Przetargi.pl
Opracowanie projektu budowlanego dla przebudowy ulicy Dworcowej w Lesznie wraz z przebudową placu przed dworcem PKP

Urząd Miasta Leszna ogłasza przetarg

  • Adres: 64-100 Leszno, ul. Karasia 15
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 065 5298100 , fax. 065 5298131
  • Data zamieszczenia: 2009-08-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Leszna
    ul. Karasia 15 15
    64-100 Leszno, woj. wielkopolskie
    tel. 065 5298100, fax. 065 5298131
    REGON: 00066099500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.leszno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie projektu budowlanego dla przebudowy ulicy Dworcowej w Lesznie wraz z przebudową placu przed dworcem PKP
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie w oparciu o obowiązujące przepisy prawa pełnej dokumentacji budowlanej na przebudowę ulicy Dworcowej z placem przed dworcem PKP ( długość ok. 300 mb, powierzchnia ok. 8.900,00 m2) wraz z przebudową infrastruktury : - klasa drogi - Z, - kategoria ruchu - KR-4, 2.Zakres opracowania. W projektowanej ulicy należy zaprojektować: a)branżę drogową - przebudowę istniejącego pasa drogowego i placu z wyznaczeniem miejsc postojowych oraz ciągami pieszymi oraz sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic: Dworcowej- Święciechowskiej - Kasprowicza. Na placu przeddworcowym należy uwzględnić: - parking dla samochodów osobowych, - pas ruchu i postoju dla taksówek, - pas ruchu dla wysiadających przed dworcem, - parking dla inwalidów - min. 2 miejsca, - parking dla jednośladów, - elementy zieleni, - miejsca na 2 przystanki autobusowe w tym jeden dla autobusów MPK, b)branżę elektroenergetyczną - przebudowa oświetlenia drogi i placu, c)branżę sanitarną - zaprojektować przebudowę kanalizacji sanitarnej po istniejącym śladzie z demontażem istniejącej, projekt budowy kanalizacji winien obejmować odbiór ścieków sanitarnych i deszczowych z budynku dworca. d)sieć wodociągową - budowa nowej sieci wodociągowej w nowym przebiegu z pozostawieniem starej sieci, zaprojektowanie na placu przed dworcem hydrantów p.poż. e)przebudowę kanalizacji ogólnospławnej ( ok. 600mb ) wraz z przyłączami wzdłuż projektowanej drogi i placu zgodnie z wydanymi przez MPWiK Sp. z o.o. w Lesznie warunkami ogólnymi, f)demontaż nieczynnej sieci gazowej (gnD80), g)docelową organizację ruchu, h)przebudowa kolizji pozostałych urządzeń nie objętych zakresem pkt. 3 a - 3g 3. W ramach zamówienia należy opracować: projekty budowlane, projekty wykonawcze oraz inne prace i opracowania niezbędne dla kompletności dokumentacji oraz uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, oświadczeń i decyzji niezbędnych do uzyskania prawomocnej decyzji o realizacji inwestycji. 4.Opracowanie to musi zawierać następujące szczegółowe elementy: a/ opis techniczny, podając w nim między innymi: -opis obiektu ( w tym analizę powiązania z innymi drogami publicznymi oraz określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu), -parametry techniczne, -opis przyjętej technologii robót, -opis wszystkich ewentualnych kolizji, -pozytywną opinię MZUD i wymagane w niej dodatkowe uzgodnienia branżowe, b/ określenie warunków gruntowo-wodnych i grupy nośności podłoża. c/ zestawienie robót d/ kosztorysy ofertowe gotowe do wypełnienia przez potencjalnych wykonawców w postępowaniu przetargowym na wykonanie zadania, oraz kosztorysy inwestorskie /kosztorysy ofertowe i inwestorskie muszą być wykonane w podziale na etapy realizacyjne uzgodnione wcześniej z Zamawiającym/ e/ plan sytuacyjny w skali 1:500 f/ profile podłużne g/ przekroje poprzeczne, konstrukcyjne i charakterystyczne h/ projekt oznakowania - docelowy po wybudowaniu drogi i/ szczegółowe specyfikacje techniczne 5.Ponadto w ramach ceny ofertowej każdy Wykonawca będzie zobowiązany do: a/ przyjazdu do siedziby Zamawiającego celem zaprezentowania postępu prac projektowych, na każde żądanie Zamawiającego, b/ poniesienia kosztów związanych z uzyskaniem uzgodnień branżowych, opinii MZUD oraz badań podłoża gruntowego (min. 1 odwiert/100 mb projektowanej ulicy), oraz pomiarów geodezyjnych uzupełniających. c/ po uzgodnieniu przebiegu inwestycji z Zamawiającym, Projektant dostarczy 1 egz. mapy sytuacyjnej Zamawiającemu do uzyskania niezbędnych opinii, 6.Do dokumentacji projektowo-kosztorysowej wykonawca załączy oświadczenie, że dokumentacja projektowa jest wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi, normami, zasadami wiedzy technicznej, oraz że zostaje wydana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 7.Projekt budowlano - wykonawczy powinien być kompleksowym opracowaniem wykonanym zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, posiadającym wymagane przepisami uzgodnienia, opinie i sprawdzenia, na podstawie którego inwestor będzie mógł uzyskać decyzję pozwolenie na budowę i zrealizować rzeczowo przedmiot dokumentacji projektowej. 8.Dokumentacje należy wykonać na aktualnych podkładach geodezyjnych. Podkłady geodezyjne w postaci cyfrowej (numerycznej) dostarczy Zamawiający. 9.Warunki gruntowo - wodne należy określić na podstawie badań poziomu wód gruntowych, rodzaju zalegającego poniżej projektowanych wykopów gruntu oraz jego wskaźnika piaskowego. 10.W opracowanej dokumentacji technicznej wszystkie zastosowane rozwiązania techniczne jak również proponowane do wbudowania materiały muszą być uzgodnione z Urzędem Miasta Leszna. 11.Rysunki techniczne muszą być wykonane w programie AutoCAD lub innym równoważnym (CAD-owskim- pliki z rozszerzeniem dwg.). 12.Pełne opracowanie musi być wykonane i zdane Zamawiającym w 6-ciu egzemplarzach a ponadto 1 egz. musi być sporządzony dodatkowo w wersji elektronicznej i przekazany Zamawiającemu na płycie CD. 13.Dokumentację należy wykonać dla każdego z Zamawiających osobno, zgodnie z pkt. 13: -projekt ulicy Dworcowej wraz z planszą zbiorczą całości inwestycji dla Urzędu Miasta Leszna, -projekt placu przed dworcem PKP wraz z planszą zbiorczą całości inwestycji dla PKP S.A. Oddział Dworce Kolejowe. 14.Ewentualna zmiana zakresu opracowań w wyniku uzgodnień branżowych nie będzie miała wpływu na wysokość wynagrodzenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 90 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Każdy Wykonawca musi wnieść wadium w wysokości 5.000,00 zł. słownie: pięć tysięcy złotych 00/100. 2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6B ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz.275). 3.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO BP S.A. 0/Leszno nr: 37 1020 3088 0000 8302 0005 7703 z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 4.Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy wnieść poprzez złożenie oryginałów odpowiednich dokumentów w kasie Urzędu Miasta Leszna przy ul. Karasia 15 pok. nr 10. Kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem oraz pokwitowaniem złożenia oryginału w kasie Urzędu Miasta Leszna, należy dołączyć do oferty. 5.Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 7.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8.Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, jeżeli: 1)upłynął terminu związania ofertą, 2)zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy, 3)Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 10.Zamawiający niezwłocznie dokona zwrotu wadium na wniosek Wykonawcy: 1)który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 2)który został wykluczony z postępowania, 3)którego oferta została odrzucona, 11.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 12.Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: 1)odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2)nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13.Wadium wniesione w pieniądzu, zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy), a)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy) , należy wykazać że dysponują zespołem projektowym umożliwiającym wykonanie opracowania w pełnym zakresie, przy czym za minimum uznaje się zespół składający się z osób posiadających uprawnienia w zakresie drogowym, sanitarnym i energetycznym natomiast osoba wytypowana na głównego projektanta - musi posiadać uprawnienia projektowe dla sporządzania projektów budowlanych w specjalności drogowej, ponad to każda z wymienionych osób musi posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do Regionalnej Izby Inżynierów Budowlanych, b)posiadają doświadczenie zawodowe w realizacji zadań o podobnym charakterze, tj. w ostatnich trzech latach wykonali co najmniej trzy opracowania branży drogowej w zakresie budowy lub modernizacji dróg publicznych klasy min. Z o charakterze i złożoności odpowiadającej zamówieniu. Dodatkowo należy wykazać doświadczenie zawodowe polegające na wykonaniu w ostatnich trzech latach co najmniej jedno opracowanie projektowe na budowę sieci kanalizacji deszczowej i oświetlenia ulicznego . 2)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy), 3)nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy), 4)posiadają ważną polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, 5)z chwilą złożenia oferty akceptują bez zastrzeżeń warunki przetargu określone w niniejszej specyfikacji. 2.Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 9 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. 3.Nie spełnienie chociażby jednego z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, a oferta uznana będzie za odrzuconą. 4.Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. 5.Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oferta musi zawierać następujące oświadczenia Wykonawcy i dokumenty: 1)wypełniony formularz ofertowy (wg załączonego druku), 2)oświadczenie, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (załącznik nr 2 siwz ), 3)oświadczenie, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia (załącznik nr 2 siwz), 4)oświadczenie, ze znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (załącznik nr 2 siwz), 5)oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się ze szczegółowymi warunkami przetargu zawartymi w SIWZ oraz wzorem umowy i że akceptuje je bez zastrzeżeń (załącznik nr 3 siwz), 6)oświadczenie, że Wykonawca uważa się za związanego ofertą do terminu ważności oferty wskazanego w SIWZ i zobowiązuje się w przypadku wyboru jego oferty zawrzeć umowę (załącznik nr 3 siwz), 7)oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 2 siwz), 8)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), 9)wykaz wykonanych opracowań w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia zgodnie z rozdz. 8. pkt. 1.2b siwz, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te dostawy lub usługi zostały wykonane należycie 10)Dokument uprawniający do wykonania zamówienia - należy wypełnić załącznik nr 4 do siwz ( zgodnie z rozdz. 8 pkt.1 ppkt.1a siwz) i załączyć uprawnienia projektowe osoby wytypowanej na głównego projektanta oraz uprawnienia całego zespołu projektowego. Uprawnienia te należy załączyć wraz z aktualnymi zaświadczeniami o przynależności do Regionalnej Izby Inżynierów Budowlanych, a w przypadku osób prawnych dodatkowo odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (w przypadku, gdy Wykonawca wskaże osoby, którymi będzie dysponował należy dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia- załącznik nr 5 do siwz), 11)polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, 12)Oświadczenie o realizacji zamówienia siłami własnymi albo wspólnie z innymi podmiotami w formie konsorcjum lub z udziałem podwykonawców. W przypadku realizacji zamówienia w formie konsorcjum lub z udziałem podwykonawców wówczas do oferty należy dołączyć dokumenty, o których mowa w rozdz. 14 pkt 3 i 4 siwz odpowiednio do złożonego oświadczenia 13)Szczegółowe wyliczenia wg Środowiskowych zasad wycen prac projektowych 14)Dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.leszno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach