Instytut Nawozów Sztucznych ogłasza przetarg
- Adres: 24-110 Puławy, Aleja Tysiąclecia Państwa Polskiego 13A
- Województwo: lubelskie
- Telefon/fax: tel. 81 473 14 00 , fax. 81 473 14 10
- Data zamieszczenia: 2011-02-25
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Instytut Nawozów Sztucznych
Aleja Tysiąclecia Państwa Polskiego 13A 13A
24-110 Puławy, woj. lubelskie
tel. 81 473 14 00, fax. 81 473 14 10
REGON: 00004161900000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.ins.pulawy.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka badawcza
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie i wdrożenie systemu HACCP (Analiza zagrożeń i krytyczne punkty kontroli) w ramach projektu Budowa Centrum Badań Procesów Ekstrakcji Nadkrytycznej z zastosowaniem CO2 - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie i wdrożenie systemu HACCP w ramach projektu Budowa Centrum Badań Procesów Ekstrakcji Nadkrytycznej surowców roślinnych z zastosowaniem CO2. Instalacja na której produkowane będą ekstrakty roślinne posiadać będzie zdolność produkcyjną od 500 do 1980 ton na rok w zależności od użytego surowca roślinnego. Obsługa instalacji wraz z kadrą kierowniczą przewidywana jest na około 35 - 40 osób. Instalacja będzie pracować w systemie czterobrygadowym-zmianowym. Powierzchnia podłogi w pomieszczeniu w którym znajduje się instalacja produkcyjna wynosi 288m2. Cykl technologiczny będzie obejmować następujące etapy: -zakup, transport i magazynowanie surowców roślinnych, -wewnętrzny transport surowców roślinnych, -przygotowanie surowców do przerobu, -właściwy proces otrzymywania ekstraktów roślinnych - ekstrakty otrzymywane z użyciem dwutlenku węgla w warunkach nadkrytycznych. Obieg gazu jest obiegiem zamkniętym do którego okresowo są wprowadzane i wypinane ekstraktory z surowcem roślinnym przewidzianym do ekstrakcji. Sam proces ekstrakcji jest procesem periodycznym, w pełni zautomatyzowanym. Instalacja produkcyjna jest instalacją o podwyższonym ryzyku bezpieczeństwa ze względu na parametry technologiczne procesu. -standaryzacja ekstraktów roślinnych, -konfekcjonowanie, -magazynowanie wyrobu gotowego, -wysyłka. Transport surowców roślinnych oraz wyrobów gotowych realizowany będzie przez dostawców usług zewnętrznych. Opracowanie i wdrożenie systemu HACCP powinno obejmować między innymi: -analizę obowiązujących przepisów prawnych związanych z funkcjonowaniem firmy w zakresie bezpieczeństwa żywności, -określenie procesów technologicznych potrzebnych do realizacji bezpiecznych wyrobów, -opracowanie programów wstępnych dotyczących zasad dobrej praktyki higienicznej i produkcyjnej (GHP-GMP), -przeprowadzenie analizy zagrożeń, wybór środków nadzoru, -opracowanie operacyjnych programów wstępnych i-lub planu HACCP, -szkolenie wdrożeniowe dla pracowników objętych systemem, -przeprowadzenie auditu wstępnego (zerowego) i po wdrożeniu systemu. Opracowanie będzie podstawą do ubiegania się o uzyskanie certyfikatu potwierdzającego funkcjonowanie systemu HACCP w zakresie Skupu surowców roślinnych, produkcji i sprzedaży ekstraktów roślinnych. Zakres prac obejmuje: 1. Przeprowadzenie audytu zerowego (wstępnego) w celu oceny rzeczywistego stanu higieniczno-sanitarnego zakładu (GHP-GMP): - określenie wszelkich niezgodności w odniesieniu do prawa polskiego, europejskiego i Codex Alimentarius (Światowy Kodeks Żywnościowy) - opracowanie harmonogramu prac wdrożeniowych 2. Opracowanie Księgi HACCP w tym Księgi GHP/GMP i planu HACCP tj: - przeprowadzenie analizy zagrożeń przy kupnie surowca, analizy zagrożeń składników produkcji oraz dystrybucji wyrobu gotowego, - zidentyfikowanie krytycznych punktów kontroli (CCP) koniecznych dla eliminowania zidentyfikowanych zagrożeń, - określenie limitów krytycznych dla każdego CCP, które muszą być przestrzegane przy każdym z wymienionych kryteriów dla ustalenia czy przebieg procesu produkcji jest pod kontrolą, - określenie systemu monitorowania każdego CCP - określenie działań korygujących w celu usunięcia odchyleń zarejestrowanych w CCP - ustalenie procedur weryfikacji mających ułatwić poprawne funkcjonowanie systemu, - określenie działań zapobiegawczych - opracowanie systemu rejestracji (procedury, instrukcje, formularze), który będzie dokumentował funkcjonowanie systemu HACCP 3. Opracowanie Planu Kontroli ułatwiającego stały monitoring w zakładzie. 4. Przygotowanie pracowników do utrzymania systemu poprzez szkolenie na temat: - Systemu HACCP i Dobrych Praktyk Higienicznych i Produkcyjnych (GHP-GMP) dla pracowników produkcyjnych, - dokumentacji (procedury, instrukcje, formularze) dla Zespołu HACCP, który będzie współpracować przy tworzeniu dokumentacji, - szkolenie uświadamiające dla Najwyższego Kierownictwa z zakresu interpretacji wymagań systemu HACCP. 5. Przeprowadzenie audytu podsumowującego wdrożenie Systemu HACCP oraz weryfikacja systemu HACCP. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji przedmiotu umowy. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami określonymi w dokumentacji, zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 794150006
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ins.pulawy.pl
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną