Przetargi.pl
Opracowanie Programu Rewitalizacji Miasta Krosna na lata 2016-2020

Gmina Miasto Krosno ogłasza przetarg

  • Adres: 38400 Krosno, ul. Lwowska
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 47 43 306 , fax. 13 47 43 306
  • Data zamieszczenia: 2016-10-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Krosno
    ul. Lwowska
    38400 Krosno, woj. podkarpackie
    tel. 13 47 43 306, fax. 13 47 43 306
    REGON: 52698900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie Programu Rewitalizacji Miasta Krosna na lata 2016-2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia polega na opracowaniu Programu Rewitalizacji Miasta Krosna na lata 2016-2020 zgodnie z treścią wniosku o dofinansowanie oraz szczegółowym budżetem projektu pn. ”Opracowanie Programu Rewitalizacji Miasta Krosna na lata 2016-2020”. Opracowanie realizowane jest w ramach konkursu dotacji na działania wspierające gminy w zakresie przygotowania programów rewitalizacji na terenie Województwa Podkarpackiego ogłoszonego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020. Szczegółowy wykaz działań przewidzianych do realizacji: 1. Opracowanie dokumentacji: Model prowadzenia analiz oceny stopnia wykonania programu rewitalizacji oraz potrzeb jego aktualizacji - opracowanie systemowego podejścia do procesów przyszłych ocen i analiz programu rewitalizacji. Wielowskaźnikowa analiza zjawisk kryzysowych na terenie miasta. Materiał badawczy dla opracowania programu rewitalizacji dla Miasta Krosna - wyznaczenie granic obszarów zdegradowanych na podstawie analiz danych zastanych pozyskanych od szeregu instytucji (UM, PUP, MOPR, KMP i in.) przy wykorzystaniu narzędzi GIS. Badanie obejmie wszystkie główne sfery funkcjonowania miasta w celu precyzyjnego wyznaczenia granic obszaru zdegradowanego. Audyt obszarów zdegradowanych/rewitalizacji - wielowskaźnikowe analizy wyznaczonego w procesie delimitacji obszaru zdegradowanego w celu określenia dokładnych granic obszaru rewitalizacji oraz poznania precyzyjnych uwarunkowań procesów kryzysowych wewnątrz obszaru zdegradowanego i rewitalizacji. Obejmuje badania wszystkich sfer miasta tj. społecznej, gospodarczej, środowiskowej, technicznej i przestrzenno-funkcjonalnej. Wizja, cele i kierunki działań rewitalizacyjnych - identyfikacja głównych problemów wyznaczonego terenu, na którym planowane jest podjęcie działań rewitalizacyjnych (drzewo problemów) oraz zdefiniowanie celów planowanych działań będących logiczną odpowiedzią na zdiagnozowane zjawiska kryzysowe. Dynamiczna macierz rzeczowo-finansowa planowanego wsparcia oraz opracowanie raportu końcowego - opracowanie struktury czasowej planowanej interwencji w rozbiciu na poszczególne lata realizacji programu rewitalizacji wraz z redakcją i opracowaniem końcowym całego programu. 2. Edukacja przedstawicieli forum lokalnego i NGO dot. idei rewitalizacji, diagnozy społecznej/partycypacyjnej (szkolenie 2 dni, 2 prowadzących, minimum 30 osób uczestniczących) 3. Edukacja przedstawicieli forum lokalnego i NGO: przygotowanie do prowadzenie działań w przyszłości (2 dni, 1 prowadzący, minimum 30 osób uczestniczących). 4. Spotkanie forum lokalnego - diagnoza społeczna. 5. Sondaż wśród min. 1000 mieszkańców. 6. 4 wywiady grupowe (focus), minimum 30 osób uczestniczących. 7. 4 wywiady indywidualne pogłębione. 8. Geoankieta - badania jakościowe. 9. Planowanie partycypacyjne z młodzieżą - warsztat, minimum 30 osób uczestniczących. 10. Opracowanie raportu z badań jakościowych. 11. Spotkania konsultacyjne dla mieszkańców z elementami informacyjno - edukacyjnymi (2 spotkania konsultujące wyznaczony obszar). 12. Partycypacyjne planowanie strategiczne (dwudniowy warsztat strategiczny). 13. Spacer badawczy. 14. "Bank pomysłów" - np. ankieta elektroniczna dla młodych. 15. Kawiarenki dla różnych grup mieszkańców (4). 16. Raport z konsultacji społecznych. 17. Przeprowadzenie Strategicznej Oceny Oddziaływania na Środowisko*. 18. Spotkania konsultacyjne dot. projektu PR (2 spotkania konsultujące dokument). 19. Promocja projektu. Wykonawca w ciągu 10 dni kalendarzowych od podpisania umowy powinien przedstawić harmonogram prac i spotkań z Zamawiającym. Wykonawca zobowiązuje się do organizacji spotkań z Zamawiającym co najmniej trzy razy w miesiącu. Spotkania te będą miały na celu przedstawienie zaawansowania poszczególnych działań w projekcie oraz omówienie kolejnych wraz z bieżącą aktualizacją harmonogramu prac. Wykonawca będzie miał obowiązek przedstawienia do opinii Zamawiającego poszczególnych dokumentów opracowywanych w ramach programu rewitalizacji, w szczególności dokumentacji wymienionej w Szczegółowym wykazie działań przewidzianych do realizacji. Wykonawca będzie miał obowiązek dokumentowania wszystkich działań podjętych w ramach realizacji zamówienia, w tym w szczególności dokumentacji działań promocyjnych, w zakresie m.in. dokumentacji fotograficznej oraz list obecności w czasie konsultacji społecznych, protokołów z realizacji konsultacji. * Przeprowadzenie Strategicznej Oceny Oddziaływania na Środowisko tylko w przypadku wystąpienia takiej konieczności. ** W ramach promocji projektu wykonawca będzie musiał informować odbiorców o tym, że projekt jest realizowany przy wykorzystaniu środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020. Przy opracowywaniu materiałów promocyjnych wykonawca zobowiązany będzie wykorzystywać rekomendacje i rozwiązania w zakresie informacji i promocji opisane w Księdze identyfikacji wizualnej znaku marki Fundusze Europejskie i znaków programów polityki spójności na lata 2014-2020 oraz Podręczniku Beneficjenta Funduszy Europejskich w zakresie informacji i promocji na lata 2014-2020. Program Rewitalizacji powinien zawierać co najmniej: a. opis powiązań programu z dokumentami strategicznymi i planistycznymi gminy; b. diagnozę czynników i zjawisk kryzysowych oraz skalę i charakter potrzeb rewitalizacyjnych; c. zasięgi przestrzenne obszaru/obszarów rewitalizacji, tj. określenie, w oparciu o inne dokumenty strategiczne gminy lub diagnozę i identyfikację potrzeb rewitalizacyjnych, terytorium/terytoriów najbardziej wymagających wsparcia; d. wizję stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji (planowany efekt rewitalizacji); e. cele rewitalizacji oraz odpowiadające zidentyfikowanym potrzebom rewitalizacyjnym kierunki działań mających na celu eliminację lub ograniczenie negatywnych zjawisk; f. listę planowanych, podstawowych projektów i przedsięwzięć rewitalizacyjnych wraz z ich opisami zawierającymi, w odniesieniu do każdego projektu/przedsięwzięcia rewitalizacyjnego, co najmniej: nazwę i wskazanie podmiotów go realizujących, zakres realizowanych zadań, lokalizację (miejsce przeprowadzenia danego projektu), szacowaną wartość, prognozowane rezultaty wraz ze sposobem ich oceny i zmierzenia w odniesieniu do celów rewitalizacji; g. charakterystykę pozostałych rodzajów przedsięwzięć rewitalizacyjnych realizujących kierunki działań, mających na celu eliminację lub ograniczenie negatywnych zjawisk powodujących sytuację kryzysową; h. mechanizmy zapewnienia komplementarności między poszczególnymi projektami/przedsięwzięciami rewitalizacyjnymi oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji; i. indykatywne ramy finansowe w odniesieniu do przedsięwzięć, o których mowa w lit. f oraz g, z indykatywnymi wielkościami środków finansowych z różnych źródeł (także spoza funduszy polityki spójności na lata 2014-2020 – publiczne i prywatne środki krajowe w celu realizacji zasady dodatkowości środków UE); j. mechanizmy włączenia mieszkańców, przedsiębiorców i innych podmiotów i grup aktywnych na terenie gminy w proces rewitalizacji; k. system realizacji (wdrażania) programu rewitalizacji; l. system monitoringu i oceny skuteczności działań i system wprowadzania modyfikacji w reakcji na zmiany w otoczeniu programu. Program Rewitalizacji Miasta Krosna na lata 2016-2020 powinien zostać uchwalony zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. oraz opracowany zgodnie z aktualnymi wymogami wynikającymi z „Wytycznych w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020” zatwierdzonych przez Ministra Rozwoju oraz „Instrukcją przygotowania programu rewitalizacji w zakresie wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020” przyjętą przez Zarząd Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie. Program Rewitalizacji powinien zawierać również wszystkie elementy zawarte w Regulaminie Konkursu Dotacji – Przygotowanie programów rewitalizacji – Cechy i elementy programów rewitalizacji. Program Rewitalizacji powinien uwzględniać wskaźniki i kryteria niezbędne przy opracowywaniu projektów umożliwiających ubieganie się o wsparcie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 oraz innych programów operacyjnych. Wykonawca zobowiązuje się do uzyskania wszelkich opinii i uzgodnień wymaganych przepisami prawa odnośnie opracowania Programu Rewitalizacji. Wykonawca zobowiązuje się również do przekazania kompletnego opracowania do uchwalenia przez Radę Miasta Krosna.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73220000-0

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach