Przetargi.pl
Odbudowa mostu do posesji Nr 52 w Świeciu

Gmina Leśna ogłasza przetarg

  • Adres: 59-820 Leśna, Rynek 19
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 7211239 , fax. 075 7242368
  • Data zamieszczenia: 2010-10-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Leśna
    Rynek 19 19
    59-820 Leśna, woj. dolnośląskie
    tel. 075 7211239, fax. 075 7242368
    REGON: 23082143400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lesna.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbudowa mostu do posesji Nr 52 w Świeciu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Odbudowa mostu o posesji Nr 52 w Świeciu. Projektuje się obiekt łukowy o żelbetowej konstrukcji nośnej wykonanej w całości w technologii na mokro. Konstrukcję nośną obiektu stanowi sklepienie żelbetowe stanowiące monolit z przyczółkami oraz ławą fundamentową. Całość konstrukcji wykończona zostanie kamieniem - granitem oraz kantówką dębową. Na wysokości ok. 1,80 m zaprojektowano po prawej i lewej stronie prefabrykowane rury betonowe o średnicy 0,6 m. W przekroju poprzecznym most będzie posiadał jezdnię o szerokości 3,5 m oraz obustronne opaski o szerokości 0,48 m. Jezdnia wyłożona zostanie kostką betonową POLBRUK gr. 8 cm. Całkowita szerokość mostu wynosi 5,2 m. Rozpiętość 10,04 m. Przyjęto klasę obciążeń C wg PN-85/S-10030. Nośność obiektu przyjęto w oparciu o dane przedstawione przez zamawiającego. Opis przewidywanych robot: Wykonawstwo projektowanej przeprawy mostowej wymagać będzie realizacji następujących prac: - rozbiórki istniejącego zniszczonego w wyniku powodzi mostu kamiennego wraz ze skrzydełkami, - wykonania robot ziemnych związanych z regulacją koryta rzeki w rejonie mostu, - wykonania konstrukcji mostu (fundament, przyczółki, rama, płyta górna) wraz z wykończeniem, - wykonania skrzydełek mostu - wykonania nawierzchni na moście i dojazdach, - wykonania umocnień dna i brzegów koryta rzeki w rejonie mostu, - wykonania robot zabezpieczających poprzez montaż barieroporęczy Rozwiązania konstrukcyjno - materiałowe Ławy fundamentowe - o wymiarach 1,2 m x 0.6 m i długości 7,4 m wykonane z betonu C25/B30 zbrojone stalą żebrowaną RB 400 W o nasiąkliwości nie większej niż 4 % i wodoprzepuszczalności W8. Przed wykonaniem fundamentów należy wykonać warstwę wyrównawczą z betonu C8/B10 gr. 20 cm. Ławy należy monolitycznie połączyć z przyczółkami. Konstrukcja nośna - stanowi jednoprzęsłowy element żelbetowy monolityczny w kształcie sklepienia łukowego z betonu C25/B30 zbrojonego stalą żebrowaną RB 400 W o 14 i o 10, o nasiąkliwości betonu nie większej niż 4 % i wodoprzepuszczalności W8. W konstrukcji nośnej po prawej i lewej stronie zaprojektowano dwa dodatkowe kanały przelewowe wykonane z prefabrykowanych rur betonowych o wymiarach 600 mm x 2500 mm x 75 mm na całej szerokości mostu. Konstrukcję należy wykonać stosując przerwy technologiczne wskazane przez autora opracowania w ramach zleconego nadzoru autorskiego. Konstrukcję nośną należy wykończyć kamieniem granitowym oraz kantówką dębową zaimpregnowaną dodatkowo przeciwwilgociowo. Skrzydełka - projektuje się wykonanie skrzydełek z betonu C25/B30 zbrojone stalą żebrowaną RB 400 W obłożone kamieniem granitowym. Izolacje przeciwwilgociowe - zaprojektowano dwa rodzaje izolacji przeciwwilgociowych: - izolacje z warstwy papy konstrukcji żelbetowej stykającej się z gruntem - izolacja z dwóch warstw papy termozgrzewalnej płyty pomostowej - górną powierzchnię opasek brzegowych mostu należy zabezpieczyć powłoką poliuretanowo - epoksydową. Nawierzchnia - nawierzchnia jezdni na moście wykonana z kostki betonowej POLBRUK gr. 8 cm układanej na mączce bazaltowej gr. 5 cm. Opaska wykonana z warstwy poliuretanowo - epoksydowej. Odwodnienie - odwodnienie obiektu realizowane będzie poprzez: - spadek podłużny niwelety 2% - spadek poprzeczny jezdni 2% oraz opaski 4% - wpusty krawężnikowo - jezdniowe zlokalizowane w części najazdowej mostu. Elementy bezpieczeństwa - na obiekcie zaprojektowano barieroporęcze sztywne typu BPS/5 montowane do kap w rozstawie co 112 cm według instrukcji producenta. Kanały instalacyjne - po obu stronach konstrukcji mostowej zaprojektowano kanały instalacyjne o wymiarach 26 cm x 44 cm w celu umożliwienia istniejącego przewodu sieci teletechnicznej oraz ewentualnych przyszłych sieci uzbrojenia terenu. Kanały zostały przykryte zwieńczeniem granitowym. REGULACJA I UMOCNIENIE KORYTA POTOKU W REJONIE MOSTU W rejonie obiektu zakłada się regulację potoku Bruśnik na odcinkach 5 m od górnej wody i 5 m od strony dolnej wody. Regulacja polegać będzie na wykonaniu płyty dennej gurtu oraz umocnienie brzegów kamieniem granitowym po uprzednim wykarczowaniu zakrzaczeń oraz uformowaniu skarp pod odpowiednim kątem dostosowanym do rodzaju gruntu zgodnie z warunkami technicznymi. UWAGI ODNOŚNIE SPOSOBU WZNOSZENIA MOSTU W związku z uszkodzeniem w wyniku powodzi istniejącego mostu i brakiem możliwości obecnie prowadzenia ruchu przewiduje się przeprowadzenie robot rozbiórkowych i wykonanie nowej konstrukcji mostu jako jednoetapowo. UZASADNIENIE PRZYJĘTYCH ROZWIĄZAŃ PROJEKTOWYCH Przyjęte rozwiązania projektowe zostały maksymalnie dostosowane do wymagań Inwestora oraz istniejącego otoczenia (sąsiedztwo przepraw mostowych - większość mosty kamienne sklepione) przy jednoczesnym zachowaniu uwarunkowań normowych i prawnych. WPŁYW OBIEKTU NA ŚRODOWISKO Budowa mostów nie należy do inwestycji mogących pogorszyć stan środowiska. Nie przewiduje się w trakcie prowadzenia robot wytwarzania odpadów zanieczyszczających środowisko i wymagających utylizacji. Podczas prowadzenia robot należy zabezpieczyć wody powierzchniowe i grunt przed możliwością skażenia materiałami używanymi do wykonania izolacji przeciwwilgociowych, konstrukcji żelbetowych oraz płynami eksploatacyjnymi i pali-wem maszyn i urządzeń pracujących na budowie. Teren placu budowy bezwzględnie po zakończeniu robot musi być doprowadzony do stanu pierwotnego. UWAGI KOŃCOWE Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, wymogami Polskich Norm, sztuką budowlaną oraz przepisami bhp i ppoż. Opis techniczny należy konsultować z rysunkami. Wszelkie zmiany i ewentualne nieścisłości konsultować z projektatem. Szczegółowy zakres robót do wykonania został zawarty w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452211003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2.000,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące złotych 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.umlesna.nv.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach