Przetargi.pl
Opracowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Ryk 2030 z perspektywą 2040

GMINA RYKI ogłasza przetarg

  • Adres: 08-500 Ryki, ul. Karola Wojtyły 29
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818657110 , fax. 818657110
  • Data zamieszczenia: 2024-01-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA RYKI
    ul. Karola Wojtyły 29
    08-500 Ryki, woj. lubelskie
    tel. 818657110, fax. 818657110
    REGON: 431020121
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Ryk 2030 z perspektywą 2040
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentu pn. „Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Ryk 2030 z perspektywą 2040” wraz z wykonaniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko oraz promocją SUMP dla MOF Ryk.2. Merytoryczne zasady realizacji zamówienia:1) Podstawowym celem zamówienia jest przygotowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej, który będzie zgodny z aktualnym stanem wiedzy i wymogami prawa oraz dopasowany do indywidualnych potrzeb i uwarunkowań Zamawiającego. SUMP będzie zawierał wskazane w niniejszym dokumenty Obszary Strategiczne.2) SUMP powinien obejmować kompleksowo wszystkie formy przemieszczania oraz interakcje między transportem i zagospodarowaniem przestrzennym. Plan powinien w sposób kompleksowy uwzględniać kwestie infrastrukturalne, organizacyjne i operacyjne, budując kompleksową logikę zmian - a nie tylko planując rozwój infrastruktury. Powinien dążyć do obniżania negatywnego wpływu transportu na środowisko, klimat i ludzi, poprzez zwiększenie udziału przyjaznych środowisku środków transportu (transport publiczny, rower, komunikacja piesza) oraz zmniejszanie zapotrzebowania na transport. Wszelkie proponowane działania powinny być oceniane przez pryzmat ich wpływu na środowisko, klimat i ludzi, a także możliwości wzbudzenia dodatkowego ruchu drogowego.3) Rekomendowane działania powinny wynikać z definicji i oceny scenariuszy.4) Plan powinien zawierać jasne cele strategiczne w perspektywie do 2040 r. - specyficzne dla Zamawiającego, ale równocześnie wpisujące się w cele unijnej i krajowej polityki zrównoważonej mobilności, polityki klimatycznej, polityki miejskiej, polityk horyzontalnych i innych.5) Plan powinien zoperacjonalizować cele w perspektywie do 2030 r., przekładając je na konkretną logikę zmiany - tj. kompleksowy i optymalny zestaw działań, służących realizacji danego celu, łączący w sobie kwestie infrastrukturalne, organizacyjne i prawne, wskazując również orientacyjne koszty realizacji działań, a także konieczne zmiany zapisów w innych dokumentach strategicznych. Logika ta powinna stanowić bazę dla późniejszej identyfikacji i wypracowania projektów inwestycyjnych - finansowanych z różnych źródeł - środków własnych, grantów unijnych i krajowych, pożyczek itp.6) Plan powinien zawierać zakresy i obszary działań modelowych.7) Plan powinien zawierać system monitoringu wskaźników produktu i rezultatu z wskazaniem początkowych, docelowych oraz ustalonych w perspektywie 2030 r. wartości wskaźników. System monitoringu powinien być zintegrowany z wytyczonymi wcześniej celami. Cele powinny być przygotowane w oparciu o metodę SMART, czyli powinny być mierzalne, sprecyzowane, realistyczne, istotne i terminowe; środki powinny zoperacjonalizować cele, zaś wskaźniki - monitorować faktyczną ich realizację.8) Plan powinien uwzględniać kwestie projektowania uniwersalnego uwzględniającego wszystkie grupy odbiorców, w tym perspektywę osób z ograniczoną mobilnością.9) Plan powinien uwzględniać specyfikę wszystkich samorządów objętych obszarem geograficznym.10) Plan powinien być napisany językiem niespecjalistycznym, zwięźle, z podziałem na rozdziały i akapity,11) wraz z syntetycznymi ich podsumowaniami oraz mieć atrakcyjną formę wizualną, sprawiającą, że Plan będzie przystępny w odbiorze dla mieszkańca obszaru zainteresowanego zrównoważoną mobilnością.Z uwagi na ograniczoną ilość miejsca Opis przedmiotu zamówienia znajduje się w rozdziale 4 SWZ oraz w Załączniku nr 1 do SWZ - Szczegółowy opis.przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71241000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach