Przetargi.pl
Odbudowa drogi ulica Czrewona Dolina dz. nr 721/3, 568/80, 721/2, 501/3, 498/4, 723/2,720 w Sosnówce w km 0 + 000 -1 + 391 [intensywne opady deszczu maj, czerwiec 2013 r.]

Gmina Podgórzyn ogłasza przetarg

  • Adres: 58-562 Podgórzyn, ul. Żołnierska 14
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 7621093 , fax. 075 7621358
  • Data zamieszczenia: 2016-04-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Podgórzyn
    ul. Żołnierska 14 14
    58-562 Podgórzyn, woj. dolnośląskie
    tel. 075 7621093, fax. 075 7621358
    REGON: 23082171800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbudowa drogi ulica Czrewona Dolina dz. nr 721/3, 568/80, 721/2, 501/3, 498/4, 723/2,720 w Sosnówce w km 0 + 000 -1 + 391 [intensywne opady deszczu maj, czerwiec 2013 r.]
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Istniejąca ulica Czerwona Dolina przewidziany do odbudowy polegającej na remoncie nawierzchni i przepustów w śladzie istniejących dróg, zlokalizowana jest na działkach drogowych nr 721/3, 568/80, 721/2, 501/3, 498/4, 723/2, 720 dr w miejscowości Sosnówka na terenie gminy Podgórzyn. Jest to droga usytuowana w terenie zróżnicowanym pod względem wysokości, o nawierzchni ulepszonej o charakterze dojazdowym do zabudowań mieszkalnych i budynków gospodarczych. Przedmiotowa droga jest przedłużeniem ul. Szkolnej i stanowi ulicę Czerwona Dolina i ma status drogi gminnej o numerze 115632D. Podczas powodzi w maju i czerwcu 2013 roku, którym towarzyszyły intensywne opady doszło do znaczących uszkodzeń warstw nawierzchni i przepustów. Uszkodzenia maja charakter powierzchniowych spękań oraz rozmyć nawierzchni utwardzonej sięgających głębszych warstw podbudowy. Obecnie część drogi przebiegająca po płaskim terenie nadaje się do wykorzystania jako podbudowa pod nawierzchnię natomiast nawierzchnie usytuowane na wzniesieniach nie nadają się do wykorzystania jako warstwa podbudowy pod nową nawierzchnię z betonu asfaltowego. Jezdnia posiada zmienną szerokość od 3,00 do 6,35 metra (w miejscu mijanki) i posiada gruntowe pobocza. W przebiegu istniejącego śladu ulicy występują sieci elektroenergetyczne i telekomunikacyjne. Odwodnienie pasa drogowego realizowane jest powierzchniowo poprzez spadki poprzeczne i podłużne jezdni. W stanie obecnym komunikacja tym odcinkiem drogi stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa jej użytkowników. Aby droga nadawała się do normalnej eksploatacji należy niezwłocznie wykonać jej przebudowę, polegającą na odtworzeniu profilu i przekroju, wykonaniu nawierzchni asfaltobetonowych, oraz przywrócenie funkcjonalności odwodnienia powierzchniowego wraz z przepustami. Parametry projektowanej drogi Przyjęto kategorię ruchu KR2 Długość drogi odcinek A-Aprim - 150,00 m; odcinek Aprim- B - 536,96 m; odcinek B - Bprim - 705,04 m; odcinek C - Cprim - 611,66 m; Szerokość jezdni od 3,00 m do 6,35 m (średnio 3,2 m) Powierzchnia jezdni i zjazdów 6168,20 m2 + 443,92 m2 = 6612,12 m2; Spadki podłużne od 1 do 8 %; Spadki poprzeczne do 2 %; Nawierzchnia beton asfaltowy. Rozwiązania projektowe W porozumieniu z Inwestorem, przebudowę drogi polegającą na remoncie nawierzchni i urządzeń odwadniających zaprojektowano tak, aby sytuacyjnie trasę drogi dopasować do istniejących szerokości pasa drogowego oraz wysokościowo do niwelety istniejącej drogi i przyległego terenu. Trasa drogi przebiega w granicach pasa drogowego w śladzie istniejących dróg. Projektowana nawierzchnia będzie wykonana z betonu asfaltowego z uwagi na trwałość, niskie koszty budowy oraz utrzymania. Tak wykonana warstwa ścieralna charakteryzuje się również dużą odpornością na zmienne warunki atmosferyczne jak i środki odladzające. Konstrukcja jezdni Na podstawie dokonanych wyliczeń oraz w oparciu o wyniki dokonanych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych i oceny geotechnicznej terenu, zaprojektowano następująca konstrukcje jezdni dla kategorii ruchu KR2 dla odcinka drogi B-B1 w km od 1+206,00 do km 1+300, L=96,0 m oraz odcinka C-Cprim, L=611,66: wyprofilowane i zagęszczone podłoże po korytowaniu na głębokość ok. 30 cm; warstwa odsączająca z pospółki grubości 15 cm; podbudowa zasadnicza dwuwarstwowa z kruszywa łamanego 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie grubości 15 cm + 10 cm = 25 cm; warstwa wiążąca z betonu asfaltowego półścisłego AC 16 W 50/70 grubości 7 cm; skropienie emulsją asfaltową 0,3 kg/m2; warstwa ścieralna z betonu asfaltowego ścisłego AC 11 S 50/70 grubości 5 cm. Dla odcinków A-Aprim, L=150,00 oraz Aprim-B, L=536,96 i B-Bprim, L=609,04m zaprojektowano wykonanie nawierzchni na istniejącej po uprzednim wykonaniu remontów cząstkowych w miejscach ubytków i wyłomów nawierzchni. Warstwy do wykonania: oczyszczenie istniejącej nawierzchni; skropienie emulsją asfaltową 0,3 kg/m2; warstwa wiążąca z betonu asfaltowego półścisłego AC 16 W 50/70 grubości 5 cm; skropienie emulsją asfaltową 0,3 kg/m2; warstwa ścieralna z betonu asfaltowego ścisłego AC 11 S 50/70 grubości 4 cm. Zjazdy Konstrukcje jezdni zjazdów należy przyjąć tożsamo jak dla przyległego odcinka drogi : wyprofilowane i zagęszczone podłoże po korytowaniu na głębokość ok. 30 cm; warstwa odsączająca z pospółki grubości 10 cm; podbudowa zasadnicza dwuwarstwowa z kruszywa łamanego 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie grubości 15 cm + 8 cm = 23 cm; warstwa wiążąca z betonu asfaltowego półścisłego AC 16 W 50/70 grubości 5 cm; skropienie emulsją asfaltową 0,3 kg/m2; warstwa ścieralna z betonu asfaltowego ścisłego AC 11 S 50/70 grubości 5 cm. Odwodnienie W celu prawidłowego odwodnienia nawierzchni jezdni i przyległego terenu zaprojektowano spadki poprzeczne i podłużne drogi tak aby odprowadzić wody opadowe poza korpus drogi, na co zezwala ukształtowanie bezpośredniego sąsiedztwa jezdni terenem. Z uwagi na zły stan techniczny przepustów znajdujących się pod korpusem drogi przewidziano ich wymianę na nowe o tych samych parametrach przepływu i technologii wykonania. Z konieczności poprawy możliwości spływu wód na odcinku o dużym nachyleniu i w celu zapobieżenia wypłukiwania krawędzi jezdni wykonać należy ściek z kostki kamiennej ograniczony od strony skarpy krawężnikiem betonowym i odprowadzeniem poprzez jezdnię korytem odwodnieniowym liniowym 100x25x16 cm (z polimerobetonu) z rusztem żeliwnym klasy D400. Przepusty km 0+739,00, L=6,0 m Przepust drogowy skrzynkowy żelbetowy (według dokumentacji CBPBDiM Transprojekt Warszawa 2007). Obciążenia kl. A - beton C45/55, pojazd specjalny Stanag 150. Skrzynka o wymiarach zewnętrznych 240x200x99 cm (wew. 200x150 cm). Przepust ułożony na ławie betonowej 7,0x3,0 z betonu klasy C 16/20 B-20 grubości 25 cm. Elementy skrzynkowe zaizolowane, w miejscach połączeń elementów uszczelnione papą termozgrzewalną mostową pasami szer. 30 cm na obwodzie elementu żelbetowego. Elementy żelbetowe zwieńczone płytą żelbetową ze zbrojeniem prętami średnicy 12 mm o siatce 150x150 mm. Płyta 6,5x4,0m o grubości 20 cm z betonu C20/25, B25. Całość płyty pokryta papą termozgrzewalną. Do płyty zamontowane za pomocą marek balustrady P1. km 0+907,30, L=6,0 m Przepust wykonać z rur żelbetowych o średnicy wew. 1500 mm i łącznej długości 6,0m. Rury ułożyć na ławie betonowej o szerokości 2,0 m i długości 6,0. Grubość ławy betonowej z betonu klasy C 16/20 B-20 - 25 cm. Przepust zakończyć ściankami czołowymi z kamienia łamanego granitowego. km 1+111,00, L=6,0 m Przepust wykonać z rur żelbetowych o średnicy wew. 500 mm i łącznej długości 6,0m. Rury ułożyć na ławie betonowej o szerokości 0,80 m i długości 6,0. Grubość ławy betonowej z betonu klasy C 16/20 B-20 - 25 cm. Przepust zakończyć ściankami czołowymi z kamienia łamanego granitowego. km 1+135,87, km 1+171,27 Przepust drogowy wykonany na murze regulacyjnym w postaci płyty żelbetowej o grubości 20 cm z betonu C20/25. Płyta zbrojona prętami średnicy 12 mm o siatce 150x150 mm. Całość płyty pokryta papą termozgrzewalną. Mury oporowe regulacyjne Remont murów oporowych w km 1+134,55 ÷ 1+181,58 na zbliżeniach do drogi. Mur posadowić na fundamencie betonowym o wymiarach 0,6x0,3 m. Mur kamienny o szerokości podstawy 0,6m i 0,4 w koronie i wysokości do 1,20 m. Nachylenie skarpy odwodnej 5:1, długość murów ok. 44,20 m. W korpusie muru zastosować od strony rogi sączki PCV ? 7,5 cm, ułożone w rzędzie co 1,5 m. Spoina betonowa płaska, cofnięta w głąb muru 5-10 mm, grubości 2-3 cm. Pobocza mechaniczne plantowanie poboczy wykonać po przeprowadzeniu robót związanych z wykonaniem koryta i profilowaniem podłoża na odcinku poddanym wymianie podbudowy i nawierzchni; wyprofilowanie i wzmocnienie materiałem kamiennym poboczy - średnia grubość 10-15 cm i szerokość 0,30 do 0,5 m ze spadkiem 5 % od jezdni ( dla zjazdów do 3%); powierzchniowe utrwalenie poboczy asfaltem w ilości 8 dm3/m2 z posypaniem grysem bazaltowym frakcji 4-8 mm; Oznakowanie W związku z występowaniem oznakowania, które znajduje się w złym stanie technicznym wynika potrzeba wymiany oznakowania na nowe. Urządzenia obce W związku z istniejącą siecią elektroenergetyczna i telekomunikacyjną na odcinku w km 0+739 należy zabezpieczyć linię kablową rurami dwudzielnymi o długości 6,0m i średnicy 160 mm. Roboty rozbiórkowe Korytowanie na odcinku objętym wymianą podbudowy i nawierzchni, występowania przepustów, występowania krawężników i ścieków występowania zjazdów Rozbiórki rozbiórki przepustów, ścianek przepustów, murów podtrzymujących drogę na styku z potokiem, Inne może wystąpić potrzeba usunięcia drobnych zakrzewień i zakrzaczeń wchodzących w skrajnię drogi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Kwota wadium wynosi 10000,00 zł.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://podgorzyn.bip.net.pl/?a=1011
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach