne, warunki siedliskowe terenów przyległych do planowanej inwestycji, zbiorowiska roślinne (ze szczególnym uwzględnieniem zbiorowisk zależnych od wody - łęgi, wilgotne łąki), chronione gatunki roślin, zwierząt i grzybów, warunki życia, rozrodu i migracji organizmów wodnych oraz funkcję korytarza ekologicznego, jaki pełni dolina cieku. e)Podstawę opracowania: akty prawne, literatura fachowa f)Załączniki graficzne - mapy, dokumentacja fotograficzna Zakres opracowania przyrodniczego winien uwzględniać również m.in.: a)Opis elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko, w tym elementów środowiska objętych ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151. Poz. 1220 z późn. zm.). b)Analizę wpływu realizacji przedsięwzięcia na zasoby, twory i składniki przyrody wymienione w art. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151. Poz. 1220 z późn. zm.). c)Opis zastosowanej metodyki inwentaryzacji przyrodniczej, która powinna być prowadzona na zasadach przyjętych w nauce. d)Opis działań minimalizujących wpływ przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze. Opracowanie przyrodnicze należy sporządzić w 4 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym). 4.Opracowanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Raport winien być sporządzony zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, uzupełnioną o warunkowania wyszczególnione w art. 66 (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) Ponadto Raport powinien zawierać: 1)Analizę wpływu przedmiotowego przedsięwzięcia na: a)zasoby, twory i składniki przyrody wymienione w art. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, w szczególności na siedliska przyrodnicze objęte ochroną oraz gatunki grzybów, roślin i zwierząt objęte ochroną gatunkową, występujące na obszarze objętym przedsięwzięciem i w strefie jego możliwego oddziaływania, b)środowisko przyrodnicze, w szczególności oddziaływania skumulowane bezpośrednie, pośrednie, wtórne, krótko i długoterminowe, stałe i chwilowe na poszczególne elementy przyrody ożywionej znajdujące się w obszarze planowanej inwestycji i w zasięgu możliwego jej oddziaływania oraz przedstawić analizę tych oddziaływań dla poszczególnych wariantów przedsięwzięcia, w tym określić należy: wielkość (skalę) oddziaływań, ich zasięg oraz przedstawić metodykę i przyjęte kryteria określenia zasięgu możliwego oddziaływania, 2)Zdefiniowane wszystkie przedsięwzięcia lub plany w obszarze projektowanej inwestycji, które mogą w połączeniu z planowanym przedsięwzięciem spowodować negatywne oddziaływania na środowisko przyrodnicze i ekosystem cieku nr ew. 473 (w tym np. dalsze planowane regulacje tego cieku lub jego dopływów) oraz generować oddziaływania skumulowane. 3)Określenie stopnia ingerencji w roślinność nadbrzeżną, a ponadto przedstawienie składu gatunkowego i ilościowego drzew i krzewów przeznaczonych do usunięcia (informacje o wycince należy przedstawić także na załączniku graficznym) 4)Analizę wpływu planowanego przedsięwzięcia na funkcjonowanie korytarza ekologicznego, jakim jest dolina cieku nr ew. 473 5)Harmonogram prac wraz z terminami ich wykonania w celu uwzględnienia potrzeby ochrony istotnych z punktu widzenia przyrody gatunków roślin i grzybów oraz ich siedlisk; 6)Informacje dotyczące przewidywanego wpływu przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze odcinka położonego poniżej miejsca regulacji. 7)Opis technologii wykonanych prac. 8)Bliższą charakterystykę przyrodniczą terenu tj.: - siedlisk przyrodniczych występujących w granicach prowadzonych działań oraz zbiorowisk roślinnych będących w zasięgu oddziaływania inwestycji (zagadnienie to należy wzbogacić załącznikiem graficznym), - fauny cieku nr ew. 473 (ze szczególnym uwzględnieniem ichtiofauny) oraz obszaru w zasięgu możliwego oddziaływania przedsięwzięcia; 10)Opis działań minimalizujących wpływ przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze (również bliższych informacji na temat przebiegu prac, organizacji zaplecza robót, określenia rzeczywistego stopnia ingerencji w stwierdzone siedliska przyrodnicze), w tym wariantów alternatywnych dla planowanego przedsięwzięcia. 11)Przedstawienie zasadności planowanego zamierzenia (na załączniku graficznym należy zilustrować zasięg wód powodziowych obecnie oraz przewidywany zasięg wód powodziowych po przeprowadzeniu przedmiotowego zamierzenia) i uzasadnienie wybranej metody zarządzania ryzykiem powodziowym. 12)Charakterystykę stanu wód powierzchniowych jednolitych części wód narażonych na oddziaływanie planowanego przedsięwzięcia na podstawie stanu ekologicznego i chemicznego oraz identyfikację potencjalnych oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na etapie jego realizacji i eksploatacji na obecny stan wód - opracowaną w pracach przedprojektowych 13)Uzasadnienie zamiaru realizacji przedsięwzięcia (wskazać obiekty i tereny, które będą chronione przed zalewaniem wodami powodziowymi w związku z realizacją przedmiotowego przedsięwzięcia); 14)Sposoby ograniczenia emisji niezorganizowanej związanej z realizacją przedsięwzięcia. 15)Zdefiniowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. Nr 120, póz. 826 z późn. zm.) najbliżej położone tereny podlegające ochronie pod względem akustycznym, wraz z podaniem wartości dopuszczalnych poziomu hałasu dla pory dnia i pory nocy, jakie mogą na nich wystąpić. 16)Odległości, w jakich znajdują się określone tereny chronione pod względem akustycznym od terenu przedsięwzięcia. 17)Opis, w związku z planowanymi pracami ziemnymi w trakcie realizacji przedsięwzięcia, odnoszący się do emisji, zanieczyszczeń powietrza, drgań i wibracji, zarówno na terenie placu budowy, jak również poza jego terenem; należy rozważyć zastosowanie metod ograniczających te uciążliwości (dostosowanych do rodzaju maszyn i robót). 18)Określenie ilości oraz rodzaju poszczególnych maszyn i urządzeń technicznych planowanych do wykorzystania na etapie realizacji przedsięwzięcia oraz określenie ich poziomu mocy akustycznej i czasu pracy. 19)Uzasadnienie, że w trakcie realizacji przedsięwzięcia nie dojdzie na najbliższych terenach chronionych pod względem akustycznym do przekroczeń wartości dopuszczalnych poziomu hałasu określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. Nr 120, póz. 826 z późn. zm.). 20)Określenie poziomu mocy akustycznej i czasu pracy urządzeń technicznych, maszyn będącymi głównymi źródłami hałasu (np. wg DTR lub karty producenta) na etapie eksploatacji przedsięwzięcia. 21)Uzasadnienie, że w trakcie funkcjonowania przedsięwzięcia nie dojdzie do przekroczeń wartości dopuszczalnych poziomu hałasu na najbliższych terenach chronionych pod względem akustycznym w rejonie planowanego przedsięwzięcia. Przy ocenie istotności oddziaływań na przyrodę ożywioną należy ocenić wpływ przedsięwzięcia na znaczenie obszaru objętego oddziaływaniem dla: a)Obszarów objętych ochroną innych niż obszary Natura 2000 b)Obszarów Natura 2000 c)Zachowania łączności ekologicznej w zakresie innym niż spójność sieci Natura 2000: d)Chronionych siedlisk przyrodniczych oraz chronionych gatunków roślin i zwierząt. e)Siedlisk i gatunków nie objętych ochroną, ale mających znaczenie dla zachowania lokalnej bioróżnorodności i/lub stanowiących charakterystyczne składniki siedlisk przyrodniczych wymienionych powyżej. Raport należy sporządzić w 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) UWAGA: Pełny zakres raportu, o ile będzie stwierdzony obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedmiotowego przedsięwzięcia, przedstawi w drodze postanowienia organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Raport powinien uwzględniać wymogi obowiązujących aktów prawnych i wytycznych (wykaz w pełnej wersji SIWZ). B. PRACE PRZEDPROJEKTOWE POZOSTAŁE 1.Opracowanie materiałów do decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego zgodnie z Ustawą z dnia 27.03.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80 z 2003 r. poz. 717 z późn. zm.) - 1 egz. w wersji papierowej + 4 egz. w wersji elektronicznej tj.: a)mapy ewidencyjne z wkreślonym obrysem inwestycji z potwierdzoną aktualnością, b)wypisy z rejestru gruntów dla działek podstawowych i sąsiednich z potwierdzoną aktualnością, c)charakterystyka inwestycji. oraz sporządzenie wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.Uwaga: Materiały do powyższej decyzji należy zaktualizować na dzień składania wniosku. 2.Wykonanie prac geodezyjno-pomiarowych w tym: - Zakup lub sporządzenie map sytuacyjno-wysokościowych w skali 1:1000 w zakresie niezbędnym do celów projektowych. Mapy sytuacyjno-wysokościowe należy zaopa?trzyć w klauzulę Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficz?nej oraz Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, że są aktualne i nadają się do celów projektowych. - Mapy ewidencyjne i wypisy z rejestru gruntów należy uzyskać i potwierdzić aktualność w właściwym Starostwie Powia?towym. - Wykonanie pomiarów geodezyjnych - z uwzględnieniem inwentaryzacyjnych pomiarów obiektów komunikacyjnych i innych. (3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym.) Uwaga:Mapa do celów projektowych powinna zawierać aktualny stan prawny obowiązującej mapy ewidencyjnej i wszystkie elementy mapy zasadniczej. 3.Uzupełnienie wykonanych obliczeń hydrologiczno - hydraulicznych dla wód miarodajnych wynikających z: - Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r., w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r., w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym.) 4.Wykonanie badań geotechnicznych pod realizację inwestycji - Stosownie do Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalenia geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz.U.z 2012 r. poz. 463) (3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) C.PRACE PROJEKTOWE Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym cieku nr ew. 473 w miejscowości Pisarowce, gm. Sanok, woj. podkarpackie W ramach prac projektowych należy wykonać: 1.Projekt zagospodarowania terenu wraz z niezbędnymi projektami rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną (zabezpieczenia, przełożenia, rozbiórki, demontaże) - 5 egz. w wersji papierowej oraz 2 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 2.Projekt architektoniczno-budowlany wraz z niezbędnymi projektami rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną (zabezpieczenia, przełożenia, rozbiórki, demontaże) - 5 egz. w wersji papierowej oraz 2 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 3.Projekt podziału nieruchomości w formie operatu geodezyjnego podziału, przedstawiającego podział działek niezbędnych dla wykonania obiektów budowlanych tj. dla ok. 10 działek , powinien zawierać: a)mapę ewidencyjną zawierającą projektowany obszar inwestycji z zaznaczeniem podziałów nieruchomości oraz nieruchomości wchodzące w całości w zakres projektowanej inwestycji, a także zaznaczony obszar zajęcia w sposób trwały i czasowy pod realizacje inwestycji 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) b)wykaz zmian gruntowych (zbiorczy) - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) c)wykaz synchronizacyjny (porównawczy, kataster - ewidencja) - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) d)wykaz wywłaszczeniowy (zbiorczy) obejmujący wszystkie działki do wykupu - zarówno działki wynikające z podziału jak i działki wchodzące w całości w skład projektowanej inwestycji. Lewa strona wykazu wywłaszczeniowego dotyczącej właściciela w poz. 1 winna zawierać nazwisko, imię, adres zgodnie z aktualnym stanem prawnym nieruchomości, a w poz. 2 dane według ewidencji gruntów. Rozliczenie powierzchni działek musi być wykazane w m2. W/w wykaz powinien zawierać również; nr lwh, nr KW, nr AWZ, nr aktu notarialnego, nr rejestru gruntów. Na końcu wykazu zmian gruntowych i wykazu wywłaszczeniowego należy sporządzić zestawienie zbiorcze wszystkich działek wchodzących w projektowaną inwestycję wraz z podaniem celu i rodzaju zajęcia - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) e)kopię protokołów okazania granic (przekazanych do PODGiK) - 1 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) f)kopię zarysu pomiarowego (przekazanego do PODGiK) (to zwymiarowana odbitka mapy ewidencyjnej zawierająca miedzy innymi numery punktów granicznych, długości czołówek, lokalizację punktów osnowy, kilometraż inwestycji wg projektu technicznego /budowlanego/) - 1 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) g)badanie stanu prawnego wszystkich nieruchomości objętych projektem inwestycji (kopie protokołów badania lwh, KW, ZD, kopie AWZ, kopie decyzji, kopie aktów notarialnych) - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym).W opracowaniu należy zamieścić wykaz działek przeznaczonych do wykupu (działki wchodzące w całości pod inwestycje) oraz działki dzielone pod inwestycję. 4.Projekt wykonawczy dla wybranego wariantu/metody wraz z niezbędnymi projektami branżowymi i projektami rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną (zabezpieczenia, przełożenia, rozbiórki, demontaże, podniesienie terenu, itp.) oraz uwzględnieniem lokalizacji dróg dojazdowych dla potrzeb prowadzonych robót i ich ewentualnej odbudowy w razie zniszczenia. - po 4 egz. w wersji papierowej oraz po 1 egz. w wersji elektronicznej (dla każdego projektu oddzielnie) w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 5.Operat wodnoprawny - 4 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 6.Przedmiary robót (dla każdego projektu oddzielnie) - opracowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicz?nych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytko?wego (Dz. U. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.). - 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formie uzgodnionej z Zamawiającym. 7.Kosztorys inwestorski (dla każdego projektu oddzielnie) wraz z zestawieniem całkowitych kosztów- opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w spra?wie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania plano?wanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre?ślonych w programie funkcjonalno -użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389). - 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym ( wraz z 2 egz. tabeli elementów scalonych). 8.Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (dla każdego projektu oddzielnie) - sporządzona zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicz?nych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytko?wego (Dz. U. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.). - 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 9.Inwentaryzacja drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki - sporządzona zgodnie z Ustawą z dnia 16.04.2004r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2004 r. Nr92, poz.880 późn.zm.).Inwentaryzacja drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki powinna być sporządzona na aktualnej mapie ewidencyjnej oraz zawierać wykaz właścicieli działek zgodnie z ewidencją gruntów. - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 10.Uzyskanie umów cywilno-prawnych z właścicielami działek na zajęcie terenu (stałe, czasowe) 1)Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umów cywilno-prawnych z właścicielami działek, których grunty będą zajęte pod planowane zamierzenie inwestycyjne wg wzoru umowy stanowiącego zał. do siwz na: a)zajęcie stałe (związane z umieszczeniem urządzenia na działce) b)zajęcie czasowe (na okres wykonywania robót budowlanych) 2)Umowy powinny być podpisane przez właścicieli działek lub pełnomocnika własnoręcznie 3)Pełnomocnictwo upoważniające do podpisania umowy, potwierdzone przez właściwy urząd gminy lub miasta należy dołączyć do umowy 4)W przypadku gdy działka stanowi współwłasność umowę muszą podpisać wszyscy współwłaściciele 5)Jeżeli właścicielami działek jest małżeństwo umowę winien podpisać każdy z małżonków 6)W przypadku gdy właściciel działki nie żyje, a postępowanie spadkowe nie zostało przeprowadzone, Wykonawca winien ustalić listę spadkobierców dla danej działki i dołączyć do umowy 7)Jeżeli Właściciele nie wyrażają zgody na zajęcie gruntów, fakt ten należy odnotować w umowie i uzyskać podpis Właściciela 8)Wykonawca sporządzi tabelaryczne zestawienie umów 9)Umowy cywilno-prawne należy zawrzeć zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r., o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz.U. z 1997 Nr 115 poz.741 z póżn. zm. 10)Umowy należy sporządzić w 3 egz. D.USŁUGI TOWARZYSZĄCE PRACOM PROJEKTOWYM 1)Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 2)Uzyskanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego 3)Uzyskanie decyzji pozwolenia wodnoprawnego. 4)Uzyskanie decyzji zezwalających na usunięcie drzew i krzewów 5)Uzyskanie decyzji o warunkach prowadzenia robót. 6)Uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę/zgłoszenie budowy obiektów budowlanych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713220001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzmiuw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach