Przetargi.pl
Opracowanie -Gminnego planu operacyjnego ochrony przed powodzią-.

Wójt Gminy w Dębicy ogłasza przetarg

  • Adres: 39-200 Dębica, ul. Batorego 13
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 14 6803342, 6803310 , fax. 14 6803336
  • Data zamieszczenia: 2011-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy w Dębicy
    ul. Batorego 13 13
    39-200 Dębica, woj. podkarpackie
    tel. 14 6803342, 6803310, fax. 14 6803336
    REGON: 00000851661056
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugdebica.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie -Gminnego planu operacyjnego ochrony przed powodzią-.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opracowanie -Gminnego planu operacyjnego ochrony przed powodzią-. Opis przedmiotu zamówienia : CZĘŚĆ I - DOKUMENTY ORGANIZACYJNE. W ramach rozdziałów i podrozdziałów powinno się uwzględnić: Wprowadzenie , które w sposób czytelny i prosty prezentuje strukturę planu, Zarządzenie, Wójta, określające skład Zespołu Reagowania Kryzysowego oraz określające jego organizację. Wytyczne Wójta dotyczące zasad działania Zespołu oraz realizacji zadań ochrony przeciwpowodziowej. Organizację Zespołu Reagowania Kryzysowego wraz z imiennym wykazem i bazą teleadresową. Stanowiska kierowania służb, straży, inspekcji oraz innych podmiotów przewidzianych do działań przeciwpowodziowych. Instrukcja działania podczas zagrożeń powodziowych Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego. Zasady ogłaszania i odwoływania na obszarze gminy stanów pogotowia przeciwpowodziowego i alarmu powodziowego. Niezależnie od wymienionych wyżej danych część ta powinna zawierać stronę tytułową , stronę uzgodnień, spis treści oraz rozdzielnik. CZĘŚĆ II - INFRASTRUKTURA PRZECIWPOWODZIOWA W ramach rozdziałów i podrozdziałów powinno się uwzględnić wykazy: Inwentaryzację sieci hydrograficznej Obliczenia hydrologiczne z określeniem przy danym cieku nieobwałowanym zasięgu wód stuletnich Q-1 % . Dane dotyczące istniejącej -osłony hydrologicznej- - urządzeniach informujących o przebiegu fali powodziowej. Charakterystyczne stany wody dla posterunków wodowskazowych. Obwałowanych dolin z podaniem przed jaką wodą są chronione. Wałów przeciwpowodziowych z podaniem rzędnych ich korony i ogólną charakterystyką. Magazynów przeciwpowodziowych z podaniem rodzaju i ilości znajdującego się tam sprzętu i środków. Innych urządzeń , których praca może rzutować na stan ochrony przeciwpowodziowej . Sposób informowania społeczeństwa o zagrożeniach powodziowych Wykaz niezbędnych prac inwestycyjnych zmniejszających zagrożenie powodziowe Wskazanie dróg i miejsc ewakuacji mieszkańców (również miejsc poboru piasku). CZĘŚĆ III - ZAGROŻENIA POWODZIOWE W części tej należy przeprowadzić analizę zagrożeń powodziowych , które mogą wystąpić na terenie gminy , oraz oszacować prawdopodobieństwo ich wystąpienia wraz z ewentualnymi skutkami. Analizując zagrożenie powodziowe należy uwzględnić: - miejsca występowania erozji brzegowych oraz zatorów lodowych niezbędnych wycinek drzew w międzywalach rzek, - nieodpowiedniego stanu wałów przeciwpowodziowych i budowli stanowiących zagrożenie dla bezpieczeństwa. Ponadto w części tej powinno wykazać się też wszystkie obiekty , które mogą pogłębiać straty i zniszczenia ( energetyczne , komunalne, chemiczne ) oraz użyteczności publicznej ( szkoły , szpitale , hotele itp.) . Trzeba również uwzględnić ewentualne ( jeśli istnieją ) miejsca pobytu obcokrajowców czy też osób niepełnosprawnych. Wymagana będzie mapa zagospodarowania przeciwpowodziowego uwzględniająca: Podział administracyjny terenu. Zbiorniki i obwałowania. Obiekty i tereny zagrożone , wymagające ochrony wojska. Posterunki wodowskazowe i kilometraż rzek. Obszary zalewowe i doliny chronione wałami. Przepompownie , śluzy wałowe i poldery. Magazyny przeciwpowodziowe. Część ta powinna zakończyć się opisem problemów jakie mogą wyniknąć dla koordynatorów akcji, a tym samym przewidzieć, iż nie wszystkie zdarzenia oraz scenariusze przebiegu zdarzeń ujęte są w planie i może zaistnieć konieczność (improwizacji). CZĘŚĆ IV - ZESTAWIENIE SIŁ I ŚRODKÓW W części tej , w formie zestawień powinny znaleźć się: - siły i środki wydzielone do akcji przeciwpowodziowej, - obiekty przyjęte do ochrony np. przez policję, wojsko, - wykaz przyczep niskopodwoziowych, - zbiorczy plan ewakuacji ludności , mienia i dobytku wraz z pełnym zabezpieczeniem transportowym i określeniem rejonów docelowego przemieszczenia . CZĘŚĆ V - PROCEDURY DZIAŁANIA I ICH ORGANIZACJA Określić procedury działania w poszczególnych fazach zarządzania kryzysowego. Jednocześnie określić -poziomy działania- , a więc sytuacje , w których należy podjąć działania np.: z zakresu ostrzegania i alarmowania , czy też uruchomienia prac Zespołu Reagowania Kryzysowego w pełnym składzie. W części tej powinny zostać przedstawione wszystkie podmioty, ich zakres działania i stopień odpowiedzialności oraz określone funkcje , jakie będą wykonywać podczas powstawania trudnych sytuacji . Do części tej powinno być dołączonych wiele załączników funkcjonalnych, umożliwiających pełną realizację zadań . Załączniki te , w sposób szczegółowy , powinny rozwiązywać we wszystkich etapach zarządzania kryzysowego , problemy dotyczące; Organizacji łączności. Systemu ostrzegania , wykrywania i alarmowania. Informowania ludności. Pomocy społecznej i opieki medycznej. Oceny szkód. Ratownictwa. Transportu. Wody. Energii. Działań specjalistycznych i innych. Dla każdego w-w obszaru powinna być ściśle określona jednostka wiodąca oraz instytucje współpracujące z przyporządkowaniem dla poszczególnych obszarów działań jednolitej symboliki co zdecydowanie ułatwi kompatybilność planu. CZĘŚĆ VI - DOKUMENTY DODATKOWE Część ta powinna spełniać rolę typowo pomocniczą - zawierać szereg informacji zdecydowanie ułatwiających działanie . Informacje te, to wszelkiego rodzaju wzory zarządzeń , komunikatów i meldunków. Do zasadniczych należy zaliczyć: Wzory zarządzeń do ogłoszenia (odwołania) stanów pogotowia przeciwpowodziowego lub alarmu powodziowego Wzory informacji.. Instrukcję postępowania dla ludności. Zestawienie strat i zniszczeń. Wcześniejsze przygotowanie w-w wzorów dokumentów pozwoli w istotny sposób przyspieszyć działania a tym samym zwiększyć skuteczność działania wszystkich podmiotów uczestniczących w ochronie przeciwpowodziowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713300000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugdebica.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach