Przetargi.pl
Opracowanie aktualizacji Programu Ochrony Środowiska Województwa Wielkopolskiego na lata 2008-2011 z perspektywą na lata 2012-2019

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 61-713 Poznań, Al. Niepodległości 18
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 6475320 , fax. 061 8517562
  • Data zamieszczenia: 2009-06-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
    Al. Niepodległości 18 18
    61-713 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 061 6475320, fax. 061 8517562
    REGON: 63126850100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umww.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie aktualizacji Programu Ochrony Środowiska Województwa Wielkopolskiego na lata 2008-2011 z perspektywą na lata 2012-2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Aktualizacja Programu Ochrony Środowiska Województwa Wielkopolskiego określa cele i priorytety ekologiczne, rodzaj i harmonogram kierunków działań proekologicznych oraz środki niezbędne do osiągnięcia celów, w tym mechanizmy prawno- ekonomiczne i środki finansowe. 2. Sporządzenie przedmiotowego opracowania należy wykonać zgodnie z: 2.1. Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r., Nr 25, poz. 150 ze zm.) oraz ustawami związanymi i obligatoryjnymi, aktualnymi przepisami wykonawczymi do w/w ustaw, oraz w oparciu m. in. o: 2.2. Wytyczne sporządzania programów ochrony środowiska na szczeblu regionalnym i lokalnym przygotowane przez Ministerstwo Środowiska (Warszawa, grudzień 2002r.) 2.3. Politykę ekologiczną państwa na lata 2003 - 2006 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2007 - 2010 przyjęta przez Sejm RP (M. P. z 2003 r., Nr 33, poz. 433) 2.4. [II Politykę ekologiczną państwa] przyjętą przez Sejm RP w 2001r. 2.5. [Program wykonawczy do II polityki ekologicznej państwa na lata 2002 - 2010] (Rada Ministrów, Warszawa, 2002r.) 2.6. [Strategię Rozwoju Województwa Wielkopolskiego do 2020 roku] przyjętą przez Sejmik Województwa Wielkopolskiego w dniu 19 grudnia 2005 roku. 2.7. [Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Wielkopolskiego] przyjęty uchwałą Nr XLII/ 628/2001 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 26 listopada 2001r. 2.8. [Plan Gospodarki Odpadami dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2008 - 2011 z perspektywą na lata 2012 - 2019 - aktualizacja] przyjęty uchwałą Nr XXII/284/08 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 31 marca 2008r. Zamawiający zastrzega obowiązek uwzględnienia przez Wykonawcę zmian zapisów określonych w wyżej wymienionych dokumentach strategicznych zgodnie ze stanem na dzień 30 września 2009r. 3. Przedmiotowe opracowanie powinno zawierać: 3.1. Aktualną ocenę stanu środowiska województwa wielkopolskiego w oparciu o dane z 2007r. oraz dostępne dane z 2008r. z uwzględnieniem: 3.1.1. jakości powietrza 3.1.2. stanu klimatu akustycznego 3.1.3. zanieczyszczenia środowiska polami elektromagnetycznymi 3.1.4. zasobów i jakości wód 3.1.5. gospodarki odpadami 3.1.6. zanieczyszczenia gleb 3.1.7. zasobów przyrodniczych 3.1.8. nadzwyczajnych zagrożeń środowiska w odniesieniu do poważnych awarii oraz zakładów zwiększonego i dużego ryzyka wystąpienia poważnej awarii 4. Wyznaczenie celów ekologicznych dla województwa wielkopolskiego do roku 2019 wraz z wyznaczeniem kierunków działań, które mają prowadzić do osiągnięcia celów ekologicznych: 4.1. Zmniejszenie zanieczyszczeń środowiska uwzględniając gospodarkę odpadami, poprawę jakości powietrza atmosferycznego, wód i gleby, klimatu akustycznego, wpływu promieniowania elektromagnetycznego, 4.2. Zrównoważone wykorzystanie zasobów naturalnych, w tym racjonalne gospodarowanie wodą, zmniejszenie energochłonności gospodarki, ekologiczne formy działalności w rolnictwie z uwzględnieniem obszarów narażonych na zanieczyszczenia związkami azotowymi pochodzenia rolniczego, stosowanie technologii małoodpadowych , racjonalne zużycie surowców oraz materiałów i paliw, stosowanie substancji o małym potencjale zagrożenia. 4.3. utworzenie spójnego systemu obszarów chronionych. 4.4. podnoszenie poziomu świadomości ekologicznej społeczeństwa. 5. Strategia wdrożeniowa w latach 2008 - 2011: W ramach strategii należy: 5.1. Określić priorytety ekologiczne ustalone na podstawie priorytetowych przedsięwzięć oraz dokumentów strategicznych dla województwa wielkopolskiego, w tym: 5.1.1. Przedsięwzięć ujętych w Strategii Rozwoju Województwa Wielkopolskiego do 2020 roku 5.1.2. Przedsięwzięć wskazanych w Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Wielkopolskiego 5.1.3. Przedsięwzięć ujętych w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2008- 2011 z perspektywa na lata 2012- 2019 5.1.4. Przedsięwzięć proponowanych do dofinansowania ze środków UE w ramach programów operacyjnych 5.1.5. Przedsięwzięć proponowanych do dofinansowanych ze środków WFOŚiGW w Poznaniu 5.2. Wykonać harmonogram realizacji Programu w latach 2008 - 2011 zawierający nazwy przedsięwzięć, terminy realizacji, wielkość nakładów, źródła finansowania oraz jednostki odpowiedzialne za ich wykonanie. 6. Opracować zarządzanie programem i kontrolę jego realizacji, w tym: 6.1. Instrumenty realizacji Programu 6.2. Strukturę zarządzania Programem 6.3. Monitoring wdrożenia Programu 6.4. Wytyczne do aktualizacji programów powiatowych 7. Przedstawić koszty realizacji Programu Ochrony Środowiska w latach 2008 - 2011, w tym: 7.1. Źródła finansowania Programu 7.2. Strukturę finansowania, wdrożenia Programu 8. Wykonać prognozę oddziaływania na środowisko Programu sporządzoną zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r., Nr 25, poz. 150 ze zm.) oraz uzyskać uzgodnienia właściwych organów. 9. Opracować mapy w skali 1:1 000 000 województwa wielkopolskiego z zaznaczonymi granicami powiatów i gmin zawierające: 9.1. System obszarów chronionych wraz z Europejską Siecią Ekologiczną Natura 2000 (tj. Parki Narodowe, Parki Krajobrazowe wraz z otulinami, obszary chronionego krajobrazu, rezerwaty przyrody i sieć Natura 2000) 9.2. Lesistość w gminach i powiatach 9.3. Stan jakości gleb 9.4. Stan czystości wód powierzchniowych i podziemnych 9.5. Lokalizację lokalnych oczyszczalni ścieków 9.6. Główne emitory zanieczyszczeń powietrza w województwie wielkopolskim 9.7. Stan jakości powietrza (klasyfikacja stref) 9.8. Klimat akustyczny w odniesieniu do źródeł liniowych 9.9. Wybrane formy ochrony przyrody w województwie z uwzględnieniem obszarów NATURA 2000 9.10. Występowanie kopalin podstawowych i pospolitych w województwie 9.11. Lokalizację planowanych Zakładów Zagospodarowania Odpadami wraz z obszarami i obiektami 9.12. Lokalizację składowisk przemysłowych (wraz z mogilnikami), składowisk odpadów obojętnych i składowisk odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w województwie. 10. Wykonawca przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do: 10.1. Sporządzenia i przedstawienia opracowania - w ramach realizacji I etapu przedmiotu zamówienia -Dyrektorowi Departamentu Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w celu wstępnej akceptacji wykonanego przedmiotu umowy (2 egzemplarze w wersji elektronicznej - na płytach CD lub DVD) 10.2. Uwzględnienia zgłoszonych przez Dyrektora Departamentu Środowiska uwag odnośnie zawartości opracowania i przyjmowanych kierunków rozwiązań i przedłożenia poprawionej wersji wykonanego przedmiotu umowy (2 egzemplarze w wersji drukowanej i 2 egzemplarze w wersji elektronicznej - na płytach CD lub DVD) 10.3 Sporządzenia wersji zaakceptowanej przez Dyrektora Departamentu Środowiska, która zostanie przedłożona na posiedzeniu Zarządu Województwa Wielkopolskiego (14 egzemplarzy w wersji drukowanej i 4 egzemplarze w wersji elektronicznej- na płytach CD lub DVD) i Komisji Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sejmiku Województwa Wielkopolskiego (4 egzemplarze w wersji drukowanej i 4 egzemplarze w wersji elektronicznej - na płytach CD lub DVD) oraz na sesji Sejmiku Województwa Wielkopolskiego (14 egzemplarzy w wersji drukowanej i 4 egzemplarze w wersji elektronicznej - na płytach CD lub DVD). Wykonawca dokona każdorazowo prezentacji opracowania (w wersji PowerPoint) na w/w posiedzeniach. 10.4. Każdorazowego wprowadzania zgłoszonych poprawek na każdym etapie zatwierdzania przedmiotu umowy i ponownego jego przedstawiania do akceptacji w ilościach określonych w ust. 10 pkt 10.3 10.5. Każdy z egzemplarzy w wersji drukowanej, o których mowa ust. 10 pkt 10.1-10.3 należy wykonać w formacie A4, format większy niż A4 należy złożyć do formatu A4 przy zastosowaniu czcionki Times New Roman 11, w wersji pełny kolor, w druku jednostronnym i zbindować. 10.6. Dostarczenie przedmiotu umowy po przyjęciu przez Sejmik Województwa Wielkopolskiego w formie drukowanej w ilości 14 egzemplarzy oraz 14 w elektronicznej (płyta CD lub DVD). Wszystkie egzemplarze w wersji drukowanej należy wykonać w formacie A4, format większy niż A4 należy złożyć do formatu A4, przy zastosowaniu czcionki Times New Roman 11, w wersji pełny kolor, w druku jednostronnym w sztywnej okładce. 10.7. Przygotowanie prezentacji programów ochrony środowiska w wersji PowerPoint. 10.8. Czynnego udziału w każdym organizowanym spotkaniu na terenie województwa wielkopolskiego przedstawicieli UMWW w Poznaniu z zainteresowanymi instytucjami, organami i Społeczeństwem
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 907124005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W niniejszym postępowaniu zamawiający wymaga wadium w wysokości: 2500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy, o udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1.1 posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 1.2 posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia: 1.2.1 Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedno opracowanie - program ochrony środowiska o zasięgu co najmniej wojewódzkim w oparciu o [Wytyczne sporządzania programów ochrony środowiska na szczeblu regionalnym i lokalnym] przygotowane przez Ministerstwo Środowiska z grudnia 2002r.; 1.3 znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, a w szczególności posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową, na kwotę co najmniej 60 000,00 zł. (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych); 1.4 nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie dokonana na podstawie kryterium [spełnia - nie spełnia].
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków podmiotowych udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: 1. Oświadczenia z art. 22 oraz art. 24 ustawy. 2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy, zamawiający żąda aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3. W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda przedłożenia wykazu wykonanych usług odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, a opisanych w SIWZ. 4. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych), wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa odpowiednio dokumenty o których mowa w § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzaju dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605 z późn. zm.)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umww.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach