Przetargi.pl
Odbudowa kanalizacji sanitarnej na długości 636 mb w ciągu ul. Grendysa, Wyspiańskiego i Mickiewicza w Ropczycach

Gmina Ropczyce ogłasza przetarg

  • Adres: 39-100 Ropczyce, ul. Krisego 1/30
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. (017) 2210550 , fax. (017) 2210555
  • Data zamieszczenia: 2012-10-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ropczyce
    ul. Krisego 1/30 1/30
    39-100 Ropczyce, woj. podkarpackie
    tel. (017) 2210550, fax. (017) 2210555
    REGON: 00052472000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ropczyce.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbudowa kanalizacji sanitarnej na długości 636 mb w ciągu ul. Grendysa, Wyspiańskiego i Mickiewicza w Ropczycach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia p.n. Odbudowa kanalizacji sanitarnej na długości 636 mb w ciągu ul. Grendysa, Wyspiańskiego i Mickiewicza w Ropczycach w ramach środków na usuwanie skutków klęsk żywiołowych jest przebudowa kanalizacji sanitarnej podciśnieniowej (na odcinku od KZ 1.1. - KZ 1.3. - KZ 1.4. do KPR 1.5. przy ul. Mickiewicza) na kanalizację ciśnieniową, w ramach której zostaną wykonane następujące zadania: 1) Demontaż rurociągu kanalizacji sanitarnej PVC ?200 (na czynnym kanale) o długości 46,0m, demontaż studzienek betonowych ?1000- 2 szt., demontaż studzienek ?400 - 3 szt. zlokalizowanych w ul. Wyspiańskiego w Ropczycach. Wypłycenie istniejącej komory KZ 1.3 o średnicy 1,5m i głębokości 4,68 do głębokości 1,8m. 2) Wykonanie nowego rurociągu kanalizacyjnego PVC fi 200 o długości 52,5m z rur klasy S (litych wg PN-EN 1401), uzbrojenie kanału stanowią: studzienka betonowa fi 1200 z włazem żeliwnym ?600 typ ciężki 40t - 2szt, studzienki z kinetą z tworzyw sztucznych ?400 z włazem żeliwnym typ ciężki 40t - 3 szt. 3) Wykonanie rurociągu tłocznego PE 100 fi 110 SDR17 o długości 56,50 m. W/w rurociągi zlokalizowane są w ul. Wyspiańskiego w Ropczycach. Istniejąca droga jest drogą utwardzoną o nawierzchni asfaltowej. Po wykonaniu rurociągów należy odbudować nawierzchnię drogi oraz chodnika na trasie prowadzonych robót. 4) Wykonanie połączenia komory KZ 1.1. i przepompowni P3 , rurociągu tłocznego PE 100 fi 160 SDR17 o długości 2,0 m połączenie z istniejącym rurociągiem PVC fi 225 przy ul. Grendysa. 5) Wykonanie kompletnej przepompowni ścieków P1. Zbiornik betonowy B45, średnica zbiornika fi 1500mm , gr. ścianki 120mm, wysokość zbiornika Hz -5,85m, rzędna terenu 208,5 m n.p.m. , rzędna posadowienia 202,85m.n.p.m.. Zamontowanie w przepompowni pomp zatapialnych 2 szt. o wydajności 12l/s każda i wys. podnoszenia 3,27m. Pion tłoczny fi80 stal/nierdzewna szafa sterownicza wyposażona w radiomodem. 6) Wykonanie kompletnej przepompowni ścieków P3. Zbiornik betonowy B45, średnica zbiornika fi 2000mm, gr. ścianki 120mm wysokość zbiornika Hz -5,10m, rzędna terenu 209,42m.n.p.m., rzędna posadowienia 204,50m.n.p.m. Zamontowanie w przepompowni pomp zatapialnych 2 szt. o wydajności 26,66 l/s każda i wys. podnoszenia 3,28m. Pion tłoczny fi 100 stal nierdzewna , szafa sterownicza wyposażona w radiomodem. 7) Adaptacja istniejącego zbiornika ścieków KZ 1.3 przy ul. Kochanowskiego na przepompownię. Montaż pomp i armatury, wyposażenia m.in. włazu na zbiorniku ze stali nierdzewnej, drabinki, wentylacji, szafy sterowniczej. Zamontowanie w przepompowni pomp zatapialnych 2 szt. o wydajności 10l/s każda i wys. podnoszenia 1,57m. Pion tłoczny fi 80 stal nierdzewna , szafa sterownicza wyposażona w radiomodem. Zbiorniki przepompowni należy wykonać z betonu B45. Zasadniczą część zbiornika wykonać w postaci monolitu wyposażonego w stopę przeciw wyporową oraz specjalnie uformowane wnętrze zapobiegające gromadzeniu się zanieczyszczeń stałych w pompowni . Zbiorniki pompowni należy wyposażyć w pokrywę betonową z otworem wejściowym. Rodzaj pokrywy jest dopasowany do wielkości montowanych pomp oraz przewidywanego maksymalnego obciążenia. Otwór wejściowy do pompowni przykryty włazem ze stali nierdzewnej z możliwością zamknięcia na klucz lub kłódkę. Pompownia wentylowana jest za pomocą rur wywiewnych. Dla celów eksploatacyjnych należy zamontować dodatkową wentylację mechaniczną, uruchamianą przez pracowników przed wejściem do przepompowni. Armatura w pompowni wykonana winna być ze stali nierdzewnej. Połączenie kołnierzowe rur i armatury skręcane za pomocą śrub ze stali nierdzewnej. W każdej projektowanej przepompowni należy zamontować : - pompy ściekowe zatapialne z wirnikiem otwartym, - stopy sprzęgające pompę z rurociągiem, - prowadnice z łańcuchem ze stali nierdzewnej do wyciągania pomp, - zasuwy odcinające z wolnym przelotem miękko uszczelnione, - zawory zwrotne kulowe, - szybkozłącze z zaworem odcinającym do płukania rurociągu, - drabinka ze stal nierdzewnej , - pomost roboczy ze stali nierdzewnej. Układ sterowniczy pompowni powinien zawierać : - naprzemienne sterowanie pompami w zależności od poziomu za pomocą sond pomiarowych lub sterownika, - awaryjne sterowanie pomp pływakami w przypadku awarii sondy hydrostatycznej, - sygnalizację braku napięcia zasilającego, awarii pompy, - sygnalizację otwarcia pokrywy lub drzwi szafy sterowniczej (włamanie), - możliwość jednoczesnej pracy pomp po przekroczeniu poziomu maksymalnego, - komunikację ze sterownikiem nadrzędnym przez radiomodem z zastosowaniem protokołu komunikacyjnego MODBUS RTU kompatybilne z istniejącym w przedsiębiorstwie systemem sterowania i wizualizacji. Projektuje się zastosowanie sterownika swobodnie programowalnego np. SIEMENS S 7-200 CPU224XP lub równoważny. Pomiar poziomu za pomocą sondy hydrostatycznej na znormalizowany sygnał prądowy 4-20 mA. Dodatkowo dwa pływaki sygnalizujące sucho bieg i poziom alarmowy w przypadku awarii sondy hydrostatycznej. 8) Wykonanie sterowania i komunikacji w istniejących przepompowniach P-4 przy ul. Kościuszki oraz PPT1 przy ul Korczaka i włączenie do istniejącego w przedsiębiorstwie systemu wizualizacji. Łączność radiowa opartej na radiomodemach .Przepompownia PPT-1 W istniejącym układzie sterowania powinna pracować jako nadrzędna 9) Wykonanie komory zbiorczej ścieków KZ fi 2500 o konstrukcji z betonu B40 na istniejącym rurociągu kanalizacji podciśnieniowej przy ul. Mickiewicza na terenie Zespołu Szkół Agrotechnicznych. Wysokość zbiornika 4,8m rzędna terenu 208,20, rzędna posadowienia 203,20. Montaż w komorze KZ zasuw wodociągowych żeliwnych kołnierzowych miękko uszczelnionych fi 100 - 2 szt., włazów żeliwnych fi 600 typ ciężki 40t - 2 szt. , 2 szt. pływakowych zaworów ściekowych fi 100mm do kanalizacji podciśnieniowej. 10) Wykonanie ogrodzenia studni P1; P2; P3 siatką metalową ocynkowaną wys. 1,5m , na słupkach metalowych fi 50mm, cokół betonowy wys. 25cm, bramką wejściową szer. 1,0m. UWAGA: Wszystkie prace przy przebudowie kanalizacji oraz budowie, podłączaniu przepompowni będą wykonywane przy zachowaniu ciągłości odprowadzania ścieków w istniejących kanałach ściekowych przez przepompowanie do sąsiednich czynnych komór lub studzienek rewizyjnych na kanalizacji, lub dowóz ścieków do oczyszczalni miejskich w Ropczycach. 2. Szczegółowy zakres robót precyzuje projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiar robót, stanowiące załączniki do SIWZ. Przedmiary robót mają charakter pomocniczy i nie stanowią samodzielnej podstawy do wyceny, przy wyliczaniu ceny winne być brane pod uwagę łącznie z pozostałymi dokumentami t.j. opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ, dokumentacjami projektowymi i specyfikacjami technicznymi. W sytuacji gdy Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie producenta urządzenia, materiału budowlanego lub przez wskazanie znaku towarowego, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one wykonanie przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów jakościowych i technicznych nie gorszych od podanych w SIWZ. Na wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane urządzenia i materiały budowlane spełniają wymagania Zamawiającego. 3. Do zakresu prac przewidzianego do wykonania w ramach niniejszego zamówienia a nie ujętego w dokumentach wymienionych powyżej i niezbędnego do realizacji zamówienia a także stanowiącego element podlegający wycenie przez Wykonawcę należy: 1) organizacja, zagospodarowanie, utrzymanie zaplecza-placu budowy, wraz z likwidacją, 2) ubezpieczenie budowy, zapewnienie warunków bhp i ppoż, 3) zapewnienie ciągłości odprowadzania ścieków do oczyszczalni na przebudowywanym odcinku kanalizacji oraz odwodnienia wykopów, ewentualnego pompowania wody itp. a także uruchomienie przesyłu ścieków nowo wykonanym odcinkiem kanalizacji, 4) wywozu nadmiaru ziemi w miejsce wskazane przez Zamawiającego na odl. do 1 km, 5) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań i odbiorów oraz ewentualnego uzupełnienia dokumentacji odbiorczej dla zakresu robót objętych przedmiotem niniejszego postępowania, 6) bieżąca - kompleksowa obsługa geodezyjna podczas realizacji inwestycji wraz z powykonawczą inwentaryzacją geodezyjną w 4 kpl., 7) wykonanie dokumentacji powykonawczej 4 kpl. oraz w wersji elektronicznej 1 kpl., 8) przygotowanie harmonogramu rzeczowo - finansowego robót w układzie tydzień - miesiąc, który ma być dostarczony Zamawiającemu najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem robót (zatwierdzony przez Zamawiającego i Wykonawcę harmonogram stanie się załącznikiem do umowy), 9) wykonanie projektów organizacji ruchu, dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich niezbędnych opinii, koniecznego oznakowania dróg jeżeli będzie wymagane, budowa i utrzymanie tymczasowych objazdów oraz uregulowanie wszelkich opłat z tym związanych, 10) wykonanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 11) w przypadku zniszczeń urządzeń lub ich części w toku realizacji - naprawienia szkody i doprowadzenia do stanu pierwotnego, 12) bieżąca naprawa dróg dojazdowych, przywrócenie do pierwotnego stanu terenu budowy i infrastruktury drogowej, 13) uregulowanie kosztów związanych z odbiorami wykonanych robót oraz innych czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy. 4. Warunki wykonawstwa: 4.1. wszelkie roboty należy wykonać z należytą starannością zgodnie z wiedzą techniczną, zasadami sztuki budowlanej (ewentualne stosowanie przez Wykonawcę metod bezwykopowych tj. przewiertów sterowanych itp. nie będzie podstawą do ubiegania się Wykonawcy o dodatkową zapłatę - przyjmuje się, że ryzyko konieczności wyboru tej technologii robót jest skalkulowane w cenie ofertowej). 4.2. kierowanie robotami będzie sprawowane przez pracowników Wykonawcy posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane. 4.3. zmiana osób wskazanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia w załączniku nr 5 wymaga każdorazowo akceptacji i zatwierdzenia Zamawiającego. 4.4. materiały zastosowane przy realizacji przedmiotu zamówienia muszą być fabrycznie nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu, stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 Ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane, oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. 5. Zamawiający posiada prawo do dysponowania terenem na cele budowlane. 6. Zamawiający wymaga 36 miesięcy gwarancji i rękojmi na cały przedmiot zamówienie licząc od daty odbioru końcowego. Okres rękojmi za wady fizyczne, równy okresowi gwarancji, rozpoczyna się z dniem podpisania protokołu końcowego odbioru robót i przekazania do eksploatacji i upływa w dniu wygaśnięcia gwarancji. 7. Wykonawca przyjmie termin płatności 30 dni licząc od dnia doręczenia prawidłowo wystawionej faktury. Podstawą do wystawienia faktury jest każdorazowo podpisanie bezusterkowego protokołu odbioru.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452313008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 28 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość Wadium 1.1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 10 000,00 złotych polskich PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100 gr.) 2. Forma wadium 2.1. Wadium może być wnoszone: a) w pieniądzu b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r.o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 2.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 2.3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być co najmniej : bezwarunkowa, nieprzenośna, nieodwołalna oraz powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji e) zapis że gwarancja jest bezwarunkowa, nieodwołalna i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego, f) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy g) zobowiązanie gwaranta do : zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, a nie udowodnił, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 2.4. Postanowienia ust. 2.3. stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w ust. 2.1. lit. b) i ust. 2.1. lit. e). 2.5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium 3.1. Wadium wnoszone w pieniądzu winno znaleźć się na rachunku Zamawiającego: Nr 39 9171 0004 0000 8136 2000 0050 do dnia 17.10 2012 r. do godziny 10.00 z dopiskiem Wadium - Odbudowa kanalizacji sanitarnej na długości 636 mb w ciągu ul. Grendysa, Wyspiańskiego i Mickiewicza w Ropczycach RG.271.11.2012. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 3.2. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach: w przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz odpowiedni oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć wraz z ofertą w Urzędzie Miejskim w Ropczycach sekretariat IIp. pok. 208 ul. Krisego1, przed upływem terminu do składania ofert. 3.3. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez zamawiającego wykluczony, a jego oferta odrzucona. 4. Termin wniesienia wadium 4.1. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu do składania ofert. 4.2. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ropczyce.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach