Przetargi.pl
Opracowanie 10 Strategii: Rekomendacji Optymalnego Modelu Świadczenia Usług Publicznych Edukacyjnych i Kulturalnych na bazie analiz ilościowych i jakościowych - wywiadów pogłębionych, w zakresie realizacji zadań publicznych: oświatowych i kulturalnych z uwzględnieniem partycypacji społecznej w 10 gminach wiejskich woj. lubelskiego: Wisznicach, Rossoszu, Sosnówce, Jabłoniu, Podedwórzu, Dołhobyczowie, Hrubieszowie, Mirczu, Trzeszczanach i Werbkowicach wraz z działaniami upowszechniającymi oraz opracowanie i przetestowanie nowatorskiego narzędzia: Analizy Ścieżki Kariery

Związek Gmin Lubelszczyzny ogłasza przetarg

  • Adres: 20-078 Lublin, ul. I Armii Wojska Polskiego 5/3
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 444 02 80 , fax. 81 444 07 29
  • Data zamieszczenia: 2013-06-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Związek Gmin Lubelszczyzny
    ul. I Armii Wojska Polskiego 5/3 5/3
    20-078 Lublin, woj. lubelskie
    tel. 81 444 02 80, fax. 81 444 07 29
    REGON: 43063219300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgl.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: stowarzyszenie zrzeszające gminy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie 10 Strategii: Rekomendacji Optymalnego Modelu Świadczenia Usług Publicznych Edukacyjnych i Kulturalnych na bazie analiz ilościowych i jakościowych - wywiadów pogłębionych, w zakresie realizacji zadań publicznych: oświatowych i kulturalnych z uwzględnieniem partycypacji społecznej w 10 gminach wiejskich woj. lubelskiego: Wisznicach, Rossoszu, Sosnówce, Jabłoniu, Podedwórzu, Dołhobyczowie, Hrubieszowie, Mirczu, Trzeszczanach i Werbkowicach wraz z działaniami upowszechniającymi oraz opracowanie i przetestowanie nowatorskiego narzędzia: Analizy Ścieżki Kariery
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opracowanie 10 Strategii: Rekomendacji Optymalnego Modelu Świadczenia Usług Publicznych Edukacyjnych i Kulturalnych na bazie analiz ilościowych i jakościowych - wywiadów pogłębionych, w zakresie realizacji zadań publicznych: oświatowych i kulturalnych z uwzględnieniem partycypacji społecznej w 10 gminach wiejskich województwa lubelskiego: Wisznicach, Rossoszu, Sosnówce, Jabłoniu, Podedwórzu (I grupa: powiaty bialski i parczewski), Dołhobyczowie, Hrubieszowie, Mirczu, Trzeszczanach i Werbkowicach (II grupa: powiat hrubieszowski) wraz z działaniami upowszechniającymi oraz opracowanie i przetestowanie nowatorskiego narzędzia: Analizy Ścieżki Kariery. Zamówienie związane jest z realizacją projektu: JST czy NGO wybór najlepszego modelu funkcjonowania oświaty i kultury, realizowanego na podstawie umowy nr DPT/BDG-II/POPT/305/12, zawartej w dniu 10.12.2012 r., pomiędzy Ministerstwem Rozwoju Regionalnego a Związkiem Gmin Lubelszczyzny, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna. I. Wykonawca przeprowadzi analizy ilościowe mające na celu ocenę efektywności realizacji zadań z zakresu oświaty i kultury, finansowanych ze środków publicznych, oraz weryfikację stopnia zapewnienia udziału mieszkańców (partycypacji społecznej) w kształtowaniu oferty oświatowej i kulturalnej. Analiza zostanie przeprowadzona w każdej z 10 gmin wiejskich biorących udział w badaniach: Wisznicach, Rossoszu, Sosnówce, Jabłoniu, Podedwórzu (I grupa: powiaty bialski i parczewski), Dołhobyczowie, Hrubieszowie, Mirczu, Trzeszczanach i Werbkowicach (II grupa: powiat hrubieszowski). 1.Analiza efektywności realizacji zadań publicznych w zakresie oświaty. Na podstawie pozyskanych danych Wykonawca przedstawi następujące wskaźniki efektywności realizacji zadań z zakresu oświaty: Wydatki na realizację zadań z zakresu oświaty ogółem w przeliczeniu na 1 ucznia w zależności od wielkości placówki (do 70 uczniów, powyżej 70 uczniów) oraz organu prowadzącego. Wydatki związane z zatrudnieniem nauczycieli w stosunku do wydatków na realizację zadań z zakresu oświaty ogółem, w zależności od wielkości placówki (do 70 uczniów, powyżej 70 uczniów) oraz organu prowadzącego. Wydatki inwestycyjne (nowe inwestycje i remonty) na infrastrukturę oświatową w przeliczeniu na 1 ucznia w zależności od wielkości placówki (do 70 uczniów, powyżej 70 uczniów) oraz organu prowadzącego. Liczba uczniów przypadających na 1 etat dydaktyczny nauczycielski w zależności od wielkości placówki (do 70 uczniów, powyżej 70 uczniów) oraz organu prowadzącego. Współczynnik uprzedszkolnienia (ilość miejsc w przedszkolach przypadająca na liczbę dzieci w wieku 3-5 lat). Odsetek uczniów którzy zdali egzaminy zewnętrzne na poziomie powyżej średniej w województwie, w stosunku do liczby uczniów ogółem, w danym typie placówki: w zależności od wielkości placówki (do 70 uczniów, powyżej 70 uczniów) oraz organu prowadzącego. Liczba uczniów uczestniczących w zajęciach pozalekcyjnych i dodatkowych w stosunku do liczby wszystkich uczniów w danej placówce oświatowej, w zależności od wielkości placówki (do 70 uczniów, powyżej 70 uczniów) oraz organu prowadzącego. Liczba uczniów uczestniczących w zewnętrznych (pozaszkolnych) konkursach przedmiotowych i artystycznych w stosunku do liczby wszystkich uczniów w danej placówce oświatowej w zależności od wielkości placówki (do 70 uczniów, powyżej 70 uczniów) oraz organu prowadzącego. Liczba uczniów aktywnych w działalności artystycznej (grupy teatralne, zespoły muzyczne, taneczne i inne) w stosunku do liczby wszystkich uczniów w danej placówce oświatowej w zależności od wielkości placówki (do 70 uczniów, powyżej 70 uczniów) oraz organu prowadzącego. 2.Analiza efektywności realizacji zadań publicznych w zakresie kultury. Na podstawie pozyskanych danych Wykonawca przedstawi następujące wskaźniki efektywności realizacji zadań z zakresu kultury: Liczba wydarzeń kulturalnych rocznie, realizowanych samodzielnie przez JST oraz samodzielnie przez NGO. Wydatki na realizację zadań z zakresu kultury ogółem, w odniesieniu do liczby etatów osób zatrudnionych do realizacji powyższych zadań, w placówkach realizujących zadania z zakresu kultury, finansowanych ze środków publicznych. Poziom pozyskanych funduszy zewnętrznych (z podziałem na źródła krajowe i zagraniczne) na realizację zadań z zakresu kultury w stosunku do wydatków na zadania z zakresu kultury ogółem. Liczba NGO współpracujących z JST przy realizacji wydarzeń kulturalnych. Odsetek placówek oświatowych zaangażowanych w realizację wydarzeń kulturalnych w gminie. Liczba osób niezatrudnionych do realizacji zadań z zakresu kultury a zaangażowanych pozaetatowo (wolontariat) w ich realizację. Liczba mieszkańców zaangażowanych w realizację wydarzeń kulturalnych w gminie. 3.Analiza stopnia partycypacji społecznej. Na podstawie pozyskanych danych Wykonawca przedstawi następujące wskaźniki efektywności w zakresie partycypacji społecznej: Liczba odbytych konsultacji dokumentów strategicznych, programów i projektów uchwał z mieszkańcami. Liczba spotkań (w tym zebrań wiejskich) w których uczestniczyli mieszkańcy. Liczba złożonych wniosków przez mieszkańców. Liczba rozpatrzonych pozytywnie wniosków składanych przez mieszkańców. Liczba uczniów aktywnie zaangażowanych w funkcjonowanie NGO w stosunku do liczby wszystkich uczniów w danej placówce oświatowej w zależności od wielkości placówki (do 70 uczniów, powyżej 70 uczniów) oraz organu prowadzącego. 4.Z danych zebranych w ramach analiz ilościowych zostanie sporządzony Raport. II. Wykonawca przeprowadzi pogłębione analizy jakościowe (przy pomocy wywiadów pogłębionych) w zakresie funkcjonowania oświaty i kultury oraz udziału mieszkańców (partycypacji społecznej) w kształtowaniu oferty i korzystania z niej w zakresie oświaty i kultury, w 10 gminach wiejskich: Wisznicach, Rossoszu, Sosnówce, Jabłoniu, Podedwórzu (I grupa: powiaty bialski i parczewski), Dołhobyczowie, Hrubieszowie, Mirczu, Trzeszczanach i Werbkowicach (II grupa: powiat hrubieszowski). 1. Szczegółowe założenia przeprowadzenia pogłębionych analiz jakościowych w zakresie oświaty. Zakres wywiadów pogłębionych: Opinia w zakresie efektów nauczania - wyników uzyskiwanych przez uczniów w egzaminach zewnętrznych. Opinia w zakresie jakości oferty wsparcia rozwoju uzdolnień (naukowych, artystycznych, sportowych itp.). Opinia w zakresie wsparcia dzieci i młodzieży wykazującej trudności w nauce. Opinia w zakresie możliwości korzystania przez uczniów z nowych technologii wspomagających proces nauczania (w tym wykorzystanie Internetu, oprogramowania itp.). Opinia na temat kompetencji absolwentów szkół podstawowych i gimnazjów. 2. Szczegółowe założenia przeprowadzenia pogłębionych analiz jakościowych w zakresie kultury. Zakres wywiadów pogłębionych: Opinia w zakresie dostępu do oferty kulturalnej. Opinia w zakresie oferty kulturalnej realizowanej na terenie gminy. Opinia w zakresie wiedzy ogólnej absolwentów placówek oświatowych. Opinia w zakresie możliwości wsparcia rozwoju uzdolnień dzieci i młodzieży realizowanego w placówkach oświatowych. 3. Szczegółowe założenia przeprowadzenia pogłębionych analiz jakościowych w zakresie partycypacji społecznej. Zakres wywiadów pogłębionych: Opinia w zakresie możliwości zgłaszania przez mieszkańców własnych oczekiwań w zakresie realizacji zadań z zakresu oświaty i kultury (zakresu, form i sposobów). Opinia w zakresie realizacji wyrażanych oczekiwań przez mieszkańców w zakresie oświaty i kultury przez realizatorów tych działań. Opinia w zakresie stopnia zaangażowania mieszkańców w realizację zadań z zakresu oświaty i kultury. 4. Wykonawca na potrzeby weryfikacji danych pozyskanych w toku pogłębionych wywiadów, obejmujących zadania w sferze oświaty, kultury i partycypacji społecznej przeprowadzi analizę portali internetowych. 5. Z danych zebranych w ramach analiz jakościowych zostanie sporządzony Raport. 6. Wykonawca opracuje i przetestuje nowatorskie narzędzie oceny efektywności realizacji usług edukacyjnych: Analizę Ścieżki Kariery. Analiza Ścieżki Kariery to nowatorski sposób oceny efektywności realizacji usług edukacyjnych, realizowanych ze środków publicznych. Określenie hipotez badawczych: 1.Czy istnieje korelacja między typem ukończonej szkoły (szkoła prowadzona przez NGO, szkoły prowadzone przez JST: szkoła do 70 uczniów, szkoła powyżej 70 uczniów) a wyborem dalszych etapów kształcenia (szkoła zawodowa, liceum ogólnokształcące, studia wyższe)? 2.Czy istnieje korelacja między typem ukończonej szkoły (szkoła prowadzona przez NGO, szkoły prowadzone przez JST: szkoła do 70 uczniów, szkoła powyżej 70 uczniów) a aktywnością zawodową absolwentów (bezrobotny, praca na etacie, własna działalność, wolny zawód, itp.)? 3.Czy ilość dodatkowych zajęć przekłada się na osiągnięcie sukcesu przez absolwenta (sukcesu rozumianego jako minimum: ukończone studia wyższe, ustabilizowana sytuacja zawodowa: praca na etacie, własna działalność, wolny zawód)? III. A. Po zatwierdzeniu analiz ilościowych i jakościowych Wykonawca przystąpi do opracowania 10 Strategii: Rekomendacji Optymalnego Modelu Świadczenia Usług Publicznych Edukacyjnych i Kulturalnych w 10 Gminach. B. Wykonawca opracuje Katalog Dobrych Praktyk projektu JST czy NGO - wybór najlepszego modelu funkcjonowania kultury i oświaty. IV. Wykonawca po zakończeniu opracowania Strategii i zatwierdzeniu ich przez Zamawiającego przeprowadzi Warsztaty upowszechniające wyniki przeprowadzonych badań
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 791100006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.zgl.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=329&Itemid=74
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną