Przetargi.pl
Opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego dla zadania: Budowa węzła drogowego Alei Wojska Polskiego (DK-1) wraz z nowym przebiegiem DK-46 w Częstochowie

Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie ogłasza przetarg

  • Adres: 42-217 Częstochowa, Popiełuszki
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (34)3664337 , fax. (34)3664337
  • Data zamieszczenia: 2017-09-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie
    Popiełuszki 4/6
    42-217 Częstochowa, woj. śląskie
    tel. (34)3664337, fax. (34)3664337
    REGON: 150309847
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mzd.czest.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego dla zadania: Budowa węzła drogowego Alei Wojska Polskiego (DK-1) wraz z nowym przebiegiem DK-46 w Częstochowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia dotyczy opracowania programu funkcjonalno-użytkowego dla zdania: Budowa węzła drogowego Alei Wojska Polskiego DK-1 wraz z nowym przebiegiem DK-46 w Częstochowie. Zadanie obejmuje budowę nowego przebiegu drogi krajowej DK-46, budowę węzła drogowego DK-1 z DK-46, przebudowę DK-1 wraz z przebudową istniejącego skrzyżowania drogi krajowej DK-1 z ul. Bugajską i ul. Długą. W ramach zamówienia należy wykonać program funkcjonalno-użytkowy (PFU) oraz część kosztową zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz Programu funkcjonalno - użytkowego. Program funkcjonalno-użytkowy ma zawierać wielobranżową koncepcję rozwiązań w zakresie geometrii drogi i skrzyżowań, przekrojów konstrukcyjnych, miejsc konieczności budowy ciągów pieszych, dróg rowerowych i zatok przystankowych, docelową lokalizację infrastruktury technicznej wymagającej przebudowy, konieczne do przebudowy obiekty inżynierskie oraz budowę nowych obiektów, sposobu odwodnienia drogi, linie rozgraniczające wyznaczające docelowy pas drogowy oraz linie czasowego zajęcia terenu itp., na podstawie której będzie można określić niezbędny zakres przebudowy i rozbudowy drogi. Wszystkie opracowania należy wykonać na aktualnych mapach do celów opiniodawczych. BRANŻA DROGOWA Przedmiotowe opracowanie dotyczy budowy węzła drogowego Alei Wojska Polskiego (DK-1) z nowym przebiegiem drogi krajowej DK-46, budowy nowego przebiegu drogi krajowej DK-46 (o długości około 2,5km), przebudowy drogi krajowej DK-1 wraz z przebudową istniejącego skrzyżowania Alei Wojska Polskiego z ul. Bugajską i ul. Długą. Program funkcjonalno-użytkowy dla przedmiotowego zadania należy wykonać w oparciu o wariant I koncepcji Budowa węzła drogowego Alei Wojska Polskiego DK-1 wraz z nowym przebiegiem DK-46 w Częstochowie. W dokumentacji należy przewidzieć: budowę węzła drogowego Alei Wojska Polskiego DK-1 z drogą krajową DK-46; przebudowę Alei Wojska Polskiego (DK-1) od istniejącego skrzyżowania z ul. Bugajską do węzła DK-1 z DK-46; przebudowę istniejącego skrzyżowania DK-1 z ul. Bugajską i ul. Długą; budowę nowego odcinka DK-46 od granic miasta z gminą Olsztyn do projektowanego węzła drogowego z DK-1. Przebieg nowego odcinka DK-46 należy zaprojektować w taki sposób aby była możliwość dobudowy drugiej jezdni DK-46 na odcinku pomiędzy DK-1 a przedłużeniem ul. Korfantego; budowę obiektu mostowego nad rzeką Wartą. W projektowanym obiekcie mostowym nad rzeką Wartą zapewnić możliwość poprowadzenia drogi po wschodniej stronie rzeki w celu obsługi komunikacyjnej przyległego terenu z zachowaniem skrajni drogowej; dostosowanie parametrów technicznych istniejącego obiektu mostowego nad torem bocznicowy ISD Częstochowa do parametrów projektowanej drogi; budowę dróg i skrzyżowań obsługujących teren położony wzdłuż projektowanego połączenia po zamknięciu istniejącego przejazdu drogowego przez linię kolejową nr 1 relacji Częstochowa - Katowice, przedstawić geometrię wraz z uzasadnieniem doboru rodzaju skrzyżowań, budowę ciągów pieszych, dróg rowerowych i zatok autobusowych. W programie należy uwzględnić połączenie projektowanej drogi rowerowej z istniejącą drogą rowerową w gminie Olsztyn wraz parkingiem dla pojazdów samochodowych; budowę ciągów pieszych i dróg rowerowych do projektowanego przejścia podziemnego pod linią kolejową nr 1 w miejscu istniejącego przejazdu kolejowego w ul. Bugajskiej. PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Projektu POIiŚ 5.2-6 zamierzają zrealizować zadanie inwestycyjne pn.: "Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa - Zawiercie" obejmujące również budowę przejścia podziemnego pod linią kolejową nr 1 Warszawa Zachodnia - Katowice. W związku z powyższym należy skoordynować prace dotyczące programu funkcjonalno - użytkowego z pracami związanymi z zadaniem pn. "Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa - Zawiercie" wykonywanymi przez firmę ZUE S.A., ul. Kazimierza Czapińskiego 3, 30-048 Kraków; budowę dróg rowerowych w ciągu DK 1 na przebudowywanym odcinku; wskazanie miejsc niebezpiecznych i zaproponowanie rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo istniejących dróg; budowę stanowiska do ważenia pojazdów ciężarowych z parkingiem i monitoringiem na wlocie do miasta; budowę drogowej stacji pomiarowej i meteo w ciągu DK-1; budowę oświetlenia ulicznego w ciągu DK-1 i budowę nowego oświetlenia w nowym przebiegu DK-46; budowę odwodnienia wraz z analizą sposobu odprowadzenia wód opadowych; budowę miejskiej kanalizacji technologicznej; system tablic zmiennej treści; wykaz kolizji i koncepcje z zakresu niezbędnych zabezpieczeń, przebudowy i likwidacji kolizji uzbrojeń niezwiązanych z infrastrukturą drogową wg opisu w dalszej części; Program powinien również zawierać koncepcję węzła drogowego DK-46 z przedłużeniem ul. Korfantego (Szlak Królewski) do DK-46. Powyższy zakres należy traktować jako wstępnie określony do sporządzenia wyceny, jednakże ostateczny zakres prac winien sformułować Projektant (Wykonawca) w PFU (w porozumieniu z Zamawiającym). Należy zoptymalizować zakres i technologię robót. Nadrzędnym celem jest uzyskanie parametrów drogi zapewniającej jej trwałość na okres 20 lat i bezpieczeństwo użytkowników. Dokumentacja winna przedstawiać geometrię drogi wraz z rozwiązaniami skrzyżowań, konstrukcji obiektów inżynieryjnych, obsługi przyległego terenu, chodników, zatok autobusowych i innych elementów drogi, niweletę jezdni, konstrukcję drogi, przekroje charakterystyczne. OBIEKTY INŻYNIERSKIE Dokonać przeglądów szczegółowych i w nawiązaniu do wyników przyjąć założenia do przeprowadzenia remontu lub przebudowy istniejących obiektów inżynieryjnych. Przewidzieć budowę niezbędnego obiektu w nowym śladzie drogi nad rzeką Wartą. ODWODNIENIE Odwodnienie nawierzchni należy zapewnić za pomocą odpowiednich pochyleń podłużnych i poprzecznych za pomocą kanalizacji deszczowej z określeniem jej parametrów. Warunki MZDiT w załączeniu. KANALIZACJA TECHNOLOGICZNA Od węzła drogowego na skrzyżowaniu nowego ciągu DK-46 z DK-1 - do końca zakresu opracowania w kier. wschodnim wybudować, na całej długości kanalizację telekomunikacyjną o przekroju 6x rura RHDPEP fi 125 z odpowiednimi studniami. OŚWIETLENIE ULICZNE Oświetlenie uliczne należy wykonać zgodnie z załączonymi warunkami wydanymi przez MZDiT. ORGANIZACJA I PRZYGOTOWANIE KONCEPCJI I PROJEKTU ZABEZPIECZEŃ MECHANICZNYCH, PRZEBUDOWY I USUNIĘCIA KOLIZJI Z ISTNIEJĄCĄ INFRASTRUKTURĄ TECHNICZNĄ W ramach programu funkcjonalno-użytkowego i ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego należy zaprojektować rozwiązania usunięcia kolizji z całą infrastrukturą techniczną uzbrojenia terenu i zagospodarowaniem terenu w całym zakresie opracowania dokumentacji. ZIELEŃ DROGOWA - ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE Należy dokonać inwentaryzacji istniejących drzew i krzewów. Program powinien zawierać rozwiązania minimalizujące konieczność wycinki drzew i krzewów. W przypadku kolizji z cennym przyrodniczo drzewostanem należy przewidzieć możliwość jego przesadzenia lub ominięcia. Uwzględnić ewentualne kompensacje przyrodnicze. HAŁAS Wskazać środki ochrony akustycznej, lokalizację i parametry. Przeprowadzić analizę akustyczną przedsięwzięcia. OBIEKTY DO ROZBIÓRKI W przypadku konieczności rozbiórki obiektów należy dokonać inwentaryzacji tych obiektów. OCHRONA KONSERWATORSKA Należy uzyskać opinię Konserwatora zabytków w zakresie budowy układu drogowego o ile jest wymagana. STAŁA ORGANIZACJA RUCHU Dla całego odcinka opracować założenia docelowej organizacji ruchu w zakresie oznakowania pionowego i poziomego grubowarstwowego zarówno nowej trasy jak i starych przebiegów. Dla urządzeń bezpieczeństwa ruchu podać ich lokalizację i parametry zgodnie z obowiązującymi przepisami. DECYZJĄ ŚRODOWISKOWA WRAZ RAPORTEM O ODDZIAŁYWANIU NA ŚRODOWISKO Opracowanie kompletnego wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z obowiązującymi przepisami (w tym min. karty informacyjnej przedsięwzięcia, wskazania na poświadczonych przez Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej mapach ewidencyjnych obszaru przedsięwzięcia i obszaru oddziaływania, wypisy i wyrysy z ewidencji gruntów) wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. OPINIA GEOTECHNICZNA I DOKUMENTACJA GEOLOGICZNO-INŻYNIERSKA Z GEOTECHNICZNYMI WARUNKAMI POSADOWIENIA OBIEKTÓW Badania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych należy wykonać w formie opinii geotechnicznej, dokumentacji badań podłoża gruntowego, projektu geotechnicznego i dokumentacji geologiczno - inżynierskiej, w zależności od warunków gruntowych i kategorii geotechnicznej obiektu, drogi, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych. Należy wykonać badania podłoża gruntowego zawierające: wskaźnik nośności CBR, wskaźnik zagęszczenie, ocenę przydatności gruntu podłoża dla inwestycji drogowej, moduł odkształcenia podłoża pierwotny i wtórny, poziom zwierciadła wody gruntowej, rozstaw otworów badawczych co 100,00m, MAPA ZASADNICZA Opracowanie należy wykonać opierając się na aktualnej mapie do celów opiniodawczych w skali 1:500 z naniesionymi istniejącymi, aktualnymi granicami działek, wjazdami i ogrodzeniami posesji w obrębie opracowania w wersji elektronicznej i papierowej. Wskazać działki, dla których wymagane będzie dokonanie podziałów nieruchomości niezbędnych do realizacji zadania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71322000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 8.000.00 PLN (słownie: osiem tysięcy 00/100 PLN)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od określenia warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy-Pzp: 1. Oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Załącznik nr 3. Inne wymagane dokumenty: 1. DRUK OFERTA - Druk oferta należy wypełnić i podpisać przez osoby (osobę) uprawnioną. Załącznik nr 7. 2. PEŁNOMOCNICTWO DLA OSOBY/OSÓB PODPISUJĄCEJ OFERTĘ - Pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej ofertę, jeżeli nie figurują one w odpisie z właściwego rejestru - przedstawiciel Wykonawcy. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza i złożone wraz z ofertą w dniu składania ofert. 3. PEŁNOMOCNICTWO z art.23 ust.2 Pzp. - Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia przedkładają pełnomocnictwo do reprezentowania ich zgodnie z art.23 ust.2 Prawa Zamówień Publicznych. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza i złożone wraz z ofertą w dniu składania ofert. 4. WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE PROTOKOŁU ORAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO PROTOKOŁU - Załącznik nr 8. Do wykorzystania w razie wglądu do dokumentacji przetargowej (nie należy załączać do oferty). 5. WZÓR UMOWY - Stanowi załącznik do siwz (nie należy załączać do oferty) 6. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - Stanowi załącznik do siwz oraz załącznik nr 1 do umowy (nie należy załączać do oferty) 7. PROGNOZA RUCHU - Stanowi załącznik do siwz oraz załącznik nr 2 do OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (nie należy załączać do oferty) 8. HARMONOGRAM PRAC PROJEKTOWYCH - Stanowi załącznik do siwz oraz załącznik nr 2 do umowy (nie należy załączać do oferty)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach