Przetargi.pl
Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego oraz przeprowadzenie kompleksowej oceny oddziaływania na środowisko wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla zadania pn. Rozbudowa drogi powiatowej Nr 3040P Smolniki Powidzkie (DW 262) – Powidz (DP 3040P) wraz z budową obwodnicy m. Powidz i m. Przybrodzin

Powiat Słupecki ogłasza przetarg

  • Adres: 62-400 Słupca, ul. Poznańska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 063 2758600, 2758624 , fax. 632 758 669
  • Data zamieszczenia: 2019-12-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Słupecki
    ul. Poznańska 20
    62-400 Słupca, woj. wielkopolskie
    tel. 063 2758600, 2758624, fax. 632 758 669
    REGON: 31106099000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-slupca.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego oraz przeprowadzenie kompleksowej oceny oddziaływania na środowisko wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla zadania pn. Rozbudowa drogi powiatowej Nr 3040P Smolniki Powidzkie (DW 262) – Powidz (DP 3040P) wraz z budową obwodnicy m. Powidz i m. Przybrodzin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest „Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego oraz przeprowadzenie kompleksowej oceny oddziaływania na środowisko wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla zadania pn. Rozbudowa drogi powiatowej Nr 3040P Smolniki Powidzkie (DW 262) – Powidz (DP 3040P) wraz z budową obwodnicy m. Powidz i m. Przybrodzin” 2. CPV: 71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego, 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania, 71240000-2 Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania. 3. Ogólna charakterystyka projektowanej inwestycji i zagospodarowania terenu. Obecnie połączenie drogowe między m. Powidz, Orchowo i Budzisław Kościelny stanowi droga powiatowa nr 3040P. Jest to droga klasy Z długości 23,314 km, relacji: DW 262 – Smolniki Powidzkie – Przybrodzin – Powidz – Niezgoda – Sierakowo - Strzałkowo –droga powiatowa nr 3071P. Jest jedynym połączeniem gminy Powidz z powiatem. Droga przebiega w bezpośrednim sąsiedztwie 33.PBLTr. Zadanie obejmuje przebudowę drogi 3040P na odcinku od km 0+000,00 - tj. od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 262 w m. Smolniki Powidzkie do km około 3+500 w m. Hutka oraz budowę nowego około 12 km odcinka od m. Hutka, obejmującego obwodnicę m. Przybrodzin i m. Powidz, przecinając drogę powiatową nr 2161P wraz z włączeniem w planowany do budowy odcinek drogi powiatowej 3040P Powidz – Niezgoda. Dla zwiększenia bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu na drodze planowana jest również budowa ścieżki pieszo rowerowej o szerokości 2,50 m poza terenem zabudowy; 3,00 m w terenach zabudowy. 4. Zakres rzeczowy inwestycji: 1) budowa nowego odcinka drogi o długości ok. 12,0 km, 2) rozbudowa drogi powiatowej nr 3040P o długości ok. 3,5 km, 3) droga klasy technicznej „Z”, 4) szerokość pasa ruchu ma wynosić 3,50 m, 5) szerokość utwardzonych poboczy nie mniej niż 1,00 m, 6) szerokość ścieżki pieszo-rowerowej – 3,00 m w terenie zabudowy, 2,50 m poza teren zabudowy, 7) dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię jezdni 115 kN 8) wysokość skrajni drogi [m] wynosząca nie mniej niż 4,60 m. 5. Opracowany Program Funkcjonalno - Użytkowy posłuży do wyłonienia Wykonawcy inwestycji w trybie „zaprojektuj i wybuduj” na zadanie poglądowo wskazane w załączniku graficznym. Program Funkcjonalno - Użytkowy powinien składać się z koncepcji zagospodarowania terenu i umożliwić jednoznaczne określenie przedmiotu, rodzaju i zakresu prac projektowych oraz robót budowlanych, będących przedmiotem zamówienia w postępowaniu o zamówienie publiczne. Program Funkcjonalno - Użytkowy powinien określać przedmiot zamówienia dla prac projektowych oraz robót budowlanych, w tym w szczególności technologię robót, materiały i urządzenia a także parametry techniczne i funkcjonalne przyjętych rozwiązań materiałowych, wybranej technologii i urządzeń w sposób nie utrudniający uczciwej konkurencji. 6. W ramach przygotowania PFU, należy wykonać w szczególności : 1) szczegółową inwentaryzację terenu oraz koncepcję przebiegu trasy w dwóch wariantach w nieprzekraczalnym terminie trzech miesięcy od zawarcia umowy. Po wyborze przez Zamawiającego właściwego przebiegu trasy Wykonawca przystąpi do sporządzenia pozostałych elementów PFU 2) Inwentaryzację obiektów stojących w kolizji z projektowanymi rozwiązaniami, 3) Wykonanie wstępnej opinii geotechnicznej, stanowiącej podstawę do projektowania przedmiotu niniejszego zamówienia. Niniejsza czynność, będzie obejmowała: a) Badania geologiczne w terenie, umożliwiające prawidłowe zamodelowanie przedmiotu niniejszego zamówienia – głębokość, ilość oraz dokładna lokalizacja otworów, wg uznania Wykonawcy, jednakże wykonane zgodnie z Rozporządzeniem określającym wykonywanie badań geotechnicznych (Dz.U. z 2012, poz. 463) b) Opracowanie wyników, dla badań wskazanych w pkt. (a). c) Opracowanie wstępnej analizy geologicznej dla posadowienia dróg, na podstawie danych archiwalnych oraz badań i analiz o których mowa w pkt. (a) i (b); 4) Przygotowanie koncepcji zagospodarowania terenu zawierającej elementy planowanej inwestycji oraz pełną informację na temat istniejących elementów w pasie drogowym, 5) Opracowanie linii rozgraniczających inwestycję, materiałów do sporządzenia projektów podziałów nieruchomości i dokumentacji do wykupu gruntów, 6) Przygotowanie uproszczonego kosztorysu inwestorskiego oraz ofertowego dla inwestycji w trybie „zaprojektuj i wybuduj” , uwzględniając koszty prac projektowych i robót budowlanych. 7. Przyjęte rozwiązania Programu funkcjonalno-użytkowego muszą uwzględniać potrzeby Zamawiającego i odpowiadać wiedzy technicznej, obowiązującym Polskim Normom i przepisom techniczno-budowlanym. 8. PFU musi zawierać niezbędne do realizacji przyszłych prac projektowych opinie i uzgodnienia, wyrysy i wypisy. 9. Zamawiający wymaga, by opracowany Program funkcjonalno-użytkowy był kompletny w zakresie wytycznych do dalszego projektowania, na podstawie którego Zamawiający będzie mógł przeprowadzić postępowanie przetargowe w celu wyłonienia Wykonawcy prac projektowych i budowlanych w formule ”zaprojektuj i wybuduj”. 10. W trakcie prac projektowych Wykonawca jest zobowiązany do uzgadniania postępu prac związanych z wykonywaniem zamówienia dla Zamawiającego (w razie potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu). Konieczne jest na bieżąco omawianie i rozwiązywanie problemów występujących w procesie projektowania, ustalenia dotyczące prac projektowych. Podsumowaniem powyższego będzie konieczność prezentacji projektu na naradzie koordynacyjnej dotyczącej oceny projektu inwestycyjnego w siedzibie Zamawiającego. 11. Wykonawca zobowiązany będzie na wezwanie Zamawiającego przygotowywać projekty odpowiedzi na pytania zadawane w trakcie postępowania na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej i robót budowlanych w zakresie związanym z Programem Funkcjonalno-Użytkowym będącym podstawą opisu przedmiotu zamówienia w tym postępowaniu do czasu jego rozstrzygnięcia. 12. Wykonawca przekaże Zamawiającemu całość opracowania w pięciu egzemplarzach w formie drukowanej oraz w dwóch egzemplarzach w postaci nośnika elektronicznego (płyta CD pliki WORD i PDF oraz DWG). 13. W ramach przeprowadzenia kompleksowej oceny oddziaływania na środowisko wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy wykonać w szczególności : 1) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dokumenty i materiały sporządzone zgodnie z zapisami ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 roku, poz. 2081 ze zm.). 2) Wykonawca ma obowiązek wykonania wszystkich niezbędnych uzgodnień i czynności koniecznych do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowej inwestycji. 3) Wykonawca ma obowiązek dostarczać Zamawiającemu wszelką dokumentację, w tym opracowaną kartę informacyjną przedsięwzięcia lub, jeżeli zaistnieje taka potrzeba opracowany raport oddziaływania na środowisko oraz współpracować z Zamawiającym w trakcie trwania procedury przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko i wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w tym wykonania wymaganego monitoringu środowiska, a w szczególności w zakresie: a) oceny oddziaływania na siedliska, w tym siedliska Naturowe, b) występowanie gatunków, w tym gatunki chronione, zwłaszcza takich taksonów jak ptaki, ssaki (głównie nietoperz), płazy i gady, grzyby i porosty, rośliny, owady, c) wykonania oceny oddziaływania na środowisko, w tym Obszary Natura 2000, d) oraz wykonania oceny oddziaływania na środowisko przy użyciu metodyki przewidzianej dla dróg, w szczególności: - emisji gazów i pyłów dla powietrza, - emisji hałasu do środowiska, - gospodarki wodami, - gospodarki odpadami, - współoddziaływania z podobnymi instalacjami. 14. Wykonawca przez okres obowiązywania umowy oraz w okresie rękojmi będzie zobowiązany w ramach ustalonego wynagrodzenia, na wezwanie Zamawiającego udzielać wszelkiej niezbędnej pomocy dotyczącej przedmiotu umowy m.in.: a) aktualizować (korygować, wprowadzać zmiany) opracowania będące przedmiotem niniejszej umowy. Aktualizacja zostanie wykonana w uzgodnionym przez strony terminie, b) reprezentować Zamawiającego (w sprawach przedmiotu umowy) przed wszelkimi organami i instytucjami. 15. Wykonawca ma obowiązek przygotować materiały do konsultacji społecznych oraz czynny udział w konsultacjach. 16. Wykonawca wykona i dostarczy Zamawiającemu dokumentację w pięciu egzemplarzach w wersji papierowej oraz w pięciu egzemplarzach w wersji elektronicznej na płycie CD (plik PDF, Microsoft Office lub równoważne). 17. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. 18. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.) – tj. prace biurowe, projektowe branżowe. Nie dotyczy to osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy Prawo budowlane. 19. W związku z obowiązkiem Wykonawcy / Podwykonawcy, o którym mowa powyżej ustala się co następuje: 1) Wykonawca ma obowiązek złożenia w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy, (a także w przypadku zwrócenia się z takim żądaniem przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy), oświadczenia dotyczącego zatrudnienia na umowę o prace zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SIWZ, 2) jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie przedmiotu zamówienia Podwykonawcy, to na Wykonawcy ciążą następujące obowiązki: a) Wykonawca ma obowiązek dostarczyć Zamawiającemu wraz z projektem umowy z Podwykonawcą oświadczenie Podwykonawcy, w którym zobowiązuje się on zrealizować przedmiot umowy o podwykonawstwo, w taki sposób, by faktyczne wykonanie prac w zakresie podanym w Rozdziale III ust. 7 SIWZ (§ 5 ust. 7 umowy) wykonane było przez osoby zatrudnione na umowę o pracę, b) W projekcie umowy o podwykonawstwo musi się znaleźć zapis zobowiązujący Podwykonawcę, pod rygorem kary umownej, do tego, by w zakresie podanym w Rozdziale III ust. 7 SIWZ (§ 5 ust. 10 umowy) zrealizował przedmiot umowy za pomocą osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, c) Brak wypełnienia obowiązków, o których mowa w lit. a) i lit. b) niniejszego punktu skutkować będzie sprzeciwem Zamawiającego względem projektu zawarcia umowy o podwykonawstwo. 3) Brak przedłożenia w terminie przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w pkt. 1) niniejszego ustępu skutkować będzie nałożeniem przez Zamawiającego kary umownej w wysokości 5.000,00 zł; ponadto skutkować może zwróceniem się Zamawiającego do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie kontroli.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71220000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium jest wymagane 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 12 000,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych zero groszy). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Słupcy, numer rachunku: 05 8542 0001 0000 4604 2000 0050 z adnotacją: „Wadium – nr sprawy: OR. 272.5.9.2019”. 4. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 27.12.2019 r., do godz. 11:00. 5. Wadium wniesione w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym wyżej terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. Wadium wnoszone w formie; poręczenia bankowego, lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy w formie oryginału dołączyć do oferty, w sposób umożliwiający zwrot dokumentu w związku z art. 46 ust. 1 ustawy. Natomiast kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę Zamawiający zaleca dołączyć do oferty w sposób uniemożliwiający jej dekompletację. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborcze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, w wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełnienia tego warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Ponadto do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: a) formularz ofertowy zgodnie z załącznikiem nr 1; b) w przypadku działania przez pełnomocnika, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii; c) w przypadku gdy wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu powołuje się na zasoby innych podmiotów składa w oryginale oświadczenie innych podmiotów;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach