Przetargi.pl
Odbudowa rowów Ba-1-1, Ba 1-1-1,Ba 1-1-1-1 uszkodzonych w wyniku powodzi 2010 r. w leśnictwie Dąbrówka

PGL LP Nadleśnictwo Rudziniec ogłasza przetarg

  • Adres: 44-160 Rudziniec, ul. Leśna 4
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 230 03 176 , fax. 032 332 63 47
  • Data zamieszczenia: 2012-03-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: PGL LP Nadleśnictwo Rudziniec
    ul. Leśna 4 4
    44-160 Rudziniec, woj. śląskie
    tel. 032 230 03 176, fax. 032 332 63 47
    REGON: 27253652800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowice.lasy.gov.pl/rudziniec
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbudowa rowów Ba-1-1, Ba 1-1-1,Ba 1-1-1-1 uszkodzonych w wyniku powodzi 2010 r. w leśnictwie Dąbrówka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest odbudowa rowów Ba-1-1, Ba 1-1-1, Ba 1-1-1-1 uszkodzonych w wyniku powodzi 2010 r. w leśnictwie Dąbrówka Gmina Wielowieś. Długość odbudowywanych odcinków rowów wynosi: - Ba 1-1 w km. 0 + 003,14 + 186,13 na długości 1182,99 mb - Ba 1-1-1 w km. 1 + 186,13 - 1 + 460,04 na długości 260,81 mb - Ba 1-1-1-1 w km. 1 + 460,04 - 2 + 492,56 na długości 1032,52 mb. 2. Zamówienie obejmuje: - udrożnienie i odbudowa koryt rowów poprzez umocnienia podnóża skarp kiszką faszynową o przekroju 2 x 0,20 m wraz z darniowaniem pasem o szerokości 0,5 m, powyżej humusowanie i obsiew mieszanką traw, - stabilizowanie dna za pomocą gurtów drewnianych-dennych - 24 szt. - odbudowa uszkodzonych przepustów - 3 szt. - wykonanie odbudowy wylotów rowów bocznych - 17 szt. 3. Kolejność realizacji poszczególnych robót: 3.1. Roboty przygotowawcze: - tyczenie geodezyjne - usuwanie zatorów - usunięcie karpin 3.2. Roboty ziemne. 3.3. Roboty budowlane: - naprawa uszkodzonych przepustów Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III niniejszej SIWZ. 4. Uwagi dodatkowe: Wszystkie nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażanie zawarte w SIWZ, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji technicznej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. całość robót należy wykonać zgodnie z warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych . 5. Prace towarzyszące i roboty tymczasowe, które należy uwzględnić w wycenie ofertowej np. jako kolejne pozycje kosztorysu ofertowego w tym m.in. koszty: - Ewentualne opłaty za nadzory branżowe. - Projekt organizacji ruchu i oznakowania robót. - Opłaty za ewentualne zajęcie pasa drogowego. - Opłaty za czasowe składowanie gruntu, opłaty wysypiskowe, - Dokonanie geodezyjnego wytyczenia przedmiotu umowy w terenie oraz wyznaczenie stałych punktów odniesienia. - Zabezpieczenie obsługi geodezyjnej prowadzonych robót oraz wznowienie geodezyjne znaków granicznych w przypadku ich naruszenia w trakcie prowadzonych robót, - Wykonania dokumentacji powykonawczej (budowlanej i geodezyjnej), łącznie z naniesieniem zmian do zasobów mapowych, wraz z wersją elektroniczną i uzyskanie potwierdzenia, - Zlecenie nadzorów do właścicieli sieci uzbrojenia terenu, - Dokonanie ewentualnych uzgodnień z właścicielem w związku z prowadzeniem robót w pasie drogowym, łącznie z opłatą za zajęcie terenu, - Odtworzenie zniszczonych nawierzchni ciągów komunikacyjnych, oraz poniesienie konsekwencji ewentualnych innych szkód powstałych w trakcie robót, (odszkodowania za wejście na grunty rolnicze, ,przyległe do terenów leśnych, odszkodowania za zniszczenie i uszkodzenie drzew i krzewów, naprawę dróg leśnych zniszczonych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi). - Wykonanie badań powykonawczych tj. badań stopnia zagęszczenia nasypów, podbudowy z tłucznia na odcinkach wykonanych w drogach przez firmę geotechniczną posiadającą certyfikat akredytacyjny w zakresie wykonywanych badań, - Roboty tymczasowe (zorganizowanie zaplecza dla potrzeb budowy, w tym wydzielenie pomieszczeń dla inspektorów nadzoru w zapleczu Wykonawcy, w razie potrzeby doprowadzenie wody, energii elektrycznej, odprowadzenie ścieków, zabezpieczenie zaplecza i budowy przed dostępem osób postronnych). 6. Szczególne obowiązki Wykonawcy i wymagania odnośnie sposobu prowadzenia robót: 6.1. Zabezpieczenie realizacji przedmiotu zamówienia: 6.1.1. Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu: - oświadczenie Kierownika Budowy o przyjęciu obowiązków, - oświadczenie Kierownika Budowy o sporządzeniu planu BIOZ, - aktualne uprawnienia budowlane i aktualne zaświadczenia o przynależności Kierownika Budowy oraz Kierowników robót ze strony Wykonawcy i Podwykonawców do właściwej izby samorządu zawodowego, lub równoważne dokumenty, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w danym kraju, 6.2. Zamawiający nie przewiduje zaliczkowania materiałów i robót. 6.2. Uwagi dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: - Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie dokumentacją projektową na podstawie warunków niniejszego przetargu, z materiałów fabrycznie nowych, posiadających dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 ustawy Prawo budowlane. - Roboty winny zostać wykonane i ukończone zgodnie z prawem obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności: Prawem Budowlanym, Prawem ochrony środowiska, Prawem o ruchu drogowym oraz Ustawą o drogach publicznych, Ustawą o odpadach, Ustawą o wyrobach budowlanych i wymaganiami Zamawiającego, a kierowanie i nadzorowanie robót mogą wykonywać osoby, które posiadają wymagane prawem uprawnienia i są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej. - Szczególną uwagę Wykonawcy muszą również zwrócić na warunki dotyczące zatrudniania pracowników na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz obowiązek przestrzegania wszystkich przepisów prawnych dotyczących warunków świadczenia pracy dla każdej grupy pracowników. - Wykonawcy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za zbadanie z należytą starannością specyfikacji istotnych warunków zamówienia i każdego uzupełnienia do niej wydanego podczas postępowania o udzielenie zamówienia, oraz za uzyskanie informacji w odniesieniu do każdego i wszelkich warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na wartość lub charakter oferty lub na wykonanie Robót. W przypadku, kiedy Wykonawca zostanie wybrany, żadne żądanie o zmianę ceny ofertowej nie może zostać wniesione na podstawie błędów lub ominięć w świetle powyższych zobowiązań Wykonawcy. - Uznaje się, iż złożenie ofert oznacza, że Wykonawcy zapoznali się ze wszelkimi odpowiednimi ustawami i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć na, lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej umową w sprawie zamówienia publicznego. 6.3. Transport i składowanie odpadów. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania przepisów Ustawy o odpadach z dnia 27.04.2001 roku (Dz. U. nr 62 poz. 628 z późn. zm.), w tym: - przejmuje odpowiedzialność za powstałe w trakcie realizacji zamówienia odpady, ich segregację, transport i składowanie, - ponosi koszty z tytułu jw. - na wniosek zamawiającego wskaże miejsce składowania lub utylizacji, oraz przedstawi stosowne dokumenty, że powstałe odpady zostały zagospodarowane (wywiezione na składowisko, poddane utylizacji) zgodnie z w/wym. ustawą oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie. 6.4. Zastosowane materiały i urządzenia muszą spełniać wymagania art. 10 ustawy Prawo Budowlane, być wykonane zgodnie z Polskimi Normami przenoszącymi europejskie normy zharmonizowane. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane uwzględnia się wynikające z art. 30 ustawy Prawo Zamówień Publicznych: - europejskie aprobaty techniczne; - wspólne specyfikacje techniczne - Polskie Normy przenoszące normy europejskie; - normy państw członkowskich Unii Europejskiej przenoszące europejskie normy zharmonizowane; - Polskie Normy wprowadzające normy międzynarodowe; - Polskie Normy; - polskie aprobaty techniczne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452324532
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 6 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 10.000,00 zł. 2. Forma wadium 2.1. Wadium może być wniesione w następujących formach: 2.1.1. pieniądzu; 2.1.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.1.3. gwarancjach bankowych; 2.1.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.1.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 2.2. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 2.2.1. nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego nazwy wszystkich członków podmiotu wspólnego lub pełnomocnika, np. poprzez następujący zapis: Zostaliśmy poinformowani, że w związku z organizowanym przez Państwa postępowaniem o zamówienie publiczne, którego przedmiotem jest dotyczy zadania , w którym na mocy swojej oferty uczestniczą: tu należy wymienić wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, lub pełnomocnika (zwani łącznie Wykonawcą), wymagane jest wniesienie wadium w wysokości 2.2.2. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 2.2.3. kwotę gwarancji, 2.2.4. termin ważności gwarancji, 2.2.5. zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: A.1. Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; A.2. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 2.3. Postanowienia pkt. 2.2 stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych w pkt. 2.1.2 i 2.1.5 jak wyżej. 2.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem w podanym wyżej terminie na rachunek bankowy Nadleśnictwa: BS Gliwice 23 8457 0008 2011 0056 9392 0003 2.5. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w oryginale w kasie, w siedzibie Zamawiającego w godzinach 7:00 - 15:00, a do oferty zaleca się dołączyć kopię dokumentu wadium. (Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oryginału gwarancji wadialnej wraz z ofertą w sposób umożliwiający jej późniejsze odłączenie i złożenie przez Zamawiającego w Kasie oraz kopii potwierdzonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem w złożonej w ofercie.) 2.6. Oryginał wadium wnoszonego w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach niż w formie pieniężnej powinno być składane w nieprzezroczystej kopercie z dopiskiem: Nadleśnictwo Rudziniec 44-160 Rudziniec, ul. Leśna 4 Wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu pn.: Odbudowa rowów Ba-1-1, Ba 1-1-1, Ba 1-1-1-1 uszkodzonych w wyniku powodzi 2010 r. w leśnictwie Dąbrówka 2.7. Na kopercie oprócz opisu jw. należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy. 3. Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu może nastąpić jedynie za pomocą przelewu bankowego. Kwota wadium powinna znaleźć się na rachunku Zamawiającego najpóźniej do terminu składania ofert. Wadium musi być ważne od terminu składania ofert do końca okresu związania ofertą i musi być wystawione na żądaną kwotę. W wyjątkowych przypadkach, przed upływem okresu ważności, Zamawiający może poprosić Wykonawców o przedłużenie tego okresu o określoną liczbę dni. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 2 ustawy p.z.p, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium z terminie określonym przez Zamawiającego. 4. Zwrot wadium Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p. 5. Utrata wadium Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 5.1. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p. nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 5.2. Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.katowice.lasy.gov.pl/rudziniec
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną