Przetargi.pl
Opracowanie prognoz oddziaływania na środowisko i obszary Natura 2000 dla planów urządzenia lasu nadleśnictw Cybinka, Sława Śląska, Torzym, Wolsztyn

Lasy Państwowe Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych ogłasza przetarg

  • Adres: 65-950 Zielona Góra, ul. Kazimierza Wielkiego 24a
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 068 3254451 w. 242 , fax. 068 3253630
  • Data zamieszczenia: 2011-03-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Państwowe Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych
    ul. Kazimierza Wielkiego 24a 24a
    65-950 Zielona Góra, woj. lubuskie
    tel. 068 3254451 w. 242, fax. 068 3253630
    REGON: 97004031028001
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zielonagora.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie prognoz oddziaływania na środowisko i obszary Natura 2000 dla planów urządzenia lasu nadleśnictw Cybinka, Sława Śląska, Torzym, Wolsztyn
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opracowanie prognoz oddziaływania na środowisko i obszary Natura 2000 planów urządzenia lasu jest elementem składowym budowy planu urządzenia lasu - zgodnie z Instrukcją Urządzania Lasu. 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie prognoz oddziaływania na środowisko planów urządzenia lasu dla 4 nadleśnictw w zakresie zadań pozostających do realizacji na okres do końca obowiązywania planów, przy czym opracowanie prognozy na każde Nadleśnictwo stanowi odrębną część zamówienia: Pakiet (część) I Prognoza oddziaływania projektu planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Cybinka, na lata 2006-2015r., Pakiet (część) II Prognoza oddziaływania projektu planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Sława Śląska, na lata 2006-2015r., Pakiet (część) III Prognoza oddziaływania planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Torzym, na lata 2006-2015 r., Pakiet (część) IV Prognoza oddziaływania planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Wolsztyn, na lata 2004-2013., 2. Prognozy oddziaływania na środowisko, zgodnie z zapisami art. 51 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227) : zawierają: a) informacje o zawartości, głównych celach projektowanego dokumentu oraz jego powiązaniach z innymi dokumentami, b) informacje o metodach zastosowanych przy sporządzaniu prognozy, c) propozycje dotyczące przewidywanych metod analizy skutków realizacji postanowień projektowanego dokumentu oraz częstotliwości jej przeprowadzania, d) informacje o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko, e) streszczenie sporządzone w języku niespecjalistycznym; określają, analizują i oceniają: f) istniejący stan środowiska oraz potencjalne zmiany tego stanu w przypadku braku realizacji projektowanego dokumentu, g) stan środowiska na obszarach objętych przewidywanym znaczącym oddziaływaniem, h) istniejące problemy ochrony środowiska istotne z punktu widzenia realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności dotyczące obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, i) cele ochrony środowiska ustanowione na szczeblu międzynarodowym, wspólnotowym i krajowym, istotne z punktu widzenia projektowanego dokumentu, oraz sposoby, w jakich te cele i inne problemy środowiska zostały uwzględnione podczas opracowywania dokumentu, j) przewidywane znaczące oddziaływania, w tym oddziaływania bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótkoterminowe, średnioterminowe i długoterminowe, stałe i chwilowe oraz pozytywne i negatywne, na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, a także na środowisko, a w szczególności na: - różnorodność biologiczną, - ludzi, - zwierzęta, - rośliny, - wodę, - powietrze, - powierzchnię ziemi, - krajobraz, - klimat, - zasoby naturalne, - zabytki, - dobra materialne - z uwzględnieniem zależności między tymi elementami środowiska i między oddziaływaniami na te elementy; przedstawiają: k) rozwiązania mające na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, mogących być rezultatem realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, l) biorąc pod uwagę cele i geograficzny zasięg dokumentu oraz cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru - rozwiązania alternatywne do rozwiązań zawartych w projektowanym dokumencie wraz z uzasadnieniem ich wyboru oraz opis metod dokonania oceny prowadzącej do tego wyboru albo wyjaśnienie braku rozwiązań alternatywnych, w tym wskazania napotkanych trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy. 3. Zgodnie z art. 52 przywołanej powyżej ustawy informacjom zawartym w prognozie stawiane są następujące wymagania: 3.1. Informacje zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko, o których mowa w art. 51 ust. 2, powinny być opracowane stosownie do stanu współczesnej wiedzy i metod oceny oraz dostosowane do zawartości i stopnia szczegółowości projektowanego dokumentu oraz etapu przyjęcia tego dokumentu w procesie opracowywania projektów dokumentów powiązanych z tym dokumentem. 3.2. W prognozie oddziaływania na środowisko, o której mowa w art. 51 ust. 1, uwzględnia się informacje zawarte w prognozach oddziaływania na środowisko sporządzonych dla innych, przyjętych już, dokumentów powiązanych z projektem dokumentu będącego przedmiotem postępowania. 3.3. Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska oraz ministrem właściwym do spraw zdrowia może określić, w drodze rozporządzenia, dodatkowe wymagania, jakim powinna odpowiadać prognoza oddziaływania na środowisko dotycząca projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, kierując się szczególnymi potrzebami planowania przestrzennego na szczeblu gminy oraz uwzględniając: 1) formę sporządzenia prognozy; 2) zakres zagadnień, które powinny zostać określone i ocenione w prognozie; 3) zakres terytorialny prognozy; 4) rodzaje dokumentów zawierających informacje, które powinny być uwzględnione w prognozie. Ramowy zakres prognozy - w ramach uproszczonej oceny oddziaływania na środowisko został zaakceptowany przez Ministerstwo Środowiska i przedstawicieli Komisji Europejskiej (Załącznik nr 6), zaś szczegółowe wytyczne/propozycje zakresu i stopnia szczegółowości Prognozy zostały przedstawione w Załączniku nr 5. 4. Pozostałe informacje dotyczące realizacji zamówienia (dotyczy każdego pakietu osobno) - wykonanie dokumentacji kartograficznej w postaci wydruków map przeglądowych w skali 1:25000, widok obrębów w całości - wykonanie warstw wektorowych (format plików shape) zawierających treść dotyczącą w_w opracowania - do zasilenia leśnych map numerycznych, - przekazanie kompletu danych analogowych (wydruki) w 5 egzemplarzach z opisem: - egz. dla RDOŚ - egz. dla PWIS - egz. dla DGLP - egz. dla RDLP - egz. dla nadleśnictwa. - przekazanie kopii dokumentów (w tym również map) w formie elektronicznej na nośnik CD z nadrukiem tytułowym: - dla DGLP - dla RDLP. - dla nadleśnictwa - prace należy wykonać z wykorzystaniem danych wyjściowych oraz materiałów pozyskanych własnym kosztem i staraniem Wykonawcy, - wszelkie uzgodnienia Wykonawcy z instytucjami ustawowo opiniującymi mogą odbywać się z udziałem przedstawiciela Zamawiającego, - wygląd materiałów przekazanych: twarda oprawa z tłoczonymi literami, mapy złożone do formatu A4. 5. Prace należy wykonać zgodnie z: - ustawą z dnia 28 września 1991r. o lasach (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r., Nr 45, poz. 435, z późniejszymi zmianami.), - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu (Dz. U. nr 256, poz. 2151), - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie warunków udzielania zezwoleń na wykonywanie planów urządzenia lasu (Dz. U. nr 256, poz. 2152), - obowiązującą Instrukcją Urządzania Lasu stanowiącą załącznik do Zarządzeniem Nr 43 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18.04.2003r. - obowiązującymi Zasadami Hodowli Lasu, Instrukcją Ochrony Lasu, - zarządzeniem nr 74 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 23.08.2001r. w sprawie zdefiniowania standardu leśnej mapy numerycznej dla poziomu nadleśnictwa, z późniejszymi zmianami, - zarządzeniem Nr 13 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20.03.2007r. w sprawie przenoszenia informacji pomiędzy planem urządzenia lasu dla nadleśnictwa a Systemem Informatycznym Lasów Państwowych (SILP) oraz w sprawie bieżącej aktualizacji stanu lasu w SILP, - zarządzeniem Nr 12 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 9 lutego 2009 r. w sprawie zmiany zarządzenia dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 18 kwietnia 2003 roku w sprawie instrukcji urządzania lasu, - protokołami uzgodnień z Dyrektorem RDLP lub osobą przez niego upoważnioną lub też z kierownikiem jednostki organizacyjnej LP dla której sporządzany jest projekt - tylko po zaakceptowaniu przez przedstawiciela Dyrektora RDLP, o którym mowa w §5 ustęp 3 w projekcie umowy, - ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227), 6. Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia: 6.1 Inne warunki dotyczące zamówienia: 6.1.1 Gwarancja: a) Wykonawca udzieli Zamawiającemu nieodpłatnej gwarancji jakości na przedmiot zmówienia w okresie 24 miesięcy od daty podpisania protokołu końcowej kontroli i odbioru robót. b) Gwarancja obejmuje: - materiały opisowe i kartograficzne oraz numeryczne w zakresie jakości i trwałości wykonania, - usterki i wady w części numerycznej, opisowej i kartograficznej. c) W ramach gwarancji Wykonawca zobowiązuje się, iż w ciągu 30 dni od daty pisemnego zgłoszenia przez Zamawiającego, dokona poprawy lub wymiany materiałów numerycznych, opisowych lub kartograficznych z tytułu ujawnionych wad i usterek. 6.1.2 Kontrole i odbiory: a) Zakończone prace podlegać będą kontroli końcowej i odbiorowi po wcześniejszym pisemnym zgłoszeniu przez Wykonawcę. Kontrole i odbiory będą przeprowadzone przez przedstawiciela Zamawiającego zgodnie z wytycznymi Zarządzenia Nr 63 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 13 sierpnia 2002 r. w sprawie kontroli i odbioru robót urządzeniowych zlecanych przez regionalne dyrekcje Lasów Państwowych. b) Zamawiający wymaga fakturowania zgodnie z umową. Faktury wystawiane będą na nadleśnictwo na rzecz, którego prowadzone są prace. Kserokopie faktur winny być przekazane do RDLP. Podstawą wystawienia faktury będzie podpisanie protokołu końcowej kontroli i odbioru prac przez Zamawiającego (w tym zatwierdzenie przez Dyrektora RDLP). Należność za wykonanie prac będzie płatna przelewem na konto Wykonawcy w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury przez odpowiednie nadleśnictwo. c) Zamówienie uznaje się za wykonane po podpisaniu przez Zamawiającego protokołu odbioru całości dokumentacji tj. opisowej, numerycznej i kartograficznej. Odbiór potwierdzony będzie protokołem końcowej kontroli i odbioru zatwierdzonym przez Dyrektora RDLP. 6.1.3 Inne: Dokumenty, które powstaną w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia stanowić będą własność Skarbu Państwa - Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 907114008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w Postępowaniu jest wniesienie wadium. 2. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokościach : Lp. Nadleśnictwo (pakiet) Kwota wadium 1 Cybinka 700,00 2 Sława Śląska 700,00 3 Torzym 700,00 4 Wolsztyn 700,00 - dla właściwych części zamówienia, dla których Wykonawca składa ofertę. 3. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Konto bankowe: BGŻ w Zielonej Górze Numer rachunku: 42 2030 0045 1110 0000 0051 5680, z dopiskiem, Wadium przetargowe na opracowanie prognozy dla nadleśnictw-a ____ którego_których opracowanie dotyczy (części zamówienia). W przypadku gdy nie będzie możliwości ustalenia, którego pakietu dotyczy wadium zostanie ono przydzielone wg kolejności (od najniższej do najwyższej) ustalonej w tabeli w pkt. IX ust.2. 5. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy załączyć w formie oryginału do oferty. 6. Z treści gwarancji, poręczenia (bankowej lub ubezpieczeniowej) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4 a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. tj. do dnia 16 marzec 2011 r., do godz. 10.30. 8. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, wyłącznie w chwili uznania tego rachunku bankowego przed terminem składania ofert tj. najpóźniej do dnia 16 marzec 2011 r., do godz. 10.30, gdyż dopiero uznanie tego rachunku bankowego kwotą wadium (wpływ środków pieniężnych z tytułu wadium na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego) powoduje, że Zamawiający będzie w posiadaniu wadium. 9. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy), a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą (art. 24 ust 4 oraz art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy). 10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcą niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana z zastrzeżeniem ust. 11. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w dziale VI SIWZ, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w dziale VI SIWZ, lub pełnomocnictw, chyba ż udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 14. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego tj. 3 dni. 15. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: 1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczania należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 16. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, oraz w świetle przepisu art. 45 ust.7 ustawy Pzp wniesienie wadium w formie pieniężnej może być dokonane tylko poprzez udzieloną bankowi przez Wykonawcę dyspozycję obciążenia jego rachunku kwotą wadium i uznania tą kwotą rachunku zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach