Przetargi.pl
Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym cieku Robak w miejscowości Wielkie Oczy, gm. Wielkie Oczy, woj. podkarpackie.

Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych ogłasza przetarg

  • Adres: 35-959 Rzeszów, ul. Hetmańska 9
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 8537 440 , fax. 17 8536421
  • Data zamieszczenia: 2012-03-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych
    ul. Hetmańska 9 9
    35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 17 8537 440, fax. 17 8536421
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzmiuw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jednostka budżetowa)

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym cieku Robak w miejscowości Wielkie Oczy, gm. Wielkie Oczy, woj. podkarpackie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: A. Prac przedprojektowych w zakresie Oceny Oddziaływania na Środowisko. B. Prac przedprojektowych pozostałych. C. Prac projektowych. D. Usług towarzyszących pracom projektowym. 2. Stan istniejący na dzień wszczęcia postępowania: 1) PZMiUW w Rzeszowie posiada: Opracowaną w 2011 r. przez firmę PPHU AdEko s. c. z/s w Krakowie Wariantową koncepcję ochrony przed powodzią miejscowości Wielkie Oczy, Skolin, Łukawiec z rozpatrzeniem kształtowania przekroju podłużnego i poprzecznego potoku Łukawiec i cieku Robak wraz z uwzględnieniem możliwości lokalizacji zbiorników małej retencji, gm. Wielkie Oczy, woj. podkarpackie tj.: - Zlewnia cieku Robak /spod Wielkich Oczu/ - Ocena warunków gruntowo-wodnych Koncepcja przewiduje zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego doliny cieku Robak (spod Wielkich Oczu), ze szczególnym uwzględnieniem zabezpieczenia przeciwpowodziowego miejscowości Wielkie Oczy, gm. Wielkie Oczy poprzez kształtowanie przekroju podłużnego i poprzecznego w km 1+682-3+713. Uwaga: Koncepcja rozpatruje dwa warianty. Do realizacji został wstępnie przyjęty wariant II. Wariant II obejmuje: - udrożnienie koryta cieku w km 1+682-3+713 na długości 2,031 km, - przebudowę 4 wielootworowych przepustów kołowych, dławiących przepływ wody w km: 2+309, 2+432, 3+033, 3+369, należy uwzględnić konieczność podniesienia korony dwóch odcinków dróg asfaltowych o około 0,5 m na odcinku 100 m dla każdego. W trakcie budowy dla przepustu w km 2+309 należy przewidzieć wykonanie przepustu tymczasowego na czas realizacji inwestycji - wykonanie umocnienia koryta Rowu od Żmijowisk w km 0+100-0+173 na długości 73 m w dół od przepustu drogowego ? 1500 mm pod ulicą Dąbrowszczaków, na wysokości działek nr 950, 951, 952. Uwaga: Koncepcja j/w nie odnosi się w żaden sposób do dokumentów strategicznych umożliwiających wybór optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym. W związku z powyższym Zamawiający oczekuje uzupełnienia koncepcji i przeprowadzenia właściwego wariantowania. 2) PZMiUW w Rzeszowie posiada wykonane w 2011r. Wstępne opracowanie przyrodnicze dla przedsięwzięcia pn. Regulacja potoku Łukawiec i cieku Robak w gminie Wielkie Oczy opracowane przez prof. dr hab. Zygmunt Wnuk na zlecenie Wójta Gminy Wielkie Oczy. 3) PZMiUW w Rzeszowie 23.11.2011 r. złożył do Urzędu Gminy Wielkie Oczy wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z kartą informacyjną przedsięwzięcia, poświadczoną przez właściwy organ kopią map ewidencyjnych obejmujących przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujących obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie oraz wypisy z ewidencji gruntów obejmujące przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujące obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie. 4) Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie wydał opinię znak: WOOŚ.4240.9.1.2012.IS-8 z dnia 4.01.2012 r., w której określił zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. 5) Wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zostanie przekazana Wykonawcy niniejszego zlecenia. Przewidywany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach to wrzesień 2012 r. 3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: A. PRACE PRZEDPROJEKTOWE W ZAKRESIE OCENY ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO Czynności jakie powinny zostać wykonane w ramach pkt. A I. Opracowanie optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym, zawierające: 1) Wskazanie przy uwzględnieniu dokumentów strategicznych tj.: a) Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły (M. P. z 2011 r. Nr 49, poz.549), b) Wstępnej oceny ryzyka powodziowego dla województwa podkarpackiego - http://www.kzgw.gov.pl/pl/Wstepna-ocena-ryzyka-powodziowego.html, c) Map prezentujących zagrożenie powodziowe na obszarze administrowanym przez RZGW w Krakowie - www.krakow.rzgw.gov.pl, optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym dla miejscowości Wielkie Oczy, gmina Wielkie Oczy, woj. podkarpackie. W przypadku braku dokumentów strategicznych dla cieku Robak należy sporządzić model hydrauliczny całego cieku i ustalić m.in. obszar narażony na niebezpieczeństwo powodzi przy przepływie o prawdopodobieństwie występowania Q1%, zasięg obszarów zalewowych, ilość osób zagrożonych powodzią, ilość i rodzaj obiektów publicznych i prywatnych domostw, gospodarstw rolnych, infrastruktury technicznej, szacunkową wartość mienia, które w wyniku powodzi ulegną zniszczeniu, ilość i rodzaj obiektów zabytkowych (klasa ochrony w przypadku zniszczenia zabytków). 2) Wybór metody zarządzania ryzykiem powodziowym uwzględniającej konieczność wyważenia interesów związanych z ochroną zdrowia i bezpieczeństwa ludności, mienia publicznego i prywatnego z interesami związanymi z ochroną środowiska naturalnego. Dla wybranej metody zarządzania ryzykiem powodziowym w ramach prac przedprojektowych należy przeprowadzić wariantowanie lokalizacyjne. W ramach opracowania raportu na poziomie prac projektowych i technologicznych należy przeprowadzić wariantowanie przedsięwzięcia i dokonać wyboru (przy udziale Zamawiającego) optymalnego wariantu. II. Opracowanie Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z zakresem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie znak: WOOŚ.4240.9.1.2012.IS-8 z dnia 4.01.2012 r. oraz z wymogami art. 66 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z dnia 7 listopada 2008 r. Nr 199, poz. 1227 z późni. zm.), wg poniżej przedstawionych zagadnień: 1) opis planowanego przedsięwzięcia, 2) opis elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko, w tym elementów środowiska objętych ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.); 3) opis istniejących w sąsiedztwie lub w bezpośrednim zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia zabytków chronionych na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami; 4) opis przewidywanych skutków dla środowiska w przypadku niepodejmowania przedsięwzięcia; 5) opis analizowanych wariantów, 6) określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów, w tym również w przypadku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, a także możliwego transgranicznego oddziaływania na środowisko; 7) uzasadnienie proponowanego przez wnioskodawcę wariantu, ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, 8) opis metod prognozowania zastosowanych przez wnioskodawcę oraz opis przewidywanych znaczących oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na środowisko, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótko-, średnio- i długoterminowe, stałe i chwilowe oddziaływania na środowisko, wynikające z: a) istnienia przedsięwzięcia, b) wykorzystywania zasobów środowiska, c) emisji; 9) opis przewidywanych działań mających na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru; 10) wskazanie, czy dla planowanego przedsięwzięcia jest konieczne ustanowienie obszaru ograniczonego użytkowania w rozumieniu przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska, oraz określenie granic takiego obszaru, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących obiektów budowlanych i sposobów korzystania z nich; 11) przedstawienie zagadnień w formie graficznej; 12) przedstawienie zagadnień w formie kartograficznej w skali odpowiadającej przedmiotowi i szczegółowości analizowanych w raporcie zagadnień oraz umożliwiającej kompleksowe przedstawienie przeprowadzonych analiz oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko; 13) analizę możliwych konfliktów społecznych związanych z planowanym przedsięwzięciem; 14) przedstawienie propozycji monitoringu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na etapie jego budowy i eksploatacji lub użytkowania, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru; 15) wskazanie trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy, jakie napotkano, opracowując raport; 16) streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie, w odniesieniu do każdego elementu raportu; 17) nazwisko osoby lub osób sporządzających raport; 18) źródła informacji stanowiące podstawę do sporządzenia raportu. Ponadto Raport powinien zawierać: 1) analizę wpływu realizacji przedsięwzięcia na: a) zasoby, twory i składniki przyrody wymienione w art. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r., o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. zm.), b) środowisko przyrodnicze, 2) Zdefiniowane wszystkie przedsięwzięcia lub plany, które w połączeniu z planowanym przedsięwzięciem mogą spowodować negatywne oddziaływania na środowisko przyrodnicze i ekosystem cieku Robak (w tym np. dalsze planowane regulacje tego potoku lub jego dopływów); 3) Charakterystykę przyrodniczą terenu, 4) Opis zastosowanej metodyki inwentaryzacji przyrodniczej, która powinna być prowadzona na zasadach przyjętych w nauce; 5) Określenie stopnia ingerencji w roślinność nadbrzeżną, a ponadto przedstawić skład gatunkowy i ilościowy drzew i krzewów przeznaczonych do usunięcia; 6) Analizę wpływu planowanego przedsięwzięcia na funkcjonowanie korytarza ekologicznego, jakim jest dolina cieku Robak; 7) Analizę oraz wskazanie terminów realizacji zaplanowanych działań w ramach projektowanego przedsięwzięcia w celu uwzględnienia potrzeby ochrony istotnych z punktu widzenia przyrody, gatunków roślin i grzybów oraz ich siedlisk; 8) Informacje dotyczące przewidywanego wpływu przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze odcinka położonego poniżej miejsca regulacji; 9) Opis działań minimalizujących wpływ przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze, w tym wariantów alternatywnych dla planowanego przedsięwzięcia; 10) przedstawienie zasadności planowanego zamierzenia (na załączniku graficznym należy zilustrować zasięg wód powodziowych obecnie oraz przewidywany zasięg wód powodziowych po przeprowadzeniu przedmiotowego zamierzenia) i uzasadnienie wybranej metody zarządzania ryzykiem powodziowym, 11) Charakterystykę stanu wód powierzchniowych jednolitych części wód narażonych na oddziaływanie planowanego przedsięwzięcia na podstawie stanu ekologicznego i chemicznego oraz identyfikację potencjalnych oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na etapie jego realizacji i eksploatacji na obecny stan wód, 12) Uzasadnienie zamiaru realizacji przedsięwzięcia Raport należy sporządzić w 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym Raport powinien uwzględniać wymogi m.in. następujących aktów prawnych i wytycznych: Dyrektywa Wodna 2000/60/WE z dnia 23 października 2000r. Dyrektywa nr 2001/42/WE z 27 czerwca 2001r., w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko, Dyrektywa nr 92/43/EWG z 21 maja 1992, w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory Dyrektywa nr 79/409/EWG z 2 kwietnia 1979 r., w sprawie ochrony dzikiego ptactwa, Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.); Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Tekst. jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 239, poz. 2019 z późn. zm.); Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jedn. Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.); Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.); Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 października 2011 r. w sprawie ochrony gatunkowej zwierząt Dz.U. 2011 nr 237 poz. 1419 Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 5 stycznia 2012 r. w sprawie ochrony gatunkowej roślin Dz.U. 2012 nr 0 poz. 81 Wytyczne metodologiczne dotyczące przepisów artykułu 6 (3) i (4) dyrektywy siedliskowej 92/43/EWG - Ocena planów i przedsięwzięć znacząco oddziałujących na obszary Natura 2000, Komisja Europejska, DG Środowisko, Biuro Publikacji Urzędowych Wspólnot Europejskich 2002. Wytyczne w zakresie postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięć współfinansowanych z krajowych lub regionalnych programów operacyjnych, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2009. Wytyczne Zasady weryfikacji przesłanek z art. 4 ust. 7 Ramowej Dyrektywy Wodnej w odniesieniu do przedsięwzięć przeciwpowodziowych realizowanych w stanie prawnym obowiązującym przed i po 18 marca 2011 r., Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej, Warszawa 2011. Wytyczne Zasady dokonywania kompensacji przyrodniczych, GDOŚ, IOP PAN, 2009. Wytyczne Ocena potrzeb i priorytetów udrożnienia ciągłości morfologicznej rzek w kontekście osiągnięcia dobrego stanu i potencjału części wód w Polsce, wyd. BIPROWODMEL, Poznań, Copyright KZGW, 2010. B. PRACE PRZEDPROJEKTOWE POZOSTAŁE Czynności jakie powinny zostać wykonane w ramach pkt. B 1) Wykonanie prac geodezyjno-pomiarowych w tym: - Zakup lub sporządzenie map sytuacyjno-wysokościowych w skali 1:1000 w zakresie niezbędnym do celów projektowych. Mapy sytuacyjno-wysokościowe należy zaopa?trzyć w klauzulę Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficz?nej oraz Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, że są aktualne i nadają się do celów projektowych. - Mapy ewidencyjne i wypisy z rejestru gruntów należy uzyskać i potwierdzić aktualność w właściwym Starostwie Powia?towym. - Wykonanie pomiarów geodezyjnych - z uwzględnieniem inwentaryzacyjnych pomiarów obiektów komunikacyjnych i innych. - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. Uwaga: Mapa do celów projektowych powinna zawierać aktualny stan prawny obowiązującej mapy ewidencyjnej i wszystkie elementy mapy zasadniczej. 2) Wykonanie obliczeń hydrologiczno - hydraulicznych dla wód miarodajnych wynikających z: - Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r., w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 3) Wykonanie badań geologicznych podłoża gruntowego pod realizację inwestycji - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 4) Uzyskanie umów cywilno-prawnych z właścicielami działek na zajęcie terenu (stałe, czasowe) 1) Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umów cywilno-prawnych z właścicielami działek, których grunty będą zajęte pod planowane zamierzenie inwestycyjne wg wzoru umowy stanowiącego zał. do siwz na: a) zajęcie stałe (związane z umieszczeniem urządzenia na działce) b) zajęcie czasowe (na okres wykonywania robót budowlanych) 2) Umowy powinny być podpisane przez właścicieli działek lub pełnomocnika własnoręcznie 3) Pełnomocnictwo upoważniające do podpisania umowy, potwierdzone przez właściwy urząd gminy lub miasta należy dołączyć do umowy 4) W przypadku gdy działka stanowi współwłasność umowę muszą podpisać wszyscy współwłaściciele 5) Jeżeli właścicielami działek jest małżeństwo umowę winien podpisać każdy z małżonków 6) W przypadku gdy właściciel działki nie żyje, a postępowanie spadkowe nie zostało przeprowadzone, Wykonawca winien ustalić listę spadkobierców dla danej działki i dołączyć do umowy 7) Jeżeli Właściciele nie wyrażają zgody na zajęcie gruntów, fakt ten należy odnotować w umowie i uzyskać podpis Właściciela 8) Wykonawca sporządzi tabelaryczne zestawienie umów 9) Umowy cywilno-prawne należy zawrzeć zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r., o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz.U. z 1997 Nr 115 poz.741 z póżn. zm.) 10) Umowy należy sporządzić w 3 egz. C. PRACE PROJEKTOWE Czynności jakie powinny zostać wykonane w ramach pkt. C Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym cieku Robak w miejscowości Wielkie Oczy, gm. Wielkie Oczy, woj. podkarpackie. W ramach prac projektowych należy wykonać: 1) Projekt zagospodarowania terenu wraz z niezbędnymi projektami rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną (zabezpieczenia, przełożenia, rozbiórki, demontaże) - 5 egz. w wersji papierowej oraz 2 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 2) Projekt architektoniczno-budowlany wraz z niezbędnymi projektami rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną (zabezpieczenia, przełożenia, rozbiórki, demontaże) - 5 egz. w wersji papierowej oraz 2 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 3) Projekt podziału nieruchomości w formie operatu geodezyjnego podziału, przedstawiającego podział działek niezbędnych dla wykonania obiektów budowlanych tj. dla ok. 30 działek (Ilość działek została ustalona w sposób orientacyjny i może ulec zmianie. Na etapie projektu budowlanego nastąpi urealnienie ilości działek i wartości przedmiotu zamówienia wg ryczałtowej ceny za 1 działkę) powinien zawierać: a) mapy ewidencyjne zawierające projekty podziału nieruchomości oraz nieruchomości wchodzące w całości w zakres projektowanej inwestycji, - 4 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) b) mapę ewidencyjną zawierającą projektowany obszar inwestycji z zaznaczeniem podziałów nieruchomości oraz nieruchomości wchodzące w całości w zakres projektowanej inwestycji, a także zaznaczony obszar zajęcia w sposób trwały i czasowy pod realizację tej inwestycji - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) c) wykaz zmian gruntowych (zbiorczy) - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) d) wykaz synchronizacyjny (porównawczy, kataster - ewidencja) - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) e) kopię protokołów okazania granic (przekazanych do PODGiK) - 1 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) f) kopię zarysu pomiarowego (przekazanego do PODGiK) (to zwymiarowana odbitka mapy ewidencyjnej zawierająca miedzy innymi numery punktów granicznych, długości czołówek, lokalizację punktów osnowy, kilometraż inwestycji wg projektu technicznego /budowlanego/) - 1 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) g) badanie stanu prawnego wszystkich nieruchomości objętych projektem inwestycji (kopie protokołów badania lwh, KW, ZD, kopie AWZ, kopie decyzji, kopie aktów notarialnych) - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej (w formacie uzgodnionym z Zamawiającym). Projekty winny być zgodne z zapisami Ramowej Dyrektywy Wodnej 2000/60/WE z dnia 23 października 2000r. oraz winny być opracowane zgodnie z przepisami: Prawa Budowlanego i Prawa ochrony środowiska w szczególności zaś z: - Ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.); - Ustawą z dnia 18 lipca 2001r. Prawo Wodne (Dz. U. z 2005r. Nr 239, poz. 2019 z późn. zm.); - Ustawą z dnia 17 maja 1989r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst. jedn. Dz. U. z 2010r. Nr 193, poz. 1287 z późn. zm.), - Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2010r. Nr 102 poz. 651 z późn. zm.) - Ustawą z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz.717 z późn. zm.); - Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) - Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. - Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.); - Ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r., Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.), - Ustawą z dnia 6 lipca 1982r - o księgach wieczystych i hipotece (Dz.U. z 2001r Nr 124, poz. 1361 z późn. zm.) - Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964r - Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964r Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) - Ustawą z dnia 17 listopada 1964r - Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. z 1964r Nr 43, poz. 296 z późn. zm.) - Ustawą z dnia 14 czerwca 1960r - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000r Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz przepisami wykonawczymi do tych ustaw: - Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397 z późn. zm.); - Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr 120 poz. 1133 z późn. zm.) - Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 września 1998r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz. U. z 1998r., Nr 126 poz. 839 z późn. zm.); - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 3 października 2005 r, w sprawie szczegółowych wymagań, jakimi powinny odpowiadać dokumentacje hydrogeologiczne i geologiczno-inżynierskie (Dz. U. z 2005 Nr 201, poz. 1673, z późn. zm.) - Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r., w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r., w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie - Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004r., w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. Nr 268, poz. 2663, z późn. zm.) - Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995r., w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. z 2010r., Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.) - Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24.03.1999r w sprawie Standardów technicznych dotyczących geodezji i kartografii oraz krajowego systemu informacji o terenie (Dz.U. z 1999r, Nr 30, poz. 297) - Rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29.03.2001r w sprawie zgłaszania prac geodezyjnych i kartograficznych, ewidencjonowania systemów i przechowywania kopii zabezpieczających bazy danych, a także ogólnych warunków umów o udostępnianie tych baz (Dz.U. z 2001r, Nr 78, poz. 837) - Rozporządzeniem Ministrów Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 14.04.1999r w sprawie rozgraniczania nieruchomości (Dz.U. z 1999r, Nr 45, poz. 453) - Rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29.03.2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. z 2001r, Nr 38, poz. 454) - Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 17.09.2001r w sprawie prowadzenia ksiąg wieczystych i zbiorów dokumentów (Dz.U. z 2001r, Nr 102, poz. 1122). Opracowany projekt powinien uwzględniać zasięg oddziaływania planowanej inwestycji na tereny położone poniżej. Opracowany projekt powinien być zgodny z obowiązującymi normami i przepisami oraz zasa-dami wiedzy technicznej. Ponadto projekt powinien zawierać opinie, uzgodnienia i sprawdzenia rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów, posiadać wkre-ślony obrys inwestycji. W rozwiązaniach projektowych należy stosować materiały i wyroby budowlane dopusz?czone do stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881 z późn. zm.). 4) Projekt wykonawczy wraz z niezbędnymi projektami rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną (zabezpieczenia, przełożenia, rozbiórki, demontaże) - po 4 egz. w wersji papierowej (dla każdego projektu oddzielnie) oraz po 1 egz. w wersji elektronicznej (dla każdego projektu oddzielnie) w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 5) Operat wodno-prawny - 4 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. Dla każdego projektu rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną wymagającego do realizacji pozwolenia wodnoprawnego, należy sporządzić oddzielny operat wodnoprawny w ilości po 4 egz. w wersji papierowej oraz po 1 egz. każdego projektu w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 6) Przedmiary robót - opracowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicz?nych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytko?wego (Dz. U. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.). - 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formie uzgodnionej z Zamawiającym. Dla każdego projektu rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną należy sporządzić oddzielne przedmiary robót w ilości po 2 egz. w wersji papierowej oraz po 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 7) Kosztorys inwestorski - opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w spra?wie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania plano?wanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre?ślonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389). - 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym ( wraz z 2 egz. tabeli elementów scalonych). Dla każdego projektu rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną należy sporządzić oddzielny kosztorys szczegółowy w ilości po 2 egz. w wersji papierowej oraz po 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym (wraz z 2 egz. tabeli elementów scalonych). 8) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - sporządzona zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicz?nych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytko?wego (Dz. U. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.). - 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. Dla każdego projektu rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną należy sporządzić oddzielną specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych w ilości po 2 egz. w wersji papierowej oraz po 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 9) Inwentaryzacja drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki - sporządzona zgodnie z Ustawą z dnia 16.04.2004r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2004 r. Nr92, poz.880 późn.zm.). Inwentaryzacja drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki powinna zawierać: - imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza nieruchomości, - tytuł prawny władania nieruchomością , - nazwę gatunku drzewa lub krzewu, - obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm, - przeznaczenia terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew, - przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu, - wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy, Inwentaryzacja drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki powinna być sporządzona na aktualnej mapie ewidencyjnej oraz zawierać wykaz właścicieli działek zgodnie z ewidencją gruntów. - 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. Dla każdego projektu rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną należy sporządzić oddzielną inwentaryzację drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki w ilości po 3 egz. w wersji papierowej oraz po 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. D. USŁUGI TOWARZYSZĄCE PRACOM PROJEKTOWYM 1) Uzyskanie prawomocnej decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego 2) Uzyskanie prawomocnej decyzji pozwolenia wodnoprawnego 3) Uzyskanie prawomocnych decyzji zezwalających na usunięcie drzew i krzewów 4) Uzyskanie prawomocnej decyzji o warunkach prowadzenia robót 5) Uzyskanie prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę lub skutecznego zgłoszenia robót budowlanych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713220001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzmiuw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach