Przetargi.pl
Opracowanie i organizacja programu profilaktycznego z zakresu przeciwdziałania narkomanii dla młodzieży, rodziców i nauczycieli, prowadzenie warsztatów fotograficzno - dziennikarskich, plastycznych z elementami projektowania wnętrz oraz teatralnych.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 58-300 Wałbrzych, ul. Beethovena 1-2
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-74 6640800 , fax. 0-74 6640800
  • Data zamieszczenia: 2012-04-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Beethovena 1-2 1-2
    58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    tel. 0-74 6640800, fax. 0-74 6640800
    REGON: 00581138700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: mops.walbrzych.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Pomoc społeczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie i organizacja programu profilaktycznego z zakresu przeciwdziałania narkomanii dla młodzieży, rodziców i nauczycieli, prowadzenie warsztatów fotograficzno - dziennikarskich, plastycznych z elementami projektowania wnętrz oraz teatralnych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Podzadanie nr 1 - Opracowanie i organizacja programu profilaktycznego z zakresu przeciwdziałania narkomanii dla młodzieży, rodziców i nauczycieli. a) Celem przedmiotowej usługi jest opracowanie i organizacja programu profilaktycznego z zakresu przeciwdziałania narkomanii, dla młodzieży, rodziców i nauczycieli wałbrzyskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. b) Łączna ilość godzin w programie winna wynosić 324 godziny zegarowe, z podziałem na każdą placówkę: - 12 godzin zegarowych - zajęcia dla uczniów, - 3 godziny zegarowe - zajęcia dla grona pedagogicznego, - 3 godziny zegarowe - zajęcia dla rodziców. c) Programem objęte będą szkoły z terenu Gminy Wałbrzych: - 10 szkół gimnazjalnych, - 8 szkół średnich. d) Osoba prowadząca - Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę osób posiadających stosowne uprawnienia i kwalifikacje, zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia. e) Wykonawca zapewni wszelki niezbędny sprzęt i materiały do przeprowadzenia zajęć f) Wykonawca jest zobowiązany do nawiązania współpracy z dyrektorami wszystkich wałbrzyskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, ustalenia szczegółowego harmonogramu szkoleń i planu pracy. Wykonawca przedstawi przedmiotowy plan pracy Zamawiającemu przed rozpoczęciem wykonywania usługi. g) Miejsce: usługa będzie realizowana w siedzibach wałbrzyskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. h) Zajęcia kierowane do uczniów powinny uwzględniać w swej tematyce zagadnienia związane z profilaktyką uzależnień od narkotyków, w tym: edukację z zakresu uzależnień i szkód związanych z uzależnieniem, dostarczenie wiedzy na temat skutecznych i bezpiecznych form pomocy dla osób mających problem z używaniem i uzależnieniem od środków odurzających, naukę radzenia sobie z problemami przy wykorzystaniu własnych zasobów. i) Zajęcia kierowane do nauczycieli i rodziców powinny uwzględniać w swej tematyce edukację z zakresu uzależnień, sposobów interweniowania wobec osoby uzależnionej i sięgającej po środki psychoaktywne, naukę rozpoznawania sygnałów świadczących o zażywaniu substancji psychoaktywnych i sposobów interwencji wobec takiej osoby, zwiększenie świadomości dotyczącej zjawiska uzależnień wśród młodzieży. j) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia listy z podpisami uczestników szkolenia oraz wykaz przepracowanych godzin, potwierdzonych przez dyrektora danej placówki oświatowej. Ponadto Wykonawca raz w miesiącu przygotuje sprawozdanie z wykonanego zadania. 2) Podzadanie nr 2 - Prowadzenie warsztatów fotograficzno - dziennikarskich dla Klubu Młodzieżowego w ramach Projektu Centrum Aktywności Lokalnej: a) Grupa docelowa - około 12 osób - młodzież w wieku od 13 lat. b) Całkowity czas trwania - 50 h (zajęcia będą odbywały się 2 razy w tygodniu po 3 h, przy czym ostatnie zajęcia będą trwać 2 h), w podziale: - 40 h - zajęcia praktyczne - zajęcia fotograficzne plenerowe, połączone z wycieczkami po wałbrzyskim Śródmieściu, - 10 h - zajęcia teoretyczne - dotyczące fotografii i dziennikarstwa. c) Miejsce zajęć - Centrum Aktywności Lokalnej, ul. Mickiewicza 26, 58 - 300 Wałbrzych oraz zajęcia plenerowe na terenie wałbrzyskiego Śródmieścia. d) Osoba prowadząca - Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę osób posiadających stosowne uprawnienia i kwalifikacje, zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia. e) Cel - podstawowym celem jest rozwijanie zainteresowań, podniesienie motywacji do działania. Podczas warsztatów beneficjenci będą mieli okazję poznać od strony teoretycznej i praktycznej sztukę fotografii. Warsztaty mają na celu zainteresowanie młodzieży różnymi formami spędzania wolnego czasu, pobudzenie do samorozwoju, poszukiwania własnych talentów i pasji, pomoc w rozwijaniu i pobudzaniu wrażliwości oraz zachęcanie do własnych dziennikarskich i fotograficznych poszukiwań. f) Główne założenia - rozwijanie twórczego myślenia, wrażliwości i wyobraźni, dostarczanie emocji, wzbogacanie przeżyć, wzrost pewności siebie, umiejętność współpracy w grupie oraz integracja. g) Tematyka - fotografia cyfrowa i analogowa, techniki fotografowania, podstawy komputerowej obróbki obrazu, kompozycja obrazów - samodzielna fotografia, wykonywanie zdjęć różnymi technikami. Podczas zajęć beneficjenci nauczą się podstawowych technik fotografii i zdobędą podstawy warsztatu dziennikarskiego. Jednym z tematów zajęć winna być fotografia portretowa. Beneficjenci wcielą się wówczas zarówno w fotografów jaki i modeli, poznając w ten sposób fotografowanie z obu stron. Kolejnym tematem zajęć winna być rewitalizacja wałbrzyskiego Śródmieścia, widziana oczami młodych. Beneficjenci winni fotografować i opisywać zmiany w Śródmieściu. h) Po zakończeniu zajęć, Wykonawca przygotuje albumy ze zdjęciami wykonanymi w trakcie zajęć. Albumy w ilości 13 szt. dla zamawiającego oraz 1 szt. dla każdego z beneficjentów, powinny zawierać minimum 30 zdjęć formatu 10x15 cm. Dodatkowo Wykonawca zapewni 10 zdjęć formatu 15x21 cm oprawionych w ramki. i) Wykonawca zapewni wszelki niezbędny sprzęt i materiały do przeprowadzenia zajęć, m. in. aparaty cyfrowe dla każdego beneficjenta (na czas trwania zajęć). j) Wykonawca wykona i wyda certyfikaty potwierdzające ukończenie warsztatów pn. Warsztaty fotograficzno - dziennikarskie - zawierające zestawienie wszystkich działań zawartych w przedmiocie zamówienia (na odwrocie certyfikatu w formie tabelarycznej), z wyszczególnieniem informacji odnośnie ilości godzin teoretycznych i praktycznych, z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym uwzględniającym Wytyczne dotyczące oznakowania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z 4 lutego 2009 r. oraz Strategię Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013 wraz z załącznikiem Nr 1, a także Wytycznymi w zakresie informacji i promocji, wydany przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu na 14 dni przed zakończeniem warsztatów, wzoru ww certyfikatu (z odpowiednim oznakowaniem unijnym) potwierdzającego ukończenie przez uczestnika projektu warsztatów pn.: Warsztaty fotograficzno - dziennikarskie (w pliku PDF). Powyższy dokument musi być zgodny z wymogami wynikającymi z Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z 4 lutego 2009 r. Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007 - 2013 wraz z załącznikiem Nr 1 oraz Wytycznych w zakresie informacji i promocji. Po akceptacji przez Zamawiającego ww wzoru w pliku PDF, Wykonawca bezzwłocznie winien (przed wydaniem ostatecznego dokumentu) przedłożyć jeden wypełniony, papierowy egzemplarz Zamawiającemu, celem jego ostatecznej akceptacji, co będzie warunkować wydanie ww dokumentu uczestnikom warsztatów. k) Zamawiający przygotuje szczegółowy harmonogram zajęć, najpóźniej do dnia podpisania umowy oraz będzie prowadził listy obecności. 3) Podzadanie nr 3 - Prowadzenie warsztatów plastycznych z elementami projektowania wnętrz dla Klubu Młodzieżowego w ramach Projektu Centrum Aktywności Lokalnej: a) Grupa docelowa - około 12 osób - młodzież w wieku od 13 lat. b) Całkowity czas trwania - 50 h (zajęcia będą odbywały się 2 razy w tygodniu po 3 h, przy czym ostatnie zajęcia będą trwać 2 h) c) Miejsce zajęć - Centrum Aktywności Lokalnej, ul. Mickiewicza 26, 58 - 300 Wałbrzych oraz zajęcia plenerowe na terenie wałbrzyskiego Śródmieścia. d) Osoba prowadząca - Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę osób posiadających stosowne uprawnienia i kwalifikacje, zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia. e) Cel - podstawowym celem jest rozwijanie zainteresowań, podniesienie motywacji do działania. Warsztaty mają na celu zainteresowanie młodzieży różnymi formami spędzania wolnego czasu, pobudzenie do samorozwoju, poszukiwania własnych talentów i pasji, pomoc w rozwijaniu i pobudzaniu wrażliwości. f) Główne założenia - rozwijanie twórczego myślenia, wrażliwości i wyobraźni, dostarczanie emocji, wzbogacanie przeżyć, wzrost pewności siebie, umiejętność współpracy w grupie oraz integracja. g) Tematyka - wiedza z zakresu malarstwa, rysunku i grafiki, praktyczne poznanie technik i technologii wykorzystywanych w twórczości plastycznej: rysunek ołówkiem, węglem, sepią, malarstwo akwarelowe, temperowe, akrylowe i olejne, grafika warsztatowa - wypukło druki - gipsoryt i linoryt. Tematyka prac to tematy studyjne martwa natura, pejzaż i postać oraz dowolne tematy wybrane przez uczestników. W trakcie warsztatów prowadzone będą również indywidualne korekty prac. Design we wnętrzu, kolory we wnętrzu (barwa, kontrast barw), oświetlenie we wnętrzu, elementy materiałoznawstwa, styl, charakter wnętrza, łącznie stylów we wnętrzu. h) Na zakończenie zajęć Wykonawca zorganizuje wystawę prac powstałych podczas warsztatów w Centrum Aktywności Lokalnej. i) Wykonawca zapewni wszelki niezbędny sprzęt i materiały do przeprowadzenia zajęć. j) Wykonawca wykona i wyda certyfikaty potwierdzające ukończenie warsztatów pn. Warsztaty plastyczne z elementami projektowania wnętrz - zawierające zestawienie wszystkich działań zawartych w przedmiocie zamówienia (na odwrocie certyfikatu w formie tabelarycznej), z wyszczególnieniem informacji odnośnie ilości godzin teoretycznych i praktycznych, z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym uwzględniającym Wytyczne dotyczące oznakowania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z 4 lutego 2009 r. oraz Strategię Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013 wraz z załącznikiem Nr 1, a także Wytycznymi w zakresie informacji i promocji, wydany przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu na 14 dni przed zakończeniem warsztatów, wzoru ww certyfikatu (z odpowiednim oznakowaniem unijnym) potwierdzającego ukończenie przez uczestnika projektu warsztatów pn.: Warsztaty plastyczne z elementami projektowania wnętrz (w pliku PDF). Powyższy dokument musi być zgodny z wymogami wynikającymi z Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z 4 lutego 2009 r., Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007 - 2013 wraz z załącznikiem Nr 1 oraz Wytycznych w zakresie informacji i promocji. Po akceptacji przez Zamawiającego ww wzoru w pliku PDF, Wykonawca bezzwłocznie winien (przed wydaniem ostatecznego dokumentu) przedłożyć jeden wypełniony, papierowy egzemplarz Zamawiającemu, celem jego ostatecznej akceptacji, co będzie warunkować wydanie ww dokumentu uczestnikom warsztatów. k) Zamawiający przygotuje szczegółowy harmonogram zajęć oraz będzie prowadził listy obecności. 4) Podzadanie nr 4 - Prowadzenie warsztatów teatralnych dla Świetlicy Środowiskowej Śródmieście: a) Grupa docelowa - około 20 - 25 dzieci w grupie wiekowej 6 - 12 lat. b) Całkowity czas trwania - 12 h (zgodnie z harmonogramem, o którym mowa w pkt 3.4 lit.j) c) Miejsce zajęć - teatr na terenie Wałbrzycha. d) Osoba prowadząca - Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę osób posiadających stosowne uprawnienia i kwalifikacje, zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia e) Wykonawca zapewni wszelki niezbędny sprzęt i materiały do przeprowadzenia zajęć f) Tematyka i założenia - zwiększenie wiedzy o teatrze, scenografii, muzyce teatralnej, technikach scenicznych, poznawanie teatru poprzez zabawę. Zajęcia winny być prowadzone na terenie teatru, w pracowniach artystycznych, na scenie, prowadzone pod kierunkiem reżysera lub aktora. Zajęcia powinny obejmować przygotowanie inscenizacji wybranego utworu, następnie zachowując wszelkie stadia produkcji spektaklu teatralnego, w tym opracowanie tekstu z podziałem na role, projektowanie i wykonanie scenografii, wybór muzyki i piosenek, ustawienie świateł, opracowanie warsztatu aktorskiego, projektowanie plakatu, programu, zaproszenia itd. g) Na zakończenie warsztatów Wykonawca wraz z beneficjentmi przygotuje na scenie teatru inscenizację, dla zaproszonej przez beneficjentów publiczności. h) Wykonawca przygotowuje certyfikat ukończenia zajęć. i) W ramach usługi Wykonawca zapewni transport dla beneficjentów i dwóch opiekunów na trasie z Centrum Aktywności Lokalnej przy ul. Mickiewicza 26 do swojej siedziby i z powrotem, bądź zapewni refundację kosztów dojazdu w postaci biletów komunikacji miejskiej. j) Zamawiający przygotuje harmonogram zajęć w terminie do dnia podpisania umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805210002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: mops.walbrzych.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach