Przetargi.pl
Odnawialne źródła energii w Gminie Brzeziny

Gmina Brzeziny ogłasza przetarg

  • Adres: 96060 Brzeziny, ul. Henryka Sienkiewicza
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 468 743 699 , fax. 468 743 699
  • Data zamieszczenia: 2018-02-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brzeziny
    ul. Henryka Sienkiewicza 16
    96060 Brzeziny, woj. łódzkie
    tel. 468 743 699, fax. 468 743 699
    REGON: 106156400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminabrzeziny.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odnawialne źródła energii w Gminie Brzeziny
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wykonanie zadania nastąpi w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Zadanie składa się z zaprojektowania i wykonania: - montażu 277 instalacji kolektorów słonecznych w indywidualnych budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Brzeziny, w tym: - zestaw 200l- 75 sztuk, - zestaw 300l- 167 sztuk, - zestaw 400l- 35 sztuk oraz z zaprojektowania i wykonania robót budowlanych polegających na wymianie źródła ciepła (na zasilane biomasą) tj. - montażu w ilości 16 sztuk kotłów o znamionowej mocy grzewczej 25kW z wpięciem do ist-niejącej instalacji c.o. i c.w.u. 1. Zakres rzeczowy dokumentacji projektowej obejmuje: a) Opracowanie kompletnych dokumentacji projektowych w poszczególnych branżach (dla każdego obiektu) z wykonaniem niezbędnych inwentaryzacji i ekspertyz: - instalację kolektorów słonecznych dla budynków mieszkalnych - 277 instalacji, - wymianę źródła ciepła (na zasilane biomasą) z wpięciem do istniejących instalacji o znamionowej mocy grzewczej 25kW - 16 zestawów, zgodnie z załączonym PFU, oraz dopełnienie wymagań prawa budowlanego umożliwiających realizację poszczególnych projektów pozwalających na osiągnięcie poniższych wskaźników: - liczba jednostek wytwarzania energii cieplnej przy wykorzystaniu energii promie-niowania słonecznego - 277 sztuk, - liczba wybudowanych jednostek wytwarzania energii cieplnej z biomasy - 16 sztuk, - moc zainstalowana energii cieplnej (dla energii z biomasy) nie mniej niż 0,800MW, b) Zakres przedmiotowy dokumentacji obejmuje: - projekty budowlane w poszczególnych branżach wraz z uzyskaniem koniecznych uzgodnień i pozwoleń- 2 egz. (po 4 egz. w przypadku konieczności uzyskania decyzji pozwole-nia na budowę) oraz w formie elektronicznej, - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót w poszczególnych branżach - po 1 egz., - kalkulacje uproszczone w formie kosztorysów odrębnie dla każdej lokalizacji (nieruchomości), które stanowić będą podstawę do rozliczenia przedmiotu umowy. - wykonanie instrukcji korzystania z zamontowanych urządzeń i wykonanych insta-lacji. c) uzyskanie niezbędnych dla potrzeb realizacji zadania warunków technicznych, uzgodnień, w tym z właścicielami nieruchomości oraz opinii i decyzji, d) wykonanie map do celów projektowych/ uzyskanie map do celów lokalizacyjnych, jeśli będzie zachodzić taka konieczność, e) uzyskanie decyzji o pozwolenie na budowę lub zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych, jeśli będzie zachodzić taka konieczność, f) wykonanie dokumentacji powykonawczej, g) wykonanie inwentaryzacji powykonawczej, jeśli będzie zachodzić taka konieczność, h) dokumentacja projektowa zostanie wykonana na podstawie Rozporządzenia Mini-stra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012r. poz. 462), rozporządzenia Ministra infrastruktury z dnia 02 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno- użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, ustawą z dnia 07 lipca 1994r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2013r. poz. 1409) i właściwymi przepisami wykonawczymi, polskimi norma-mi, lokalnymi uwarunkowaniami dla lokalizacji inwestycji oraz innymi powszechnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi prac projektowych. i) szczegółowych zakres oraz opis wymagań Zamawiającego co do przedmiotu doku-mentacji projektowej określa Program Funkcjonalno - Użytkowy. j) Przed rozpoczęciem projektowania na każdym obiekcie należy dokonać pisemnych ustaleń (protokół ustaleń) z udziałem użytkownika obiektu i projektanta. k) pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej. 2. Zakres robót budowlanych obejmuje: a) Wykonanie zgodnie z opracowanymi projektami budowlanymi instalacji kolektorów słonecznych z podłączeniem z istniejącą instalacją c.w.u i c.o. dla budynków miesz-kalnych- 277 instalacji. Szczegółowy zakres robót określony został w załączonym Programie Funkcjonalno - Użytkowym - załącznik nr 9 do SIWZ. b) Wykonanie zgodnie z opracowanymi projektami budowlanymi wymiany źródeł cie-pła (na zasilane biomasą) z wpięciem do istniejących instalacji c.o.- 16 instalacji o znamionowej mocy grzewczej 25 kW. Szczegółowy zakres robót określony został w załączonym Programie Funkcjonalno- Użytkowym - załącznik nr 9 do SIWZ. c) Wykonanie innych robót niezbędnych do wykonania pełnego zakresu prac określo-nych programem funkcjonalno - użytkowym, umożliwiających użytkowanie wyko-nanych instalacji zgodnie z przeznaczeniem. d) Dokonanie rozruchu wykonanych instalacji, przeszkolenie użytkowników w zakresie eksploatacji i obsługi. Powyższe czynności potwierdzone zostaną na piśmie dla każ-dej z wykonanych instalacji objętych projektem. Przekazanie użytkownikom w wer-sji papierowej instrukcji obsługi i eksploatacji. e) Wykonawca raz w roku w okresie co najmniej 5 lat od daty odbioru końcowego wszystkich zestawów, na własny koszt i własnym staraniem zapewni przegląd i ser-wis zamontowanych zestawów kolektorów słonecznych oraz kotłów na biomasę. f) Materiały, sprzęt i narzędzia używane na budowie powinny posiadać atesty, certyfikaty, deklaracje właściwości użytkowych lub inne zaświadczenia upoważniające do ich używania. g) Kolektor musi posiadać certyfikat wydany przez akredytowaną jednostkę w zgodności z normą PN-EN 12975-1:2007, którego integralną częścią powinno być sprawozdanie z badań kolektorów, przeprowadzonych z normą PN-EN 12975-2:2007. h) Projektowane kotły na biomasę muszą posiadać parametry techniczne dla co najmniej 5 klasy wg normy PN-EN 303-5:2012. Muszą posiadać deklarację zgodności z dyrektywami 98/37/WE oraz 97/23/WE oraz deklarację wykonania urządzeń, co najmniej zgodne z normą EN-PN ISO 12100. i) Przed wbudowaniem Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć dokumenty potwierdzające jakość planowanych do użycia materiałów budowlane inspektorowi nadzoru w celu uzyskania zgody na ich zastosowanie. j) Utrzymanie zaplecza budowy, wykonanie prac demontażowych, odtworzeniowych, porządkowych niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, k) Niezwłoczne usuwanie z terenu realizacji zbędnych materiałów oraz odpadów, l) W przypadku wystąpienia jakichkolwiek zniszczeń lub uszkodzeń powstałych w to-ku montażu urządzeń, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy powstałych uszkodzeń i doprowadzenia do stanu pierwotnego. Informacje dodatkowe: 1. Zamawiający zaleca aby przed złożeniem oferty Wykonawca sprawdził i zweryfikował zakres. W przypadku ewentualnych wątpliwości powinien zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie powstałych nieścisłości. 2. Solarne systemy grzewcze oraz kotły na biomasę planowane są do budowy na prywatnych budynkach mieszkalnych (<300m2) z terenu gminy Brzeziny. Są to przede wszystkim budynki jednorodzinne, jedno lub dwu kondygnacyjne, o mało skomplikowanych konstrukcjach połaci dachowych. W obiektach tych przygotowanie wody c.w.u. i c.o. odbywa się z wykorzystaniem indywidualnych źródeł ciepła. Potrzebna do tego celu energia pozyskiwana jest głównie z węgla kamiennego. 3. Budowa solarnych systemów grzewczych oraz kotłów na biomasę odbędzie się na nieruchomościach (budynkach mieszkalnych) osób prywatnych, gdzie nie jest prowadzona działalność rolnicza i powstała energia cieplna nie będzie wykorzystana na potrzeby innej działalności gospodarczej. Gmina podpisała z właścicielami tychże nieruchomości stosowną umowę użyczenia, na podstawie której posiada prawo do bezpłatnego użytkowania niezbędnej części nieruchomości. 4. Założenie inwestycyjne przewiduje wspomaganie procesu przygotowanie ciepłej wody użytkowej oraz na potrzeby centralnego ogrzewania za pośrednictwem systemu solarnego lub kotła na biomasę, a tym samym częściowe zastąpienie energii pozyskiwanej ze źródeł konwencjonalnych (węgiel, gaz, olej, energia elektryczna) energią odnawialną. 5. Zamawiający wymaga aby w okresie co najmniej 5 lat od daty odbioru końcowego zadania Wykonawca zapewnił obsługę techniczną i konserwację. Koszty związane z obsługą techniczną i konserwacją będą leżały po stronie Wykonawcy, a koszty eksploatacji po stronie właścicieli nieruchomości. 6. Projekt budowlany ma być opracowany po dokonaniu pisemnych ustaleń na gruncie z udziałem użytkownika (właściciela obiektu) i projektanta. Warunkiem rozpoczęcia robót budowlanych na obiekcie jest zatwierdzenie dokumentacji projektowej dla danego obiektu przez Zamawiającego (inspektor nadzoru, przedstawiciel Zamawiającego) oraz ewentualne (jeśli będzie wymagane) dokonanie zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych i uzyskanie zgody właściwego organu. 7. Po zawarciu umowy Wykonawca zobowiązany jest w terminie nie dłuższym niż 10 dni kalendarzowych do przedłożenia harmonogramu rzeczowo- finansowego robót, z którego wynikać będzie kolejność wykonywania prac oraz terminy rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych etapów. Opracowany harmonogram będzie zatwierdzony przez Gminę Brzeziny. Każda istotna zmiana w przedłożonym harmonogramie może być dokonana wyłącznie za zgodą Zamawiającego. 8. Zaprojektowane i wykonane instalacje muszą zapewnić osiągnięcie planowanych wskaźników produktu i rezultatu i muszą umożliwić Zamawiającemu coroczne potwierdzenie osiągnięcia i utrzymywanie w okresie trwałości projektu zakładanych wskaźników tj.: Wskaźnik produktu: a) dodatkowa zdolność wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych: jednostka: MW wartość docelowa: 1,21 b) liczba jednostek wytwarzania energii cieplnej z OZE: jednostka: szt. wartość docelowa: 293 z tego: - liczba wybudowanych jednostek wytwarzania energii cieplnej przy wykorzystaniu energii promieniowania słonecznego: jednostka: szt. wartość docelowa: 277 - liczba wybudowanych jednostek wytwarzania energii cieplnej z biomasy: jednostka: szt wartość docelowa: 16 wskaźnik rezultatu bezpośredniego (szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych): a) jednostka: tony równoważnika CO2/rok wartość docelowa: 330,88 9. Po podpisaniu umowy z Wykonawcą, Zamawiający udostępni arkusze ustaleń montażowych, spisane dla każdej z nieruchomości objętej projektem. Arkusze ustaleń montażowych zawierają podstawowe dane dotyczące nieruchomości. Arkusze stanowiły podstawę do opracowania programu funkcjonalno- użytkowego oraz planowanego efektu ekologicznego. 10. Zamawiający wymagał będzie prowadzenia dziennika budowy, opracowania planu BIOZ. Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania finalnego efektu określonego przedmiotem zamówienia. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia osób na umowę o pracę (w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp): 1. Zamawiający wymaga zatrudnienia przy realizacji zamówienia przez wykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób na podstawie umowy o pracę – jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 ze zm.). Przedmiotowy wymóg dotyczy zwłaszcza osób, które bezpośrednio wykonują czynności polegające na faktycznym wykonywaniu robót budowlanych (tzn. pracownicy fizyczni). Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. 2. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób, które wykonują czynności w sposób określony w art. 22 §1 Kodeksu pracy. 3. Obowiązek w zakresie dokumentowania zatrudnienia osób wykonujących czynności o których mowa w pkt. 1 polega na: 3.1. na etapie składania ofert – Wykonawca składa oświadczenie w formularzu ofertowym, 3.2. na etapie po zawarciu umowy - zgodnie z treścią wzoru umowy stanowiącego załącznik Nr 4 do SIWZ, 3.3. na etapie realizacji umowy – zgodnie z treścią wzoru umowy stanowiącego załącznik Nr 4 do SIWZ. 4. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3 Ustawy Pzp oraz sankcje z tytułu niespełniania tych wymagań zawarte są we wzorze umowy - załączniku Nr 4 do SIWZ Wykonawca może powierzyć część zamówienia podwykonawcy/om z tym, że Zamawiający żąda wskazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy/om. Zamawiający wskazuje, że Wykonawca nie musi przedkładać umów o podwykonawstwo na dostawę materiałów potrzebnych do realizacji zadania oraz na wykonanie usług, których wartość nie przekracza kwoty brutto w wysokości 50 000,00zł.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331100-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium w wysokości 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych zero gro-szy), 2. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert, 3. Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu, na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Andrespolu 08 8781 0006 0042 9377 2000 0150 lub w jednej z poniżej podanych form: a) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielni kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, b) w gwarancjach bankowych, c) w gwarancjach ubezpieczeniowych, d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsię-biorczości (Dz. U. z 2018r., poz. 110). 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy przekazać przele-wem na konto Zamawiającego, przy czym za termin wniesienia wadium w formie przele-wu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. Potwierdzoną za zgodność kserokopię dowodu zapłaty wadium należy dołączyć do oferty, 5. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię poświad-czoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Oryginał wniesienia wadium należy złożyć w pokoju nr 1.04 (kasa) – I piętro w siedzibie Zamawiającego przed upły-wem terminu składania ofert. Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni, licząc od upływu terminu składania ofert. Oferta zabezpieczona na krótszy okres niż wymagany zostanie odrzucona. 6. Dokument w formie poręczenia lub gwarancji powinien zawierać stwierdzenie, że jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bez-warunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z art. 46 Ustawy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 Ustawy. 9. Złożenie oferty niezabezpieczonej akceptowaną formą wadium wskazaną w ust. 3 będzie skutkować wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Brak określenia warunku w powyższym zakresie. Należy złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wraz z ofertą Wykonawca składa: 1.1. wypełniony i podpisany formularz ofertowy – załącznik nr 1, 1.2. oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2, 1.3. oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 3, 1.4. pisemne zobowiązanie innych podmiotów, zgodnie z art. 22a ust. 1 i 2 ustawy Pzp do oddania Wykonawcy, do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeśli dotyczy, wzór stanowi załącznik nr 7 do SIWZ, 1.5. pełnomocnictwo, 1.6. dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach