Przetargi.pl
Opracowanie koncepcji budowy zintegrowanej sieci tras rowerowych, biegowych oraz narciarskich tras biegowych w województwie małopolskim

Województwo Małopolskie ogłasza przetarg

  • Adres: 31-156 Kraków, ul. Basztowa 22
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 4300394, 6303408,6303122 , fax. 012 6160144,6303126
  • Data zamieszczenia: 2012-10-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Małopolskie
    ul. Basztowa 22 22
    31-156 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 012 4300394, 6303408,6303122, fax. 012 6160144,6303126
    REGON: 35155428700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.malopolskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie koncepcji budowy zintegrowanej sieci tras rowerowych, biegowych oraz narciarskich tras biegowych w województwie małopolskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji budowy zintegrowanej sieci tras rowerowych, biegowych oraz narciarskich tras biegowych w województwie małopolskim. Przez zintegrowane trasy rozumie się przemyślany spójny ciąg różnych rozwiązań technicznych, funkcjonalnie łączący różne miejsca atrakcyjne turystycznie, umożliwiający bezpieczne korzystanie z oferty regionu. Przez trasy rowerowe rozumie się w szczególności: 1) Samodzielne, wydzielone drogi przeznaczone dla rowerów poza siecią drogową i uliczną (jednokierunkowe lub dwukierunkowe); 2) Wydzielone jednokierunkowe lub dwukierunkowe drogi dla rowerów, oddzielone od drogi, stanowiące część pasa drogowego lub biegnące niezależnie od niego; Poprzez trasy biegowe rozumie się utwardzane, wydzielone ścieżki biegowe, umożliwiające bezpieczne uprawianie biegów. Przez narciarskie trasy biegowe rozumie się: 1) rekreacyjne narciarskie trasy biegowe wyznaczone w terenie, przeznaczone do rekreacyjnego uprawiania narciarstwa biegowego; 2) profesjonalne narciarskie trasy biegowe wytyczone zgodnie z zasadami Międzynarodowej Federacji Narciarskiej (FIS). Zakres terytorialny: 1) Obszar karpacki: Subregion sądecki: a) obszar: od Wysowej - Zdrój do Szczawnicy (powiaty: gorlicki, limanowski, nowosądecki, m. Nowy Sącz); b) zakres: sieć tras rowerowych i biegowych, poszerzona o narciarskie trasy biegowe (w szczególności dla powiatu limanowskiego). Subregion podhalański: a) obszar: od Szczawnicy przez Babią Górę, Zbiornik Świnna Poręba - Laskowiec po Kocierz (powiaty: tatrzański, nowotarski, suski, wadowicki); b) zakres: sieć tras rowerowych i biegowych, poszerzona o narciarskie trasy biegowe (w szczególności dla powiatu tatrzańskiego i nowotarskiego). 2) Obszar jurajski: a) obszar: od Krakowa do Pustyni Błędowskiej (powiat: krakowski, olkuski, miechowski); b) zakres: sieć tras rowerowych i biegowych. 3) Obszar nadwiślański: a) obszar: od Oświęcimia po Dąbrowę Tarnowską (powiat: oświęcimski, chrzanowski, wadowicki, krakowski, m. Kraków, myślenicki, wielicki, proszowicki, brzeski, bocheński, tarnowski wraz z m. Tarnów, dąbrowski) z uwzględnieniem okolicy Jeziora Dobczyckiego; b) zakres: sieć tras rowerowych i biegowych. Cel zamówienia: Opracowanie ma na celu przedstawienie koncepcji budowy nowych tras rowerowych, biegowych oraz narciarskich tras biegowych w województwie małopolskim, połączonych z istniejącymi i planowanymi trasami o podobnym charakterze. W wyniku przeprowadzonych analiz i uwarunkowań, w tym głównie technicznych, terenowo-prawnych, środowiskowych, finansowych Wykonawca przedstawi przebieg zintegrowanej sieci tras rowerowych, biegowych oraz narciarskich tras biegowych w Małopolsce. Opracowany dokument wskazywał będzie obszary do budowy nowych tras rowerowych, biegowych oraz narciarskich tras biegowych wraz z propozycjami inwestycji w infrastrukturę towarzyszącą. Celem opracowania jest także wskazanie ewentualnych problemów i barier realizacyjnych oraz szacunkowych kosztów budowy poszczególnych tras rowerowych, biegowych oraz narciarskich tras biegowych w ramach powstałej koncepcji. Koncepcja będzie podstawą do budowania przez jednostki samorządu terytorialnego oraz inne podmioty działające w sektorze turystycznym w Małopolsce tras rowerowych, biegowych oraz narciarskich tras biegowych i dlatego musi wskazywać propozycje tras możliwe do wdrożenia. Koncepcja będzie obejmowała zarówno trasy przeznaczone do uprawiania turystyki rowerowej (trasy ponadlokalne umożliwiające podróże na dłuższych odcinkach) jak również trasy rowerowe przeznaczone do rekreacji, trasy biegowe o charakterze rekreacyjnym i sportowym, oraz rekreacyjne i profesjonalne narciarskie trasy biegowe. Przedmiot zamówienia obejmuje: I. Zaprojektowanie koncepcji przebiegu tras rowerowych i biegowych oraz profesjonalnych i rekreacyjnych narciarskich tras biegowych, zgodnie z następującymi założeniami: 1. Koncepcja powinna zostać wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w zakresie prawa budowlanego, planów zagospodarowania przestrzennego, prawa drogowego, przepisów z zakresu ochrony przyrody i środowiska (np. wymogów obszarów NATURA 2000). 2. Koncepcja tras powinna obejmować nowe trasy rowerowe, biegowe oraz narciarskie trasy biegowe, zintegrowane z trasami o podobnym charakterze na terenie Małopolski i regionów sąsiadujących z Małopolską (od zachodu - województwo śląskie, na północnym wschodzie- województwo świętokrzyskie, na wschodzie - województwo podkarpackie, na południu - Słowacja). 3. Koncepcja powinna proponować trasy rowerowe, biegowe i narciarskie trasy biegowe, które będą możliwe do wdrożenia, stąd wymagane jest dokonanie analizy pod kątem własności gruntów, środowiskowym i finansowym. 4. O przebiegu tras powinno decydować szereg czynników jednocześnie, w tym: atrakcje, infrastruktura turystyczna, ukształtowanie terenu, bezpieczeństwo na trasie, możliwość wdrożenia, racjonalność finansowa, warunki i ograniczenia środowiskowe, itp. 5. Trasy powinny łączyć atrakcyjne widokowo i turystycznie miejsca i atrakcje, kluczowe z punktu widzenia ruchu turystycznego na omawianym obszarze. 6. Przy projektowaniu koncepcji tras powinna zostać uwzględniona dostępność do infrastruktury transportowej, bazy noclegowej oraz powinno zostać zaplanowane rozmieszczenie punktów węzłowych na trasach (tj. punktów przecięcia z innymi trasami i szlakami turystycznymi). 7. Należy dążyć do minimalizacji współczynnika wydłużenia trasy, tak by efektywnie wykorzystywać środki na późniejsze wdrożenie przedsięwzięcia. 8. Projektowane trasy, co do zasady nie powinny przebiegać przez drogi o dużym natężeniu. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się jednak poprowadzenie tras drogami o niskim poziomie natężenia ruchu samochodowego. 9. W przypadku projektowania tras o łączonych funkcjach np. przeznaczonych zarówno dla biegaczy jak i rowerzystów należy uwzględnić bezpieczne wykorzystywanie tras przez poszczególnych użytkowników. II. Przedstawienie propozycji inwestycji w zakresie podstawowej infrastruktury turystycznej wzdłuż rekomendowanej sieci tras, np. punktów postojowych, punktów i wież widokowych, punktów recepcyjno - informacyjnych, miejsc piknikowych, parkingów oraz innych urządzeń niezbędnych do zapewnienia płynnego i bezpiecznego poruszania się po proponowanych trasach wraz z ich charakterystyką (np. wielkość, ilość miejsc, podstawowe parametry techniczne). III. Przestawienie informacji dotyczącej stanu własności terenów, przez które przebiegają proponowane trasy oraz wymagań środowiskowych i konserwatorskich. IV. Przedstawienie rekomendacji w zakresie obszaru inwestycji do budowy profesjonalnych tras do narciarstwa biegowego zgodnie z wymaganiami FIS (Międzynarodowej Federacji Narciarskiej). V. Wykonanie studium przypadku do budowy profesjonalnej trasy do narciarstwa biegowego zgodnie z wymogami FIS w stosunku do obszaru zarekomendowanego wraz ze studium obejmującym wnioski z przeprowadzonej analizy, która powinna zawierać m.in. wskazanie lokalizacji tras biegowych (aspekty organizacyjne i logistyczne, sprawy własnościowe) oraz analizę uwarunkowań technicznych (parametry związane z naśnieżaniem, warunki klimatyczne, oddziaływanie na środowisko) i finansowych (szacunkowe koszty). VI. Pozyskanie pozytywnej opinii dla koncepcji w wyniku konsultacji jej zapisów, w szczególności wśród jednostek samorządu terytorialnego, na terenie których planowane są trasy, instytucji odpowiedzialnych za gospodarkę leśną i ochronę przyrody, zrzeszeń i organizacji działających w turystyce, sporcie oraz środowiska naukowego, wraz z analizą planistyczną do koncepcji. VII. Sporządzenie szacunkowego kosztorysu wdrożenia koncepcji, z podziałem na poszczególne odcinki tras i rodzaje inwestycji. VIII. Propozycję sposobu integracji sieci tras rowerowych, biegowych i narciarskich tras biegowych w Małopolsce z trasami o podobnym charakterze na terenie regionów sąsiadujących z Małopolską (od zachodu - województwo śląskie, na północnym wschodzie- województwo świętokrzyskie, na wschodzie - województwo podkarpackie, na południu - Słowacja). IX. Wykonanie analiz planistycznych dla tras pod kątem identyfikacji barier i wykluczeń przy ich wdrażaniu. X. Opracowanie podręcznika zawierającego wytyczne do planowania i wytyczania tras wraz ze standardami technicznymi i sposobem ich znakowania. XI. Określenie grupy użytkowników dla poszczególnych tras oraz opracowanie systemu rekomendacji tras dla poszczególnych typów użytkowników. XII. Przedstawienie szczegółowych informacji oraz parametrów techniczno - użytkowych dla każdej z proponowanych tras, w szczególności: a) przebieg i rodzaj trasy; b) opis trasy - szerokość, długość, nachylenie terenu; c) stopień trudności trasy (rekomendacja wg grup odbiorców np. trasa bardzo trudna rekomendowana dla turystyki wyczynowej, trasa łatwa rekomendowana dla rodzin z dziećmi, itp.); d) propozycja wytycznych odnośnie standardów technicznych oraz zasad wytyczania, budowy i znakowania tras; e) sposób integracji z istniejącymi trasami rowerowymi, biegowymi oraz narciarskimi trasami biegowymi na terenie Małopolski i regionów sąsiadujących z Małopolską
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712410009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 9 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: negocjacje z ogłoszeniem
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach