Przetargi.pl
Odbudowa kładki obok posesji Nr 96 w Miłoszowie

Gmina Leśna ogłasza przetarg

  • Adres: 59-820 Leśna, Rynek 19
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 7211239 , fax. 075 7242368
  • Data zamieszczenia: 2010-11-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Leśna
    Rynek 19 19
    59-820 Leśna, woj. dolnośląskie
    tel. 075 7211239, fax. 075 7242368
    REGON: 23082143400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lesna.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbudowa kładki obok posesji Nr 96 w Miłoszowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Odbudowa kładki obok posesji Nr 96 w Miłoszowie. Przedmiotowa kładka zlokalizowana jest w ciągu pieszo - rowerowym i stanowi element szlaku rowerowego ER-7 przebiegającego od miejscowości Platerówka przez Grabiszyce, Miłoszów, Leśną, Stankowice kończąc na Mirsku o łącznej długości 19 km. Przeprawa przez Czarny Potok w miejscowości Miłoszów zlokalizowana jest obok posesji nr 96. Przedmiotowa kładka nie znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej, nie jest położona na terenie parku narodowego, rezerwatu przyrody, parku krajobrazowego, obszaru chronio-nego krajobrazu, zespołu przyrodniczo - krajobrazowego, użytku ekologicznego, stanowiska doku-mentacyjnego, pomników przyrody oraz ich otulin. Działka na której zlokalizowany jest obiekt przewidziany do odbudowy nie znajduje się w granicach terenu górniczego. Opis stanu istniejącego: W wyniku powodzi, która wystąpiła w dniu 7 sierpnia 2010 r. istniejąca kładka pieszo - rowerowa została całkowicie zniszczona. Charakterystyka techniczna projektowanej kładki: Dane ogólne Projektowana kładka pieszo - rowerowa posiadać będzie konstrukcję stalową. Rama kładki stanowi kratownicę. Na ramie będą położone poprzecznice drewniane stanowiące podparcie dla podkładu z bali drewnianych. Kładka będzie posiadać obustronną barierkę wykonaną ze stali nierdzewnej. Najazdy na kładkę zaprojektowano z kostki betonowej POLBRUK gr. 8 cm natomiast spoczniki wykonane zostaną z kratek WEMA. Podstawowe parametry techniczne projektowanej kładki są następujące: długość kładki - 13,82 m szerokość kładki - 2,20 m Opis przewidywanych robot Wykonawstwo projektowanej kładki pieszo - rowerowej wymagać będzie realizacji następujących prac: - wykonania konstrukcji kładki (fundament, oczep na istniejącym murze z łożyskiem, kratownica) wraz z wykończeniem, - wykonania najazdów. Rozwiązania konstrukcyjno - materiałowe Podpory kładki - kładka połączona zostanie z gruntem za pomocą czterech połączeń przegubowych w tym jednego połączenia spawanego poprzez podpory wykonane ze słupa stalowego o profilu ceowym 2 x C200 zakończonym podstawą słupa C200. Całość słupa posadowiona będzie w kręgach betonowych 800/980 wypełnionych betonem klasy C16/B20. Słupy z konstrukcją kładki połączone zostaną za pomocą sworzni O 30 mm i długości 200 mm. Na istniejącym murze brzegowym wykonany zostanie oczep długości 3,0 m wraz z łożyskiem stanowiącym podparcie dla projektowanej konstrukcji kładki. Elementy stalowe podpór zabezpieczone antykorozyjnie systemem farb epoksydowych odpornych na środowisko C4 np. farby systemu SikaCor EG Rapid. Konstrukcja kładki - Konstrukcja kładki oparta jest na kratownicy stalowej składającej się z podłużnicy o profilu prostokątnym zamkniętym o wymiarach 300x100x10, poprzecznicy o profilu prostokątnym zamkniętym 120x80x4 oraz stężeń z kątownika 60x60x6. Wszystkie elementy konstrukcji stalowej kładki wykonano ze stali 18G2 łączonych ze sobą za pomocą elektrod BES 460B. Po wykonaniu konstrukcji należy zabezpieczyć antykorozyjnie systemem farb epoksydowych odpornych na środowisko C4 np. farby systemu SikaCor EG Rapid. W skład zestawu SikaCor EG System Rapid (d. Icosit EG System Rapid) wchodzą: SikaCor Zinc R Rapid (d. Friazinc R Rapid) - materiał gruntujący; SikaCor EG Pho-sphat Rapid (d. Icosit EG Phosphat Rapid) - materiał gruntujący; SikaCor EG 1 Rapid (d. Icosit EG 1 Rapid) - międzywarstwa; SikaCor EG 4 (d. Icosit EG 4) i SikaCor EG 5 (d. Icosit EG 5) - warstwy nawierzchniowe. Do konstrukcji stalowej kładki (poprzecznic) przymocowane zostaną podłużnice drewniane z tarcicy z modrzewia o przekroju 10 cm x 10 cm w rozstawie co 475 mm mocowane do konstrukcji za pomocą śrub i kątowników. Materiałem do wykonania pokładu dolnego winny być bale gr. 50 mm obrzynane, impregnowane metodą impregnacji głębokiej wykonanej w nasycalniach, potwierdzonej świadectwem jej wykonania. Tarcica wg. PN-75/D-96000 i PN-82/D- 94021 klasy I. Gwoździe do przybijania poszczególnych elementów długości 2-2,5 krotnej grubości bala. Bale ryflowane na powierzchni górnej przeciwpoślizgowo. Obrzeża kładki będą zabezpieczone balustradą ze stali nierdzewnej matowej o wysokości 1,14 m i rozstawie słupków co 1,12 m. Słupki połączone zostaną z podłużnicą za pomocą śrub i kątowników. Balustrada nie wymaga dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego. Powierzchnia konstrukcji stalowej przed malowaniem powinny być: odpowiednio oczyszczona poprzez piaskowanie do stopnia czystości Sa 2 1/2 wg PN-ISO 8501-1:1996, sucha, pozbawiona tłuszczu i kurzu. Elementy stalowe powinny posiadać zabezpieczenie antykorozyjne przed montażem. Po montażu należy uzupełnić ewentualne ubytki powłok malarskich. Elementy łączenia części konstrukcji (śruby, podkładki, nakrętki, gwoździe), należy ocynkować. Wszystkie styki pomiędzy elementami z drewna a konstrukcją stalową (poprzecznicami) należy zabezpieczyć przekładką z 1 warstwy papy. Drewno należy zabezpieczyć przeciwgnilnie poprzez impregnację próżnio-wociśnieniową preparatem Wolmanit CX-10 - producent niemiecka firma Dr Wolman GmbH należąca do grupy BASF lub środkiem równorzędnym. Drewno przeznaczone do impregnacji powinno być o wilgotności nie większej niż 25 ÷ 30%. Impregnacja drewna powinna się odbywać zgodnie z zaleceniami i pod nadzorem przedstawiciela producenta impregnatu. Ilość dodawana Wolmanitu CX-10 dla 4 klasy zagrożenia: 4 kg/m3 drewna. Wymagana głębokość penetracji impregnatu - do części twardej drewna. Uwaga : dopuszcza się zastosowanie innych środków antykorozyjnych i impregna-cyjnych po uprzednim uzgodnieniu z Inwestorem i nadzorem autorskim. Nawierzchnia najazdów - nawierzchnię najazdów zaprojektowano z kostki betonowej POLBRUK gr. 8 cm układanej na mączce bazaltowej gr. 5 cm. Pomiędzy najazdami a konstrukcją kładki zaprojektowano obustronne kratki typu WEMA. Kraty pomostowe WEMA należy wykonać według normy DIN 24537 oraz zabezpieczyć antykorozyjnie w procesie cynkowania ogniowego zgodnie z normą EN ISO 1461 (DIN 50976) przez producenta. Należy zastosować kraty pomostowe antypoślizgowe (SERRATED), charakteryzujące się zwiększonym współczynnikiem tarcia. Płaskowniki mają wycięte specjalne ząbki zwiększające właściwości antypoślizgowe. UWAGI ODNOŚNIE SPOSOBU WZNOSZENIA KŁADKI W związku ze zniszczeniem w wyniku powodzi istniejącej kładki i brakiem możliwości obecnie prowadzenia ruchu przewiduje się przeprowadzenie robot nowej konstrukcji kładki jako jednoetapowo. UZASADNIENIE PRZYJĘTYCH ROZWIĄZAŃ PROJEKTOWYCH Przyjęte rozwiązania projektowe zostały maksymalnie dostosowane do wymagań Inwestora oraz istniejącego otoczenia przy jednoczesnym zachowaniu uwarunkowań normowych i prawnych. WPŁYW OBIEKTU NA ŚRODOWISKO Budowa kładki pieszo - rowerowej nie należy do inwestycji mogących pogorszyć stan środowiska. Nie przewiduje się w trakcie prowadzenia robot wytwarzania odpadów zanieczyszczających środowisko i wymagających utylizacji. Podczas prowadzenia robot należy zabezpieczyć wody powierzchniowe i grunt przed możliwością skażenia materiałami używanymi do wykonania izolacji przeciwwilgo-ciowych, konstrukcji oraz płynami eksploatacyjnymi i paliwem maszyn i urządzeń pracujących na budowie. Teren placu budowy bezwzględnie po zakończeniu robot musi być doprowadzony do stanu pierwotnego. UWAGI KOŃCOWE Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, wymogami Polskich Norm, sztuką budowlaną oraz przepisami bhp i ppoż. Opis techniczny należy konsultować z rysunkami. Wszelkie zmiany i ewentualne nieścisłości konsultować z projektantem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452211003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 1.000,00 zł (słownie złotych: jeden tysiąc złotych 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.umlesna.nv.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach