Przetargi.pl
Opracowanie planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy Siedlce

Gmina Siedlce ogłasza przetarg

  • Adres: 08-110 Siedlce, ul. Asłanowicza
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 25 633 25 40 wew. 56 , fax. 256 323 630
  • Data zamieszczenia: 2019-12-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Siedlce
    ul. Asłanowicza 10
    08-110 Siedlce, woj. mazowieckie
    tel. 25 633 25 40 wew. 56, fax. 256 323 630
    REGON: 71158255200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminasiedlce.pl oraz http://e-bip.pl/Start/26

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy Siedlce
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Opracowanie planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy Siedlce. Przedmiot zamówienia podzielony został na trzy części: UWAGA ! Wykonawca może złożyć ofertę tylko na jedną część. Część I złożona z zadań : 1) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Biel, Grubale, Osiny, Pruszyn, Pruszyn Pieńki, Pustki, Stok Lacki, Stok Lacki Folwark, Ujrzanów, Żabokliki Kolonia”, 2) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Stok Lacki i Żelków Kolonia”, 3) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Nowe Iganie, Pruszyn Pieńki, Pruszynek, Ujrzanów, Żelków Kolonia”, 4) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Wołyńce, Wołyńce-Kolonia, Rakowiec”. 5) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębu geodezyjnego Stok Lacki Folwark”. Część II – „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Białki, Błogoszcz, Chodów, Grabianów, Nowe Iganie, Nowe Opole, Ostrówek, Pruszyn, Pruszynek, Rakowiec, Stare Iganie, Stare Opole, Ujrzanów, Wołyńce, Wołyńce Kolonia, Żelków Kolonia” Część III – „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Chodów, Golice, Golice Kolonia, Jagodnia, Nowe Opole, Opole Świerczyna, Ostrówek, Purzec, Strzała, Topórek, Żabokliki, Żabokliki Kolonia, Żytnia”. OPIS PRZDMIOTU ZAMÓWIENIA DLA: CZEŚĆ I złożona z zadań : 1) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Biel, Grubale, Osiny, Pruszyn, Pruszyn Pieńki, Pustki, Stok Lacki, Stok Lacki Folwark, Ujrzanów, Żabokliki Kolonia”, 2) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Stok Lacki i Żelków Kolonia”, 3) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Nowe Iganie, Pruszyn Pieńki, Pruszynek, Ujrzanów, Żelków Kolonia”, 4) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Wołyńce, Wołyńce-Kolonia, Rakowiec”. 5) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębu geodezyjnego Stok Lacki Folwark”. Zakres przedmiotu zamówienia określają Uchwały Nr XIV/178/2019, XIV/183/2019, XIV/182.2019, XI/181/2019, XIV/180/2019 z dnia 28 listopada 2019 roku wraz z załącznikami stanowiące załącznik do OPZ. II. DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 1. Wykonawca wyznacza projektanta planu miejscowego, który winien posiadać odpowiednie uprawnienia urbanistyczne, zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2017 poz. 1073) 2. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania planów polegających na określeniu: - przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania; - zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego; - zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu; - zasady kształtowania krajobrazu; - zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków, w tym krajobrazów kulturowych, oraz dóbr kultury współczesnej; - wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych; - zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu, maksymalną i minimalną intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, maksymalną wysokość zabudowy, minimalną liczbę miejsc do parkowania w tym miejsca przeznaczone na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową i sposób ich realizacji oraz linie zabudowy i gabaryty obiektów; - granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, na podstawie odrębnych przepisów, terenów górniczych, a także obszarów szczególnego zagrożenia powodzią, obszarów osuwania się mas ziemnych, krajobrazów priorytetowych określonych w audycie krajobrazowym oraz w planach zagospodarowania przestrzennego województwa; - szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym; - szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy; - zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej; - sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów; - stawki procentowe, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, - granice obszarów wymagających przeprowadzenia scaleń i podziałów nieruchomości; - granice obszarów rehabilitacji istniejącej zabudowy i infrastruktury technicznej; - granice obszarów wymagających przekształceń lub rekultywacji; - granice terenów pod budowę urządzeń, o których mowa w art. 10 ust. 2a, oraz granice ich stref ochronnych związanych z ograniczeniami w zabudowie, zagospodarowaniu i użytkowaniu terenu oraz występowaniem znaczącego oddziaływania tych urządzeń na środowisko; - granice terenów pod budowę obiektów handlowych, o których mowa w art. 10 ust. 3a; - granice terenów rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym, -granice terenów inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym, umieszczonych w planie zagospodarowania przestrzennego województwa lub w ostatecznych decyzjach o lokalizacji drogi krajowej, wojewódzkiej lub powiatowej, - granice terenów rekreacyjno-wypoczynkowych oraz terenów służących organizacji imprez masowych; - granice terenów zamkniętych i granice stref ochronnych terenów zamkniętych, - sposób usytuowania obiektów budowlanych w stosunku do dróg i innych terenów publicznie dostępnych oraz do granic przyległych nieruchomości, kolorystykę obiektów budowlanych oraz pokrycie dachów, - minimalną powierzchnię nowo wydzielonych działek budowlanych. 3. Realizacja zamówienia będzie składać się z niżej wymienionych części. 1) Część I — analiza danych wejściowych i przygotowanie koncepcji projektu planu a) analiza stanu istniejącego i zgodności z ustaleniami Studium w formie opisowej i graficznej w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. b) wykonanie opracowania ekofizjograficznego Gminy Siedlce dla obszaru planu w formie opisowej i graficznej w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, c) analiza wniosków złożonych do projektu planu zagospodarowania przestrzennego wraz z propozycją ich uwzględnienia oraz opracowanie uzasadnień nieuwzględnienia wniosków - w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, d) analiza zgód na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej i leśnej na potrzeby sporządzenia koncepcji planu, e) opracowanie koncepcji projektu planu w skali 1 : 5000, uwzględniającej możliwie największą ilość wniosków mieszkańców i inwestorów, uwzględniającej wyniki z dokonanej analizy, opracowania ekofizjograficznego oraz zawierającej dla proponowanych jednostek terenowych dane o istniejących średnich wielkościach powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni działek, średnich wysokościach budynków oraz obiektów, których wysokość wynika z potrzeb technologicznych, średnich szerokościach elewacji frontowych budynków, występujących najczęściej geometriach dachów, w tym kierunków głównych kalenic dachów w stosunku do frontów działek, kątów nachylenia połaci dachowych — w l egz. i 1 egz. w formie numerycznej. 2) Część II — projektowanie: a) opracowanie projektu planu, składającego się z projektu uchwały zawierającej część tekstową /ustalenia planu/ i część graficzną /rysunek planu w skali 1 : 2000, przedstawioną na kopii mapy zasadniczej, udostępnionej przez Zamawiającego w 1 egz., b) opracowanie projektu planu w 1 egz. w następującej formie publikacji elektronicznej na płycie CD:  przygotowanie projektu planu w formie PLIKÓW SHP, wymagane uzgodnienie z Informatykiem w wydziale Organizacyjno-Administracyjnym struktury danych przed przystąpieniem do opracowania projektu planu,  zapis treści uchwały w formie dokumentu co najmniej WORD 2000; 3) Część III — sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko i prognozy skutków finansowych: a) opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko uwzględniającej wymagania zawarte w przepisach ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2016.353) , w tym w szczególności w art. 51 i art. 52 , oraz uzgodniony z organami właściwymi zakres i wymagany stopień szczegółowości informacji, - w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, b) sporządzenie prognozy skutków finansowych uchwalenia planu uwzględniającej wymagania rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U.2003.164.1587) oraz przepisów o gospodarce nieruchomościami w odniesieniu do zasad i do osób uprawnionych do określania tych skutków, zawierającej:  prognozę wpływu ustaleń planu na dochody własne i wydatki gminy, w tym na: o wpływy z podatku od nieruchomości, o inne dochody związane z obrotem nieruchomościami gminy, na opłaty i odszkodowania, o których mowa w art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z wyodrębnieniem poszczególnych funkcji przeznaczenia terenu,  prognozę wpływu ustaleń planu na wydatki związane z realizacją inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy,  wnioski i zalecenia dotyczące przyjęcia proponowanych rozwiązań projektu planu, w tym stawek procentowych, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, wynikające z uwzględnienia ich skutków finansowych, - w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. 4 ) Część IV - komisja urbanistyczno-architektoniczna: a) przygotowanie pisemnej analizy stanowiska komisji urbanistyczno-architektonicznej o projekcie planu, zawierającej propozycję rozpatrzenia opinii oraz merytoryczne uzasadnienie nieuwzględnienia uwag, b) wprowadzenie do projektu planu, uwzględnionych przez Zamawiającego, korekt wynikających z uzyskanej opinii komisji urbanistyczno-architektonicznej, c) przekazanie materiałów, określonych w części IV lit. a) i b) w 1 egz. oraz w l egz. w formie numerycznej. 5) Część V- uzgadnianie: a) sprawdzenie i uaktualnienie opracowań, wynikające z aktualizacji przepisów, na dzień ich przekazania organom do opiniowania i uzgodnień, b) przygotowanie pisemnej analizy opinii i uzgodnień organów właściwych o projekcie planu i prognozie oddziaływania na środowisko, zawierającej propozycję rozpatrzenia i uwzględnienia poszczególnych uwag w sporządzanych dokumentach wraz z merytorycznym uzasadnieniem stanowiska, c) wprowadzenie odpowiednio do projektu planu i prognozy oddziaływania na środowisko uwzględnionych przez Zamawiającego korekt, wynikających z uzyskanych opinii i dokonanych uzgodnień organów, d) przekazanie materiałów w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, o których mowa w części V lit. a)i lit. b). 6) Część VI — wyłożenie i dyskusja publiczna oraz sposób realizacji infrastruktury technicznej: a) uczestniczenie w jednodniowym dyżurze autorskim i w dyskusji publicznej w czasie wyłożenia do publicznego wglądu projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, b) opracowanie analizy uwag wniesionych do projektu planu wraz z propozycją ich uwzględnienia oraz uzasadnieniem nieuwzględnienia pozostałych z wyodrębnieniem na wniesione na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku w l egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, c) wprowadzenie do projektu planu korekt wynikających z rozpatrzenia uwag, zaakceptowanych przez Zamawiającego, d) przekazanie skorygowanego projektu planu Zamawiającemu w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, e) wprowadzenie do projektu planu korekt wynikających z ponawianych czynności w związku z uwzględnieniem uwag i przekazywanie materiałów Zamawiającemu, f) opracowanie sposobów realizacji zapisanych w planie, inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasad ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych — 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. 7) Część VII — uchwalenie: a) przedstawienie projektu planu miejscowego na posiedzeniu Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej oraz na Sesji Rady Gminy do uchwalenia wraz z załącznikami, b) przekazanie skorygowanego projektu planu Zamawiającemu w 5 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, łącznie z listą nieuwzględnionych uwag oraz określeniem sposobu realizacji, zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych miasta, oraz zasad ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych, c) opracowanie pisemnego podsumowania i uzasadnienia, o których mowa w art. 42 pkt 2) i art. 55 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku [...], d) ewentualne wprowadzenie zmian do projektu planu wniesionych przez Radę Gminy i udział w czynnościach ponowionej, w niezbędnym zakresie, procedury planistycznej, e) udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia planu do zgodności z przepisami prawnymi, w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały w sprawie planu, w tym udział w postępowaniu przed sądami administracyjnymi, f) udzielanie ewentualnych wyjaśnień Wojewodzie, któremu została przedstawiona uchwała o uchwaleniu planu miejscowego wraz z załącznikami, do ich oceny pod względem zgodności z przepisami prawa, g) przygotowanie uchwały w formacie Edytora Aktów Prawnych XML do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego, Termin zakończenia realizacji umowy – od podpisania umowy do 30.11.2020 r. Za termin realizacji zadania rozumie się wykonanie wszystkich VII części zamówienia. Realizacja płatności realizowana będzie przez Zamawiającego fakturami częściowymi po odbiorze każdej części zadania w następujących proporcjach: 1) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części I, 2) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części II, 3) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części III, 4) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części IV, 5) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części V, 6) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części VI, 7) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części VII, Część II – „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Białki, Błogoszcz, Chodów, Grabianów, Nowe Iganie, Nowe Opole, Ostrówek, Pruszyn, Pruszynek, Rakowiec, Stare Iganie, Stare Opole, Ujrzanów, Wołyńce, Wołyńce Kolonia, Żelków Kolonia” Zakres przedmiotu zamówienia określa Uchwała Rady Gminy Siedlce Nr XIV/177/2019 z dnia 28 listopada 2019 roku wraz z załącznikami stanowiąca załącznik do OPZ. II. DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 1. Wykonawca wyznacza projektanta planu miejscowego, który winien posiadać odpowiednie uprawnienia urbanistyczne, zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2017 poz. 1073) 2. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania planów polegających na określeniu: - przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania; - zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego; - zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu; - zasady kształtowania krajobrazu; - zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków, w tym krajobrazów kulturowych, oraz dóbr kultury współczesnej; - wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych; - zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu, maksymalną i minimalną intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, maksymalną wysokość zabudowy, minimalną liczbę miejsc do parkowania w tym miejsca przeznaczone na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową i sposób ich realizacji oraz linie zabudowy i gabaryty obiektów; - granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, na podstawie odrębnych przepisów, terenów górniczych, a także obszarów szczególnego zagrożenia powodzią, obszarów osuwania się mas ziemnych, krajobrazów priorytetowych określonych w audycie krajobrazowym oraz w planach zagospodarowania przestrzennego województwa; - szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym; - szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy; - zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej; - sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów; - stawki procentowe, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, - granice obszarów wymagających przeprowadzenia scaleń i podziałów nieruchomości; - granice obszarów rehabilitacji istniejącej zabudowy i infrastruktury technicznej; - granice obszarów wymagających przekształceń lub rekultywacji; - granice terenów pod budowę urządzeń, o których mowa w art. 10 ust. 2a, oraz granice ich stref ochronnych związanych z ograniczeniami w zabudowie, zagospodarowaniu i użytkowaniu terenu oraz występowaniem znaczącego oddziaływania tych urządzeń na środowisko; - granice terenów pod budowę obiektów handlowych, o których mowa w art. 10 ust. 3a; - granice terenów rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym, -granice terenów inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym, umieszczonych w planie zagospodarowania przestrzennego województwa lub w ostatecznych decyzjach o lokalizacji drogi krajowej, wojewódzkiej lub powiatowej, - granice terenów rekreacyjno-wypoczynkowych oraz terenów służących organizacji imprez masowych; - granice terenów zamkniętych i granice stref ochronnych terenów zamkniętych, - sposób usytuowania obiektów budowlanych w stosunku do dróg i innych terenów publicznie dostępnych oraz do granic przyległych nieruchomości, kolorystykę obiektów budowlanych oraz pokrycie dachów, - minimalną powierzchnię nowo wydzielonych działek budowlanych. 3. Realizacja zamówienia będzie składać się z niżej wymienionych części. 1) Część I — analiza danych wejściowych i przygotowanie koncepcji projektu planu a) analiza stanu istniejącego i zgodności z ustaleniami Studium w formie opisowej i graficznej w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. b) wykonanie opracowania ekofizjograficznego Gminy Siedlce dla obszaru planu w formie opisowej i graficznej w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, c) analiza wniosków złożonych do projektu planu zagospodarowania przestrzennego wraz z propozycją ich uwzględnienia oraz opracowanie uzasadnień nieuwzględnienia wniosków - w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, d) analiza zgód na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej i leśnej na potrzeby sporządzenia koncepcji planu, e) opracowanie koncepcji projektu planu w skali 1 : 5000, uwzględniającej możliwie największą ilość wniosków mieszkańców i inwestorów, uwzględniającej wyniki z dokonanej analizy, opracowania ekofizjograficznego oraz zawierającej dla proponowanych jednostek terenowych dane o istniejących średnich wielkościach powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni działek, średnich wysokościach budynków oraz obiektów, których wysokość wynika z potrzeb technologicznych, średnich szerokościach elewacji frontowych budynków, występujących najczęściej geometriach dachów, w tym kierunków głównych kalenic dachów w stosunku do frontów działek, kątów nachylenia połaci dachowych — w l egz. i 1 egz. w formie numerycznej. 2) Część II — projektowanie: a) opracowanie projektu planu, składającego się z projektu uchwały zawierającej część tekstową /ustalenia planu/ i część graficzną /rysunek planu w skali 1 : 2000, przedstawioną na kopii mapy zasadniczej, udostępnionej przez Zamawiającego w 1 egz., b) opracowanie projektu planu w 1 egz. w następującej formie publikacji elektronicznej na płycie CD:  przygotowanie projektu planu w formie PLIKÓW SHP, wymagane uzgodnienie z Informatykiem w wydziale Organizacyjno-Administracyjnym struktury danych przed przystąpieniem do opracowania projektu planu,  zapis treści uchwały w formie dokumentu co najmniej WORD 2000; 3) Część III — sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko i prognozy skutków finansowych: a) opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko uwzględniającej wymagania zawarte w przepisach ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2016.353) , w tym w szczególności w art. 51 i art. 52 , oraz uzgodniony z organami właściwymi zakres i wymagany stopień szczegółowości informacji, - w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, b) sporządzenie prognozy skutków finansowych uchwalenia planu uwzględniającej wymagania rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U.2003.164.1587) oraz przepisów o gospodarce nieruchomościami w odniesieniu do zasad i do osób uprawnionych do określania tych skutków, zawierającej:  prognozę wpływu ustaleń planu na dochody własne i wydatki gminy, w tym na: o wpływy z podatku od nieruchomości, o inne dochody związane z obrotem nieruchomościami gminy, na opłaty i odszkodowania, o których mowa w art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z wyodrębnieniem poszczególnych funkcji przeznaczenia terenu,  prognozę wpływu ustaleń planu na wydatki związane z realizacją inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy,  wnioski i zalecenia dotyczące przyjęcia proponowanych rozwiązań projektu planu, w tym stawek procentowych, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, wynikające z uwzględnienia ich skutków finansowych, - w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. 4 ) Część IV - komisja urbanistyczno-architektoniczna: a) przygotowanie pisemnej analizy stanowiska komisji urbanistyczno-architektonicznej o projekcie planu, zawierającej propozycję rozpatrzenia opinii oraz merytoryczne uzasadnienie nieuwzględnienia uwag, b) wprowadzenie do projektu planu, uwzględnionych przez Zamawiającego, korekt wynikających z uzyskanej opinii komisji urbanistyczno-architektonicznej, c) przekazanie materiałów, określonych w części IV lit. a) i b) w 1 egz. oraz w l egz. w formie numerycznej. 5) Część V- uzgadnianie: a) sprawdzenie i uaktualnienie opracowań, wynikające z aktualizacji przepisów, na dzień ich przekazania organom do opiniowania i uzgodnień, b) przygotowanie pisemnej analizy opinii i uzgodnień organów właściwych o projekcie planu i prognozie oddziaływania na środowisko, zawierającej propozycję rozpatrzenia i uwzględnienia poszczególnych uwag w sporządzanych dokumentach wraz z merytorycznym uzasadnieniem stanowiska, c) wprowadzenie odpowiednio do projektu planu i prognozy oddziaływania na środowisko uwzględnionych przez Zamawiającego korekt, wynikających z uzyskanych opinii i dokonanych uzgodnień organów, d) przekazanie materiałów w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, o których mowa w części V lit. a)i lit. b). 6) Część VI — wyłożenie i dyskusja publiczna oraz sposób realizacji infrastruktury technicznej: a) uczestniczenie w jednodniowym dyżurze autorskim i w dyskusji publicznej w czasie wyłożenia do publicznego wglądu projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, b) opracowanie analizy uwag wniesionych do projektu planu wraz z propozycją ich uwzględnienia oraz uzasadnieniem nieuwzględnienia pozostałych z wyodrębnieniem na wniesione na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku w l egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, c) wprowadzenie do projektu planu korekt wynikających z rozpatrzenia uwag, zaakceptowanych przez Zamawiającego, d) przekazanie skorygowanego projektu planu Zamawiającemu w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, e) wprowadzenie do projektu planu korekt wynikających z ponawianych czynności w związku z uwzględnieniem uwag i przekazywanie materiałów Zamawiającemu, f) opracowanie sposobów realizacji zapisanych w planie, inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasad ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych — 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. 7) Część VII — uchwalenie: a) przedstawienie projektu planu miejscowego na posiedzeniu Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej oraz na Sesji Rady Gminy do uchwalenia wraz z załącznikami, b) przekazanie skorygowanego projektu planu Zamawiającemu w 5 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, łącznie z listą nieuwzględnionych uwag oraz określeniem sposobu realizacji, zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych miasta, oraz zasad ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych, c) opracowanie pisemnego podsumowania i uzasadnienia, o których mowa w art. 42 pkt 2) i art. 55 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku [...], d) ewentualne wprowadzenie zmian do projektu planu wniesionych przez Radę Gminy i udział w czynnościach ponowionej, w niezbędnym zakresie, procedury planistycznej, e) udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia planu do zgodności z przepisami prawnymi, w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały w sprawie planu, w tym udział w postępowaniu przed sądami administracyjnymi, f) udzielanie ewentualnych wyjaśnień Wojewodzie, któremu została przedstawiona uchwała o uchwaleniu planu miejscowego wraz z załącznikami, do ich oceny pod względem zgodności z przepisami prawa, g) przygotowanie uchwały w formacie Edytora Aktów Prawnych XML do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego, Termin zakończenia realizacji umowy – od podpisania umowy do 30.11.2020 r. Za termin realizacji zadania rozumie się wykonanie wszystkich VII części zamówienia. Realizacja płatności realizowana będzie przez Zamawiającego fakturami częściowymi po odbiorze każdej części zadania w następujących proporcjach: 1) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części I, 2) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części II, 3) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części III, 4) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części IV, 5) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części V, 6) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części VI, 7) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części VII, Część III – „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Chodów, Golice, Golice Kolonia, Jagodnia, Nowe Opole, Opole Świerczyna, Ostrówek, Purzec, Strzała, Topórek, Żabokliki, Żabokliki Kolonia, Żytnia”. Zakres przedmiotu zamówienia określa Uchwała Rady Gminy Siedlce Nr XIV/179/2019 z dnia 28 listopada 2019 roku wraz z załącznikami stanowiąca załącznik do OPZ. II. DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 1. Wykonawca wyznacza projektanta planu miejscowego, który winien posiadać odpowiednie uprawnienia urbanistyczne, zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2017 poz. 1073) 1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania planów polegających na określeniu: - przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania; - zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego; - zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu; - zasady kształtowania krajobrazu; - zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków, w tym krajobrazów kulturowych, oraz dóbr kultury współczesnej; - wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych; - zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu, maksymalną i minimalną intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, maksymalną wysokość zabudowy, minimalną liczbę miejsc do parkowania w tym miejsca przeznaczone na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową i sposób ich realizacji oraz linie zabudowy i gabaryty obiektów; - granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, na podstawie odrębnych przepisów, terenów górniczych, a także obszarów szczególnego zagrożenia powodzią, obszarów osuwania się mas ziemnych, krajobrazów priorytetowych określonych w audycie krajobrazowym oraz w planach zagospodarowania przestrzennego województwa; - szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym; - szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy; - zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej; - sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów; - stawki procentowe, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, - granice obszarów wymagających przeprowadzenia scaleń i podziałów nieruchomości; - granice obszarów rehabilitacji istniejącej zabudowy i infrastruktury technicznej; - granice obszarów wymagających przekształceń lub rekultywacji; - granice terenów pod budowę urządzeń, o których mowa w art. 10 ust. 2a, oraz granice ich stref ochronnych związanych z ograniczeniami w zabudowie, zagospodarowaniu i użytkowaniu terenu oraz występowaniem znaczącego oddziaływania tych urządzeń na środowisko; - granice terenów pod budowę obiektów handlowych, o których mowa w art. 10 ust. 3a; - granice terenów rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym, -granice terenów inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym, umieszczonych w planie zagospodarowania przestrzennego województwa lub w ostatecznych decyzjach o lokalizacji drogi krajowej, wojewódzkiej lub powiatowej, - granice terenów rekreacyjno-wypoczynkowych oraz terenów służących organizacji imprez masowych; - granice terenów zamkniętych i granice stref ochronnych terenów zamkniętych, - sposób usytuowania obiektów budowlanych w stosunku do dróg i innych terenów publicznie dostępnych oraz do granic przyległych nieruchomości, kolorystykę obiektów budowlanych oraz pokrycie dachów, - minimalną powierzchnię nowo wydzielonych działek budowlanych. 3. Realizacja zamówienia będzie składać się z niżej wymienionych części. 1) Część I — analiza danych wejściowych i przygotowanie koncepcji projektu planu a) analiza stanu istniejącego i zgodności z ustaleniami Studium w formie opisowej i graficznej w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. b) wykonanie opracowania ekofizjograficznego Gminy Siedlce dla obszaru planu w formie opisowej i graficznej w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, c) analiza wniosków złożonych do projektu planu zagospodarowania przestrzennego wraz z propozycją ich uwzględnienia oraz opracowanie uzasadnień nieuwzględnienia wniosków - w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, d) analiza zgód na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej i leśnej na potrzeby sporządzenia koncepcji planu, e) opracowanie koncepcji projektu planu w skali 1 : 5000, uwzględniającej możliwie największą ilość wniosków mieszkańców i inwestorów, uwzględniającej wyniki z dokonanej analizy, opracowania ekofizjograficznego oraz zawierającej dla proponowanych jednostek terenowych dane o istniejących średnich wielkościach powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni działek, średnich wysokościach budynków oraz obiektów, których wysokość wynika z potrzeb technologicznych, średnich szerokościach elewacji frontowych budynków, występujących najczęściej geometriach dachów, w tym kierunków głównych kalenic dachów w stosunku do frontów działek, kątów nachylenia połaci dachowych — w l egz. i 1 egz. w formie numerycznej. 2) Część II — projektowanie: a) opracowanie projektu planu, składającego się z projektu uchwały zawierającej część tekstową /ustalenia planu/ i część graficzną /rysunek planu w skali 1 : 2000, przedstawioną na kopii mapy zasadniczej, udostępnionej przez Zamawiającego w 1 egz., b) opracowanie projektu planu w 1 egz. w następującej formie publikacji elektronicznej na płycie CD:  przygotowanie projektu planu w formie PLIKÓW SHP, wymagane uzgodnienie z Informatykiem w wydziale Organizacyjno-Administracyjnym struktury danych przed przystąpieniem do opracowania projektu planu,  zapis treści uchwały w formie dokumentu co najmniej WORD 2000; 3) Część III — sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko i prognozy skutków finansowych: a) opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko uwzględniającej wymagania zawarte w przepisach ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2016.353) , w tym w szczególności w art. 51 i art. 52 , oraz uzgodniony z organami właściwymi zakres i wymagany stopień szczegółowości informacji, - w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, b) sporządzenie prognozy skutków finansowych uchwalenia planu uwzględniającej wymagania rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U.2003.164.1587) oraz przepisów o gospodarce nieruchomościami w odniesieniu do zasad i do osób uprawnionych do określania tych skutków, zawierającej:  prognozę wpływu ustaleń planu na dochody własne i wydatki gminy, w tym na: o wpływy z podatku od nieruchomości, o inne dochody związane z obrotem nieruchomościami gminy, na opłaty i odszkodowania, o których mowa w art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z wyodrębnieniem poszczególnych funkcji przeznaczenia terenu,  prognozę wpływu ustaleń planu na wydatki związane z realizacją inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy,  wnioski i zalecenia dotyczące przyjęcia proponowanych rozwiązań projektu planu, w tym stawek procentowych, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, wynikające z uwzględnienia ich skutków finansowych, - w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. 4 ) Część IV - komisja urbanistyczno-architektoniczna: a) przygotowanie pisemnej analizy stanowiska komisji urbanistyczno-architektonicznej o projekcie planu, zawierającej propozycję rozpatrzenia opinii oraz merytoryczne uzasadnienie nieuwzględnienia uwag, b) wprowadzenie do projektu planu, uwzględnionych przez Zamawiającego, korekt wynikających z uzyskanej opinii komisji urbanistyczno-architektonicznej, c) przekazanie materiałów, określonych w części IV lit. a) i b) w 1 egz. oraz w l egz. w formie numerycznej. 5) Część V- uzgadnianie: a) sprawdzenie i uaktualnienie opracowań, wynikające z aktualizacji przepisów, na dzień ich przekazania organom do opiniowania i uzgodnień, b) przygotowanie pisemnej analizy opinii i uzgodnień organów właściwych o projekcie planu i prognozie oddziaływania na środowisko, zawierającej propozycję rozpatrzenia i uwzględnienia poszczególnych uwag w sporządzanych dokumentach wraz z merytorycznym uzasadnieniem stanowiska, c) wprowadzenie odpowiednio do projektu planu i prognozy oddziaływania na środowisko uwzględnionych przez Zamawiającego korekt, wynikających z uzyskanych opinii i dokonanych uzgodnień organów, d) przekazanie materiałów w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, o których mowa w części V lit. a)i lit. b). 6) Część VI — wyłożenie i dyskusja publiczna oraz sposób realizacji infrastruktury technicznej: a) uczestniczenie w jednodniowym dyżurze autorskim i w dyskusji publicznej w czasie wyłożenia do publicznego wglądu projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, b) opracowanie analizy uwag wniesionych do projektu planu wraz z propozycją ich uwzględnienia oraz uzasadnieniem nieuwzględnienia pozostałych z wyodrębnieniem na wniesione na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku w l egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, c) wprowadzenie do projektu planu korekt wynikających z rozpatrzenia uwag, zaakceptowanych przez Zamawiającego, d) przekazanie skorygowanego projektu planu Zamawiającemu w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, e) wprowadzenie do projektu planu korekt wynikających z ponawianych czynności w związku z uwzględnieniem uwag i przekazywanie materiałów Zamawiającemu, f) opracowanie sposobów realizacji zapisanych w planie, inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasad ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych — 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. 7) Część VII — uchwalenie: a) przedstawienie projektu planu miejscowego na posiedzeniu Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej oraz na Sesji Rady Gminy do uchwalenia wraz z załącznikami, b) przekazanie skorygowanego projektu planu Zamawiającemu w 5 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, łącznie z listą nieuwzględnionych uwag oraz określeniem sposobu realizacji, zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych miasta, oraz zasad ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych, c) opracowanie pisemnego podsumowania i uzasadnienia, o których mowa w art. 42 pkt 2) i art. 55 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku [...], d) ewentualne wprowadzenie zmian do projektu planu wniesionych przez Radę Gminy i udział w czynnościach ponowionej, w niezbędnym zakresie, procedury planistycznej, e) udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia planu do zgodności z przepisami prawnymi, w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały w sprawie planu, w tym udział w postępowaniu przed sądami administracyjnymi, f) udzielanie ewentualnych wyjaśnień Wojewodzie, któremu została przedstawiona uchwała o uchwaleniu planu miejscowego wraz z załącznikami, do ich oceny pod względem zgodności z przepisami prawa, g) przygotowanie uchwały w formacie Edytora Aktów Prawnych XML do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego, Termin zakończenia realizacji umowy – od podpisania umowy do 30.11.2020 r. Za termin realizacji zadania rozumie się wykonanie wszystkich VII części zamówienia. Realizacja płatności realizowana będzie przez Zamawiającego fakturami częściowymi po odbiorze każdej części zadania w następujących proporcjach: 1) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części I, 2) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części II, 3) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części III, 4) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części IV, 5) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części V, 6) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części VI, 7) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części VII, Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Informacja w powyższym zakresie powinna zostać odzwierciedlona w treści oferty. Dokumentacja stanowiąca przedmiot zamówienia powinna zostać sporządzona w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie przyszłej oferty. Z uwagi, że dokumentacja stanowiąca przedmiot zamówienia, posłuży następnie do opisu przedmiotu zamówienia na roboty budowlane, wykonawca zobowiązany jest przygotować dokumentację obejmującą przedmiot zamówienia, w sposób nienaruszający dyspozycji wynikających z art. 29 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.). Dokumentacja stanowiąca przedmiot zamówienia powinna zostać sporządzona w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie przyszłej oferty. Dokumentacja stanowiąca przedmiot zamówienia nie może zostać sporządzona w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. Dokumentacja stanowiąca przedmiot zamówienia nie może zostać sporządzona w sposób, który zawiera wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy ,,lub równoważny''. Stosowanie do art. 29 ust. 3a Ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji usługi, dotyczące: a) branży architektonicznej Obowiązek, o którym mowa powyżej, nie dotyczy kierowników budowy, kierowników robót i inspektorów nadzoru, oraz innych osób pełniących samodzielne funkcje techniczne tj. osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.). 2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia 3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę prze wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1. czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy: b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1. czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 8 ust.2. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. 5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1 Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium. 8.2. Zamawiający określa wadium w wysokości : DLA CZĘŚCI I: 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych). DLA CZĘŚCI II: 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) DLA CZĘŚCI III: 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) 8.3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 8.4 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 8.5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Polska Kasa Opieki S.A. Podlaskie Centrum Korporacyjne Centrum Korporacyjne w Siedlcach, ul. Wojskowa 24, 08-110 Siedlce, nr 77 1240 2685 1111 0010 6061 3364 Urząd Gminy Siedlce z dopiskiem: Opracowanie planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy Siedlce „ CZĘŚĆ……………………………….. (Wykonawca jest obowiązany wskazać której konkretnie części dotyczy składane wadium) 8.6. Termin wniesienia wadium upływa dnia 27.12.2019 r. o godz. 09:30. 8.7. Wadium wnoszone w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8.8. Wadium wnoszone w innej formie jak pieniądze wykonawca składa w oryginale wraz z ofertą w oddzielnej kopercie. Nie należy oryginału dokumentu wadialnego trwale łączyć z ofertą. 8.9. Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone, jako zabezpieczenie wadium muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą, (pod rygorem wykluczenia wykonawcy z postępowania) oraz umożliwiać Zamawiającemu otrzymanie określonej kwoty wadium bez jakichkolwiek warunków wstępnych i na jego pierwsze wezwanie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków udziału w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wstępnego wykazania braku podstaw do wykluczenia oraz wstępnego potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest złożyć do oferty aktualne na dzień składania ofert: Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3. Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2. 6.2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby -warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 6.1. 6.3. Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 6.1. 6.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 6.1. składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 6.5. Zgodnie z art. 22a ust. 2 Ustawy, Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 6.6. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego na zasadach określonych w art. 22a ust. 2 Ustawy wraz z ofertą składa zobowiązanie innego podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 6.7. Zamawiający informuje, że stosowanie do art. 24 ust. 11 Ustawy, Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy – Załącznik nr 4. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 6.8. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 6.9. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców, oświadczenie, o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w pkt. 6.7. składa każdy z Wykonawców. 6.10. Wykaz dokumentów i oświadczeń, które Wykonawca składa w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego na potwierdzenie okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. 1 Ustawy, tj. na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu ( dla wszystkich częśći): potwierdzającego spełnienie warunku, wykazu osób, którymi Wykonawca dysponuje, na czas realizacji zamówienia osobami, tj.: - Minimum 3 projektantów w tym główny projektant posiadający doświadczenie min 10 lat w projektowaniu planów zagospodarowania przestrzennego oraz police OC aktualna w czasie realizacji umowy. (Wzór oświadczenia Załącznik nr A) 6.11. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców, oświadczenie, na potwierdzenie okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 Ustawy, tj. na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, składa odpowiednio Wykonawca/ Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunku. 6.12. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia, na podstawie dostarczonych oświadczeń i dokumentów. Ofertę należy sporządzić w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej. Pożądane jest, aby wszystkie zapisane strony oferty były kolejno ponumerowane. Ofertę należy złączyć w sposób uniemożliwiający wysunięcie którejkolwiek kartki. Oferta powinna zawierać następujące dokumenty: 1) Wypełniony i podpisany formularz oferty z podaniem ceny brutto – załącznik nr 1 (dla każdej z części) 2) Wypełnione i podpisane załączniki nr 2, nr 3 3) Dokument potwierdzający wniesienie wadium Stosownie do art. 36b ust. 1 Ustawy, Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców, w treści oferty – załącznik nr 1. Ofertę należy złożyć w podwójnych kopertach: zewnętrznej i wewnętrznej. Kopertę zewnętrzną należy zaadresować i następująco oznaczyć: „Opracowanie planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy Siedlce „ CZĘŚĆ……………………………….. (Wykonawca jest obowiązany wskazać której konkretnie części dotyczy składana oferta) Nie otwierać przed terminem otwarcia ofert. ” Poza oznaczeniami podanymi wyżej koperta wewnętrzna powinna posiadać nazwę i adres Wykonawcy, aby można było odesłać ofertę w przypadku stwierdzenia jej opóźnienia. Wykonawca może złożyć jedną ofertę Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty wariantowej. Zmiany, wycofanie oferty. Wykonawca może wprowadzić zmiany do oferty przed upływem terminu składania ofert. Zmiany należy złożyć według takich samych zasad, jak składanie ofert z dopiskiem ZMIANA. Wykonawca może wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że pisemne powiadomienie wpłynie do Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca może złożyć ofertę wyłącznie na jedną część.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach