Przetargi.pl
Opracowanie planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy Janikowo.

Gmina Janikowo ogłasza przetarg

  • Adres: 88-160 Janikowo, ul. Przemysłowa
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 35 144 11 , fax. 52 35 13 519
  • Data zamieszczenia: 2020-03-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Janikowo
    ul. Przemysłowa 6
    88-160 Janikowo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 35 144 11, fax. 52 35 13 519
    REGON: 09235076000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.janikowo.bipgmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy Janikowo.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Opracowanie planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy Janikowo. 1.2. Zakres prac objętych przedmiotem zamówienia obejmuje opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego ( w trybie ustawy o Planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym) oraz przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko ( w trybie ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko): 1) Obejmującego część obrębu ewidencyjnego Kołodziejewo centrum, gm. Janikowo- ok.349,7ha(Załącznik graficzny nr 1 do SIWZ) 2) Obejmującego część obrębu ewidencyjnego Kołodziejewo - Północ, gm. Janikowo- ok. 345,4ha(Załącznik graficzny nr 2 do SIWZ) 3) Obejmującego części obrębów ewidencyjnych Broniewice, Trląg , Głogówiec, gm. Janikowo- ok.403,2ha(Załącznik graficzny nr 3 do SIWZ) 4) Obejmującego części obrębów ewidencyjnych Dębowo, Dębina, gm. Janikowo- ok.472ha (Załącznik graficzny nr 4 do SIWZ) 5) Obejmującego części obrębów ewidencyjnych Balice, Ludzisko, gm. Janikowo-ok.472,2ha (Załącznik graficzny nr 5 do SIWZ) 6) Obejmującego części obrębów ewidencyjnych Kołodziejwo, Pałuczyna, Trląg, Sosnówiec, gm. Janikowo- 630,00ha(Załącznik graficzny nr 6 do SIWZ) 7) Obejmującego części obrębów ewidencyjnych Wierzejewice, Broniewice, Pałuczyna, gm. Janikowo- ok.707,1ha(Załącznik graficzny nr 7 do SIWZ) 8) Obejmującego części obrębów ewidencyjnych Dobieszewice, Broniewice, gm. Janikowo- ok. 411,9ha. (Załącznik graficzny nr 8 do SIWZ) 9) Obejmującego części obrębów ewidencyjnych Dobieszewice, Wierzejewice, gm. Janikowo-ok.454,1ha. (Załącznik graficzny nr 9 do SIWZ) 1.3. Zakres przedmiotu zamówienia określają uchwały NR XV/120/2020; XV/121/2020; XV/122/2020; XV/123/2020; XV/124/2020; XV/125/2020; XV/126/2020; XV/127/2020; XV/128/2020 z dnia 14lutego 2020r. oraz załączniki graficzne do tych uchwał. 1.4 DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 1) Wykonawca wyznacza projektanta planu miejscowego, który winien posiadać odpowiednie uprawnienia urbanistyczne, zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U.2020.293t.j.) 2) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania planów polegających na określeniu: - przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania; - zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego; - zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu; - zasady kształtowania krajobrazu; - zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków, w tym kraj obrazów kulturowych, oraz dóbr kultury współczesnej; - wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych; - zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu, maksymalną i minimalną intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, maksymalną wysokość zabudowy, minimalną liczbę miejsc do parkowania w tym miejsca przeznaczone na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową i sposób ich realizacji oraz linie zabudowy i gabaryty obiektów; - granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, na podstawie odrębnych przepisów, terenów górniczych, a także obszarów szczególnego zagrożenia powodzią, obszarów osuwania się mas ziemnych, krajobrazów priorytetowych określonych w audycie krajobrazowym oraz w planach zagospodarowania przestrzennego województwa; - szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym; - szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy; - zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej; - sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów; - stawki procentowe, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, W ZALEŻNOŚCI OD POTRZEB - granice obszarów wymagających przeprowadzenia scaleń i podziałów nieruchomości; - granice obszarów rehabilitacji istniejącej zabudowy i infrastruktury technicznej; - granice obszarów wymagających przekształceń lub rekultywacji; - granice terenów pod budowę urządzeń, o których mowa w art. 10 ust. 2a, oraz granice ich stref ochronnych związanych z ograniczeniami w zabudowie, zagospodarowaniu i użytkowaniu terenu oraz występowaniem znaczącego oddziaływania tych urządzeń na środowisko; - granice terenów pod budowę obiektów handlowych, o których mowa w art. 10 ust. 3a; - granice terenów rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym, -granice terenów inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym, umieszczonych w planie zagospodarowania przestrzennego województwa lub w ostatecznych decyzjach o lokalizacji drogi krajowej, wojewódzkiej lub powiatowej, - granice terenów rekreacyjno-wypoczynkowych oraz terenów służących organizacji imprez masowych; - granice terenów zamkniętych i granice stref ochronnych terenów zamkniętych, - sposób usytuowania obiektów budowlanych w stosunku do dróg i innych terenów publicznie dostępnych oraz do granic przyległych nieruchomości, kolorystykę obiektów budowlanych oraz pokrycie dachów, - minimalną powierzchnię nowo wydzielonych działek budowlanych. 3) Realizacja zamówienia będzie składać się z niżej wymienionych części dla wszystkich planów od 1) do 9). 3.1 Część I — analiza danych wejściowych i przygotowanie koncepcji projektu planu a) analiza stanu istniejącego i zgodności z ustaleniami Studium w formie opisowej i graficznej w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie elektronicznej. b) wykonanie opracowania ekofizjograficznego Gminy Janikowo dla obszaru planu w formie opisowej i graficznej w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie elektronicznej, c) analiza wniosków złożonych do projektu planu zagospodarowania przestrzennego wraz z propozycją ich uwzględnienia oraz opracowanie uzasadnień nieuwzględnienia wniosków - w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie elektronicznej, d) analiza zgód na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej i leśnej na potrzeby sporządzenia koncepcji planu, e) opracowanie koncepcji projektu planu w skali 1 : 2000, uwzględniającej możliwie największą ilość wniosków mieszkańców i inwestorów, uwzględniającej wyniki z dokonanej analizy, opracowania ekofizjograficznego oraz zawierającej dla proponowanych jednostek terenowych dane o istniejących średnich wielkościach powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni działek, średnich wysokościach budynków oraz obiektów, których wysokość wynika z potrzeb technologicznych, średnich szerokościach elewacji frontowych budynków, występujących najczęściej geometriach dachów, w tym kierunków głównych kalenic dachów w stosunku do frontów działek, kątów nachylenia połaci dachowych — w l egz. i 1 egz. w formie elektronicznej. 3.2 Część II — projektowanie: a) opracowanie projektu planu, składającego się z projektu uchwały zawierającej część tekstową /ustalenia planu/ i część graficzną /rysunek planu w skali 1 : 2000, przedstawioną na kopii mapy zasadniczej, udostępnionej przez Zamawiającego w 1 egz., b) opracowanie projektu planu w 1 egz. w następującej formie publikacji elektronicznej na płycie CD:  przygotowanie projektu planu w formie PLIKÓW SHP, wymagane uzgodnienie z Informatykiem w wydziale Organizacyjno-Administracyjnym struktury danych przed przystąpieniem do opracowania projektu planu,  zapis treści uchwały w formie dokumentu co najmniej WORD 2000; 3.3 Część III — sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko i prognozy skutków finansowych: a) opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko uwzględniającej wymagania zawarte w przepisach ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2020.283) , w tym w szczególności w art. 51 i art. 52 , oraz uzgodniony z organami właściwymi zakres i wymagany stopień szczegółowości informacji, - w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie elektronicznej, b) sporządzenie prognozy skutków finansowych uchwalenia planu uwzględniającej wymagania rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U.2003.164.1587) oraz przepisów o gospodarce nieruchomościami w odniesieniu do zasad i do osób uprawnionych do określania tych skutków, zawierającej: -prognozę wpływu ustaleń planu na dochody własne i wydatki gminy, w tym na: o wpływy z podatku od nieruchomości, o inne dochody związane z obrotem nieruchomościami gminy, na opłaty i odszkodowania, o których mowa w art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z wyodrębnieniem poszczególnych funkcji przeznaczenia terenu, -prognozę wpływu ustaleń planu na wydatki związane z realizacją inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, -wnioski i zalecenia dotyczące przyjęcia proponowanych rozwiązań projektu planu, w tym stawek procentowych, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, wynikające z uwzględnienia ich skutków finansowych, - w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. 3.4 Część IV - komisja urbanistyczno-architektoniczna: a) przygotowanie pisemnej analizy stanowiska komisji urbanistyczno-architektonicznej o projekcie planu, zawierającej propozycję rozpatrzenia opinii oraz merytoryczne uzasadnienie nieuwzględnienia uwag, b) wprowadzenie do projektu planu, uwzględnionych przez Zamawiającego, korekt wynikających z uzyskanej opinii komisji urbanistyczno-architektonicznej, c) przekazanie materiałów, określonych w części IV lit. a) i b) w 1 egz. oraz w l egz. w formie elektronicznej. 3.5 Część V- uzgadnianie: a) sprawdzenie i uaktualnienie opracowań, wynikające z aktualizacji przepisów, na dzień ich przekazania organom do opiniowania i uzgodnień, b) przygotowanie pisemnej analizy opinii i uzgodnień organów właściwych o projekcie planu i prognozie oddziaływania na środowisko, zawierającej propozycję rozpatrzenia i uwzględnienia poszczególnych uwag w sporządzanych dokumentach wraz z merytorycznym uzasadnieniem stanowiska, c) wprowadzenie odpowiednio do projektu planu i prognozy oddziaływania na środowisko uwzględnionych przez Zamawiającego korekt, wynikających z uzyskanych opinii i dokonanych uzgodnień organów, d) przekazanie materiałów w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, o których mowa w części V lit. a)i lit. b). 3.6 Część VI — wyłożenie i dyskusja publiczna oraz sposób realizacji infrastruktury technicznej: a) uczestniczenie w jednodniowym dyżurze autorskim i w dyskusji publicznej w czasie wyłożenia do publicznego wglądu projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, b) opracowanie analizy uwag wniesionych do projektu planu wraz z propozycją ich uwzględnienia oraz uzasadnieniem nieuwzględnienia pozostałych z wyodrębnieniem na wniesione na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku w l egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, c) wprowadzenie do projektu planu korekt wynikających z rozpatrzenia uwag, zaakceptowanych przez Zamawiającego, d) przekazanie skorygowanego projektu planu Zamawiającemu w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, e) wprowadzenie do projektu planu korekt wynikających z ponawianych czynności w związku z uwzględnieniem uwag i przekazywanie materiałów Zamawiającemu, f) opracowanie sposobów realizacji zapisanych w planie, inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasad ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych — 1 egz. oraz w 1 egz. w formie elektronicznej. 3.7 Część VII — uchwalenie: a) przedstawienie projektu planu miejscowego na posiedzeniu Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej oraz na Sesji Rady Miejskiej do uchwalenia wraz z załącznikami, b) przekazanie skorygowanego projektu planu Zamawiającemu w 5 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, łącznie z listą nieuwzględnionych uwag oraz określeniem sposobu realizacji, zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych miasta, oraz zasad ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych, c) opracowanie pisemnego podsumowania i uzasadnienia, o których mowa w art. 42 pkt 2) i art. 55 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku [...], d) ewentualne wprowadzenie zmian do projektu planu wniesionych przez Radę Miejską i udział w czynnościach ponowionej, w niezbędnym zakresie, procedury planistycznej, e) udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia planu do zgodności z przepisami prawnymi, w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały w sprawie planu, w tym udział w postępowaniu przed sądami administracyjnymi, f) udzielanie ewentualnych wyjaśnień Wojewodzie, któremu została przedstawiona uchwała o uchwaleniu planu miejscowego wraz z załącznikami, do ich oceny pod względem zgodności z przepisami prawa, g) przygotowanie uchwały w formacie Edytora Aktów Prawnych XML do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Termin zakończenia realizacji umowy – od podpisania umowy do 31.12.2021r. z tym, że termin wykonania Części I- analiza danych wyjściowych i przygotowanie koncepcji projektu planu – do 3 miesięcy od podpisania umowy. Za termin realizacji zadania rozumie się wykonanie wszystkich VII części zamówienia. Realizacja płatności realizowana będzie przez Zamawiającego fakturami częściowymi po odbiorze każdej części zadania w następujących proporcjach: 1) 30% wynagrodzenia po wykonaniu części I, II,III,IV,V 2) 70% wynagrodzenia po wykonaniu części VI,VII,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71410000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy – z wykorzystaniem wzoru Zamawiającego- Załącznik nr 1 do SIWZ 2) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu- Załącznik nr 2 do SIWZ oraz Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu – Załącznik nr 3 do SIWZ. - wypełnione i podpisane przez wykonawcę, które stanowić będzie wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3) Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów wraz z właściwym wypisem z rejestru. 4) Dokument o którym mowa w pkt. V3 ppkt.2) jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów. 5) Wzór umowy – Załącznik nr 6 parafowany przez Wykonawcę 6) Wzór oświadczenia wymaganego od wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO- Załącznik nr 7

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach