Przetargi.pl
Odśnieżanie dróg gminnych i usuwanie śliskości w sezonach zimowych.

Gmina Tuchomie ogłasza przetarg

  • Adres: 77133 Tuchomie, ul. Jana III Sobieskiego
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 598 215 040 , fax. 598 215 056
  • Data zamieszczenia: 2017-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuchomie
    ul. Jana III Sobieskiego 16
    77133 Tuchomie, woj. pomorskie
    tel. 598 215 040, fax. 598 215 056
    REGON: 77097959400000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odśnieżanie dróg gminnych i usuwanie śliskości w sezonach zimowych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest odśnieżanie dróg gminnych i usuwanie śliskości w sołectwach: Kramarzyny, Masłowiczki, w sezonach zimowych tj: • Grudzień 2017r. – kwiecień 2018r. • Listopad 2018r. – kwiecień 2019r. • Listopad 2019r. – kwiecień 2020r. • Listopad 2020r. – kwiecień 2021r. • Listopad 2021r. – kwiecień 2022r. Szacowana ilość godzin odśnieżania dróg: 304 h Szacowana ilość godzin usuwania śliskości dróg: 76 h Zadanie obejmuje ok. 28,100 km dróg do odśnieżania oraz 5,83 km dróg go usuwania śliskości. • Na załączniku do SIWZ nr 5 zaznaczono obwód dot. przedmiotu zamówienia. • W/w ilości godzin, kilometrów i ilości wykonywanych usług są szacunkowe i mogą ulec zmianie. • Drogi objęte odśnieżaniem w przeważającej części są drogami gruntowymi. Usuwanie śliskości polegać będzie m.in. na posypywaniu dróg piaskiem. • Przedmiot zamówienia należy wykonywać ciągnikiem rolniczym będącym w dobrym stanie technicznym i wyposażonymi w pługi śnieżne stalowe, rozsiewacze, lampy ostrzegawcze zgodnie z obowiązującymi przepisami o mocy minimum 90 KM z napędem na cztery koła. Wyposażenie ciągnika w pług śnieżny, rozsiewacz, lampy itp. jest po stronie Wykonawcy. • Do usuwania śliskości dopuszczone będzie stosowanie rozsiewaczy rolniczych. • Usuwaniu śliskości podlegały będą tylko drogi o nawierzchni asfaltowej oraz z kostki polbruk, a także na drogach gruntowych według wskazań sołtysa danej miejscowości. • Gmina zapewni co roku dostawę żwiru do posypywania do miejsca wskazanego przez Wykonawcę i plandekę zabezpieczającą. • Wykonawca zostanie wyposażony przez Zamawiającego w urządzenia GPS monitorujące wykonywanie przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę. • Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia w swoich pojazdach urządzeń GPS. • Składnikami ceny za świadczenie usług będą: 1) Jednostkowa stawka za godzinę odśnieżania dróg. 2) Jednostkowa stawka za godzinę usuwania śliskości dróg • Zamawiający ustala ryczałt – miesięczną stawkę za pozostawanie w stanie gotowości do świadczenia usług (wypłacana niezależnie od tego czy wykonawca prowadził prace na drogach) w sezonie zimowym, tj. w miesiącach określonych w pkt III.2 SIWZ (pkt II.4) pkt 1. niniejszego ogłoszenia), w kwocie 1.000,00 zł brutto/miesięcznie. • Rozliczenia prowadzone będą z miesięczną częstotliwością na podstawie przedłożonej faktury/rachunku oraz kart drogowych dla faktycznie wykonanej usługi w danym miesiącu potwierdzonej przez Zamawiającego. • Wykonawca naliczając zakres wykonywania w/w zamówienia nie może uwzględniać czasu związanego z przeglądami, remontami, usuwaniem awarii pojazdu – nośnika lub sprzętu specjalistycznego – będących własnością Wykonawcy. • Wykonawcy uprawnieni będą do wyjazdu na drogi tylko pod warunkiem: 1) W zakresie odśnieżania – w przypadku 10 cm warstwy śniegu pokrywającego drogi gminne. 2) W zakresie usuwania śliskości – na polecenie Wójta Gminy Tuchomie/upoważnionego pracownika lub sołtysa. • Jeśli któraś z miejscowości zgłosi potrzebę świadczenia usług w szerszym zakresie, np. odśnieżanie chodników, większa częstotliwość odśnieżania, zakres ten możliwy będzie po uzgodnieniu/uzyskania zgody Zamawiającego. • W przypadku intensywnych opadów należy częściej odśnieżać trasę, aby nie dopuścić do stwardnienia śniegu i nałożenia się zbyt grubej warstwy, która stwarza trudności z jej usunięciem. • W przypadku awarii ciągnika w ciągu godziny należy zapewnić ciągnik zastępczy. • Ryzyko wykonania usług objętych umową wynikające z braku ubezpieczenia AC transportu i sprzętu Wykonawcy obciąża Wykonawcę. • Koszt usuwania szkód wyrządzonych stronie trzeciej w czasie wykonywania robót ponosi Wykonawca. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne wyżej opisywanym. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisane za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów spełniających wymagania norm, posiadających odpowiednie certyfikaty i aprobaty techniczne oraz założone parametry techniczne. Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, zamawiający w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Jeżeli zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Wszystkie zastosowane elementy mają być dopuszczone do obrotu w handlu i do użytkowania. Dodatkowo zastosowane elementy powinny spełniać określone prawem normy bezpieczeństwa. Opis przedmiotu zamówienia uwzględnia wymagania wynikające z art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 8. Wymagania dot. zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę 1) Wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji niniejszego zamówienia zostały określone we wzorze umowy - załączniku do niniejszej specyfikacji. 2) Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) Obsługa pojazdów przeznaczonych do odśnieżania dróg gminnych i usuwania śliskości w sezonach zimowych. 3) Wykonawca oświadczy Zamawiającemu, że zatrudni pracowników na podstawie umowy o pracę w zakresie czynności wskazanych przez Zamawiającego w pkt 2) W przypadku gdy dany zakres usługi ma być wykonywany przez Podwykonawcę, oświadczenie, o którym mowa powyżej, obowiązany jest złożyć Podwykonawca. Oświadczenie ma być zgodne z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych wskazanych pracowników 4) Zamawiający ma prawo zlecić odpowiednim służbom kontrolę w zakresie spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę do wykonania czynności wskazanych w pkt 2) 5) W przypadku stwierdzenia przez odpowiednie służby, że Wykonawca lub podwykonawca nie spełnienia wymogu w zakresie zatrudnienia na umowę o pracę do wykonania czynności wskazanych w pkt. 2) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną, na podstawie negatywnej kontroli odpowiednich służb.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: 1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę 2) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o nie podleganiu wykluczeniu - wypełnione i podpisane przez wykonawcę, które stanowić będzie wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3) Zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do niniejszego zamówienia, jeżeli polegają na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (Podmioty udostępniające zasoby) - jeżeli dotyczy. 4) Dokument lub dokumenty potwierdzające prawo osób składających podpisy do występowania w imieniu wykonawcy. Stosowne pełnomocnictwo / upoważnienie wymaga podpisu prawnie upoważnionego/ych przedstawiciela/i a w przypadku składania oferty wspólnej (konsorcjum / spółka cywilna) - każdego z wykonawców występujących wspólnie. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii - jeżeli dotyczy. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 24 ust 1 ustawy Pzp należy, pod rygorem wykluczenia z postępowania, złożyć w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie następujące oświadczenia i dokumenty: 1) oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, z tym, że w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych o treści złożonych ofert, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach