Przetargi.pl
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NA PRZEPROWADZENIE KURSU DLA OSÓB POZBAWIONYCH WOLNOŚCI W RAMACH POKL

Areszt Śledczy w Świdnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 58-100 Świdnica, ul. Trybunalska 16
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-74 854 93 00 , fax. 0-74 854 93 02
  • Data zamieszczenia: 2012-01-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Areszt Śledczy w Świdnicy
    ul. Trybunalska 16 16
    58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 0-74 854 93 00, fax. 0-74 854 93 02
    REGON: 00032064400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zp.sw.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: więziennictwo

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NA PRZEPROWADZENIE KURSU DLA OSÓB POZBAWIONYCH WOLNOŚCI W RAMACH POKL
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu przyuczającego do zawodu wraz z cyklem zajęć aktywizacyjnych dla osób pozbawionych wolności, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zwanej dalej SIWZ. Kursy są organizowane w ramach Projektu p.n. Cykl szkoleniowo-aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności realizowanego przez Centralny Zarząd Służby Więziennej. Projekt ten jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Kod CPV - 80500000-9 Usługi szkoleniowe Zakres zamówienia: Przeprowadzenie kursu: malarza w ramach którego odbędzie się również cykl zajęć aktywizacji zawodowej Miejsce szkolenia - Areszt Śledczy w Świdnicy Ilość uczestników kursu i aktywizacji zawodowej: 13 osób pozbawionych wolności Ilość godzin zajęć teoretycznych kursu: 30 Ilość godzin zajęć praktycznych kursu: 80 Ilość godzin aktywizacji zawodowej: 24 (zajęcia z doradcą zawodowym oraz z liderem klubu pracy) W ramach kursu Zamawiający zapewni miejsce do przeprowadzenia zajęć praktycznych i teoretycznych oraz urządzenie do cięcia płytek Termin realizacji zamówienia: do 20 marca 2012 Przez godzinę zajęć teoretycznych należy rozumieć 45 min, a zajęć praktycznych 60 minut. 4.1. Oczekiwanym efektem kursów jest nabycie przez beneficjentów ostatecznych wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych niezbędnych do podjęcia pracy na wyżej wymienionym stanowisku. 4.2. Zakres zajęć aktywizacji zawodowej powinien obejmować min. : -analiza swoich mocnych i słabych stron, -rynek pracy (oczekiwania pracodawców oraz trafność wyboru zawodu), -prawa i obowiązki pracodawcy oraz pracownika, -metodyka aktywnego poszukiwania pracy i powrotu na rynek pracy, skuteczne sposoby poszukiwania pracy, -analiza ofert pracy, -właściwe przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej, -przygotowanie dokumentów aplikacyjnych. 4.3. Zamawiający jest zobowiązany do podpisania do każdego kursu listy rezerwowej uczestników składającej się z 2 osób, umożliwiającej łatwe wprowadzenie nowej osoby na miejsce rezygnującej osoby. Osoba rezerwowa może zostać wprowadzona na miejsce osoby rezygnującej pod warunkiem iż nie upłynęło więcej niż 20% zajęć. A Wykonawca w sytuacji wprowadzenia osoby rezerwowej dołoży wszelkich starań by osoba dołączona do grupy uzupełniła zakres zajęć w których nie uczestniczyła. 4.4. Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia harmonogramu kursu i zajęć aktywizacji zawodowej, i przekazania go Zamawiającemu nie później niż na 5 dni roboczych przed rozpoczęciem zajęć. 4.5. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia (najpóźniej w dniu podpisania umowy) Zamawiającemu programu kursu oraz programu zajęć aktywizacji zawodowej który będzie zawierał w szczególności nazwę i zakres szkolenia, czas trwania i sposób organizacji szkolenia, wymagania wstępne dla uczestników szkolenia, cele szkolenia, plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej, treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych, wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, sposób sprowadzenia efektów szkolenia. Powyższy program musi być zgodny z: a) rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych ( Dz. U. Z 2006r. Nr 31 poz. 216 ). b) Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007r . w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315); c) Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych (Dz. U. Nr 37, poz. 337, z późn. zm.: Dz. U. Nr 169, poz. 1331); d) Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, poz. 883, z późn. zm.). 4.6. Wykonawca zobowiązany jest do jednoznacznego określania i używania formy kształcenia zgodnej z formami kształcenia określonymi w § 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216). 4.7. Zamawiający nie będzie przekazywał Wykonawcy danych osobowych uczestników szkolenia. Wszelkie dane  niezbędne do prowadzenia kursu oraz zajęć aktywizacji zawodowej Wykonawca winien gromadzić bezpośrednio od osadzonych  objętych wsparciem z chwilą jego rozpoczęcia. Wykonawca zobowiązuje się do ochrony i przechowywania danych osobowych uczestników kursu zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych. 4.8. Wykonawca zobowiązuje się do wystawienia każdemu uczestnikowi, po pozytywnym zdaniu egzaminu (pod warunkiem uczestnictwa w co najmniej 80% zajęć kursowych) zaświadczenia zgodnego z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216) oraz zgodnego z wzorem stanowiącym załącznik do w/w rozporządzenia. Ponadto Wykonawca wystawi uczestnikom kursu certyfikaty ukończenia kursu opatrzone w stosowne logotypy i zapisy umożliwiające identyfikację realizowanego kursu zgodnie z wytycznymi dot. oznaczenia projektów systemowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. 4.9. Wykonawca zobowiązuje się do wystawienia każdemu uczestnikowi aktywizacji zawodowej odpowiedniego zaświadczenia oraz certyfikatu. 4.10. Wykonawca zobowiązuje się do przechowywania i udostępniania dokumentacji związanej z realizacją kursu oraz aktywizacji zawodowej do dnia 31.12.2020 r. 4.11. Wykonawca zobowiązuje się do umożliwienia Zamawiającemu oraz uprawnionym instytucjom zewnętrznym do dokonania kontroli dokumentacji dot. realizowanego w ramach niniejszej umowy kursu, w siedzibie instytucji szkoleniowej i miejscu realizacji projektu w zakresie i na zasadach wynikających z obowiązujących przepisów. 4.12. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia uczestnikom koniecznych materiałów dydaktycznych do zajęć teoretycznych. W przypadku zakupu podręczników każdy uczestnik musi otrzymać odrębny egzemplarz - nie dopuszcza się sporządzania kserokopii podręczników. Jeden egzemplarz materiałów dydaktycznych przekazanych uczestnikom kursu zostanie dołączony do dokumentacji szkoleniowej Zamawiającego. 4.13. Wykonawca zobowiązuje się do oznaczenia materiałów dydaktycznych oraz dokumentacji przebiegu kursu logotypami i zapisami zapewniającymi identyfikację wizualną realizowanego kursu zgodnie z aktualnymi wytycznymi dot. oznaczenia projektów systemowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 4.14. Wykonawca sporządzi wykaz materiałów dydaktycznych przekazanych beneficjentom i przekaże go Zamawiającemu po zakończeniu kursu, wraz z pokwitowaniem ich odbioru przez uczestników kursu. Materiały dydaktyczne przekazane uczestnikom zajęć po ukończeniu kursu przechodzą na ich własność. 4.15. Wykonawca ma obowiązek ubezpieczenia uczestników kursu oraz prowadzących kurs od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW ) w związku z uczestnictwem w kursie oraz w drodze do i z miejsca kursu, od dnia rozpoczęcia do dnia zakończenia zajęć - kopia polisy zostanie przekazana Zamawiającemu najpóźniej dzień przed rozpoczęciem zajęć kursowych. 4.16. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za poniesiony uszczerbek na zdrowiu zaistniały u osób prowadzących szkolenia w wyniku nieprzewidzianych wypadków losowych. 4.17. Wykonawca zorganizuje i sfinansuje odpowiednie badania lekarskie uczestnikom kursu dopuszczające do udziału w kursie oraz osobą rezerwowym (dwie osoby do kursu). 4.18. Wykonawca w zakresie zajęć praktycznych zapewni: a. odzież roboczą (w przypadku złej pogody podczas kursu brukarza dodatkowo nakrycie chroniące przed deszczem), obuwie i środki ochrony indywidualnej zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP - dla każdego uczestnika kursu, a które stają się własnością Zamawiającego po zakończeniu kursów, b. materiały i narzędzia niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia zajęć praktycznych w wysokości 35-40% wartości danego kursu. Na koniec szkolenia, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kserokopie faktur VAT lub rachunków potwierdzających dostarczenie w wymaganej ilości materiałów do przeprowadzenia praktycznej nauki zawodu w ramach kursu. c. Wartość zajęć aktywizacji zawodowej nie może przekroczyć 21% wartości kursu. d. Napoje - jeżeli Zamawiający uzna to za konieczne. 4.19. Zakup materiałów i narzędzi oraz ich dostawę na teren jednostki penitencjarnej zapewnia Wykonawca. Sprzęt i materiały zużywalne zakupione ze środków przeznaczonych na realizację kursu stają się własnością Zamawiającego po jego zakończeniu i zostaną przekazane protokołem zdawczo - odbiorczym. 4.20. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia dokumentacji przebiegu szkolenia. Dokumentacje stanowią; a) program nauczania kursu i aktywizacji zawodowej; b) dziennik zajęć edukacyjnych (oddzielny dla kursu i aktywizacji zawodowej) c) listy obecności na których beneficjenci składają podpis długopisem koloru niebieskiego, a które po zakończeniu zajęć zostaną przekazane zamawiającemu; d) protokół przebiegu egzaminu; e) rejestr wydanych zaświadczeń; f) kserokopie wydanych zaświadczeń (Wykonawca przekazuje Zamawiającemu dwa egzemplarze kserokopii wydanych zaświadczeń); g) wykaz przekazanych materiałów biurowych wraz z potwierdzonym przez uczestników kursu ich odbiorem h) Jeden egzemplarz materiałów szkoleniowych przekazanych beneficjentom, który po zakończeniu szkolenia zostanie dołączony do dokumentacji Zamawiającego; i) Przeprowadzone ankiety na temat kursu i aktywizacji zawodowej; j) Ewidencja czasu pracy wykładowców; k) Dokumenty potwierdzające ubezpieczenie uczestników; 4.21. Po zakończeniu kursu i aktywizacji zawodowej Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumentację szkoleniową. 4.22. Wykonawca zapewni wywóz zanieczyszczeń, gruzu powstałych w wyniku zajęć kursowych. 4.23. Zamawiający zastrzega możliwość odstąpienia od realizacji kursu oraz zajęć aktywizacyjnych w przypadku nieotrzymania w planie wydatków budżetowych wystarczającej ilości środków finansowych, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na ich sfinansowanie oraz w przypadku otrzymania środków w terminie, w którym z przyczyn organizacyjnych, technicznych nie będzie możliwości zrealizowania kursu oraz zajęć aktywizacyjnych. Wykonawcy z tego tytułu nie przysługuje wynagrodzenie za nieprzeprowadzony kurs lub zajęcia aktywizacyjne oraz jak również żadne odszkodowanie. Wykonawca o zaistniałej sytuacji zostanie powiadomiony w sposób pisemny. 4.24. Zamawiający zastrzega sobie, po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą, możliwość zmniejszenia liczby uczestników kursu w przypadku braku dostarczającej liczby osób chętnych do odbycia kursu. W takiej sytuacji wynagrodzenie Wykonawcy to iloczyn ilości uczestników kursu i ceny kursu przypadającej na jednego uczestnika. 4.25. Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od realizacji kursu oraz zajęć aktywizacyjnych w przypadku gdy nie zostanie uzbierana odpowiednia grupa chętnych do udziału w kursie. 4.26. Płatność za poszczególne kursy nastąpi przelewem z rachunku Zamawiającego w ciągu 30 dni po dostarczeniu przez wykonawcę faktury oraz innych dokumentów. W przypadku braku środków finansowych w chwili zakończenia kursu Zamawiający zastrzega możliwość odroczenia terminu płatności o czym pisemnie powiadomi Wykonawcę. Płatność w takim przypadku nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu środków finansowych przez Zamawiającego. 4.27. W przypadku nie przystąpienia lub nie ukończenia kursu lub zajęć aktywizacyjnych przez beneficjenta, jeżeli nie uzupełniono liczby kursantów w sposób opisany w § 1 ust. 12-13 umowy, należna Wykonawcy kwota za przeszkolenie tego beneficjenta ostatecznego ulega pomniejszeniu o kwotę stanowiącą iloczyn ilości godzin kursu lub zajęć aktywizacyjnych, w których nie uczestniczył i kosztu godziny szkolenia jednego beneficjenta ostatecznego ustalonej w § 5 ust. 1.1 i 1.2 umowy. 4.28. ZAMAWIAJĄCY MOŻE UNIEWAŻNIĆ POSTĘPOWANIE O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA, JEŻELI ŚRODKI POCHODZĄCE Z BUDŻETU UNII EUROPEJSKIEJ ORAZ NIEPODLEGAJĄCE ZWROTOWI ŚRODKI Z POMOCY UDZIELONEJ PRZEZ PAŃSTWA CZŁONKOWSKIE EUROPEJSKIEGO POROZUMIENIA O WOLNYM HANDLU (EFTA), KTÓRE ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZAŁ PRZEZNACZYĆ NA SFINANSOWANIE CAŁOŚĆI LUB CZĘŚCI ZAMÓWIENIA NIE ZOSTAŁY MU PRZYZNANE. W SYTUACJI NIEOTRZYMANIA ŚRODKÓW, WYKONAWCY ZAMÓWIENIA NIE PRZYSŁUGUJE WÓWCZAS WYNAGRODZENIE ZA NIEZREALIZOWANE USŁUGI JAK RÓWNIEŻ ODSZKODOWANIE.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zp.sw.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach