Przetargi.pl
Opracowanie długoterminowej strategii zarządzania marką dla województwa lubuskiego wraz z wdrożeniem oraz systemem controllingu na lata 2009-2014

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 65-057 Zielona Góra, ul. Podgórna 7
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 068 4565403, 4565404, 4565277 , fax. 068 4565404
  • Data zamieszczenia: 2009-03-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
    ul. Podgórna 7 7
    65-057 Zielona Góra, woj. lubuskie
    tel. 068 4565403, 4565404, 4565277, fax. 068 4565404
    REGON: 97077008900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie długoterminowej strategii zarządzania marką dla województwa lubuskiego wraz z wdrożeniem oraz systemem controllingu na lata 2009-2014
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Szczegółowy zakres zamówienia publicznego obejmuje: 1. Analizę i diagnozę czynników strategicznych województwa z uwzględnieniem: Strategii Rozwoju Turystyki w Województwie Lubuskim na lata 2006-2013; Strategii Rozwoju Transportu Województwa Lubuskiego z horyzontem czasowym do 2015 r.; Strategii Polityki Społecznej Województwa Lubuskiego na lata 2005-2013; Strategii Rozwoju Kultury Województwa Lubuskiego; Lubuskiej Regionalnej Strategii Innowacji; Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego z horyzontem czasowym do 2020 roku (opis sytuacji wyjściowej na podstawie: wniosków z analizy dostępnych materiałów źródłowych, wskazanie ograniczeń, potencjalnych szans, uwzględnienie działań marketingowych ośrodków miejskich w województwie i pojedynczych podmiotów i organizacji publicznych oraz prywatnych), wraz z przeprowadzeniem badań wizerunkowych na terenie kraju,i w regionie i w 2 sąsiadujących landach niemieckich (Brandenburgia i Saksonia). 2.Ustalenie hierarchii ważności grup docelowych wraz z analizą i diagnozą sytuacji konkurencyjnej (zdefiniowanie konkurentów, kierunki działań potencjalnych konkurentów, ich aktywność promocyjna, potencjał - na podstawie zebranych informacji) i prognozy trendów w zakresie zarządzania marką terytorialną (trendy w działaniach marketingowych jednostek terytorialnych, przypuszczalne kierunki działań związanych z marką terytorialnąi promocją miejsc ze szczególnym uwzględnieniem województw). 3. Zdefiniowanie i analizę grup docelowych (wraz z uzasadnieniem wyboru grup docelowych i określeniem ich profilów). 4.Sformułowanie celów strategicznych marki (w zgodzie z obowiązującymi strategiami: Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego, Strategia Rozwoju Turystyki w Województwie Lubuskim na lata 2006-2013, Strategia Rozwoju Kultury Województwa Lubuskiego, Lubuska Regionalna Strategia Innowacji). 5. Sformułowanie spójnej idei przewodniej/wizji marki (w szczególności zdefiniowanie esencji marki, tożsamości marki, wartości marki, pozycjonowania marki). 6.Wizualizację koncepcji marki (logo, kolorystyka, użyte symbole) i jej werbalizację (hasło, komunikaty promocyjne) wraz z przykładami zastosowania dla grup docelowych. 7.Zdefiniowanie założeń programów operacyjnych wdrażania strategii (ze szczególnym uwzględnieniem działań promocyjnych) z określonymi celami dla perspektyw czasowych: - wprowadzających markę - okres 2009 - 2010 (ze szczególnym uwzględnieniem działań promujących rozpoczęcie wdrażania strategii marki lubuskie) wraz z przykładami rozwiązań koncepcyjnych i kreatywnych, harmonogramem finansowo - rzeczowym (uwzględniającym działalność instytucji, organizacji i jednostek związanych z wdrażaniem marki województwa) i strukturą budżetu, - krótkookresowych (lata 2010 - 2011) wraz z przykładami rozwiązań koncepcyjnych i kreatywnych, harmonogramem, priorytetami, strukturą budżetu, - długookresowych - na lata 2012 - 2014. 8.Opracowanie metodologii monitorowania i controllingu postępów wdrażania strategii (z uwzględnieniem harmonogramu, weryfikacji oraz metod i wskaźników pomiaru efektów), a także propozycja schematu organizacyjnego komórek, które mają zajmować się wdrażaniem strategii i zarządzaniem marką lubuskie wraz z przypisanymi im zadaniami. 9. Opracowanie Kodeksu marki Lubuskie obejmującego takie elementy zarządzania marką jak: zasady postępowania z marką (zdefiniowanie kryteriów i przykładów posługiwania się elementami marki, tj. nazwą, symbolami graficznymi, kolorystyką na sugerowanych produktach lub usługach jako potencjalnych nośnikach marki województwa (submarki) oraz do oznakowania jednostek, organizacji i instytucji wojewódzkich), a także wykaz działań, których należy unikać. 10. Opracowanie założeń, koncepcji i opisu Systemu Identyfikacji Wizualnej marki Lubuskie ze szczególnym uwzględnieniem następujących elementów w zaproponowanych wersjach językowych: - logotyp, herb, symbole marki i inne znaki promocyjne, - nazwy województwa, - typografia marki, - kolorystyka marki według obowiązujących skal PANTON, CMYK, RAL, z przykładami zastosowania: - na papierze korespondencyjnym, - na drukach (wizytówki, koperty, teczki, itp.), -na oznakowaniu zewnętrznym siedzib urzędów, departamentów, biur, witaczy urzędowych, -na pojazdach służbowych, pojazdach kolei regionalnych i innych środków transportu publicznego, -w systemie identyfikacji województwa (witacze drogowe, oznaczenie szlaków turystycznych, ważnych obiektów, itp.), - w serwisie WWW, - na projekcie modułu sponsorskiego, - na upominkach reklamowych, - na projekcie stoiska promocyjnego, - na nośnikach reklamy zewnętrznej, telewizyjnej, prasowej oraz internetowej. 11.Przedstawienie metodologii i wyników przeprowadzonych badań jakościowych obejmujących następujące zagadnienia: - atrakcyjność idei przewodniej/wizji marki oraz zdolność oddziaływania i przyciągania tożsamości marki w grupach docelowych, - dopasowanie i atrakcyjność identyfikacji wizualnej i werbalnej marki oraz rozwiązań koncepcyjnych kreatywnych w grupach docelowych. 12.Szczegółowy wykaz źródeł informacji użytych do opracowania projektu. 13. Opracowanie i przeprowadzenie kampanii promocyjno - informacyjnej w trakcie realizacji projektu uwzględniającej różne grupy docelowe i sytuacje kryzysowe, ze szczególnym uwzględnieniem Zarządu Województwa, Sejmiku Województwa, Dyrektorów, Biur i Departamentów Urzędu Marszałkowskiego. 14.Opracowanie prezentacji oraz dokumentacji zbiorczej, podsumowujących każdy z zakończonych etapów prac nad projektem. Przygotowane dokumenty powinny być opatrzone scenariuszem konferencji prasowej dla każdego etapu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 733000005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 180 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: 12.000,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych 00/100). Wadium może być wnoszone: -w pieniądzu, -w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym ,że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, -w gwarancjach bankowych, -w gwarancjach ubezpieczeniowych, -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1.Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Na potwierdzenie tego warunku Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty: a)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2.Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia tj.: 2.1) W okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej 3 usługi odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w wymaganym okresie wykonał minimum 2 opracowania na temat: Strategia promocji/strategia komunikacji marketingowej /strategia marketingowa/strategia marki dla miast pow. 100 tys. mieszkańców lub województw (nazwa miasta lub województwa) wraz z systemem wizualizacji i programem działań marketingowych oraz minimum jeden projekt z zakresu zarządzania strategią marki na rynku ogólnopolskim (w tym działań promocyjnych na rynku ogólnopolskim). 2.2)Dysponują minimum 2 osobami, które wykonały samodzielnie lub w zespole co najmniej 2 opracowania na temat Strategia promocji / strategia komunikacji marketingowej /strategia marketingowa / strategia marki dla miast pow. 100 tys. mieszkańców lub województw (nazwa miasta lub województwa). 2.3)Dysponują minimum 1 osobą, która zarządzała co najmniej jednym projektem z zakresu zarządzania strategią marki na rynku ogólnopolskim. 2.4)Dysponują minimum 1 osobą, która opracowała co najmniej 3 systemy wizualizacji marki. Na potwierdzenie tego warunku Wykonawcy zobowiązani są złożyć następujące dokumenty: a)Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie tj. referencje, protokoły z obiorów lub inne, w oparciu o zapisy rozdziału IX ust. IX.1. pkt 2 ppkt 2.1) - zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. b)Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu powierzonych przez nie czynności w oparciu o zapisy rozdziału IX ust. IX.1. pkt 2 ppkt 2.2; 2.3; 2.4 - zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. Wykaz powinien uwzględniać wszystkie osoby skierowane do wykonywania niniejszego zamówienia. c) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonywania zamówienia, jeżeli w wykazie osób, o którym mowa w pkt 2 ppkt b), Wykonawca wykazał osoby, którymi będzie dysponował zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ (dotyczy warunku w pkt 2 ppkt 2.2; 2.3 i 2.4) - jeśli dotyczy. 3.Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawca musi złożyć: a) oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ. 4.Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawca musi złożyć: a) oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ. 5. W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego Wykonawca załączy dwa przykłady wizualizacji wykonanych prze siebie projektów (w formie papierowej lub i/lub elektronicznej), które potwierdzą ich realizację zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. W przypadku formy elektronicznej Wykonawca dostarczy wizualizację w 2 egzemplarzach na płycie CD w formacie .pps. Wykonawcy, którzy wspólnie będą ubiegać się o udzielenie zamówienia np. konsorcjum, spółka cywilna (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp): A.Ustanowią Pełnomocnika (lidera) do ich reprezentowania w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. B.Pełnomocnictwo /upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione winno być zgodnie z wymogami prawa, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów i dołączone do oferty. C.W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w rozdziale X.1. pkt 1 ppkt 1.2. musi dotyczyć wszystkich podmiotów łącznie w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania określonych działalności lub czynności, doświadczenia oraz potencjału ekonomicznego (art. 22 ust. 1 pkt 1, 2 i 3 ustawy Pzp). D.W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia oświadczenie, o którym mowa w rozdziale X.1. pkt 1 ppkt 1.3. (art. 22 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy) zobowiązany jest złożyć każdy z członków konsorcjum. E.W celu potwierdzenia spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w rozdziale X.1. pkt 1 ppkt 1.3 i pkt 2 muszą być złożone przez każdego Wykonawcę, a dokumenty wymienione w pozostałych punktach tj. pkt 1 ppkt 1.2 , pkt 3,4,5, i 6 muszą złożyć Wykonawcy, których te dokumenty dotyczą, w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1 - 4 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1.1. wg załącznika nr 2 do SIWZ w przypadku Wykonawcy ubiegającego się samodzielnie o udzielenie zamówienia publicznego. 1.2. wg załącznika nr 2a do SIWZ w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania określonych działalności lub czynności, doświadczenia oraz potencjału ekonomicznego (art. 22 ust. 1 pkt 1, 2 i 3 ustawy Pzp). 1.3. wg załącznika 2b do SIWZ w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego (art. 22 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy). 2.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3.Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie tj. referencje, protokoły z odbiorów lub inne, w oparciu o zapisy rozdziału IX ust. IX.1. pkt 2 ppkt 2.1) - zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. 4.Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu powierzonych przez nie czynności w oparciu o zapisy rozdziału IX ust. IX.1. pkt 2 ppkt 2.2; 2.3; 2.4 - zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. Wykaz powinien uwzględniać wszystkie osoby skierowane do wykonywania niniejszego zamówienia. 5.Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonywania zamówienia, jeżeli w wykazie osób, o którym mowa w pkt 2 ppkt b), Wykonawca wykazał osoby, którymi będzie dysponował zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ - jeśli dotyczy. 6.Przykłady dwóch wizualizacji wykonanych projektów zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Opracowanie wstępnej koncepcji
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lubuskie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach